Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

Vorige topic - Volgende topic

CinéHome

Ga je je matchende Tannoy center dan inruilen voor een oude kleine Sony? 🤔
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

blue-eyes

Citaat van: Raymond187 op december  2, 2024, 14:24:40Jaren niks gedaan aan de audio\visueel thuis. Geen zin, tijd en energie door flinke veranderingen thuis. Eerste kind is officieel aan het puberen O_o

De jongens vinden film kijken natuurlijk leuk op het projectiescherm met het geluid aan. Nu is dat wel weer een "gedoe" voor mijn vrouw als ik er niet ben. Waardoor ze alleen kijken als ik thuis ben. Ik zelf was het 1080p beeld wel beetje zat. 4K+HDR is ❤ Na een jaar knoopje doorgehakt.

Vrijdagochtend op de chat gevraagd voor een mooie aanbieding, Die kreeg ik, dus meteen de tievie gekauft.

De LG G4 77inch is het geworden.....Nondeju, wat een verschil met de Sony TV LED 55"...... kleuren, scherpte, diepte, zwart waardes....en lekker groot beeld. In de avond meteen filmpie kijken natuurlijk. In de receiver weer wat diesel gegooid en aan geslingerd...Mjahh. De Anthem 700 is max 1080p pass trough..Flink verschil met 4K.  ARC vanaf de TV werkt niet

Dus opzoek naar een prima receiver die 4K/60 pass trough heeft.
Had op MP een Anthem 720 gezien, maar lijkt erop dat de verkoper geïrriteerd was door mijn bod (€50 hoger dan eerste bod van een ander). Dus weer even verder zoeken 😊

Had nog even gekeken voor andere speakers, maar nehhh ik heb de receiver al zeker 1.5 jaar amper aangehad. Beetje zonde dan. Sterker nog ik heb de oude center van zolder gevist, dat is een 30 jaar oude Sony center 😃 . Die is 1/3 qua grote en gewicht van de Tannoy DCC center.

Boys and their toys. Nu misbruik van de puber om pappie weer een HT te geven :D

Je had een week eerder moeten zijn, zeer deftige 4K Atmos PRE voor je gehad, maar net verkocht :P
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Raymond187

Citaat van: CinéHome op december  2, 2024, 14:29:17Ga je je matchende Tannoy center dan inruilen voor een oude kleine Sony? 🤔
Ja is al gedaan...geen idee hoe gek de mismatch is O_o

Citaat van: blue-eyes op december  2, 2024, 14:45:37Boys and their toys. Nu misbruik van de puber om pappie weer een HT te geven :D

Je had een week eerder moeten zijn, zeer deftige 4K Atmos PRE voor je gehad, maar net verkocht :P

Ach, ik vind wel wat.

Als ik de RCA kabel uit de sub haal, dan is de brom weg, doe ik hem erin en haal ik hem uit de receiver dan bromt hij ook...erg irritant. Weet niet of dit komt omdat er zonnepanelen zijn geplaatst of toch de sub defect.  Ralf zei al, misschien dat ons forumlid dit kan maken. Eerst maar even uitzoeken of het aan de sub ligt of mijn stroomnet ivm de zonnepanelen.

denoontje

Mooi man terug in de hobby!

Is het geen groundloop met je sub?

Shadowfox

Is niet een product van hd fury niks voor je? Die hebben leuk spul.
Misschien zit er iets tussen zodat je geen receiver hoeft te vervangen maar wel 4k pass through kan toepassen.

https://hdfury.com/

Raymond187

Citaat van: denoontje op december  2, 2024, 18:18:32Mooi man terug in de hobby!

Is het geen groundloop met je sub?
Que? Dit was iig voorheen nooit. Ding staat ook zelden aan. Zal eens bij mijn buurman de verlengkabel over de schutting doen, kijken of hij dan nog bromt. Dan weet ik iig waar het aan ligt.

Citaat van: Shadowfox op december  2, 2024, 19:21:16Is niet een product van hd fury niks voor je? Die hebben leuk spul.
Misschien zit er iets tussen zodat je geen receiver hoeft te vervangen maar wel 4k pass through kan toepassen.

https://hdfury.com/
Thanks, zal eens lezen.

Raymond187

Van de week het projectiescherm verkocht. Wens hem erg veel plezier met het scherm.

nu nog de PJ verkopen.  :popcorn:

Met de TV zijn we erg blij  :pompom:

Raymond187

Projector is een paar weken geleden ook verkocht. Iemand heel blij mee. De Sony met zo wienig branduren zal nog voor veel uren kijkplezier zorgen.  :popcorn:

Wilde al een tijd terug een andere TV kopen, maar vond het zonde, ondanks dat we een SOny 55" led hadden, maar verder nog prima was. De XF9005 geeft echt wel mooi beeld voor een led als de content goed is. Mjahh 55" op 4M kijkafstand is voor mij echt wel te klein voor films en series en laat dat nou het enige zijn dat we kijken. Heb denk ik al >8 jaar geen TV programma gezien.

Ik tijfelde tussen een 65 en 77" en ik daacht dat 77" weer net te groot zou zijn. De bank kan 6m van de TV staan, maar mijn vrouw wil de bank meer naar voren, waardoor we er 4M van af zitten. Dacht echt dat is te dichtbij voor 77, dus koop wel een 65, scheelt ook nog eens 1000e. Vrouw zegt, doe nou niet , je gaat spijt krijgen, ik ken jou  :angel:

Mijn maat had ook zijn PJ en 100" scherm verkocht en had de 77" gekocht. Meteen op bezoek B) die G4 heeft wel lekker veel licht en kneiter mooi beeld. Afstand was 5m, dus ik pak een stoel en ging er 3.5M vanaf zitten.

Thuis gekomen het wordt een 77" dus even gewacht en bij Hellotv de TV gekocht. Was op een vrijdagochtend even via de chat een mooi prijs 3099+cashback400e. meteen betaald. Zaterdagochtend kwamen ze al om 09:30 BAM mazzletje zo vroeg :)

2 vriendelijke jongens, dus koffie en een koekje aangeboden. Maar de hond(border collie) was ook helemaal blij, want die dacht jeujjjjj aandacht en knuffelen . 1 van die jongens wist niet hoe snel die het huis uit moest vluchten hahaha, ach de koffie aan ze maat meegegeven.

Mijn maat kon pas einde van de dag helpen met de TV ophangen....

Ik heb geduld van een 1 dagvlieg die zich nog moet voorplanten :D

Alles uitgemeten en beugel op de wand, moest even kijken hoe hoog die moest komen, want de Tannoy center is vrij groot en hoog. De TV is 1M hoog en ik wil niet omhoog kijken als ik op de bank zit\hang.

Op naar zolder, de fliering op gaaf graaf zoek zoek. ahhh daar is die.

My first Sony center  :popcorn:  DIe is 29 jaar oud  :D en de helft kleiner.

Omgewisselt.

TV met de vrouw in de beugel gehangen, wat niet mee viel, want de TV is best groot, zwaar en onhandig vast houden.

Hij hangt.

INstellen en wat 4K HDR+ beeld materiaal bekijken. Poahhh was een vrschil zeg  :wub:

Kreeg GEEN beeld en geluid via de shield pro, receiver en TV. Dus via de TV geluid....wat echt naadje is.

Keuze tussen een sound bar of andere receiver.

Topic geopend en tips gekregen.

Vrijdag de Denon x3800h voor kleine 800e gekocht, want ik wilde eigenlijk geen geld uitgeven. De receiver heeft in de laatste 2 jaar amper aangestaan.

Meteen ingesteld en aangesloten.
Was een paar uur bezig en wat gemopper, want kreeg geen DTS-HD door, maar het is gelukt.

Film wezen kijken en eerste wat mij opviel tov de Anthem...de achter kanalen geven zoveel beter geluid...echt een wereld van verschil en dat voor een instap receivertje...twijfelde nog wel op een Anthem 740 te kopen, maar ben hier voo nu erg tevreden over.

Toch maar 2 nieuwe HDMI 2.1 kabels gekocht, die oude 1.4 of ouder liggen in de la.

Zo onverschts toch weer bezig geweest, na jaren niks gedaan te hebben.

Ben nog steeds verbaasd hoe mooi de achterkanelen nu klinken...ZOu ik ik dan wat verkeerds hebbe nngesteld met de Anthem of is die 700 gewoon te oud?

Even de mikrofon zoeken en dan kan die op MP.

Einde lief dagboek :)

Raymond187

Nondeju, wat kan je een stress en hoofdpijn hebben als je thuis gaat verbouwen....PPFFFFFF O_o

De beneden verdieping aangepakt, van de vloer tot plafond en toch maar een nieuwe keuken. Wat een werk zeg holy moly  :blink:
Na 3 maanden zijn we bijna klaar. En 3 weken zonder keuken is niet fijn, maar wel te doen. had 2 ladenkasten met een deel aanrecht neergezet en daar een campinggastel 2 pits. Nadat de leidingen waren verlegd ook de vaatwasser aangesloten. Ziet er niet uit zo, maar scheelt een hoop geklooi, want geen spoelbak.

Voordeel qua audio...ik had al 1.5 jaar de sub niet aangehad, omdat daar een harde brom uitkwam. Tijdens de vloer eruit halen had ik in een deel van de sub kabel in elke hand  :wacko: . De hond had zich vermaakt op de kabel en was me nooit opgevallen  :D
Nieuwe kabel ertussen en speelt weer..hoppahhh

Mjahh de de sub staat nu voorin en daar heb ik een mega dip van 10db met de Monolith+ DF sub :nopompom: Heb nog niet kunnen luisteren, want de vloer ligt er net een paar dagen in en moet nog de WCDs, lampen en radiatoren terug zetten. Ik kan me herinneren dat ik die dip niet had met een FF sub. Had ook de Klisp SW15

De TV hangt wel en na tijd op een 32" TV kieken is de 77" een verademing.

Woensdag wordt de keuken geplaatst met een hele andere opstelling dan voorheen, dus geen kookeiland dit x. Lekker helemaal anders.

Maar man man man wat een werk, had me er flink op verkeken hahaha ppfff.

Voor de keuken wat extra groepen erbij laten maken, omdat we nu naar vriezer en koelkast 180cm hoog hebben ipv 80. Ook 2 oven\magnetron van ATAG ipv 1. Dus mooi alles gescheiden groepen. Zelfs de koffiezet apparaat, waterkoker en vaatwasser zijn apart. Had toch ruimte over in de nieuwe meterkast en een schneider 16a automaat kost een 10tje.

We gaan ook elec. koken op een Wave 80cm inductie, dus een perilex 3 fase erbij. Ben benieuwd hoe dat kookt tov gas.

Zou zo blij zijn als we klaar zijn heb toch wat avonden wakker gelegen, want er gaat toch wel eens wat fout of niet zoals gepland.

Volgend weekend audio aansluiten en weer lekker filmje kijken in een stofvrij huis  :popcorn:

Raymond187

Lang geleden, maar gisteren ben ik voor het eerst weer lekker bezig geweest met de bijna vergeten audio hobby. Zo druk met van alles, waardoor ik soms mezelf even vergeet.

Bij de verbouwing had ik dus door, waarom de sub een harde brok had, dus die was afgesloten. De sub links voorin heeft geen zin met een dip van 20db. Recht voorin gaat niet, want die plek is geclaimd door de hond en dr slaapplek.

Links achterin, stond hij voorheen, maar de vloer ligt er al in en alles is afgewerkt, dus kon geen kabel trekken en onder de vloer en kruipruimte door wilde ik niet doen. Verder nooit meer over nagedacht en de sub stond boven ergens. Tot mijn maat er was en we gingen film kijken, hij zegt..ik merk geen laag, waar is je sub. Ik uitgelegd, zegt hij nou lul dan koop je toch zo'n draadloze verbinding voor je sub....ehhhh oh owkee.

Dus volgende dag de SVS wireless soundpaths gekocht. Dat ging niet helemaal lekker. Bij Smits arnhem besteld, zou de volgende werkdag geleverd worden..dat werd 4 dgn later, dadcht nou prima, alsnog op donderdag binnen en vrijdag was ik vrij. Vrijdag vrij, dus eerst de kleine man naar school, uurtje wandelen met de hond en dan tiet 4 mie zelluf.

Doos open maken....@#^)*@#&)@#&*

Hebben ze een verkeerd product opgestuurd...zucht..Bellen en instructies gekregen...en dan ben je weer een week verder. Shit happens en weer door  :pompom:

Gisteren ben ik gaan zitten en de sub links achterin geplaatst. Spul aangesloten. Het werkt. Nou dat scheelt weer. De mic aan gesloten om Audessy xt32 te laten lopen.

Afstanden klopten bijna allemaal, maar de software dacht dat de sub 15.4M verder stond... :blink:  Yea dream on dat ik zo'n grote man cave heb hahaha, fuk ook dikke dip. fijn joh klote akoestiek in de ruimte.

Noujah, ff wat scenes bekijken en merk wel hoe het gaat. Nou precies wat je hebt met een dip. Sub moest vrij hard staan om op de zitplek er wat van te merken.

Wilde niet de hond haar plek afpakken, al dacht ik er wel aan  :devil:

Rechtsachter was de ruimte te krap ivm dressoir en de Roomba...dressoir halve meter opzij geschoven en de Roomba andere kant, doei

Sub geplaatst en aangesloten, weer ff een scene opgezet Nemo en de fishtank scene en daarna de scene van Monsters inc met dat stroom....zat haast naast de bank, dus kon de gain met 30% terug draaien.

Opnieuw audessy en dat ging een heel stuk beter. dip is minimaal en de sub gain staat op 40% en de software op -3.5db.

Vrouw moest paar uurtjes werken, de jongens wat voer gegeven, hond uitgelaten en op de bank en film kijken

Wilde al een hele tijd Predator Badlands kijken, dus ging ik dat mooi doen.

2 uurtjes toch genoten, met LFE is het toch anders en nmi veel beter. Je mist toch een kanaal als je die niet hebt.

Ik zoek wel al een lange tijd naar een andere center speaker, want de huidige is stuk en de andere center is te groot, die past niet meer, want de TV is 22 inch gegroeid. Valt niet mee, ook al zijn mijn eisen best laag geworden.

Zit nu te zoeken naar een zwarte Tannoy mercury McX

Anywayz dat was weer een pagina in het grote dagboek  :pompom:

pameijer

Citaat van: Raymond187 op februari  8, 2026, 12:15:07Afstanden klopten bijna allemaal, maar de software dacht dat de sub 15.4M verder stond... :blink:  Yea dream on dat ik zo'n grote man cave heb hahaha, fuk ook dikke dip. fijn joh klote akoestiek in de ruimte.
De afstand die gemeten wordt is niet letterlijk de afstand in meters, maar puur de audiovertraging die gemeten wordt. De processing in de sub zelf kan dus ook voor extra meters zorgen.
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Raymond187

Citaat van: pameijer op februari  8, 2026, 13:53:04De afstand die gemeten wordt is niet letterlijk de afstand in meters, maar puur de audiovertraging die gemeten wordt. De processing in de sub zelf kan dus ook voor extra meters zorgen.
Ahh goed om te weten. Wel verwarrend als ze in de info aangeven afstand in Meters. Ach hij staat nu op de beste plek en daar gaat het wel goed in de meeting en ervaring.

Heb al weer 2 films gekeken  :popcorn:

CinéHome

De extra vertraging zal voornamelijk van het draadloos doorsturen zijn neem ik aan.
Interne processing in de subamp voegt gemiddeld zo'n extra meter bij de werkelijke fysieke afstand. Dus de verbinding doet er een flinke schep bovenop.
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Raymond187

Citaat van: CinéHome op februari 10, 2026, 10:54:40De extra vertraging zal voornamelijk van het draadloos doorsturen zijn neem ik aan.
Interne processing in de subamp voegt gemiddeld zo'n extra meter bij de werkelijke fysieke afstand. Dus de verbinding doet er een flinke schep bovenop.
Klinkt logisch, hij moet het signaal 2 x converteren. vanaf de Amp en bij de sub.

Ik merk zelf geen vertraging bij het kijken van een films\serie.

bmateijsen

Een delay van 15 meter is ongeveer 44 ms. De A/D conversie voegt echt niet zoveel tijd toe, dus ik vermoed dat Audessey hier een fout maakt. Voor de test, zou je de fysieke afstand van de luisterplek tot voorkant subwoofer op kunnen meten en daarna 1 meter of 1,5 meter kunnen toevoegen.

Als je dan muziek luistert, waarbij je muziek pakt die ook rond het cross-over gebied om laagweergave van zowel de luidspreker als sub vraagt, kan je vrij snel horen of de vertraging klopt.

Mogelijkerwijs is het zelfs zo dat je subwoofer 180 graden fase nodig heeft.

CinéHome

Ik heb nog wel een bijpassende center liggen. Al is hij wel behoorlijk hoog.

De Tannoy Saturn S6C.
SORRY... het is een S8C. Hij is eerder 24cm hoog

Raymond187

Citaat van: CinéHome op december  2, 2024, 14:29:17Ga je je matchende Tannoy center dan inruilen voor een oude kleine Sony? 🤔
Is even niet anders, wel jammer van de Tannoy Eyriss DCC+ matched wel het beste bij de fronts en rears Alle 4 zijn het de profile 638. Center ligt nu op zolder.

Maar goed als ik de kolder krijg en weer tijd hebt om lekker te genieten dan koop ik wel wat anders, maar zie dat niet snel gebeuren. Of ik hang de TV toch wat omhoog.

Citaat van: bmateijsen op februari 10, 2026, 15:20:30ogelijkerwijs is het zelfs zo dat je subwoofer 180 graden fase nodig heeft.
Hhmm, zou dat de reden zijn dat die knop al gedraaid was :D

Citaat van: CinéHome op februari 11, 2026, 09:52:45Ik heb nog wel een bijpassende center liggen. Al is hij wel behoorlijk hoog.

De Tannoy Saturn S6C.
Ik moet nog even opmeten. Zie dat deze 20.4cm hoog is.

CinéHome

De Tannoy Saturn die ik heb is een S8C, geen 6. Dus nog groter.