Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RalphH

Bummer die onzekerheid, maar fijn dat juillie t in het ergste geval wel kunnen trekken op jouw inkomen.

Hele fijne feestdagen in iedergeval daar en in het nieuwe jaar moesten we maar weer eens meeten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Veel sterkte hoor. Gaat vast lukken. Een gezond en goed 2015

Raymond187


Raymond187

Morgen gaan we waarschijnlijk online met onze webshop  :clapping:

Ik las net dat Technative zijn account heeft laten verwijderen....jammer :/

Ik weet dat er een paar leden zijn die thuis niks te zeggen hebben en waarschijnlijk een orderpicker zijn bij de PostNL zijn en hier op het forum hun frustraties uiten, maar slechte zaak zo als leden die op het forum zijn waarvoor deze is opgezet niet meer terug komen.

WickedGame

Citaat van: Raymond187 op januari 27, 2015, 15:57:10
Morgen gaan we waarschijnlijk online met onze webshop  :clapping:

Ik las net dat Technative zijn account heeft laten verwijderen....jammer :/

Ik weet dat er een paar leden zijn die thuis niks te zeggen hebben en waarschijnlijk een orderpicker zijn bij de PostNL zijn en hier op het forum hun frustraties uiten, maar slechte zaak zo als leden die op het forum zijn waarvoor deze is opgezet niet meer terug komen.

Kijk aan top man! Gaat je vrouw het hele gebeuren runnen?


Raymond187

Samen. Wel een hoop werk nu ivm opzetten alles regelen en bestellen.

Wel leuk. En het was een gok met de producten, maar die zijn top  :thumbs-up:

Raymond187

We zijn live  :pompom:

Als mensen nieuwsgierig zijn PB maar. Ik zet niet ongevraagd geen reclame hier neer. En ik ben geen sponsor. Eerst maar eens de inverstering terug verdienen  :blush:

OT:

Ik heb nog een tijdje zitten etteren met de squeezebox en de NAS. De SB zag de helft van de mappen en ik kon geen nieuwe mappen zien.

Dus de Oppo ee ntijd gebruikt waar alles prima mee werkt en de nieuwe App ook top is, mjahh zodne om de SB alleen te gebruiken als i-net radio.

Ik heb op de NAS de App verwijderd. De NAS een reboot late ndoen en opnieuw geinstalleerd .wel de QPG 7.7.2 De folder opnieuw laten inlezen en nu ziet hij alles weer  :thumbs-up:

Volgens Wicked en wat ik op i-net lees is het de versie op de NAS die het probleem geeft 7.7.2.


high-q

Gefeliciteerd!

Ik hoop voor jullie dat het goed gaat draaien. Las een paar posts terug iets over cashmere geloof ik, is dat nog gelukt?
Ergens dit jaar nog tijd voor een M&G btw? :pompom:

SBT is een leuke toy als LMS een beetje mee werkt idd. Ik heb het op m'n pc draaien en daar gaat het ook niet altijd even vloeiend helaas.

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Thanks,

Cashmere is een moeilijk verhaal vanwege de wetgeving. Dus voor nu hebben we er ons niet aan gewaagd. We willen geen problemen krijgen. We worden er niet rijk van dus risico willen we niet nemen. De stoffen die we wel hebben zijn wel erg fijn. Ik heb er zelfs 1 om hahaha

En eerste artikel is al verkocht  :headbanging:

M&G gaan we tijd voor maken toch.

Lekker in het voorjaar doen?

high-q

Met dit weer wel zo fijn denk ik, hier heeft het iig flink gesneeuwd!

Lijkt me prima, de andere jongens lezen wel mee denk ik :)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

denoontje

Moet er in het najaar dan een in het zuiden?

frank2

#2086
Citaat van: Raymond187 op januari 27, 2015, 15:57:10
Morgen gaan we waarschijnlijk online met onze webshop  :clapping:

Ik las net dat Technative zijn account heeft laten verwijderen....jammer :/

Ik weet dat er een paar leden zijn die thuis niks te zeggen hebben en waarschijnlijk een orderpicker zijn bij de PostNL zijn en hier op het forum hun frustraties uiten, maar slechte zaak zo als leden die op het forum zijn waarvoor deze is opgezet niet meer terug komen.

Wees gerust je ziet binnenkort technative weer terug. Er staat iets op stapel
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raymond187

#2087
Citaat van: high-q op januari 30, 2015, 13:43:31
Met dit weer wel zo fijn denk ik, hier heeft het iig flink gesneeuwd!

Lijkt me prima, de andere jongens lezen wel mee denk ik :)
De andere mannen worden idd gewoon verwacht B)

Citaat van: frank2 op januari 30, 2015, 14:35:32
Wees gerust je ziet binnenkort technative weer terug. Er staat iets op stapel
Ik ben ook niet ongerust, systeem is gewoon krom ;)

Binnen 24 uur 2 artikelen verkocht  :headbanging:

Atmoz


Hé Ray, ga je morgen toevallig :angel: naar Awakenings?

Moeten nog steeds enkele (c.q. veel :D) pilsjes samen drinken... moet d'r ERGENS in 2015 toch van komen, niet? O0

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

hahaha met jou en afspreken...ik kan me nog herinneren hoe je aan de telefoon zat te brabbelen WHAHWHAHWA kneiter lam hahahaha :D :D ik ging stuk, moest er z om lachen whahwhawha

Awake festival ben ik wel. Aankomende week niet. Druk en me vrouw is een week in het buitenland dus ben met me zoontje lekker samen.


Atmoz

#2090
Citaat van: Raymond187 op januari 30, 2015, 22:09:54
hahaha met jou en afspreken...ik kan me nog herinneren hoe je aan de telefoon zat te brabbelen WHAHWHAHWA kneiter lam hahahaha :D :D ik ging stuk, moest er z om lachen whahwhawha

Hahhahaha ;D ohja, dat was toen he... shit hey, ging effe niet goed toen :angel: :D

Citaat
Awake festival ben ik wel. Aankomende week niet. Druk en me vrouw is een week in het buitenland dus ben met me zoontje lekker samen.

Ah, sjiek. Daar wil ik ook weer heen. Vorig jaar zéér goed bevallen :pompom:

Komt goed, we fixen dat wel in de zomer ergens. Chill ze van 't weekend!!


[edit]

Hoppa, tickets gekocht O0
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Vandaag toch maar weer ff me PC naar de huiskamer gesleept. Daar staat XBMC op. XBMC ziet er gewoon top uit. Allee die knetter veel instellingen. Uiteraard Kodi 14.1 geinstalleerd.

Geluid was ik wel ff mee bezig om DTS-HD te ontvangen. IN de lokale sound settings moest ik iets met 5.1 instellen. In Kodi vrij simpel alles wasapi en DTS HD enablelen.

Passtrough staat aan.

Beeld tijdje mee zitten knoeien. Windows op me TV kan geen 1080p aan, want dan valt onderin het beeld weg. Zie de werkbalk dan niet meer. Op zich niet boeiend, want ik werk toch met sneltoetsen. Maar als ik deze op 1080p liet staan en in Kodi ook dan ging het beeld stotteren......ahhhh default staat NVIDIA instellingen op 60hz. Vind de TV niet relax :D
op 24hz  :thumbs-up:

Ik had helaas niet veel tijd om te kijken en luisteren, maar het viel me op dat het geluid toch magerder is dan de Oppo. Kan dit wel? Want beide staan op passtrough en alles zou de Anthem moeten doen.
De PC ziet ook de Anthem.

Twijfel nog steeds om de Oppo weg te doen, mjahhh beeld en geluid is gewoon goed alleen mediaplayer features is schraal natuurlijk.


high-q

XBMC/Kodi FTW :headbanging:

Tijden lang met ook met Mediaportal gespeeld en zo, waarbij je zelf kunt bepalen welke codecs je wel of niet gebruikt. Dat werkt soms even, totdat je daarna in codec hell beland als sommige niet goed met elkaar samen werken :devil:

Settings staan goed, niks aan veranderen. Misschien alleen nog een leuke skin met wat leuke plug-ins als toevoeging.

Theoretisch gezien zou het geen verschil moeten maken, omdat je aan het bitstreamen bent. Het enige wat iets zou moeten met je geluid zijn de dacs van je Anthem. Als de Oppo niet weg hoeft, kan je hem toch gewoon houden? 
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Loondijke

#2093
Je moet op je TV wel even Beeldscan of Overscan uitzetten. Ook op de HTPC natuurlijk maar dat spreekt voor zich. Dit zorgt er namelijk voor dat het beeld een klein beetje inzoomt en met deze optie aan is er geen pixel mapping 1;1 mogelijk.


KODI / XBMC is sowieso win natuurlijk :). Beste mediaplayer die ik ooit heb gehad.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raymond187

Citaat van: high-q op februari 11, 2015, 09:18:11
XBMC/Kodi FTW :headbanging:

Tijden lang met ook met Mediaportal gespeeld en zo, waarbij je zelf kunt bepalen welke codecs je wel of niet gebruikt. Dat werkt soms even, totdat je daarna in codec hell beland als sommige niet goed met elkaar samen werken :devil:

Settings staan goed, niks aan veranderen. Misschien alleen nog een leuke skin met wat leuke plug-ins als toevoeging.

Theoretisch gezien zou het geen verschil moeten maken, omdat je aan het bitstreamen bent. Het enige wat iets zou moeten met je geluid zijn de dacs van je Anthem. Als de Oppo niet weg hoeft, kan je hem toch gewoon houden? 
Kodi heb ik eraf geknikkert. Die crasht  de hele tijd. Nu weer Gotham 13.1 erop staan.

Jij had ook iets dat je alle film hoesjes zag ipv de film naam. En als je erop klikte dan opende die de index file, zodat je de film kon opstarten. Is dat ene instelling of plug in?

Citaat van: Loondijke op februari 11, 2015, 09:21:14
Je moet op je TV wel even Beeldscan of Overscan uitzetten. Ook op de HTPC natuurlijk maar dat spreekt voor zich. Dit zorgt er namelijk voor dat het beeld een klein beetje inzoomt en met deze optie aan is er geen pixel mapping 1;1 mogelijk.


KODI / XBMC is sowieso win natuurlijk :). Beste mediaplayer die ik ooit heb gehad.
Op de TV heb ik sowieso al die rotzooi uitstaan. Misschien een instelling over het hoofd gezien op de HTPC

pixel mapping 1:1 staat wel aan.

Loondijke

De beeldscan of overscan staat vaak op een hele andere plaats van de normale beeldinstellingen. Wat voor tv heb je?

Dat verklaart dat de balk buiten je beeld valt.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

high-q

Citaat van: Raymond187 op februari 11, 2015, 10:17:41
Jij had ook iets dat je alle film hoesjes zag ipv de film naam. En als je erop klikte dan opende die de index file, zodat je de film kon opstarten. Is dat ene instelling of plug in?

De Share die je aan hebt gemaakt onder "Movies", de map waar je films in staan, daarvan aangeven dat de content van het type "Movies" is. Daarna kan je de map scannen op movie info, dan krijg je de cover-art en fan-art erbij. Vervolgens de view aanpassen in "Wall" en dan heb je wat je wil :)

Zoiets:

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Citaat van: Loondijke op februari 11, 2015, 11:04:46
De beeldscan of overscan staat vaak op een hele andere plaats van de normale beeldinstellingen. Wat voor tv heb je?

Dat verklaart dat de balk buiten je beeld valt.
Philips 9603

Ik heb op 2 plekken gekeken in XBMC

System
en
services

Citaat van: high-q op februari 11, 2015, 11:35:23
De Share die je aan hebt gemaakt onder "Movies", de map waar je films in staan, daarvan aangeven dat de content van het type "Movies" is. Daarna kan je de map scannen op movie info, dan krijg je de cover-art en fan-art erbij. Vervolgens de view aanpassen in "Wall" en dan heb je wat je wil :)

Zoiets:
Jah manggg dit bedoel ik.

Terimakasi  8)

PS. hardware acceleration aanzetten toch en niet software? Resources tijdens een BR film was 6% CPU

Ben ook voor me maat bezig. Die heeft een wat oudere PC. Hij wil 1080p kijken dus ik had hem een andere VGA kaart aanbevolen. paar tientjes ,aar beeld schijtn nog steeds te happeren. Hij gebruikt alleen VLC player ik heb hem verteld om XBMC maar ff te installeren en uit te proberen.

Loondijke

Citaat van: Raymond187 op februari 11, 2015, 12:15:30
Philips 9603

Ik heb op 2 plekken gekeken in XBMC

System
en
services
Jah manggg dit bedoel ik.

Heb het volgende gevonden;

Op de philips 42pfl9632 is dit de instelling "niet op schaal",

En ik weet niet wat voor videokaart in je HTPC zit? Soms kan je daar ook de optie aan en uit zetten.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raymond187

ouwe VGA kaart.  GTX 460 OC 1 GB