Leentjes woonkamer HT. Dune HD smart H1 + set up Update. P6

Gestart door Leentje, december 29, 2012, 15:35:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leentje

Citaat van: VTEC_genieter op februari  3, 2013, 00:23:14
Over BMW gesproken:

Ik kwam vandaag een nette BMW tegen....ik passeerde hem gewoon (lees: ik reed normaal en hij ook op dat moment). We gingen bij een kruispunt rechtsaf, hij reed achter me op dat moment. Gaat die BMW in de bocht meteen rechts inhalen en vol gas geven! Je hoorde een vet rauw geluid. De BMW had brede sloffen, auto was mat grijs, vier glimmende uitlaten erachter. Hij bleef gassen waar je met 50 mocht rijden. Toen die BMW bij het volgende stoplicht moest stoppen, naderde ik dichtbij met mijn normale gang. WOW.....een M3 was het dus!  ;D Zeker weten!
Hij ging daarna naar links, ik ook. Die man trok iedere keer aggressief op en ging bij de volgende weggebruiker dicht op z'n bumpers rijden en pushen.  :dontgetit:
We gingen toevallig samen in een parkeergarage...we spreidden onze wegen en zochten naar een plek.

Mooie auto hoor die M3!  :clapping: Maar zijn rijgedrag was niet nodig. :)

Hey Vtec, M3 is zo gaaf  :pompom:Is ook nog wel een droompje van me behalve dan de bijbehorende onderhoudskosten haha. Verder alles goed met je?
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

VTEC_genieter

Een M3 is vet inderdaad  ;D
Onderhoudskosten hoog bij zo'n auto? Ik kan me moeilijk voorstellen bij zo'n mooie auto, want heb je regelmatig onderhoud nodig dan?
Wij hebben 3 of 4 generaties Civic's gehad en er zit nu ook een S2000 erbij.....wij bij Honda kennen geen regelmatig onderhoud  :D

Met mij gaat het goed hoor  ;D
Thanks! Ik heb nu wat folders van Marantz en ga straks een kijkje nemen  ::)
Met jou gaat het ook goed?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Leentje

Citaat van: VTEC_genieter op februari  3, 2013, 02:46:28
Een M3 is vet inderdaad  ;D
Onderhoudskosten hoog bij zo'n auto? Ik kan me moeilijk voorstellen bij zo'n mooie auto, want heb je regelmatig onderhoud nodig dan?
Wij hebben 3 of 4 generaties Civic's gehad en er zit nu ook een S2000 erbij.....wij bij Honda kennen geen regelmatig onderhoud  :D

Met mij gaat het goed hoor  ;D
Thanks! Ik heb nu wat folders van Marantz en ga straks een kijkje nemen  ::)
Met jou gaat het ook goed?

Hey, ja hier gaat ie prima hoor  :pompom:

Onderhoud M3 als voorbeeld: Inspectie 2 (grote beurt) moeten ook kleppen gesteld worden en verder de normale dingen die ze doen bij een grote beurt. Kosten: 1900 euro,-  bij een dealer wel te verstaan. Verder heeft de M3 de nodige aandachtspunten (De E46 heb ik het dan over) en wel: Heeft ie bij 2000 km de inrij controle gehad, is het een pre facelift model dan moet je erop letten dat er een aantal terugroep acties zijn uitgevoerd waaronder lagerschalen vervangen. Opletten of de achteras ophanging geen haarscheurtjes vertonen(Dit geld ook voor de facelift modellen na 2003). En zo kan ik nog wel een paar dingen opnoemen. Zaak is het dus dat je op zoek gaat naar een goed en gedocumenteerd exemplaar en die heb je nu eenmaal niet voor een appel en een ei.

Wat dat betreft is een Honda vele malen goedkoper in onderhoud, ook de S2000 wint het hier met vlag en wimpel ja :D

Super dat je nu wat folders hebt van marantz ik wil met dat merk ook een upgrade gaan maken met de tijd.
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

LuPo

Mooie set Leentje! Even vluchtig doorgelezen maat het ziet er lekker strak uit!

Leentje

Is weer eventjes geleden dat ik hier ben geweest. Althans...daadwerkelijk wat heb gepost. Maar heb weer een update, we hebben een nieuwe tv gekocht en het is de KDL-55HX750 LED van Sony geworden. Hij staat nu nog op de voet maar de volgende update zijn we al mee bezig maar wat dat is blijft nog even geheim totdat er concrete afspraken zijn gemaakt :devil:

M'n vriendin dacht nog dat 55 inch te groot zou zijn maar ze was er na 10 minuten kijken al aan gewend en vindt 'm nu niets te groot. Over het beeld zijn we uitermate tevreden maar ben nog wel wat instellingen aan het uitzoeken. Maar gewoon vanuit de doos en aangezet is het voor ons al prima. We hebben nu weer wat afgevinkt van de wishlist en kan ik weer gaan sparen voor de volgende update.

Een foto van hoe het er nu uitziet staat onder het spoilertje ;D
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.



Citaat van: LuPo op februari  3, 2013, 07:21:32
Mooie set Leentje! Even vluchtig doorgelezen maat het ziet er lekker strak uit!

Lupo, bedankt  :worship:
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

danny373

Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

Nicklazzz

Citaat van: Leentje op maart 17, 2013, 18:05:13
Is weer eventjes geleden dat ik hier ben geweest. Althans...daadwerkelijk wat heb gepost. Maar heb weer een update, we hebben een nieuwe tv gekocht en het is de KDL-55HX750 LED van Sony geworden. Hij staat nu nog op de voet maar de volgende update zijn we al mee bezig maar wat dat is blijft nog even geheim totdat er concrete afspraken zijn gemaakt :devil:

M'n vriendin dacht nog dat 55 inch te groot zou zijn maar ze was er na 10 minuten kijken al aan gewend en vindt 'm nu niets te groot. Over het beeld zijn we uitermate tevreden maar ben nog wel wat instellingen aan het uitzoeken. Maar gewoon vanuit de doos en aangezet is het voor ons al prima. We hebben nu weer wat afgevinkt van de wishlist en kan ik weer gaan sparen voor de volgende update.

Een foto van hoe het er nu uitziet staat onder het spoilertje ;D
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.



Mooie tv, heeft men oom overtijd ook gekocht. Buiten het feit dat de focals niet mijn smaak zijn qua uitstraling en vooral het hoog (lees: ik evenaar het als schel) vind ik ze mooi staan ;)!

Om even op het BMW verhaal in te springen, destijds reed de baas van een kameraad met een 535d volledig aangepakt (wielen,m pakket, motor tuning) dit was echt een bom. Toen we er mee reden kon een Porsche 911 van een ouder type niet volgen ;D. Als ik het goed voorheb had deze +350pk en 780nm :wub:.
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

Leentje

Citaat van: danny373 op maart 17, 2013, 21:24:12
Netje hoor!! :clapping:

Thanks ;D

Citaat van: Nicklazzz op maart 17, 2013, 21:28:36
Mooie tv, heeft men oom overtijd ook gekocht. Buiten het feit dat de focals niet mijn smaak zijn qua uitstraling en vooral het hoog (lees: ik evenaar het als schel) vind ik ze mooi staan ;)!

Om even op het BMW verhaal in te springen, destijds reed de baas van een kameraad met een 535d volledig aangepakt (wielen,m pakket, motor tuning) dit was echt een bom. Toen we er mee reden kon een Porsche 911 van een ouder type niet volgen ;D. Als ik het goed voorheb had deze +350pk en 780nm :wub:.

Nicklazzz bedankt ;D. Ik hou wel van dat hoog van de Focals (logisch anders had ik ze ook niet ::) ) maar zonder gekheid, mij trekt die Focal sound wel, mooie niet te diepe maar ook niet te aanwezige bass en een mooi helder hoog. Voor wat betreft de Bimmer, 780nm :devil :daar trek je wel de klinkers mee uit de straat  :D Als ik het me goed herinner was de 535 diesel met optrekken zelfs even snel of zelfs sneller dan de M5. :headbanging: :headbanging:
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

RubenV.

Met zo'n grote tv heb je eigenlijk geen beamer meer nodig  :worship: Mooie upgrade! Wat heb je nog meer op je wishlist staan?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Leentje

Citaat van: RubenV. op maart 17, 2013, 22:56:52
Met zo'n grote tv heb je eigenlijk geen beamer meer nodig  :worship: Mooie upgrade! Wat heb je nog meer op je wishlist staan?

Ruben, thanks en een Beamer gaat er ook niet komen :D ben uitermate tevreden met de tv. Wat ik nog meer op de wishlist heb staan? Nou, daar gaan we....

-Huidige receiver vervangen voor een losse voor en eindversterker. (Marantz of Rotel, luisterafspraak bij forum genoot is in de maak.)
-Nieuwe Focal Chorus 705V als surrounds.
-Nieuwe Focal Chorus CC700V center speaker. (die komt binnenkort al)
-Subwoofer. (twijfel tussen SVS en Velodyne)
-Dune Smart B1. (dan kan de yamaha blu ray naar de slaapkamer)

Dat was het eigenlijk wel op wat kabelwerk na dan :D. Eigenlijk begin ik dus weer opnieuw, ik moet eigenlijk zeggen dat ik afgelopen november te snel wat spullen heb gekocht en dat ik daar nu de prijs voor betaal   :nopompom: :nopompom: :D :D.
Nu moet ik wel zeggen dat dat upgrade virus op zijn tijd best wel leuk is hoor :devil:

En we zijn nog met een update bezig voor onze woonkamer maar daar zijn de concrete afspraken nog niet voor gemaakt dus die hou ik nog even voor mezelf :devil:
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

VTEC_genieter

Welkom terug Leentje! Gefeliciteerd met je Sony 55 inch LED TV! :clapping:
Zo'n formaat TV is zeker niet te groot als jullie woonkamer al goed opgeruimd en groot is. En over een half jaar gaan jullie misschien denken "een 65 inch zou misschien nog beter staan" haha!

En keep the spirit ook bij jullie thema van jullie woonkamer  ;) Ik zie heel veel rechte lijnen bij jullie meubilair en zelfs op jullie frontspeakers.  :)
Ook een mooie kamer dus! Keep de thema!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Nicklazzz

Citaat van: Leentje op maart 17, 2013, 22:46:11

Nicklazzz bedankt ;D. Ik hou wel van dat hoog van de Focals (logisch anders had ik ze ook niet ::) ) maar zonder gekheid, mij trekt die Focal sound wel, mooie niet te diepe maar ook niet te aanwezige bass en een mooi helder hoog. Voor wat betreft de Bimmer, 780nm :devil :daar trek je wel de klinkers mee uit de straat  :D Als ik het me goed herinner was de 535 diesel met optrekken zelfs even snel of zelfs sneller dan de M5. :headbanging: :headbanging:

Klopt, is sneller in het optrekken  :wub:.

Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Martijnst1990

Erg mooi hoor! Aardige wishlist ook nog, lekker bezig met de hobby :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Leentje

Citaat van: VTEC_genieter op maart 18, 2013, 01:07:10
Welkom terug Leentje! Gefeliciteerd met je Sony 55 inch LED TV! :clapping:
Zo'n formaat TV is zeker niet te groot als jullie woonkamer al goed opgeruimd en groot is. En over een half jaar gaan jullie misschien denken "een 65 inch zou misschien nog beter staan" haha!

En keep the spirit ook bij jullie thema van jullie woonkamer  ;) Ik zie heel veel rechte lijnen bij jullie meubilair en zelfs op jullie frontspeakers.  :)
Ook een mooie kamer dus! Keep de thema!
Hey Vtec, bedankt :) een 65 inch in de toekomst zou niet misstaan denk ik haha. Voor nu gaan we eerst hier maar eens een lange tijd van genieten. Wat betreft de woonkamer die blijft gewoon strak. Ook straks met de nieuwe update blijft het gewoon allemaal strak.

Citaat van: katwax op maart 19, 2013, 11:45:23
Een tip bij zo'n tv is toch een isf calibratie.
Ja daar heb ik al aan zitten denken. Moeten eerst nog wat andere dingen doen en dan ga ik me daar eens in verdiepen.

Citaat van: Martijn90 op maart 19, 2013, 20:17:41
Erg mooi hoor! Aardige wishlist ook nog, lekker bezig met de hobby :)
Thanks, en die wishlist wordt wel uitgesmeerd over een aardig tijdsbestek hoor :D De spaarpot is niet alleen voor deze hobby helaas :nopompom: :D
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

unknown

Citaat van: Leentje op maart 17, 2013, 18:05:13
Is weer eventjes geleden dat ik hier ben geweest. Althans...daadwerkelijk wat heb gepost. Maar heb weer een update, we hebben een nieuwe tv gekocht en het is de KDL-55HX750 LED van Sony geworden. Hij staat nu nog op de voet maar de volgende update zijn we al mee bezig maar wat dat is blijft nog even geheim totdat er concrete afspraken zijn gemaakt :devil:

M'n vriendin dacht nog dat 55 inch te groot zou zijn maar ze was er na 10 minuten kijken al aan gewend en vindt 'm nu niets te groot. Over het beeld zijn we uitermate tevreden maar ben nog wel wat instellingen aan het uitzoeken. Maar gewoon vanuit de doos en aangezet is het voor ons al prima. We hebben nu weer wat afgevinkt van de wishlist en kan ik weer gaan sparen voor de volgende update.

Een foto van hoe het er nu uitziet staat onder het spoilertje ;D
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Gave TV! :)

Lupo, bedankt  :worship:
TV: Samsung LE46C630 Pre: Emotiva UMC-1 Eindversterker: Emotiva XPA-5 Bronnen: PS3 en PC DAC: Cambridge Audio DacMagic
Fronts: KEF Q700 Rears: KEF Q800ds Center: KEF Q600c Subwoofer: Velodyne CHT-8Q (op een Auralex Subdude)
Luidsprekerkabel: Fronts: Canare 4s11 Center en Surrounds: Canare 4s8 Subwooferkabel:   Audioquest Sub-X
Rack: Solidsteel 6.2 Zilver Remote: Logitech Harmony 700

Leentje

Zo, er is weer een update in aantocht :pompom: Zojuist is Gé langs geweest om nog wat details door te spreken. We gaan namelijk door Gé een tv wand laten maken en plaatsen. We wilden namelijk de tv ophangen maar gewoon aan de muur vonden we niet zo mooi dus moest er een tv wand komen. En aangezien we er dagelijks tegenaan moeten kijken moest het ook een hoogwaardige afwerking hebben en zijn we, mede namens dit forum, bij Gé terecht gekomen. Voor nu heb ik enkel twee plaatjes van hoe het eruit moet komen te zien, maar zodra Gé daadwerkelijk aan de gang gaat zullen er echte foto's gaan volgen.


Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo


VTEC_genieter

Die platen zorgen ook voor de (goede) akoestiek?

Gaat heel mooi uitzien!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Leentje

Citaat van: Martijn90 op maart 26, 2013, 21:55:24
Dat ziet er strak uit!
Citaat van: LuPo op maart 26, 2013, 22:14:15
Gaaf!!

Thanks, Martijn en Lupo ;D

Citaat van: VTEC_genieter op maart 26, 2013, 22:28:08
Die platen zorgen ook voor de (goede) akoestiek?

Gaat heel mooi uitzien!

Vtec bedankt, de platen worden bekleed met een soort houtfineer. Dus geen akoestische platen. Mocht het geluid niet af te regelen zijn  mettertijd dan ga ik mezelf bezighouden met wat akoestische aanpassingen.
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

Leentje

Heb vandaag de Marantz AV7701 en MM7055 besteld bij een van onze sponsors ;D En nu wachten :nopompom: En aangezien ik niet zo van wachten houdt is dit een behoorlijke test voor m'n geduld hahaha. Ben wel razend benieuwd hoe dat straks allemaal gaat klinken.
Had twee weken geleden ook al wat updates binnen gekregen en wel een Focal centerspeaker, soundcare superspikes, en JIB speakerkabel. Voorlopig is de HT spaarpot wel weer ff leeg :nopompom:
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

VTEC_genieter

Eind mei krijg je vakantiegeld  :P
Trouwens, mooi BMW cabrio heb je  ;D
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Leentje

Citaat van: VTEC_genieter op april 10, 2013, 01:40:00
Eind mei krijg je vakantiegeld  :P
Trouwens, mooi BMW cabrio heb je  ;D

Ja dat is ook wel weer zo, misschien kan er dan nog wel een setje surround speakers en een subwoofer vanaf :headbanging: :D En bedankt voor het compliment. Moest vanmorgen in nieuwegein zijn en ben mooi met het dakkie eraf terug naar huis gereden net O0
Hier zou ik iets neer kunnen zetten er is ruimte genoeg.

Martijnst1990

Hey Nieuwegein, daar woon ik! :D

Maar mooie upgrade hoor, kan me voorstellen dat het inderdaad hard gaat met de spaarpot zo ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT