powrproff.dll fout

Gestart door wolsinkpower, december 24, 2001, 04:12:46

Vorige topic - Volgende topic

wolsinkpower

nog een vraag: ik krijg opeens de foutmelding" fout in laden van powrprof.dll een apparaat dat is aangesloten op het systeem werkt niet" en dan met dat die advapi32.dll:RegCurrentUser fout ofzo. Hoe komt dit? Dit gebeurt gewoon als ik opstart! Powrprof.dll hoort bij LoadPowerProfile voor als je bij msconfig kijkt.

Greetz
Robert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

J.A.F._Doorhof

Wat voor besturingssysteem ?
98, 95, NT, 2000, XP ?

Heb je iets aan je powermanagment veranderd ?
Heb je een USB apparaat dat NU niet aangesloten is ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

wolsinkpower

Ik heb ME en ik heb niks gewijzigd  :'( en ik heb een usb webcam maar die is NOOIT aangesloten geweest dus die is het niet

Greetz
Robert
(ps: helpt Systeem Herstellen?)
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

J.A.F._Doorhof

Een schone installatie helpt gegarandeerd  ;D.

Ik zou het zo 1,2,3 niet weten.
Die dll fout hoort bij een stuk software die de powermanagment functies van ME bestuurt.

Maar als je niets veranderd hebt, dan weet ik het niet.
Vaak gebeuren dit soort dingen na het updaten van drivers.

Schone install is denk ik de juiste optie.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wolsinkpower

Schone Install? Van heel windows? weer formateren??????????

Greetz
Robert
(of gewoon herstellen?)

J.A.F._Doorhof

Schone install, is inderdaad alles eraf.

Reken erop dat als je veel met je PC "rommelt" je dit zeer regelmatig zal moeten doen.

Wat ik je dan ook adviseer (heb dit geloof ik al meerdere keren gedaan) is om een Ghost/Drive Image van een schone windows install te maken, deze kun je dan binnen een paar minuten terug zetten.

Zolang MS aan de "macht" is zul je om de zoveel tijd je PC opnieuw op moeten zetten. Sorry.

Schrijf een beter besturingssyteem, en je bent rijk  ;D

MvrGr.
Frank
Custom installer

Chief

Helemaal mee eens Frank. Voor Windows geldt eigenlijk een beetje de regel "If it ain't broken, don't fix it" Elk stukje software dat je installeert kan een goed draaiende installatie in de soep laten draaien. En drivers zijn tegenwoordig ook al complete programma's met al die extra functies die de fabrikanten erin "meebakken". Die drivers zullen dus ook wel een paar bugjes bevatten, of een bug in je operating system blootleggen. Dan is Ghost of Drive Image inderdaad een fantastisch programma. Ik draai al bijna 2 1/2 jaar met dezelfde Windowsinstallatie (98se), dus tussentijds geen format c: of zo.  ;D
Ik had dat nooit gered zonder Ghost en mijn rock-solid Abit BX6 rev2.0 moederbord  8)
BX, those were the days...  :)

Wat kost Ghost eigenlijk? Wel handig om te weten, denk ik.

Mzzl, Chief

J.A.F._Doorhof

Heb zo geen prijslijst bij de hand (kerst weet je wel  ;D), maar ik dacht zo rond de F 100,00 - F 200,00.

In ieder geval meer dan de moeite waard.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Chief

Die prijs valt me mee. Zeker als je bedenkt hoeveel tijd en ergernis je kan besparen als je een goede backup van je systeem hebt. Windows installeren en alles instellen, e-mail, allerlei software etc. neemt gauw wat tijd in beslag en er gebeurt natuurlijk altijd iets op een moment dat het slecht uitkomt.  :'(
Dan kun je beter in een paar minuten met Ghost alles veilig stellen.  ;)

Kortom, als je je pc draaiende wilt houden kun je er eigenlijk bijna niet zonder.

Mzzl, Chief

J.A.F._Doorhof

Vandaar dat wij mensen gratis een recovery CD meeleveren bij hun nieuwe PC's. Met deze CD kunnen ze terug naar hun nieuw staat.

Tegen een kleine vergoeding is het zelfs mogelijk om achteraf een recovery te laten maken, als de klant bv al zijn software en instellingen heeft geinstalleerd/gemaakt.

MvrGr.
Frank
Custom installer

wolsinkpower

maar moet ik dus gewoon HERSTELLEN doen?

Greetz
Robert

Chief

Herstellen? Je draait zeker met Windows Millennium?  ;D
Met WinME kun je herstelpunten maken, een soort van momentopnames, en dan min of meer terug gaan naar een situatie van voordat het fout ging. Tenminste als dat herstelpunt, wat jouw Windows-installatie heeft gemaakt, van de situatie voordat die foutmelding kwam, is. M.a.w. misschien had je die fout al op het moment dat Windows dat herstelpunt heeft gemaakt en dan schiet je er weinig mee op.  :'(
Je kunt het proberen maar volgens mij kun je beter je PC opnieuw (laten?) installeren en dan door ITC zo'n restore-cd laten maken. Dat scheelt je heel wat gepuzzel denk ik.  ;)

Mzzl, Chief

J.A.F._Doorhof

Je kunt inderdaad het herstel punt gebruiken van VOOR je probleem, maar de kans dat je probleem terug komt is aanwezig, TENZIJ je dus WEL iets veranderd hebt aan je PC.

De herstelpunten van Windows XP en ME zijn niet heilig. Maak een goede backup van je bestanden voor je dit doet op een aparte HD.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Chief

Backup.
Dat woord mag wel met hoofdletters worden geschreven. Zo'n beetje regel 1 voor elke computergebruiker. Zorg altijd voor een goede backup. Kan inderdaad mooi op een andere HDD of je kan het op CD-R branden. (Ja, je kan met een CD-brander meer dan alleen CD's kopiĆ«ren.)  ;)

Mzzl, Chief

wolsinkpower

waar moet ik PRECIES (dan weet ik dat ook  :P) een backup van maken?

Greetz
Robert

J.A.F._Doorhof

Van al je belangrijke gegevens.

MvrGr.
Frank
Custom installer