Pacific Rim

Gestart door skank1, december 13, 2012, 12:44:11

Vorige topic - Volgende topic

Erik

Vond het ook niet echt geweldig. Leuk als manga film maar niet geschikt als speelfilm. Verhaal net zo diep als een gemiddelde aflevering uit een manga serie.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

MegaJ

Pfoe ik had er echt meer van verwacht. Eigenlijk best wel een slechte film, vond de robots wel stoer maar verder was het niks.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Exxar

Ik vond het ook niet zo geweldig. Het deed mij denken aan de power rangers....

Raymond187

Hij is uit op BD25. Wil hem wel zien ondanks de matige recensies.

Spollie

Van het weekend ook gekeken. Mijn verwachtingen waren vanwege de regisseur vrij hoog, maar wat een tegenvaller was dit zeg! Slecht acteerwerk, saai verhaal en de actie kon me totaal niet boeien. De film kakte na een half uur ook enorm in en tegen het einde kwam de vaart er pas weer in. Enige pluspunt: de subwoofer heeft genoeg te doen ;D

StefaanD

Kan me daarbij volledig aansluiten, dat en de tenenkrommende wetenschappers  :o

Xstream

Wat een enorme prut film zeg. Valt me tegen van Del Toro.
Ik weet niet eens waar ik moet beginnen met kritiek. Van acteerwerk, continuïteit, dialogen en complete voorspelbaarheid.
"This is it, we're gonna die". "Not yet, we have a sword". "Ah yeah, that's right, the sword, we live". "Check out my balls". "No, my balls are bigger". "No they're not, apologize or i'm gonna hit you with my balls". Dat is dan een btje 't niveau van de film ... Hopeloos.

Enige wat een voldoende scoort is de CGI, maar verder ... Dat kleine meisje weet in 2 minuten screen time meer los te maken dan die andere 2 uur.
Vond de settings verder ook erg inspiratieloos overkomen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Erik

En toch ... Elke keer als ik deze titel zie moet ik aan een heel ander type film denken :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Grindtegel

Ik vond het ook helemaal niks, ongelofelijk wat een prulwerk en dan nog van Del Toro ook, heeft ie eigenlijk echt wel iets gedaan met deze film?

Naast de al eerder genoemde punten van kritiek vond ik ook de manier waarop de film is geschoten irritant. Heel veel closeups of shots van dichtbij de acteurs, gaf me het soap gevoel, alsof ze op deze manier de omgevingen proberen te verbloemen/verbergen. 1.85:1 vind ik ook helemaal niks voor dit soort "grootse" films, maar dat is wellicht meer iets persoonlijks (vind 1.85:1 verhouding niks, doe mij maar lekker breed).
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Xstream

Citaat van: Erik op oktober 14, 2013, 23:48:32
En toch ... Elke keer als ik deze titel zie moet ik aan een heel ander type film denken :D
;D
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

mimic

Deze film kijk je niet voor de acteer prestaties, evenmin om de diepgang, maar dit was wel echt heel slecht.

Desalniettemin, zat ik volgens mijn vriendin te glunderen als een jong ventje bij het zien van de grote robots! :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

alexander2

Iemand die ik erg bewonder ( Guillermo del Toro ) maar deze film is echt  ................ :-X

Exxar

Citaat van: mimic op oktober 15, 2013, 22:15:19
Deze film kijk je niet voor de acteer prestaties, evenmin om de diepgang, maar dit was wel echt heel slecht.

Desalniettemin, zat ik volgens mijn vriendin te glunderen als een jong ventje bij het zien van de grote robots! :)

Kijk dan gewoon naar Real Steel of Transformers. Betere cgi (imo), beter verhaal en betere acteerprestaties.

Raymond187

Anders ga je veel verwachten va neen film als deze  :shaun:

Robbo

Ach lekkere actie.  Gewoon verstand op nul en kijken maar.  Ik vond hem zeer vermakelijk.

Xstream

Citaat van: Exxar op oktober 16, 2013, 12:08:21
Kijk dan gewoon naar Real Steel of Transformers. Betere cgi (imo), beter verhaal en betere acteerprestaties.
+1

Xstream

Citaat van: Robbo op oktober 16, 2013, 12:28:38
Ach lekkere actie.  Gewoon verstand op nul en kijken maar.  Ik vond hem zeer vermakelijk.
Dan maakt 't inderdaad niet meer uit welke film je kijkt.
Als dit 't criterium is voor een positieve review ....

Robbo

Ik kijk om vermaakt te worden, dus ja dat is absoluut het nr 1 criterium. 

Dat 'Del Toro' niet zijn werkelijke potentie toont, is toch helemaal niet belangrijk.

Xstream

Citaat van: Robbo op oktober 16, 2013, 14:13:18
Ik kijk om vermaakt te worden, dus ja dat is absoluut het nr 1 criterium. 

Dat 'Del Toro' niet zijn werkelijke potentie toont, is toch helemaal niet belangrijk.
Dat snap ik ... ik doel er dus op dat als dit al genoeg is om vermaakt te worden ;)
Maarja, iedereen kijkt een film anders. Ik kan me niet los maken van de dingen die ik zie en niet logisch, simpelweg dom of inspiratieloos vind. Ik verwacht iets meer aandacht aan een film, zeker als je over zulke budgetten praat. Doe ik immers ook bij mijn werk, met veel minder budget ;) 

GPO

hoe on earth komt deze film aan een 7,9 op imdb ....

Dit was heel erg slap. Totaal geen connectie met wie dan ook van de acteurs... special fx waren ok, maar ook niet iets wat ik niet eerder gezien heb (en beter).

grote robots? geef mij maar transformers!!

GPO
Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV 4K

skank1

Ik zou tegen de meeste mensen zeggen, zie hem toch maar eens in 3D ;)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

LuPo

Citaat van: GPO op oktober 16, 2013, 22:52:23
hoe on earth komt deze film aan een 7,9 op imdb ....

Dit was heel erg slap. Totaal geen connectie met wie dan ook van de acteurs... special fx waren ok, maar ook niet iets wat ik niet eerder gezien heb (en beter).

grote robots? geef mij maar transformers!!

GPO

Ik zie een 7,3. ;)

Ben hem aan het binnen halen. Binnenkort maar eens kijken.

Ronald-de-boer

Dit kwam ik net tegen op NU.nl .
Laat maar komen zou ik zo zeggen.

Guillermo del Toro werkt aan Pacific Rim 2

Na het succes van Pacific Rim was het wachten op een vervolg. Regisseur en scenarist Guillermo del Toro is weer met scenarist Travis Beacham aan de schrijftafel gaan zitten.
"Travis en ik schrijven nu een sequel", zegt Del Toro tegen entertainmentsite IGN. "Of de film er ook komt, daar ga ik niet over."
Pacific Rim was een van de grote zomerfilms van dit jaar en bracht wereldwijd ruim vierhonderd miljoen dollar op.
Met een budget van zo'n 190 miljoen dollar, exclusief marketing, mag dat een succes worden genoemd. De film werd met name goed ontvangen in Azië, de nieuwste grote groeimarkt voor filmstudio's.

"Wat ik zo bijzonder en vleiend vond was dat het publiek de film niet een of twee keer zag, maar wel driemaal, viermaal of zelfs vaker", gaat Del Toro verder. "De liefhebbers gingen er echt helemaal in op. Ik zou het geweldig vinden om verhalen te blijven vertellen die zich in die wereld afspelen.

Xstream

Tja ... je kunt 't Del Toro niet echt kwalijk nemen dat die even z'n zakken vult. Alleen z'n reputatie wordt er bij mij iig niet beter op.
Nu ben ik een vrij slecht betalende klant, dus het zal 'm een worst zijn, maar ik kan me voorstellen dat de meeste film liefhebbers er ook wel zo over denken.
Volgens mij kun je ook goed geld verdienen als je gewoon goeie films maakt, zoals Pan's Labyrinth bv.