[SOLVED] Aansluiten HTPC op plasma..?

Gestart door ozon, december 9, 2012, 21:18:21

Vorige topic - Volgende topic

ozon

Hallo beste Mensen, ik ben het mezelf niet makkelijk aan het maken geloof ik maar heb toch echt ff wat hulp nodig. Ik heb deze vraag ook al gesteld op tweakers maar dat schiet meestal qua hulp niet op.

Ik heb:
- een nieuw gebouwde HTPC (in elkaar gezet) met een ASUS F2A85-M moederbord. AMD A8 cpu met onboard GPU.
- Een Pioneer VSX-201AV receiver met HDMI ingangen en uitgangen
- Een Panasonic TH-37PA50 Plasma (wat ouder model) zonder HDMI ingang

enkele apparaten zijn via de versterker aangesloten op de TV dmv Component ingang op versterker en uitgang naar TV.

De HTPC is nu aangeloten op een monitor via VGA werkt, ook via HDMI om e.e.a. in te richten. Nu wil ik graag de HTPC aan gaan sluiten op mijn Plasma via en als het kan de Receiver...
De Receiver lijkt enkel van HDMI in Naar HDMI uit te kunnen en niet van HDMI in naar Component uit maar ik weet dat niet zeker.

Tja, ik weet ff niet hoe ik verder moet. Kan iemand mij hiermee misschien verder helpen?

Bij voorbaat dank!

OzOn

rickw

Ik zou het vreemd vinden als je receiver een inkomend hdmi signaal niet via component kan uitvoeren. Als ie een 1080p signaal binnen zou krijgen (wat je tv niet aan kan) dan zou hij er volgens mij 720p van moeten maken.  Met wat voor beeldmateriaal heb je het geprobeerd?

Je mobo beschikt over een dvi en een d-sub. Wat je sowieso kan doen is een dvi danwel een d-sub naar component kabel kopen. Het beeld zou je dan rechtstreeks je tv in kunnen sturen. Je audio kan je alsnog via hdmi of via optische kabel naar je receiver toe sturen.

ozon

Citaat van: rickw op december  9, 2012, 23:22:08
Ik zou het vreemd vinden als je receiver een inkomend hdmi signaal niet via component kan uitvoeren. Als ie een 1080p signaal binnen zou krijgen (wat je tv niet aan kan) dan zou hij er volgens mij 720p van moeten maken.  Met wat voor beeldmateriaal heb je het geprobeerd?

Je mobo beschikt over een dvi en een d-sub. Wat je sowieso kan doen is een dvi danwel een d-sub naar component kabel kopen. Het beeld zou je dan rechtstreeks je tv in kunnen sturen. Je audio kan je alsnog via hdmi of via optische kabel naar je receiver toe sturen.

Dank voor je input!

Tja, dat is waar ik een beetje mee zit. Ik heb de pc aangesloten op de de HDMI 1 ingang van mijn versterker. Vervolgens bleef het beeld van mijn tv, die via de component uitgang van mijn versterker is aangesloten gewoon zwart. Ik heb het echter enkel geprobeerd met de pc opgestart in windows. Op het beelschermpje van de receiver zie ik staan "HDMI Throughput" als ik de HDMI ingang kies.

Zelf had ik ook het gevoel dat de hdmi door de receiver omgezet zou moeten kunnen worden. Wellicht doe ik iets verkeerd...

De dvi naar component kabel is idd ook nog een optie, daar ga ik ook nog naar kijken.

Mochten er nog ideeen zijn over de manier waarop mijn receiver zou moeten werken dan hoor ik het graag!

ozon

De dvi --> component kabel gaat helaas niet werken aangezien de dvi aansluiting een dvi-d aansluiting is. Dan zal het dus toch een converter moeten worden van hdmi naar component.

dennism

Bij mijn weten kunnen veel receivers geen HDMI naar component omzetten vanwege de HDCP beveiliging.

_ MarcelloW _

Citaat van: dennism op december 10, 2012, 14:31:48
Bij mijn weten kunnen veel receivers geen HDMI naar component omzetten vanwege de HDCP beveiliging.

Dit dus.
En in een "ideale wereld" zou niemand er behoefte aan hebben.

Mooi excuus om je TV te upgraden!

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

ozon

Citaat van: _ MarcelloW _ op december 10, 2012, 14:35:20
Dit dus.
En in een "ideale wereld" zou niemand er behoefte aan hebben.

Mooi excuus om je TV te upgraden!

Kijk, dat vertelde ik mijn vrouw ook al maar ik denk dat ik toch maar voor de converter ga. Is net besteld en hoop ik morgen tehebben. Ik laat wel even weten hoe het afloopt.

Dank allen!

ozon

Goed, die omvormer heb ik inmiddels binnen.
Deze dus:
www.allekabels.nl/hdmi-omvormers/1792/1182655/hdmi-naar-component-omvormer.html

Aansluiten uitgang PC -> hdmi -> omvormer -> component naar tv. Resultaat... Geen beeld.
Wellicht doe ik iets verkeerd qua instellingen om het juiste signaal uit te sturen maar weetniet. Meer waar ik hetmoet zoeken.
Ik heb de omvormer even getest met een mediaspeler en dat werkt op de tv. Ik mis dus iets in de instellingen.
Heeft iemand nog een goed idee?

dennism

Stuurt je videokaart een HDCP compatibel signaal uit, dan gaat dit namelijk niet werken. Een HDCP signaal mag namelijk niet omgezet worden naar analoog.

ozon

Citaat van: dennism op december 12, 2012, 01:07:24
Stuurt je videokaart een HDCP compatibel signaal uit, dan gaat dit namelijk niet werken. Een HDCP signaal mag namelijk niet omgezet worden naar analoog.

Hoe kan ik dit controleren? vooralsnog heb ik enkel een boot in windows gedaan en de converter die ik heb is zngn HDCP compatible... Ik ga nu Splashtop op de PC zetten en kijken of ik wat met de grafische instellingen kan spelen terwijl de PC aan de TV hangt. Pffftttt....

dennism

Mijn videokaart liet het altijd zien in het control panel van de kaart toen ik nog gebruik maakte van DVI of HDMI. Nu ik een display port gebruik kan ik het helaas niet meer zien.

ozon

SOLVED!

Splashtop op de PC gezet en opgestart. Via de ipad kon ik aan de slag met de video instellingen. Uiteindelijk wat aanpassingen aan het display (display out) waar ik onderandere 720p 60 hrz PAL, kon selecteren en daar was t beeld. Er moet nog e.e.a. Ge-tweaked worden maar we zijn binnen en ik heb nu beeld.

Beeld is niet eens slecht en de films via xbmc zien er strak uit. Van hieruit verder, nu aan de slag om e.e.a. Verder te optimaliseren. De converter doet zijn werk en het hdcp verhaal is gen enkel issue, zoals verwacht.

Wat wel tegenvalt is dat het gelijkertijd aansturen van hdmi en vga blijkbaar niet zomaar werkt. Gaan we nog verder uitzoeken.

Dank allen voor de input.

Pat.