Oblivion (2013) - Tom Cruise sci-fi film

Gestart door skank1, december 7, 2012, 10:37:48

Vorige topic - Volgende topic

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Spollie

Deze film van het weekend gekeken, ik vond hem erg vermakelijk. De plotwendingen waren af en toe een beetje voorspelbaar, maar dat mocht de pret niet drukken. Beeld en geluid waren allebei top. De film had een hele scherpe, haast klinische look, en deed me een beetje denken aan The Island. Soundtrack in DTS-HD MA was ook prima. Ik had de Epson al een tijdje niet meer gebruikt, maar deze film herinnerde mij er weer aan waarom ik ook alweer een projector in mijn woonkamer heb staan.

Wat mij betreft een aanrader.

W.Otter

leuke film! mooie special effects, goed geluid (leuk onweergerommel op een gegeven moment) apart verhaal en zeker de moeite waard om alle 46gygs va te downloaden
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xstream

Hoewel ik direct wel onder de indruk was van de wereld, artwork en SFX, had ik de 1e 20 min. toch wel wat moeite met de onzin die (met name Tom) uitkraamde.
Dat had denk ook niet veel langer moeten duren, want 't begon lachwekkend te worden. Maar daarna, toen 't verhaal een beetje op gang kwam, was 't zeker vermakelijk. De vertelling soms wel wat warrig waardoor sommige climaxen er lang niet zo goed uit kwamen als had gekund, maar toch een lekkere wegkijker met mooi beeld en geluid. Al zat er meer in ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

LittleNinja

Gisteren nog eens zitten kijken met de dame op het grote doek. Fijn beeld en geluid. 8)

Die drones hadden van mij nog indrukwekkender gemogen en nog wat vaker op die manier in beeld. Gewoon de geluiden die ze maken ( los van vliegen of schieten ).. 8)
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Thanatos

Van de week gezien. Voor mij een hele goede film.  :thumbs-up:

Peerless Monster

Mwha mwha... Een typische cruise film... Mwha mwha maar vermakelijk.
The drones deden me teveel denken wall-e...
Ook het star wars gehalte (tet)...
Mwha.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Vik

Ik vond hem matig. (dvd)

Erg sloom met een vaag verhaal. Naar mijn mening onder het niveau van de Tom Cruise.

De Blu ray schijnt fantastisch te zijn maar ook die zal mij niet van gedachten veranderen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

squeek

Citaat van: vik op augustus 16, 2013, 10:00:26
Ik vond hem matig. (dvd)

Erg sloom met een vaag verhaal. Naar mijn mening onder het niveau van de Tom Cruise.

De Blu ray schijnt fantastisch te zijn maar ook die zal mij niet van gedachten veranderen.

Dat zal ik vanavond weten te zeggen. Kijk er heel erg naar uit om deze te zien.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

quattronl

Heb eerst de 'normale' versie binnengehaald en bekeken (mkv met DTS sound).
Gister ook de BR versie met DTS-HDMA binnengehaald. Van 't weekend deze maar eens bekijken. De sound was al ok maar het kan het HD-audio vast nog veel beter.

Verder een vermakelijke film als je van SF houdt (en dat doe ik).
Krijgt zeker geen onvoldoende van me.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

raindog

Vanmorgen de BD gehaald en zojuist bekeken. Goede SF-film, ga ik zeker nog eens kijken. Erg fijne sfeer. Perfect geluid trouwens!
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

squeek

Net deze gekeken op men eigen grote doek  :headbanging:  :D en wow wat een vette sci-fi was dit, de plotwendingen zag ik echt niet aankomen, beeld en geluid waren overigens behoorlijk goed. Toppertje in men sci fi collectie!!
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

GPO

Grappig om te zien hoe iedereen zo verschillend naar deze film kijkt. De een vind het de betere film van Tom Cruise, de andere 1 vd slechtere... :) De een ziet de plotwending aankomen, de andere totaal niet. ... :)

Ik vond het een erg leuke film. Voor mij een 8.

Citaat van: Peerless Monster op augustus  4, 2013, 16:28:25
The drones deden me teveel denken wall-e...

Dit meen je? Wall-E? Die kinderfilm met dat grappige robotje met een soort van emotie? hmmmm toch wel iets heel anders dan de bruutheid waarmee de drones schoon schip maakte met de 'scavs'. Ik vraag me af welk onderdeel van de drone je aan Wall-E deed denken....???
Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV 4K

Pjotr

Citaat van: GPO op september  3, 2013, 12:27:05
Ik vraag me af welk onderdeel van de drone je aan Wall-E deed denken....???
Ik denk dat deze wordt bedoeld:
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Martijn M

Ik vond het een zeer vermakelijke film, met een stuwende score. Het is wel duidelijk dat de schrijvers heel veel elementen van (het naar mijn mening betere) Moon hebben gejat.

Dutch & Dutch

Exxar

Ik vind het een ideale film om een ht-set uit te testen. Beeld is prachtig, geluid lekker gedetailleerd en dynamisch. Ik heb deze nu ook al twee keer gezien, en blijf hem goed vinden.

MaxxMark

Ik heb Oblivion ondertussen ook eens gekeken.

Goede SFX en GFX in de film. Daar is duidelijk een hoop budget tegen aan gegaan.

Helaas vond ik het verhaal niet bijster interessant. Een beetje voorspelbaar en het liet bij mij een nogal wrang en bedrogen gevoel achter. Alsof het een remake was die werd gepresenteerd als een nieuwe film.

Ik vond het een beetje een mix van: Moon, The Island, Dune, StarWars en Independence Day.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

squeek

Citaat van: keyser op september  3, 2013, 12:32:54
Ik vond het een zeer vermakelijke film, met een stuwende score. Het is wel duidelijk dat de schrijvers heel veel elementen van (het naar mijn mening betere) Moon hebben gejat.

De regisseur heeft het idee van de film al jaren hiervoor bedacht en was al met de uitwerking bezig (artwork etc.) toen ie tron legacy nog aant inblikken was. Dat zie je in de making off op de blu ray.

Erik

Oh ik heb hem van de week gezien en ik vond het juist een heel bijzondere film, weer eens wat anders dan andere SF films. Was zeer onder de indruk van het verhaal en het einde ook niets zien aankomen behalve die bliksem en de man die bijna eerst dood moest om mee te mogen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

alexander2

Citaat van: Erik op september  3, 2013, 21:31:59
Oh ik heb hem van de week gezien en ik vond het juist een heel bijzondere film, weer eens wat anders dan andere SF films. Was zeer onder de indruk van het verhaal en het einde ook niets zien aankomen behalve die bliksem en de man die bijna eerst dood moest om mee te mogen

Ik moet hem nog kijken.....nu niet meer. :D

Exxar

Tube-freak

Het verhaal is traag en onsamenhangend.  Tom Cruise die in het begin met wat incoherent geleuter de narrator probeert uit te hangen.
De chemie tussen Tom cruise en dat wijf waar die mee woont is ook ver te zoeken als er uberhaubt al chemie is.

Mijn god 2 uur lang tom cruise wat een verschrikking is deze film.  Heb net het eerste uur zitten kijken ga zometeen de rest kijken.  Moet ff pauze hebben want dit trek ik erg slecht.

edit:
het tweede uur van de film was eigenlijk best ok. Was dan wel weer een meevaller.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Exxar

Tja, niet alle Tom Cruise films kunnen mij bekoren, maar Oblivion vond ik wel goed. En Jack Reacher trouwens ook.

henrykb

enne.. rain man, born 4th, war worlds enz enz..
Misschien ben je wel stiekem fan ( i know i am  ::) )
Hij staat over het algemeen wel garant voor ruim budget films, en das te zien.