Apple Airport Extreme als Accesspoint

Gestart door WickedGame, november 28, 2012, 09:09:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WickedGame

Ik zal eerst even uitleggen wat mijn bedoeling is.

In de meterkast staat een NAS systeem welke gekoppeld is aan een wireless router (linksys wrt610n). De linksys zend wireless uit naar de woonkamer waar voor als nog een SB Touch staat welke wireless heeft. Nu is er een apple airport extreme aangeschaft om als accesspoint op te treden in de woonkamer en een PS Audio met ethernet te verbinden.

En dat gaat dus compleet mis. Wireless extended network krijg ik werkend, maar eenmaal op de ethernet porten iets aansluiten resulteert in niks nada noppes qua verbinding.

Nu is de vraag, wat doe ik fout? Kan het uberhaupt (dacht altijd dat zoiets kon)? Of is de Apple de bottleneck.

weust

Die Airport Express heeft alleen een in gang als het ware, voor je kabel modem bijvoorbeeld.
Deze kun je, voor zo ver ik weet, niet gebruiken als een soort switch poort zoals op je linksys.

Als je wilt wat je beschrijft, dan zul je een Airport Extreme nodig hebben waar naast een poort voor het kabel modem ook drie switch poorten op zitten.

En even voor de duidelijkheid, de ingang is een poort waar je ook de netwerkkabel kan insteken die je legt vanaf je linksys. Niet perse alleen komend van een modem.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

weust

Trouwens, heb je nou een Extreme of een Express.
Dat is een groot verschil zoals ik al beschreef.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

WickedGame

#3
Citaat van: weust op november 28, 2012, 10:12:02
Trouwens, heb je nou een Extreme of een Express.
Dat is een groot verschil zoals ik al beschreef.

Extreme ;) De router dus. (Zag in mijn tekst de fout staan, al aangepast)

weust

Ik heb de mijne met kabel achter de routes zitten, maar probeer hem eens te bridgen.
Extended doe je met wireless, maar of je dan ook nog de switch poorten kan gebruiken weet ik niet.
Lijkt er op van niet on jouw geval.

Bridgen werkt op een andere manier, dus denk dat je daar verder mee komt.
Zo lang je de ingang maar niet als switch poort probeert te gebruiken dan.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

WickedGame

Citaat van: weust op november 28, 2012, 10:21:25
Ik heb de mijne met kabel achter de routes zitten, maar probeer hem eens te bridgen.
Extended doe je met wireless, maar of je dan ook nog de switch poorten kan gebruiken weet ik niet.
Lijkt er op van niet on jouw geval.

Bridgen werkt op een andere manier, dus denk dat je daar verder mee komt.
Zo lang je de ingang maar niet als switch poort probeert te gebruiken dan.

Bridgemode wireless werkt wel, maar niet op de ethernet poorten. En dat is eigenlijk wel nodig, anders kan de TV en PS Audio niet gekoppeld worden. Ben bang dat apple hierin niet voorziet, wat ik nog kan proberen is het omdraaien. De Apple als main router en de linksys als AP instellen.

weust

Kun je altijd proberen. Denk alleen niet dat het heel veel gaat uitmaken.
Je werkt met protocollen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

WickedGame

Citaat van: weust op november 28, 2012, 10:24:42
Kun je altijd proberen. Denk alleen niet dat het heel veel gaat uitmaken.
Je werkt met protocollen.

Ja dat had ik al begrepen dat Apple met WDS werkt, nadelen te over helaas. Ik weet wel dat de WRT610n met DD-WRT dit protocol ook hanteert met die firmware. Misschien dat dit dan wel werkt...

Stel je blijft bij Apple hoe zou ik dit wel werkend kunnen krijgen als ik de linksys vervang door de Apple Extreme en er een Express in de woonkamer plaats. Kan die dan wel met een ethernetkabel gekoppeld worden en connectie maken?

weust

Nee, omdat de Express geen switch poort heeft.
Enige wat je met de Express kan in zo'n geval is het meteen kabel verbinden met de Extreme.
Wat een beetje nutteloos is aangezien de twee perfect met elkaar verbinden via wireless, als je de Airport Utility gebruikt.

Persoonlijk zou ik de linksys en Airport met een kabel verbinden, als dat mogelijk is.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

WickedGame

Citaat van: weust op november 28, 2012, 10:37:19
Nee, omdat de Express geen switch poort heeft.
Enige wat je met de Express kan in zo'n geval is het meteen kabel verbinden met de Extreme.
Wat een beetje nutteloos is aangezien de twee perfect met elkaar verbinden via wireless, als je de Airport Utility gebruikt.

Persoonlijk zou ik de linksys en Airport met een kabel verbinden, als dat mogelijk is.

Dus eigenlijk kan Apple geen wireless bridge opzetten die een ethernet apparaat omtovert tot wireless zoals bijv. een linksys WET610n of een WES610n van Linksys. Als dat zo is dan gaat het apparaat retour want heeft het niet het beoogde doel.

Kabel kan helaas niet. Router linksys staat in meterkast in een centrale hal, heb geen mogelijkheid tot bedraad aanleggen.

weust

Dat idee had ik al.

Ik heb helaas geen andere wireless routes, anders had ik het even geprobeerd hier.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

WickedGame

Heb even een plaatje toegevoegd hoe ik het zou willen hebben.

Nu meer de vraag wie heeft zoiets werkend staan, of gekregen?

mijkie

je zou nog kunnen proberen het zonder beveiliging te doen, misschien zit daar het conflict.....
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

weust

Beveiliging heeft er echt niets mee te makes.
De Ethernet poort van de Express is nou eenmaalgeen switch poort.
Dan kun willen wat jij wil, maar het gaat je niet lukken.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

donron

Volgens mij werkt dit met de nieuwe Airport Express dus wel. (De witte apple tv...)

Ik heb beide thuis dus ik kan het wel ff testen voor je. Laat maar weten.

WickedGame

Citaat van: donron op november 28, 2012, 14:59:20
Volgens mij werkt dit met de nieuwe Airport Express dus wel. (De witte apple tv...)

Ik heb beide thuis dus ik kan het wel ff testen voor je. Laat maar weten.

Als je het zou willen testen graag

Anders moet ik naar een andere oplossing gaan zoeken.