HDD aansluiten op PS3

Gestart door Josla, november 11, 2012, 18:49:16

Vorige topic - Volgende topic

Josla

Ik heb waanzinnig veel muziek op een Externe USB3 schijf staan, nu heb ik deze op verschillende manieren aangesloten op de PS3, maar hij schijnt de HDD niet te zien.  8)

Wat is de oplossing, of is dit niet mogelijk omdat er meerdere mappen op de HDD staan?

jasjenl

Is ie toevallig ntfs geformatteerd? Dat snapt de PS3 namelijk niet.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Josla

Citaat van: jasjenl op november 11, 2012, 21:01:36
Is ie toevallig ntfs geformatteerd? Dat snapt de PS3 namelijk niet.

Het is 2 TB schijf, dus inderdaad ntfs. FAT32 kan toch maar tot 2 Gig, dacht ik?
Dan is het eigenlijk al duidelijk, bedankt :)

mradem

Josla

Citaat van: mradem op november 11, 2012, 21:50:58
4gb max

Yep, dat klopt helemaal :)

Duidelijk, hopelijk heeft nog iemand een baat van deze info. Wat mij betreft  :threadclosed:

KILLorBE

De maximale bestandsgrootte voor FAT32 is 4GB, maximale grootte van een FAT32 partitie is 8TB.

Er zijn verschillende tooltjes om de HDD te formatteren in FAT32, HP, Panasonic, WD en Seagate hebben volgens mij zo'n tooltje.

Maar je kunt ook dit tooltje proberen.

*EDIT*: Een PS3 ziet alleen de eerste partitie, die moet dus sowieso FAT32 zijn.
Ik weet het niet zeker, maar misschien kan je ook formatteren met WBFS Manager.
*EDIT2*: Met Free EaseUS® Partition Master 9.1.1 Home Edition lukt het waarschijnlijk ook wel.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Josla

Citaat van: KILLorBE op november 12, 2012, 18:40:42
De maximale bestandsgrootte voor FAT32 is 4GB, maximale grootte van een FAT32 partitie is 8TB.

Er zijn verschillende tooltjes om de HDD te formatteren in FAT32, HP, Panasonic, WD en Seagate hebben volgens mij zo'n tooltje.

Maar je kunt ook dit tooltje proberen.

*EDIT*: Een PS3 ziet alleen de eerste partitie, die moet dus sowieso FAT32 zijn.
Ik weet het niet zeker, maar misschien kan je ook formatteren met WBFS Manager.
*EDIT2*: Met Free EaseUS® Partition Master 9.1.1 Home Edition lukt het waarschijnlijk ook wel.

Dat zijn diverse mogelijkheden, maar ik heb toch het probleem dat ik een dikke 100 gig aan mp3 bestanden heb, en dat word wel heel lastig. :unhappy:

audionut

Zolang die mp3's per stuk niet groter dan 4gb zijn is het dan toch geen probleem?

Quote from: KILLorBE on Today at 18:40:42

Men neme een paar maggies, doen daar wat minipodjes bij en hebbe.... een kamer vol speakers!

Josla

Citaat van: audionut op november 12, 2012, 21:15:05
Zolang die mp3's per stuk niet groter dan 4gb zijn is het dan toch geen probleem?

Quote from: KILLorBE on Today at 18:40:42

Dat had ik dus verkeerd begrepen, ik meende dat het om partities van maximaal 4 gig betrof  :-X ok, dan ga ik daar mee aan de slag, tanks! :music:

Josla

Zover alles gelukt, de PS3 ziet de mapjes van de diverse artiesten :)

Maar, aangezien het hier meer dan 1000 mappen betreft mijn volgende vraag.

Kan ik ook alles in een keer overzetten, of kan het werkelijk alleen "mapje voor mapje"?
Dan ben ik echt maanden bezig, door mijn eigen bedrijf heb ik echt weinig tijd  :(

KILLorBE

Je kunt ook alles in een keer over zetten.
Zelf zet ik altijd gedeeltes over, bv A tot D, mocht er iets misgaan dan hoef ik niet alles te controleren en zet ik hetzelfde gedeelte gewoon nog een keer over.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

Josla

Citaat van: KILLorBE op november 24, 2012, 12:59:33
Je kunt ook alles in een keer over zetten.
Zelf zet ik altijd gedeeltes over, bv A tot D, mocht er iets misgaan dan hoef ik niet alles te controleren en zet ik hetzelfde gedeelte gewoon nog een keer over.

Hoe bedoel je dat KillorBe?

Moet ik de schijf onderverdelen in mappen waar dan weer meerdere mappen met de mp3's in staan?
Of kan ik de mappen met mp3's uitselecteren en tegelijk overzetten?

KILLorBE

Ik weet niet hoe je je MP3's hebt georganiseerd, verschillende mappen genres bv of alles in een map.
Als je verschillende mappen genres hebt zou ik een genre per keer overzetten.
Heb je alle genres en artiesten in een map staan, dan zou ik volgende doen:

Klik (selecteer) de eerste map die bv met A begint (Anouk bv), houd dan Shift in en klik op de laatste map die bv met D begint (Dr. Dre bv), rechts klikken en kopiëren of knippen kiezen, dan plakken waar je maar wilt (Kan ook met Crtl C (kopiëren), Ctrl X (knippen), Ctrl V (plakken)).

Als je een MAC hebt dan is het een ander verhaal denk ik (Heb alleen een oude Apple Power PC).

Josla

Citaat van: KILLorBE op november 24, 2012, 17:24:36
Ik weet niet hoe je je MP3's hebt georganiseerd, verschillende mappen genres bv of alles in een map.
Als je verschillende mappen genres hebt zou ik een genre per keer overzetten.
Heb je alle genres en artiesten in een map staan, dan zou ik volgende doen:

Klik (selecteer) de eerste map die bv met A begint (Anouk bv), houd dan Shift in en klik op de laatste map die bv met D begint (Dr. Dre bv), rechts klikken en kopiëren of knippen kiezen, dan plakken waar je maar wilt (Kan ook met Crtl C (kopiëren), Ctrl X (knippen), Ctrl V (plakken)).

Als je een MAC hebt dan is het een ander verhaal denk ik (Heb alleen een oude Apple Power PC).

CTRL C en ctrl V ken ik wel ja, maar ik heb geen toetsenbord en muis aangesloten op de PS3 :D
Ik heb inderdaad allemaal losse albums op de HDD staan, ik kan natuurlijk even met de pc ze in een map zetten, krijg ik wel een subdir op de PS3 te staan.

KILLorBE

Op de PS3 werkt dat inderdaad niet.
Ik zou het via de PC doen, werkt veel makkelijker en sneller.

Ik weet niet wat de map structuur op een PS3 is, maar als ze gewoon in de root kunnen staan is het toch ook zo gedaan?