Blu-ray speler in een stereo set

Gestart door weust, oktober 28, 2012, 12:43:58

Vorige topic - Volgende topic

weust

Zelfs dan die in het huidige 103 model?
Zou zelf graag voor de Priare BD32 willen gaan. Oppo gebaseerd, maar flink verbeterd op veel vlakken.
Maar hoe die presteerd tegen over een Denon of Marants weet ik niet.
En Denon heb ik gehad, was erg goed maar wil dan nu ook wel wat anders weer.
En Marantz vind ik gewoon niet zo mooi qua design.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

tiptop

Citaat van: weust op december  2, 2012, 22:15:42
Zelfs dan die in het huidige 103 model?
Zou zelf graag voor de Priare BD32 willen gaan. Oppo gebaseerd, maar flink verbeterd op veel vlakken.
Maar hoe die presteerd tegen over een Denon of Marants weet ik niet.
En Denon heb ik gehad, was erg goed maar wil dan nu ook wel wat anders weer.
En Marantz vind ik gewoon niet zo mooi qua design.
Waarom wat anders? Beviel toch?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

weust

Mijn afwijking :-) Als ik een bepaald merk heb gehad wil ik iets anders.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

tiptop

Citaat van: weust op december  2, 2012, 22:39:47
Mijn afwijking :-) Als ik een bepaald merk heb gehad wil ik iets anders.
Zeker afwijkend ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

weust

Kan zijn dat ik uiteindelijk alsnog bij de Denon BR speler uit kom, maar de Primare is volgens mij wel een heel stuk beter, en past meer bij wat ik wil. Denk ik.

stefan_82

Citaat van: weust op december  2, 2012, 23:00:31
Kan zijn dat ik uiteindelijk alsnog bij de Denon BR speler uit kom, maar de Primare is volgens mij wel een heel stuk beter, en past meer bij wat ik wil. Denk ik.

Zit er een wezenlijk verschil met de huidige high end denon BR spelers in vgln met de 2500BT?
Ik hoor langs alle kanten dat het een topspeler is maar tweedehands kan je deze vinden vanaf €200..
Waar zit al dan niet het addertje ? :)
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

weust

De 2500BT is uit 2008. Een oudje dus.
En waarde zakt erg snel met dat soort dingen.

Het blijft een top speler in mijn ogen, dat wel.
Maar techniek gaat ook verder, en dus worden nieuwe modellen weer beter en uitgebreider.

tiptop

Citaat van: weust op december  2, 2012, 23:00:31
De opties gaf ik ook voor Stefan, niet voor jou. ;)Als jij het geld hebt en voor de Primare wil gaan is dat natuurlijk mooi en niet mijn zaak. Maar hij vroeg om 2e hands goede BD-spelers en jij gaf daarop een antwoord over Oppo. Toen begon de riedel over andere merken. ;)

@Stefan_82.
De 2500 is een beetje verouderd. De nieuwe zijn beter. Maar voor 200 euro ontzettend goed natuurlijk. Alleen als je met processor wilt (een speler dus) moet je verder kijken.

weust

Ah, even niet door gehad.
Antwoord vaak tussen door als ik met andere dingen bezig ben :-)

tiptop

Citaat van: weust op december  3, 2012, 00:22:12
Ah, even niet door gehad.
Antwoord vaak tussen door als ik met andere dingen bezig ben :-)
Ik ook :). Ben online een film aan het kijken, maar de stream stopt steeds... :-\ (The Bourne Legacy) Dus hou ik mij af en toe hier weer op. :P

weust

World of Warcraft hier :-)
Bourne Legacy pas ik voor. Schijnt niet heel geweldig te zijn, en hoeft voor mij ook niet.
De trilogy vond ik genoeg.

tiptop

Citaat van: weust op december  3, 2012, 00:43:23
World of Warcraft hier :-)
Bourne Legacy pas ik voor. Schijnt niet heel geweldig te zijn, en hoeft voor mij ook niet.
De trilogy vond ik genoeg.
Hij is wel ok. Heel anders dan de trilogy. Verhaal loopt synchroon in tijd met derde deel. Grappig gedaan wel.

stefan_82

Citaat van: tiptop op december  3, 2012, 00:11:37
De opties gaf ik ook voor Stefan, niet voor jou. ;)Als jij het geld hebt en voor de Primare wil gaan is dat natuurlijk mooi en niet mijn zaak. Maar hij vroeg om 2e hands goede BD-spelers en jij gaf daarop een antwoord over Oppo. Toen begon de riedel over andere merken. ;)

@Stefan_82.
De 2500 is een beetje verouderd. De nieuwe zijn beter. Maar voor 200 euro ontzettend goed natuurlijk. Alleen als je met processor wilt (een speler dus) moet je verder kijken.

Alleen als je met processor wilt (een speler dus) moet je verder kijken.

Wat bedoel je daarmee?

Maw als het budget €300 is, kan ik maar beter voor een 2500bt gaan ipv een sony in mediamarkt voor hetzelfde geld :)

Ik hoor gewoon dat je meer kan met BR spelers, streamen oa. Maar dit hoeft niet voor mij.
Ik vroeg me gewoon af of het deel beeldweergave en de technologie erachter al dan niet hopeloos is gedateerd. Ik kan me er bvb iets bij voorstellen dat er veel toeters en bellen bijgekomen zijn maar dat de processor op zich nog steeds dezelfde is...
Of ben ik fout
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

tiptop

Citaat van: stefan_82 op december  3, 2012, 20:00:52
Alleen als je met processor wilt (een speler dus) moet je verder kijken.

Wat bedoel je daarmee?

Maw als het budget €300 is, kan ik maar beter voor een 2500bt gaan ipv een sony in mediamarkt voor hetzelfde geld :)

Ik hoor gewoon dat je meer kan met BR spelers, streamen oa. Maar dit hoeft niet voor mij.
Ik vroeg me gewoon af of het deel beeldweergave en de technologie erachter al dan niet hopeloos is gedateerd. Ik kan me er bvb iets bij voorstellen dat er veel toeters en bellen bijgekomen zijn maar dat de processor op zich nog steeds dezelfde is...
Of ben ik fout
Ja. De processors zijn wel degelijk weer beter geworden in tussentijd.

Ik bedoelde dus dat als je analoog wil uitsturen vanuit je bd-speler (processor/DAC nodig), je niet met de 2500 terecht kan. Dus een andere. Maarals je via je TV wil gaan met geluid kan het wel.

stefan_82

Welke specs wijzen op die verbetering. Ik weet nog vroeger bij cd was dat de overgang van 16bit naar 24bit. Of is dit niet zo eenvoudig?
Bvb een marantz bd5004 trekt ook mijn aandacht maar weet begot niet hoe te vgln

tiptop

HDMI 1.3a ipv 1.4. Geen BD-live, geen internetaansluiting. Als deze je zaken interesseren natuurlijk.

Verder is het alleen een transport, dus de rest moet je ergens anders vandaan halen. Je audio gaat altijd eerst naar de TV met HDMI en van daar naar de versterker/receiver. Lijkt mij minder in kwaliteit. Vooral tov een BD-speler met een goede analoge audio sectie die ook de HD audio signalen kan verwerken.

Edit; Laatste weggehaald..(ik moet lekker op tijd naar bed geloof ik :-[ )