Niet scherm vullend (AMD videokaart)

Gestart door Mavel, oktober 24, 2012, 16:18:59

Vorige topic - Volgende topic

Mavel

Ik heb een HD6870 in mijn pc. Hier heb ik via HDMI een HD300X(1080p) op aangesloten. Wanneer ik het beeld van de pc hier op die is het beeld kleiner dan wat de beamer kan projecteren. Als ik de scaling opties terug schuif dan vergroot die iets, maar de laatste 2 stukjes van het scaling balkje vergroten het beeld wel maar niet dat van de beamer(die kan wel groter). Er valt dus een stuk buiten het beeld.

Het beeld is dus wel de ware grote maar de beamer projecteerd niet alles. Terwijl dit met een mediaplayer/xbox/etc niet het geval is.

RalphH

Zit er wellicht een "blanking" functie op de projector?

Kan het niet zijn realiseer ik me, dan zou je hetzelfde met je mediaplayer gehad hebben.
Lijkt toch in resolutie/frequentie iets niet goed te gaan. Check even of refresh op 60Hz staat. Wat gebeurt er bij lagere resoluties?

En kijk ook even via het menu van je projector wat voor signaal deze binnen krijgt (heeft vast een info tab)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Mavel

Ga ik even nakijken. Ik zal de uitkomst plaatsen. Wat het rare is dat met men vorige beamer ik ook in CCC overscan heb moeten aanpassen maar dan was deze gewoon scherm vullend. Windows is wel scherm vullen maar men beamer mist gewoon een stuk zeg maar, en dat alleen bij de pc als bron. Erg raar.

AANVULLING:

Ik heb gekeken en het zelfde gebeurt bij andere resoluties. De refresh rate staat op 120hz. Bij mijn vorige projector (H5360) was het probleem alleen dat ik overscan op 0% moest zetten omdat die standaard op underscan staat. Dit moest bij deze ook maar hij projectie veld is gewoon 10cm kleiner dan bij andere bronnen. Het enigste verschil met de pc ten tijde van de H5360 is dat er nu Windows 8 op draait ipv Windows 7

RalphH

Kun je de refresh eens op 60 zetten?

Als t da niet is, zou ik heel kort door de bocht "W8 driver compatibility issuetje" zeggen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

Mavel

Ik heb het geforceerd op 60hz en nog heb ik het. Ik zal Windows 7 eens installeren en dan proberen wat die doet. De driver is wel voor Windows 8.

Niek_gti

Ook in de AMD Catalyst driver de underscan.overscan op 0 gezet? Had ook zoiets met mijn AMD video kaart...

Mavel

Dat is het nou juist. Als ik die op 0 zet is het windows beeld schermvullend maar de projector projecteerd de rand (ongeveer 20pixels) niet. Een andere bron is dan wel volledig scherm.

RalphH