Het grote V-Link Topic

Gestart door Jiri, oktober 18, 2012, 18:24:11

Vorige topic - Volgende topic

Spijkie

net op de site van mf gekeken maar geen v-link meer te bekennen, iemand enig idee waarom?
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

AbZ

Citaat van: Spijkie op december 24, 2013, 14:35:38
net op de site van mf gekeken maar geen v-link meer te bekennen, iemand enig idee waarom?
Discontinued:  http://www.musicalfidelity.com/support/discontinued-products/
Geen opvolger in nieuwe budget lijn:  http://www.musicalfidelity.com/products/v90series/

twani

Kun je bij bosjes gebruikt kopen ;)

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op december 24, 2013, 14:41:42
Discontinued:  http://www.musicalfidelity.com/support/discontinued-products/
Geen opvolger in nieuwe budget lijn:  http://www.musicalfidelity.com/products/v90series/

Zonde, want met name de V-Link 192 was zeker geen verkeerde USB to spdif converter  ;)
Waarschijnlijk toch iets nieuws ''in aantocht'' ? Als ze het doen dan graag op het niveau van de Stello U3 en de M3Tech Hiface Evo  :headbanging:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Spijkie

Er zal wellicht een v-link in de v90 serie komen of gewoon helemaal niet, de dac v90 zou voldoende kunnen zijn voor MF maar aan de andere kant moet het toch een succes zijn geweest de v-link lijkt me. Heeft iemand een keer een v-link vergeleken met M2tech hiface? Dus niet de evo versie maar die rechtstreeks de usb in gaat? Deze spreekt mij wel aan als vervanging van mijn v-link.

Groeten,
Spijie
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

AbZ

Heeft Yam niet beide gehad?

V-link 192 blijft imho technisch top omdat de outputs galvanisch ontkoppeld zijn van de pc+usb.
Met kerstverlichting voor de sample rates  :xmas:  Tweedehands of uitverkoop/voorraadrestant 100~150 euri.

YamahaRXV

Citaat van: AbZ op december 25, 2013, 10:42:45
Heeft Yam niet beide gehad?

V-link 192 blijft imho technisch top omdat de outputs galvanisch ontkoppeld zijn van de pc+usb.
Met kerstverlichting voor de sample rates  :xmas:  Tweedehands of uitverkoop/voorraadrestant 100~150 euri.

Ik heb de MF V-Link 2 en de V-Link 192 gehad en nu de M2Tech Hiface Evo (met externe Squeeze Upgrade LPS), maar niet de ''gewone'' M2Tech Hiface  ;)
Schijnt voor het geld overigens wel een erg goede USB to spdif converter te zijn  :thumbs-up:
Of deze beter is (klinkt) dan een V-Link 2 of 192 durf ik niet te zeggen, maar ik waag het te bewijfelen...

Mijn V-Link 192 heeft overigens erg lang te koop gestaan, net als de Squeeze Upgrade BOTW USB voeding die ik er bij had  :unhappy:
Kon ook eerlijk gezegd niet begrijpen dat mensen die al in het bezit waren van een door USB gevoede converter (zoals de MF V-link of Stello U3) voor dat geld niet de gok wilden/durfden te wagen want zo,n USB LPS laat m.i. echt een duidelijke verbetering horen.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Misschien maakt de voeding (batterij?) wel meer verschil dan de converter an sich.

cardas49

Veel interesse in de V-Link 192 hierzo, mede door de zeer positieve reviews op Stereophile en Computeraudiophile. Ik gebruik nu de optische uitgang van een Cantatis Overture 192 als bron icm Jriver Media Center, maar het blijft een beetje knagen dat ik de rest van mijn set waarschijnlijk te kort doe hiermee.

Heeft de V-Link 192 (eventueel icm de eerder genoemde AQVOX voeding) echte competitie in zijn prijsklasse? Er zijn zoveel van dit soort producten met reviews en meningen (welke binnen 12 maanden outdated zijn door de nieuwe ontwikkelingen) dat ik het niet helemaal meer zie.
Nvidia Shield | Arcam AVR11
Revel M106, C205, S206 | Klipsch R-115SW
Epson TW9200W | Kingpin TAB270
Schiit Gungnir MB | Jotunheim 2 | Hifiman Edition XS

evilniek

De iFi-audio iLink is denk ook een goeie optie.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

YamahaRXV

Spijkie

Inderdaad een bekende test maar helaas geen m2tech hiface er tussen. Ik heb nu de eerste V-link , die in de test zit dus, en vroeg mij af of er een verbetering zou zitten in het feit dat de m2tech rechtstreeks in de usb poort gaat ipv via een usb kabel. Of de eerste v-link galvanisch gescheiden is kan ik niet vinden, het staat alleen specifiek bij de v-link 192 met inderdaad de kerstverlichting :).

Voor een 150 euri is het nog wel leuk om te proberen maar een m2tech evo bestellen en proberen gaat me weer net iets te ver :)

Groeten, Spijkie

cardas49

YamahaRXV

Citaat van: Spijkie op december 26, 2013, 08:57:24
Inderdaad een bekende test maar helaas geen m2tech hiface er tussen. Ik heb nu de eerste V-link , die in de test zit dus, en vroeg mij af of er een verbetering zou zitten in het feit dat de m2tech rechtstreeks in de usb poort gaat ipv via een usb kabel. Of de eerste v-link galvanisch gescheiden is kan ik niet vinden, het staat alleen specifiek bij de v-link 192 met inderdaad de kerstverlichting :).

Voor een 150 euri is het nog wel leuk om te proberen maar een m2tech evo bestellen en proberen gaat me weer net iets te ver :)

Groeten, Spijkie

Review van de M2Tech Hiface 2  ;)
http://thehbproject.com/nl/testen/121/0/M2Tech-hiFace-Two-USB-naar-SPDIF-converter

AbZ

Citaat van: evilniek op december 25, 2013, 20:23:17
De iFi-audio iLink is denk ook een goeie optie.
Zal vast niet slecht zijn, maar er zit een flinke meerprijs in de hippe alu behuizing van deze lijn.

Technische verschillen tussen al deze dingen zijn verder erg klein geworden denk ik.  Belangrijkste verschillen zijn voeding (iFi heeft daarvoor een extra maffe/dure losse 'oplossing'  :unsure:  of is het een nieuw probleem?) en voor coax of AES ook de genoemde ontkoppeling (V-Link 192 was hierin nog de enige afaik in dit marktsegment, omdat het een relatief kostbaar onderdeeltje vergt).  Optische verbindingen (oa Meridian Explorer) zijn altijd galvanisch ontkoppeld maar hebben minder precisie; maximale sample rate is dan ook lager. 

Of je dit allemaal nog hoort?  Ben er niet zo zeker van.  Ymmv, het is iig niet vreselijk duur om te proberen.

cardas49

Ik "meen" verschil te horen tussen een "vervuilde" coaxiale uitgang en een optische uitgang van hetzelfde apparaat, maar ben op dat punt zeker nog niet decided  :unsure: :unsure:. Als er verschil is, is het  geen dag / nacht verschil, maar meer een subtiliteit. Verschillen tussen digitale outputs zijn niet zo hoorbaar als een versterkerwissel oid (voor mij althans).

En inderdaad, in dit prijssegment, is het een leuke test.

Nou nog ff zo'n Vlink 192 zien te vinden. Ben nog geen bosjes tegengekomen moet ik zeggen.

AbZ

Gaat het bij jou nog allemaal door de pre/pro heen voor bass management of zo?
Dan wordt het allemaal opnieuw geklokt en kan het moeilijk veel uitmaken.

cardas49

Yep, ik pas bass management toe voor een crossover op 60Hz in stereo. Ik merk wel of het verschil maakt of niet. Theorie en bevindingen zijn niet altijd gelijk, kijk wel wat mijn oren zeggen. Ga er wel specifiek op letten of het resultaat met bass management anders is dan zonder.

Isflicka

Citaat van: AbZ op december 25, 2013, 14:18:20
Misschien maakt de voeding (batterij?) wel meer verschil dan de converter an sich.
Dat is een feit dat zeker is!   ;D 
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

YamahaRXV

Citaat van: Isflicka op december 29, 2013, 17:26:28
Dat is een feit dat zeker is!   ;D

En wat in een ander topic al weer heel veel stof doet opwaaien..... :crazy:

AbZ

Citaat van: YamahaRXV op december 29, 2013, 18:08:01
En wat in een ander topic al weer heel veel stof doet opwaaien..... :crazy:
Mest is goede voeding voor planten maar niet in een salade.

Isflicka

Citaat van: AbZ op december 29, 2013, 18:30:27
Mest is goede voeding voor planten maar niet in een salade.
:clapping:
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

cardas49

Ik neem binnenkort de V-link 192 van Yasin over. Iemand tips voor USB en coax kabels voor gebruik met dit kastje? Ik heb nog een paar meter Canare Coax (Digiflex 2) liggen. Hoe verhoud die kabel zich tot een Audioquest Cinnamon? Ik overweeg om de Cinnamon te kopen, weet niet of dat een verbetering zal geven?

En is het gebruik van kaarten zoals deze of deze aan te bevelen in een HTPC bij gebruik van een V-link, of doet de V-link van zichzelf al genoeg aan "opschoning" van het signaal.

frank2

Ik heb er over gedacht om deze Vlink te kopen. Maar heb het niet gedaan. Ik heb hier als test de M2Tech gehad, die weliswaar slechter is, maar na het gedoe met drivers e.d. toch voor de Touch gekozen.

Je kunt er wel een extra voeding aan hangen een usb voeding, schijnt te schelen.
JRiver downloaden, werkt erg mooi. Ik heb dit getest op een oude laptop met vista, werkte probleemloos, dus speciale geluidskaarten zijn niet echt nodig.

Kabels is een kwestie van proberen. De USB Cinnamon heb ik zelf ook, deze kabel benadrukt de lagere tonen, en is niet erg fris, eerder een beetje donker. Ik zou gewoon gaan testen en luisteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

cardas49

Heb nog wel specifiek gekeken of er driver issues waren met de V-Link 192, maar las alleen maar goede berichten over de plug & play.

Deze USB voeding ziet er wel interessant uit. Wel veel extra gezien de prijs die ik voor de V-link betaal.

Hier een zeer tevreden Jriver gebruiker. Zou niet meer zonder willen. By far de prettigste speler / library, en zijn geld meer dan waard.

Beetje donker vind ik prima in een kabel. Houd niet van levendig. Heeft misschien ook wel met de redelijk frisse weergave van de Dyn's te maken.