Geen geluid over HDMI

Gestart door Timvg, oktober 14, 2012, 23:02:44

Vorige topic - Volgende topic

Timvg

Hallo iedereen

Ik gebruik m'n pc al ruime tijd als mediabron samen met m'n receiver (Onkyo SR-875) en televisie over HDMI. Nu heb ik een beamer gekocht, en wens ik deze natuurlijk ook samen met de receiver te gebruiken, maar, ik krijg er geen geluid over.

Start ik de PC op met de televisie werkt dit prima, start ik hem op met de beamer herkent hij het HDMI audio apparaat niet. Opstarten met TV en dan de kabel switchen helpt ook niet, dan herkent hij het audio apparaat wel, maar is de volumemixer gewoon blank en doet ie ook niks. Vervolgens probeerde ik hem ook op te starten met de televisie, hem even op een andere input te zetten en dan te kabel te wisselen, maar ook dat hielp niet. Net als opstarten met een ander audioapparaat in de pc en dan te switchen naar de HDMI..

Iemand een idee wat nog te proberen?

Gr

Tim

RalphH

Hey Tim,

Hoe heb je de pc aangesloten? Op een ingang van de Onkyo en dan door naar TV/beamer? Of gebruik je de projector/tv als doorlus naar je AVR?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Timvg

Op een ingang van de Onkyo en zo naar de TV/beamer. Maar ik heb het probleem reeds kunnen verhelpen, de oplossing was upgraden van vista naar service pack 2. Beetje vreemd dat het daar aan lag sinds dit bij de TV nooit voorkwam.. maar eind goed al goed dus

RalphH

Goe bezig! Buggy driver <--> handshake wellicht. MS toch weer goed bezig geweest.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer