Marantz AV8801

Gestart door Cobraatje, oktober 13, 2012, 23:00:39

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kjelt

Plop heb ik hier ook gehad met de Onkyo icm Velodyne subs over XLR, de oplossing voor mij was dat de subs eigen interne versterking op te hoog volume stonden ingesteld.
Als je de audyssey instellingstest hebt gedaan kijk dan even naar de eindresultaten voor alle kanalen en zorg er dan voor dat de eindversterkers en aktieve subs allen rond dezelfde (ideaal gezien 0dB) versterking staan ingesteld.
Als je hetzelfde probleem had als ik dan zul je bij je subs kanalen als versterking een verzwakking zien (dus -xdB) en hoe groter x hoe verder je interne subversterking te hoog staat in vergelijking met de eindversterkers. Een hele zachte plop die je op je versterkers niet hoort zul je dan wel op je subs ervaren.
Oplossing is dan dus interne versterking omlaag regelen en opnieuw de Audyssey instelling doen.
Als het wel allemaal redelijk gelijk staat dan heb je een ander probleem.

skoebiedoe

#176
Heb audyssey nog niet gebruikt...en op de vorige had ik deze ook niet in gebruik. ;)
Ik regel hier alles manueel af met een analoge Db meter op 80Db(gemakshalve),in de AV staat de sub op 0 Db,in de sms staat deze op niveau 11 (versterking) en de sub zelf staat iets boven kwart open .
Ik regel het niveau op de sub met de volume knop van de sub zelf.
Sub staat intern op 0 DB geregeld
FL (+1 ),C (0,0) ,FR (+1,5) ,SR (+2 ),SL (+1)
Sub zelf staat iets boven kwartslag open en de sms staat op niveau +11

Alles alles afregel naar de FL dan gaat enkel de center op -DB de rest blijft positief.

Heb dat ook zo gedaan gehad met de AV8003.....had geen last van ploppen.

De plop is effectief wanneer er een tweede relais of dergelijke op of afvalt een paar seconden na opstart .

Kan nog eens spelen met het volume niveau van de sub maar dan moet ik de sms hoger zetten anders kom ik niet aan de benodigde Db's en aangeizn de plop van de AV zelf komt...gaat de sms dan gewoon de plop versterken volgens mij.(en vice versa)


Kjelt

Hmmm balen, hopen dat ze dat met een firmware update er uit kunnen krijgen dan.
Andere merken zijn ook geplaagd met dit soort issues maar ik zie daar helaas weinig oplossingen over de tijd.
Het is alsof ze denken dat de sub er maar tegen moet kunnen, vermoedelijk kan hij dat ook wel tenzij het echt met veel geweld gepaard gaat.
Ik ken het probleem dus en vond het zelf ook vreselijk irritant en was blij dat ik een oplossing gevonden had. Maar daarvoor zette ik als tussenoplossing de sub pas aan als de film begonnen was. Niet zoals het hoort maar je moet wat  :(

skoebiedoe

Heb eens geprobeerd om in de AV de sub volledig op -12 Db te zetten....en bij opstarten van de AV.....plop,even hard als daarvoor.

Tja,Balen voor mij nu maar Marantz moet het maar oplossen....desnoods geven ze maar een nieuwe unit.

H&C Hifi

Citaat van: skoebiedoe op februari 17, 2013, 16:05:35
Heb eens geprobeerd om in de AV de sub volledig op -12 Db te zetten....en bij opstarten van de AV.....plop,even hard als daarvoor.

Tja,Balen voor mij nu maar Marantz moet het maar oplossen....desnoods geven ze maar een nieuwe unit.

Oplossen doen ze het altijd, een nieuwe unit kan alleen wanneer binnen 8 dagen na aanschaf melding
word gemaakt van productfouten.

Gr,

Marcel

skoebiedoe

#180
Citaat van: skoebiedoe op februari 13, 2013, 16:33:57
Ben hem vandaag gaan halen,ben benieuwd hoe het gaat klinken hier. ;)

Op papier staat 10/02/13(maar das een zondag en kan dus niet) dus valt nog binnen de prijzen denk ik dan. ;)
(alhoewel ik een oplossing via firmware update liever zou hebben maar iik vrees voor een hardware matig probleem. )
En Marantz zou al op de hoogte zijn,want heb al mailke terug gehad van de winkel met vraag naar wat extra info op vraag van Marantz. ;)
Dus goede naservice en heb er alle vertrouwen in dat het wel opgelost gaat geraken. ;)




R0N

Citaat van: skoebiedoe op februari 14, 2013, 19:56:03
Ook heb ik nog een probleem met een ploppende sub bij opzetten van het systeem...  :( :( ploppende sub dus en wanneer ik het volume van de sms volledig dicht zet heb ik het niet dus komt van de av (moet ik eens bekijken waarom deze dat doet,de 8003 deed dit niet en er is niks veranderd aan de rest.)

Wat is een sms?

Ploppende sub: kan zijn dat de elco'sop het powerboard gaar beginnen te worden.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

skoebiedoe


vik

AV 8801 surround processor & MM 8077 amplifier review

www.hometheater.com/content/marantz-av8801-surround-processor-amp-mm8077-amplifier
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

#184
Vreemde review. Hij lijkt er op dat hij voor het eerst een AdSY meting doet en is dan helemaal verbaasd over het resultaat. Daarna zegt ie dat hij deze combi veel beter vind dan zijn huidige Integra 80.2. Model van een paar jaar terug. Ga er dan vanuit dat hij daar dan niet met ADSY heeft gedraait.....kan verkeerde conclusies trekken natuurlijk maar dat is wat ik er uit opmaak. Dan is het en reviewer die appels met peren aan het vergelijken is en dus van weinig waarde imho.

Ik twijfel niet aan deze combi hoor maar een eerlijk vergelijk met de concurentie stel ik graag op prijs. Als dat al bestaat....objectieve Hifi recencies.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

vik

I´m just the messenger  ;D



Citaat van: Maro op februari 23, 2013, 10:24:14
Vreemde review. Hij lijkt er op dat hij voor het eerst een AdSY meting doet en is dan helemaal verbaasd over het resultaat. Daarna zegt ie dat hij deze combi veel beter vind dan zijn huidige Integra 80.2. Model van een paar jaar terug. Ga er dan vanuit dat hij daar dan niet met ADSY heeft gedraait.....kan verkeerde conclusies trekken natuurlijk maar dat is wat ik er uit opmaak. Dan is het en reviewer die appels met peren aan het vergelijken is en dus van weinig waarde imho.

Ik twijfel niet aan deze combi hoor maar een eerlijk vergelijk met de concurentie stel ik graag op prijs. Als dat al bestaat....objectieve Hifi recencies.  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Citaat van: vik op februari 23, 2013, 11:39:46
I´m just the messenger  ;D




Nou vooruit....het is je vergeven.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

danielo

Citaat van: Maro op februari 23, 2013, 10:24:14
Vreemde review. Hij lijkt er op dat hij voor het eerst een AdSY meting doet en is dan helemaal verbaasd over het resultaat. Daarna zegt ie dat hij deze combi veel beter vind dan zijn huidige Integra 80.2. Model van een paar jaar terug. Ga er dan vanuit dat hij daar dan niet met ADSY heeft gedraait.....kan verkeerde conclusies trekken natuurlijk maar dat is wat ik er uit opmaak. Dan is het en reviewer die appels met peren aan het vergelijken is en dus van weinig waarde imho.

Ik twijfel niet aan deze combi hoor maar een eerlijk vergelijk met de concurentie stel ik graag op prijs. Als dat al bestaat....objectieve Hifi recencies.  :D

Hoe objectief kan een review zijn als persoonlijke meningen over gebruik van EQ, verschillen in kamer, gebruik van andere speakers en de vaak enorme tijd die verlopen is tov waar ze mee vergelijken.

Als je de invloed van al deze dingen weet in hoeverre mag/kan je dan waarde hechten aan reviews op dit gebied. Er zijn veel dingen die zwart/wit zijn en in een review duidelijk kunnen worden maar hoe iets klinkt tov iets anders zit vol met valkuilen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

skoebiedoe

Kleine update over dat ploppen op de Marantz....het ligt dus aan de Xlr ingang van de sms. ;) (toevallige samenloop van omstandigheden blijkbaar)
Zolang ik deze niet gebruik alles oké,ook als ik xlr naar rca kabels gebruik .
Dus Marantz heeft weldegelijk een goed toestel geleverd en treft dus geen blaam.  ;)


Kjelt

Waarom zou een XLR ingang ploppen als er niets op wordt gezet?  ;)

skoebiedoe

Waarom dat deze plopt zou ik niet weten maar heb ook de xlr uit van de Marantz rechtstreeks verbonden gehad met de sub en gaf geen plop,als ik de rca van de av aansloot naar de xlr in van de sms kreeg ik ook een plop en op de rca aansluiting van de sms had ik geen plop de xlr uit van de sms geeft geen plop als ik de sub zo aansluit.

Heb nu alles gewoon via rca aangesloten en ga nu gewoon genieten van de set.;)

FeaR1986

Werd net door iemand gewezen op de netwerkaansluitingen van de AV8801 (en Denon AVR-4520 natuurlijk). Vond het zelf al behoorlijk kansloos dat het een 10/100 was en geen 10/100/1000, maar nu blijkt het ook nog een hub te zijn en geen echte switch. Toch wel kansloos voor apparaten van deze prijsklasse. Toch maar een losse switch achter het TV-meubel dan maar...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Klipsch

Citaat van: Maro op oktober 13, 2012, 23:59:53
Ben niet overtuigd van de Emotiva Pre. Lees toch veel problemen met dat merk en de RC lijkt ook niet op het ADSY niveau maar de 7701 is natuurlijk voor 99% van de mensen al meer dan genoeg.

Is toch logisch: Marantz heeft toch veel meer ervaring op het gebied van audio/hifi, ze bestaan al zeker sinds 30 jaar al is het nog niet langer.
Marantz zijn producten zijn veel beter uitgekristalliseerd dan die van Emotiva, daar betaal je voor maar dan heb je ook wat.
marantz SR7007  , RF-83, Advance Acoustic Maa 405, RCA Tyralabs en Asus Laptop
LG 350 pk

Maro

Citaat van: FeaR1986 op februari 26, 2013, 17:31:39
Werd net door iemand gewezen op de netwerkaansluitingen van de AV8801 (en Denon AVR-4520 natuurlijk). Vond het zelf al behoorlijk kansloos dat het een 10/100 was en geen 10/100/1000, maar nu blijkt het ook nog een hub te zijn en geen echte switch. Toch wel kansloos voor apparaten van deze prijsklasse. Toch maar een losse switch achter het TV-meubel dan maar...

Persoonlijk zou ik dat hele netwerk gebeuren het liefst helemaal niet in mijn AV hebben. Die stream mogelijkheden zijn vaak een lachertje vergeleken met dedicated streamers. Wat moet je ermee? Allemaal signaal vervuiling. Gebruik het dan ook alleen als ik nieuwe firmware zou willen en dat hoeft bij een goed produkt maar zelden of nooit.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

FeaR1986

Citaat van: Maro op februari 28, 2013, 16:18:30
Persoonlijk zou ik dat hele netwerk gebeuren het liefst helemaal niet in mijn AV hebben. Die stream mogelijkheden zijn vaak een lachertje vergeleken met dedicated streamers. Wat moet je ermee? Allemaal signaal vervuiling. Gebruik het dan ook alleen als ik nieuwe firmware zou willen en dat hoeft bij een goed produkt maar zelden of nooit.

Het idee van een switch binnen één apparaat is wel grappig, geloof dat Sony het ook al eens heeft gehad op hun 5600-receiver. Maar denk dat het toch een losse switch achter het audiomeubel gaat worden. Vooral omdat er toch al wat apparaten zijn die wel baat hebben bij 10/100/1000.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

riwi

Citaat van: FeaR1986 op maart  1, 2013, 10:39:17
Het idee van een switch binnen één apparaat is wel grappig, geloof dat Sony het ook al eens heeft gehad op hun 5600-receiver. Maar denk dat het toch een losse switch achter het audiomeubel gaat worden. Vooral omdat er toch al wat apparaten zijn die wel baat hebben bij 10/100/1000.

Als je bv. HDMI1.4 met ethernet hebt zou je via je versterker je TV en andere apparaten van internetconnectivity kunnen voorzien via de HDMI kabels zonder dat je dan extra utp kabels hoeft te leggen.

Maar dat is niet gedaan. De hub staat gewoon los en is als feature een beetje kansloos zoals ik het zie.

henkt1

Eergisteren mijn nieuwe AV8801 binnnengekregen. De eerste was doa. Maar uitstekend opgelost door hchifi.

Eerste indrukken: geweldig.  Met name audyssey op lage volumes is een uitkomst. De surrounds en bass blijven dan toch aanwezig.

Ga er komend weekend verder mee spelen. Kijken wat ik er uit kan slepen  :headbanging:

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Dennis123

Gisteren de combi 8801 en 8077 aangeschaft. Nu nog even wachten op de levering.

Vraag; hebben jullie deze combinatie met xlr aangesloten, of toch gewoon rca? Ik heb begrepen dat het systeem ook gebalanceerd moet zijn voor optimaal resultaat bij xlr. Weet wel niet precies wat dat inhoudt, maar eigenlijk is mijn vraag gewoon; wel of geen xlr?

Bedankt

danielo

Citaat van: Maro op februari 23, 2013, 10:24:14
.objectieve Hifi recencies.  :D

hahaha ... sorry .... zal review even lezen ben wel in voor een subjectieve review waar je gaten in kan schieten :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Citaat van: Dennis123 op juni 16, 2013, 11:34:33
Gisteren de combi 8801 en 8077 aangeschaft. Nu nog even wachten op de levering.

Vraag; hebben jullie deze combinatie met xlr aangesloten, of toch gewoon rca? Ik heb begrepen dat het systeem ook gebalanceerd moet zijn voor optimaal resultaat bij xlr. Weet wel niet precies wat dat inhoudt, maar eigenlijk is mijn vraag gewoon; wel of geen xlr?

Bedankt

In geval van de 8801 merkte ik weinig verschil heb beide getest, beide werkte prima ik zou xlr gebruiken als je het kan maar het is bij de 8801 vooral voor de show.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.