Nieuw Element gezocht tot 200euro

Gestart door Felicimo, oktober 10, 2012, 18:35:55

Vorige topic - Volgende topic

Felicimo

Ik ben in bezit van een MS DD-33 met een MA-707 arm met alle gewichtjes en met een  grado element erop
Nu merk ik dat me naald een beetje aan het opgaan is... hier en daar klinkt ie zo af en toe vals.
Omdat ik geen idee heb welke Grado erin zit... word het lastig een nieuwe naald halen.

En goed excuss om te gaan upgraden  ;D
Mijn Budget is maximaal 200euro
Nu heb ik er niet zoveel verstand van wat klinkt en wat goed met me arm zou kunnen.
Hopelijk kunnen jullie me hier helpen.

Op mijn lijst je staan:
Ortofon 2m Red / Blue
Denon DL-110 (al is die volgens mij veel duurder geworden dan dat ie eerst was)
Clearaudio Aurum Classic

Ik sta open voor alle adviezen...
O ja het moet wel een MM zijn of een High Output MC zijn

Of is de Nagaoka JT-322 Ook goed voor de MS?
Die heeft me vader namelijk nog nieuw in doos liggen...

Alvast bedankt voor de hulp en Info
Kef Q7 / Q5 / Q9c / JBL sub E-150p / Denon AVR-2809 / Denon PMA-1500AE / Denon DBP-2012 / Denon DCD-1500AE / Denon DNP-730AE / Micro Seiki BL-51 met Stax ua7 Toonarm / Ortofon Rondo Red / LG OLED 55inch C7 / BenQ W5000 / Dune HD Base 3D

Wishlist: mooie goeie Phono Pre

Arno P

Ik heb hele goede ervaringen met de DL110...uitstekende prijs-prestatie....en toch een heuse mc

Dirk

Citaat van: Arno P op oktober 10, 2012, 20:58:27
Ik heb hele goede ervaringen met de DL110...uitstekende prijs-prestatie....en toch een heuse mc
ik ben erg benieuwd, maar ga het (zo gauw de gekochte plaatjes hier arriveren) heel binnenkort zelf mogen ervaren, want vorig weekend een mooie Pioneer PL-51A op de kop getikt, met zo'n DL110 eronder  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

MarcFR

Heb met de Clearaudio Aurum Classic gespeeld, vond het een prima element. Speel nu met een Nagaoka MP 110 deze is een stuk goedkoper dan de Clearaudio maar vind de Nagaoka wel beter klinken.
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel. Ifi Zen Phono Preamp. Rotel RD 980 Tapedeck

Felicimo

Het is de nagaoka JT-322 geworden...
Zaterdag ga ik heb onder de DD-33 hangen...
Alleen heb nog nooit een element vervangen, waar moet ik op letten?
Heb geen zijn om me Element en de platen te slopen
Kef Q7 / Q5 / Q9c / JBL sub E-150p / Denon AVR-2809 / Denon PMA-1500AE / Denon DBP-2012 / Denon DCD-1500AE / Denon DNP-730AE / Micro Seiki BL-51 met Stax ua7 Toonarm / Ortofon Rondo Red / LG OLED 55inch C7 / BenQ W5000 / Dune HD Base 3D

Wishlist: mooie goeie Phono Pre

hatfylld

Citaat van: Felicimo op oktober 11, 2012, 19:15:03
Het is de nagaoka JT-322 geworden...
Zaterdag ga ik heb onder de DD-33 hangen...
Alleen heb nog nooit een element vervangen, waar moet ik op letten?
Heb geen zijn om me Element en de platen te slopen
Ik denk dat je de juiste keuze gemaakt hebt met de nagaoka! Om het element goed te kunnen plaatsen heb je zog. protractors nodig. Hier kun je daarover meer info vinden: http://www.vinylengine.com/protractor-user-guide.shtml
Tannoy Arden mk.I - Luxman C-02 / M-02 - Technics SL-1500C / CineMag 3440A (SUT) / Denon DL-103 (FG2) - Mac Mini (Roon)