Mitch's set - op zn kop

Gestart door Mitch--, oktober 3, 2012, 00:45:43

Vorige topic - Volgende topic

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Bas Akkerman

Zo, toe maar! Voor Hoe lang zal dat zijn?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Citaat van: Bas Akkerman op februari 10, 2016, 08:27:11
Zo, toe maar! Voor Hoe lang zal dat zijn?

Voor minimaal 2 jaar, maar kan altijd langer.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

R

Wat een stap zeg! Wat doe je, ga je doen?

Bas Akkerman

Citaat van: Mitch-- op februari 10, 2016, 10:10:55

Voor minimaal 2 jaar, maar kan altijd langer.
Tof man! Volgens mij zijn ze in Singapore nog best wel gericht op hifi. Houd je ons een beetje op de hoogte?

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

knubbe

Citaat van: Bas Akkerman op februari 10, 2016, 18:37:29
Tof man! Volgens mij zijn ze in Singapore nog best wel gericht op hifi. Houd je ons een beetje op de hoogte?

Heb je zo weinig aan als je in Shanghai gaat wonen :D

Maar tof hoor! Best wel jaloers! Is het een Nederlandse werkgever? Dus op expat basis?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Bas Akkerman

Haha,  typisch vrijdagwoensdagmiddag. :satisfied:

Mitch--

Citaat van: knubbe op februari 10, 2016, 18:40:51
Heb je zo weinig aan als je in Shanghai gaat wonen :D

Maar tof hoor! Best wel jaloers! Is het een Nederlandse werkgever? Dus op expat basis?

Ach Singapore is 5.5 uur vliegen, dus das best dichtbij ;)

Yep Nederlandse werkgever met een aantal internationale vestigingen waaronder Nederland, USA, Mexico, Nieuw-Zeeland en Australie; waar ik toevallig nu ben ;) en een grote fabriek in Shanghai.

En idd alles op expat basis :)

Citaat van: R op februari 10, 2016, 10:52:33
Wat een stap zeg! Wat doe je, ga je doen?

Ga als Process Innovation Manager aan de slag, werk zelf in de vleesindustrie dus daar kunnen nog behoorlijk wat dingen verbeterd worden :)

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

i2Paq

Al lange tijd een lurker in dit topic maar nu even een reactie: Gefeliciteerd met je baan.

Maak er iets moois van!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Mitch--

Thnx allen! :)

Net terug uit Australië en China en idd het gaat allemaal gebeuren. Nu alleen de vraag of de audio set ook meegaat...... moet mega veel invoer belasting betalen als ik het mee wil nemen :( we shall see

(anders alles in de verkoop, maar dat zal ik niet meer zeggen voordat ik nu al een verkoop topic moet openen   :tongue2: )

Dirk

ga je zo lang weg dat ze wegzetten in een "controlled storage" geen optie is? 
'k kan eens kijken of ik nog een plekje vind  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

Citaat van: Dynky op februari 28, 2016, 11:45:54
ga je zo lang weg dat ze wegzetten in een "controlled storage" geen optie is? 
'k kan eens kijken of ik nog een plekje vind  :D

we gaan voor ongeveer een jaar of 3, maar collega's die ook een 'jaar of drie' weggingen zijn vervolgens via Australië en de USA na een jaar of 10 weer eens terug gekomen ;) so who knows.....

In je keuken mogen een paartje Harbeths niet ontbreken natuurlijk ;)

garmtz

Spannend Mitch! Gefeliciteerd met deze kans!

Mitch--

Mr.M

Wooww mitch.. vet zeg. Zo maak je nog eens wat mee van de wereld.Hoop dat je veel plezier aan dit avontuur(werk) mag hebben .  Wens je een  gezond reis en tot  over een jaar of ......20..hahaha lol

Dan mag je opnieuw een meting doen van mijn set ;) .

Genietervan mitch en hou ons op de hoogte. PS ben je nogsteeds op je oude nummer bereikbaar?
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mitch--

Citaat van: maz op maart 13, 2016, 01:20:17
Wooww mitch.. vet zeg. Zo maak je nog eens wat mee van de wereld.Hoop dat je veel plezier aan dit avontuur(werk) mag hebben .  Wens je een  gezond reis en tot  over een jaar of ......20..hahaha lol

Dan mag je opnieuw een meting doen van mijn set ;) .

Genietervan mitch en hou ons op de hoogte. PS ben je nogsteeds op je oude nummer bereikbaar?

Hi maz! Thnx man! :) We gaan wss in augustus die kant op, dus nog even de tijd om alles te regelen met vooral me huis enzo. Gaan ons huis hier in NL verhuren voor de komende tijd dus gaat nog wel even wat voorbereiding in zitten!

(Wie een huis wil huren in Voorburg moet maar even een gil geven voor verdure info! :) )

Initieel gaan we voor 3 jaar, maja misschien krijgen we de smaak te pakken en blijven we wel langer, lekker om voor een wereldwijd bedrijf te werken, kan mogelijk nog naar USA, Australie, Mexico..... keus genoeg dus wie weet :)

Het nummer dat je van mij hebt is nog steeds actueel ja! :)

Mr.M

Als je in de VS kan komen dan zou ik dat zeker niet laten.
Heerlijk om daar te wonen. Eenmaal de leven van daar gewend zal je hier moeite hebben denk ik .
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mitch--

Zullen het dan toch 2 Devialet Phantoms gaan worden om mee te nemen naar China ? :)

Mitch--

Vandaag bij toeval een heel skala aan vervangers beluisterd voor mijn huldigde set. Door vertrek naar China gaan mijn Harbeth's helaas weg, het nieuwe huis is waarschijnlijk te klein om ze goed kwijt te kunnen dus dat vind ik zonde van de speakers.... het is niet anders. De afweging is nu nog even om mijn Linn weg te doen, maar dat hoeft niet perse, met een set kleinere speakers kan ik die gewoon houden.

Vandaag geluisterd naar een aantal interessante systemen:

• Devialet Phantom Silver
  • Dynaudio XEO 6
  • Linn Majik 109
  • KEF LS50
  • Naim Muso

Twee actieve sets: De Phantom is voor mij het makkelijkste systeem dat erg goed klinkt, ik was erg sceptisch maar ben blij verrast. Volgens mijn vriendin 'spacey bowlingballen' hebben ons verrast, klinkt gewoon erg goed en superstrak, stekker in het stopcontact en spelen maar :) (heeeeel anders dan de Harbeth's maja dat wist ik ik al). De Dynaudio XEO 6 is een mooi ontworpen systeem, maar kon mij muziekaal niet boeien, het leek niet helemaal te kloppen maar waarom kan ik niet uitleggen.

Twee sets kleine monitor speakers die samen met de Linn zouden moeten gaan werken, een setje Linn Majik 109 was de grootste tegenvaller van de dag, klonk voor mij nergens naar met geen laag en weinig interessant hoog, jammer wat kwam design vind ik ze erg mooi. KEF LS50 is een mooi speakertje maar kon ons ook niet boeien, misschien iets te upfront voor my liking. Dus met speakers gaat het hem niet echt worden tot nu toe..

Een Naim Muso is een leuk mooi ding, maar kan mij niet voorzien in mijn behoefte om van stereo muziek te genieten. Al met al lijken de Phantoms te gaan winnen en zijn een zeer goede optie om in China te gaan gebruiken! :)

mradem

Joris1971

Citaat van: mradem op april 23, 2016, 19:34:02
En een paar kleinere harbeth?

Geen slechte optie Mitch, ik speel met mijn C7ES3 in een zeer kleine ruimte.
Daar zijn die C7ES3's ook voor gemaakt voor kleine ruimtes.

Mitch--

Citaat van: Joris1971 op april 24, 2016, 04:29:48
Geen slechte optie Mitch, ik speel met mijn C7ES3 in een zeer kleine ruimte.
Daar zijn die C7ES3's ook voor gemaakt voor kleine ruimtes.

Tja kan ook nog, soms vind ik alleen de C7 iets te relaxed for my liking..... de M30.1 vind ik ook prachtig maar ik mis alleen laag dus denk ik al weer direct aan een subwoofer erbij..... das een beetje mijn terughoudendheid om voor kleinere Harbeth's te kiezen..

Mitch--

Vandaag nog eens gesluierd naar verschillende opties ter vergelijking, Devialet Phantom Silver, Harbeth SHL5+ en M30.1 bij Chattelin in Den Haag.

SHL5+ verschrikkelijk mooie speaker, helemaal compleet! Speelde heel verassend met een Hegel versterker, mooie combi! Vertrouwd!

M30.1 geeft super veel inzicht in de opname, heel intiem en compact, maar ik mis echt laag dus gaat het denk ik geen geschikt huwelijk worden bij mij en mijn muziek voorkeur, jammer!

De Devialet Phantom Silver blijven verbazen, mijn vriendin was ook weer onder de indruk, ik kan perfect met de sound leven en is de makkelijkste oplossing. Nu nog even de vraag of Tidal of Qobuz in China werkt, anders kan ik de volle functionaliteit niet gebruiken en dat zou zonde zijn. Ook het direct streamen van een NAS werkt nog niet...

Doubleoz

Misschien heb ik er over heen gelezen maar waarom hou je niet gewoon je huidige speakers? Zijn die te duur om te importeren? Is het wel de bedoeling om de luidsprekers in Nederland te kopen of schaf je ze in China aan?
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Mitch--

Citaat van: Doubleoz op april 25, 2016, 09:13:11
Misschien heb ik er over heen gelezen maar waarom hou je niet gewoon je huidige speakers? Zijn die te duur om te importeren? Is het wel de bedoeling om de luidsprekers in Nederland te kopen of schaf je ze in China aan?

Huizen in China zijn kleiner dan in Nederland, ik ben bang dat het niet gaat passen en dat vind ik gewoon zonde van de speakers als ze de komende jaren ergens in de hoek staan... Het is allemaal onduidelijk, ik weet nog niet hoe mijn huis eruit gaat zien, maja das de gok die ik neem!