Mitch's set - op zn kop

Gestart door Mitch--, oktober 3, 2012, 00:45:43

Vorige topic - Volgende topic

Mitch--

Citaat van: twani op juni  6, 2014, 11:20:00
Aber nein, "Scheisse" :devil:

Tjoh het mocht ff duren, al een ETA van Glenn ontvangen?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

twani

Citaat van: Mitch-- op juni  6, 2014, 11:20:32
Tjoh het mocht ff duren, al een ETA van Glenn ontvangen?

Tja het is en blijft een eenmansbedrijf dus als de man weinig zin of tijd heeft gebeurt er even niets...

Ach, ik zit niet zonder muziek.... ;D

tompj

Citaat van: twani op juni  6, 2014, 11:35:26
Tja het is en blijft een eenmansbedrijf dus als de man weinig zin of tijd heeft gebeurt er even niets...

Ach, ik zit niet zonder muziek.... ;D
Echt doorbijten met die Leben..... ;D
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Mitch--

Citaat van: tompj op juni  6, 2014, 11:41:32
Echt doorbijten met die Leben..... ;D

hehe het zal wel tegenvallen inderdaad ;) hehe
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Mitch--

SJEZUS wat klinkt het hier lekker  :headbanging:

dat moest ik even kwijt ;) hehe

garmtz

Je bent in goed gezelschap Mitch, hier snappen we dat... :)

Mitch--

Citaat van: garmtz op juli  9, 2014, 19:06:14
Je bent in goed gezelschap Mitch, hier snappen we dat... :)

Inderdaad! Zwaar leven zo om deze set in huis te hebben, soms kom ik aan slapen niet meer toe ;)

garmtz

twani

Citaat van: Mitch-- op juli  9, 2014, 19:19:26
Inderdaad! Zwaar leven zo om deze set in huis te hebben, soms kom ik aan slapen niet meer toe ;)
WK voetbal en Harbeth luidsprekers betekent chronisch slaap tekort :nopompom:

Mitch--

Hmm ben mijn dikke witte stands aan het opknappen en schilderen, gelukkig kwamen mijn Harbeth's met 2 sets stands :). Nu na een kleine week geluisterd te hebben naar de fishtanks die er ook bij zaten, (ze zijn voor mijn luister positie eigenlijk een tikje te laag daarom gebruik ik ze niet), maar nu 'lijkt' het alsof het geluid er wel 'beter' van is geworden :S De stage lijkt groter, geluid losser van de speakers en meer 'live' , dat de stands zoveel verschil kunnen maken :S meer soortgelijke ervaringen met stands?

garmtz

Bekende ervaring... Harbeths hebben afiniteit met lichte open frame stands.

twani

Citaat van: garmtz op augustus 31, 2014, 11:57:46
Bekende ervaring... Harbeths hebben afiniteit met lichte open frame stands.

Alleen weet de bouwer/eigenaar/ontwerper van deze speakers dat nog niet :tounge2:

Mr.M

Ik loop achter op de info... Mitch heeft de SHL5....even lezen wanneer en hoe en met wat...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Mitch--

Citaat van: maz op augustus 31, 2014, 12:39:32
Ik loop achter op de info... Mitch heeft de SHL5....even lezen wanneer en hoe en met wat...

Jaaa Maz idd ;) de luister avond bij jouw heeft zo ongeveer de knoop doorgehakt, toen wist ik het bijna zeker! Nog wat andere dingen besluitend die erg goed waren (Wilson Benesch, Revel) maar toen kwam deze set voorbij en kon ik hem niet weerstaan!  :headbanging:

Bas Akkerman

Citaat van: Mitch-- op augustus 31, 2014, 11:45:25
Hmm ben mijn dikke witte stands aan het opknappen en schilderen, gelukkig kwamen mijn Harbeth's met 2 sets stands :). Nu na een kleine week geluisterd te hebben naar de fishtanks die er ook bij zaten, (ze zijn voor mijn luister positie eigenlijk een tikje te laag daarom gebruik ik ze niet), maar nu 'lijkt' het alsof het geluid er wel 'beter' van is geworden :S De stage lijkt groter, geluid losser van de speakers en meer 'live' , dat de stands zoveel verschil kunnen maken :S meer soortgelijke ervaringen met stands?
Ik weet het eigenlijk niet, heb de Harbeth eigenlijk alleen op fishtanks gehoord. Ik kan de stands uit de HT wel eens gebruiken, leuke vergelijking!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 31, 2014, 13:15:02
Ik weet het eigenlijk niet, heb de Harbeth eigenlijk alleen op fishtanks gehoord. Ik kan de stands uit de HT wel eens gebruiken, leuke vergelijking!
Op de "open frame" stands klinkt Harbeth zeker wat minder "zwaar op de hand".

Mitch heeft gelijk ;)

En A.S. niet. Prutser die man :laugh:

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 31, 2014, 13:15:02

Bij  mij heb je ze op de "Twani-stands" gehoord Bas   :P
mainly British stuff

Bas Akkerman

Zou goed kunnen Theo. Vind het gewoon weer eens leuk wat te vergelijken. Flink aan het sparen, dus dan zijn dit soort gratis vergelijkingen wel onderhoudend.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op augustus 31, 2014, 13:19:50
Bij  mij heb je ze op de "Twani-stands" gehoord Bas   :P
Dat is waar Martin! Had alleen het idee dat de invloed van de Naim-apparatuur vele malen groter was. Naim geeft naar mijn idee ook wel een stevig fundament in de weergave, dus dan is de invloed van een stand ook wel minder makkelijk te onderscheiden.

garmtz

En de akoestiek heeft echt de MEESTE invloed, dan de speaker(plaatsing) en dan de electronica...

Mr.M

Zo ,ik ben weer min of meer up to date op mitch de vooruitgang...

Ben goed bezig hier, labo aan de kharmas gekregen, mitch aan de shl5, thanoha aan de asr emitter....
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Martin!!!

Citaat van: garmtz op augustus 31, 2014, 13:38:28
En de akoestiek heeft echt de MEESTE invloed, dan de speaker(plaatsing) en dan de electronica...

En die is hier na Bas zijn bezoek flink verbeterd ........  :colgate:
mainly British stuff

Mitch--

Citaat van: maz op augustus 31, 2014, 13:56:33
Zo ,ik ben weer min of meer up to date op mitch de vooruitgang...

Ben goed bezig hier, labo aan de kharmas gekregen, mitch aan de shl5, thanoha aan de asr emitter....

Hahah ja Maz je invloed in dit verhaal is significant te noemen ;) hehe

Citaat van: twani op augustus 31, 2014, 13:18:08
Op de "open frame" stands klinkt Harbeth zeker wat minder "zwaar op de hand".

Mitch heeft gelijk ;)

En A.S. niet. Prutser die man :laugh:

Haha thnx Theo ;) had eigenlijk het 'grote' verschil niet verwacht, misschien toch maar een spaarpotje aanleggen voor een stel hogere 'fishtanks'

twani

Citaat van: Mitch-- op augustus 31, 2014, 15:41:12
Hahah ja Maz je invloed in dit verhaal is significant te noemen ;) hehe

Haha thnx Theo ;) had eigenlijk het 'grote' verschil niet verwacht, misschien toch maar een spaarpotje aanleggen voor een stel hogere 'fishtanks'
Ik wéét dat de FT's beter klinken maar twee zaken houden mij tegen.

-ik vind ze niet heel mooi.

-mijn huidige diy stands staan op meubelglijders waardoor ik de speakers iedere avond in een handomdraai de kamer íntrek, zo naar de juiste positie.

Dit is een vereiste voor mij omdat ik ze vér (bijna een meter) de kamer heb staan tijdens het spelen.

Op die plek kun je ze onmogelijk normaal laten staan igv een normale gezinssituatie.

twani

Citaat van: garmtz op augustus 31, 2014, 13:38:28
Zo is het ;)