Hulp nodig bij configuratie software Htpc

Gestart door Ariekros, september 30, 2012, 07:28:19

Vorige topic - Volgende topic

Ariekros

hallo

ik heb sinds een maand een htpc door tv vervanging heb ik hem pas sinds deze week kunnen gebruiken
de specs zijn

msi 880ma moederbordje
amd fx-6200 cpu
8 gig geheugen
nvidia 650gtx *voor 3d*
crucial ssd *voor boot windows xbmc alleen*
1 wd black hdd van 2tb 1 seagate 5900rpm 2tb hdd
samsung bluray speler

software gebruik ik
Power dvd 12 ultra*legaal gekocht*
xbmc
win 7 64bit

dit trekt rond de 80 watt  als ik bluray speel en 85-90 als ik een mkv speel op 1080p

ik heb nog niet aan de energy config gesleuteld en ok niet aan de software kwa video instellingen omdat ik hier gewoon niets van afweet voor media
zoals iemand al in deze afdeling van het forum de grijze zwart waardes noemde dit probleem heb ik dus ok

dus bij deze zou ik graag informatie vragen over wat ik moet instellen zeker kwa video en energie
en is er een manier dat je power dvd via xbmc aanspreekt.

alvast bedankt

Wijx wondere wereld

Wat is nu precies het probleem? 80 watt is niet zo vreemd met dit systeem lijkt me. Bij de energieopties kun je vooral aangeven wanneer de pc in slaapmodus gaat ed. Of wil je gaan overklokken?

XBMC weet ik niet, dat draai ik onder Linux
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Ariekros

ok dus energy is ok

dan zijn  dit de vragen die over blijven
kwa video instellingen wat te doen in de nvidia config tool
en wat te doen in de power dvd/xbmc instellingen.

tweede vraag is er een manier dat als je een bluraytje in  xbmc doet dat hij power dvd aanspreekt *volgens mij kon xbmc zelf nog geen true hd  en master dts geluid aan en was de bluray + 3d bluray nog niet echt ondersteunt*

en derde vraag is er een manier dat je de pc ok als NaS kan gebruiken in 1 of andere standby mode * dus dat alleen hdd verkeer en netwerk aan blijft staan en niet de volle 80-90 watt vraagt

en dan nog een kleintje ik will me oude dvd collectie rippen en digitaliseren wat kan ik daar voor gebruiken * ervoor betalen is niet erg* en of het dan niet beter is om dezelfde hdd's te gebruiken en niet zoals nu 2 kompleet verschillende * had die 2 nog over van een oude pc*

alvast bedankt

KILLorBE

De PC als NAS gebruiken zoals jij het wilt zal niet gaan (Zover ik weet), maar als je toevallig nog een oude/zuinigere PC hebt kun je eens met FreeNAS spelen.

Als je back-ups van je DVD's wilt maken kun je DVDShrink gebruiken, of als je betere kwaliteit wilt dan zou je naar DVD ReBuilder kunnen kijken, beide zijn gratis.... tenzij je de Pro versie van DVD ReBuilder wilt.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Ariekros

bedankt  bijna alles is nu op gelost overscan is onder controle in windows en in xbmc met de scalling software

moet nu alleen nog manier vinden om de rgb/ycbcr settings te kunnen aanpassen en die ken ik dus echt niet vinden.
nvidia zegt dat het de instellingen van programma's gebruikt maar in deze programma's zijn er geen instellingen voor dat * Power dvd/Xbmc*

weet iemand dit

b.v.d arjan

skank1

Je kan powerdvd als externe speler gebruiken in xbmc. Zie het algemeen xbmc topic
Om je dvds te rippen gebruik je best dvdfab.
Over en underscan zet je uit... En alle beeldinstellingen van nvidia zet je ook uit en gebruik xbmc..
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii