Het Classe Audio Topic

Gestart door WickedGame, september 27, 2012, 10:55:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kjelt

#475
De vraag is zou je er vandaag nog een kopen?  ;)

riwi

Citaat van: Kjelt op december 24, 2015, 19:33:17
De vraag is zou je er vandaag nog een kopen?  ;)

Ik denk het wel, tweedehands. Na de Lexicon en Chord was de SSP800 een van de beste aankopen in mijn HT geschiedenis. Zeker als je geen 4k of atmos plant in je HT.

Kjelt

Ik wil niet meer zonder Atmos  :)

Audiofiel

Jij hebt nog nooit een SSP-800 gehad. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Maro

Citaat van: riwi op december 24, 2015, 20:06:14
Ik denk het wel, tweedehands. Na de Lexicon en Chord was de SSP800 een van de beste aankopen in mijn HT geschiedenis. Zeker als je geen 4k of atmos plant in je HT.

Kan ik helemaal begrijpen, ik heb hetzelfde maar dan met Meridian 861, al kreeg ik geld toe (wat sowieso zou moeten) dan nog geen 8802 oid.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Fox

Citaat van: Kjelt op december 24, 2015, 14:55:32
Nice setup! Wat betreft de SSP-800, die zal geen update board krijgen voor HDMI2.0 / 4k / Atmos|DTS-X. Daarom kan ik je alleen adviseren om nog even geduld te hebben en ze komen vanzelf los voor leuke prijzen. Dit hebben we in het verleden ook gezien met het vlaggenschip van Denon de AVP processor die nu overal zeer gunstig 2e hands aangeboden wordt.
Wel zul je jezelf willen afvragen of je in de toekomst geen HDMI2.0 / 4k / Atmos|DTS-X zou willen hebben.
Persoonlijk vind ik de SSP-800 alleen het geld waard als je er heel veel muziek (stereo) mee luistert, voor HT/film zijn er genoeg goede betaalbaardere alternatieven te vinden.

Ik gebruik een Marantz AV 8801 als pre/pro.
Heb er best tevreden over qua geluid, en ook het streamen is handig.
Echter de interface en instel mogelijkheden zij van vorige eeuw.

Gezien mijn thuis situatie en de beperkte toegevoegde waarde van Atmos zal de er niet komen (idem DTS:X).
Voorlopig zal ook 4K er bij mij niet inkomen omdat:
1. ik nu een 80" 2K scherm heb, waar ik net over de grens van afzit. En om 4K echt te kunnen beleven moet ik er dichter op gaan zitten of een nog groter scherm nemen.
2. Content in "echt" 4K is voorlopig grotendeels nog twijfelachtig.  Zolang het content "analoog / fotochemisch" is geproduceerd met een goede bron en beschikbaar in de 1e of 2e generatie is er hoop. Maar 95% van wat digitaal is geproduceerd (digitaal opgenomen of afgewerkt met een DI = start ca. 1998) is 2K en zal alleen een upscale zijn, want ik geloof niet dat men het hele postproductie proces even opnieuw in 4K gaat doen.   

Uiteraard zeg nooit, nooit  :hehe:

Ik heb de SSP-800 in actie gezien bij bekende en de geluidskwaliteit is superieur aan wat ik tot op heden heb gehoord en het bedieningsgemak en instellingen als bv de profielen e.d. en de keuze van het afhandelen van het gekozen audio signaal is voor mij ook wat ik zoek.

Dus laat iedereen lekker gaan voor Atmos en 4K en doe mij voor een zacht prijsje een 2e of 3e hansje  :D

Als laatste, een kennis van mij heeft weer een nieuwe SSP-800 - had de zijne v/d zomer verkocht - voor 50% v/d adviesprijs in DE gekocht.
En volgens de mannen in DE van Classe komt er eind 2016 / begin 2017 ( zal dus wel zomer 2017 worden Classe kennende) een SSP-900 op de markt.

Staaled

Citaat van: Fox op december 25, 2015, 14:47:15
Ik gebruik een Marantz AV 8801 als pre/pro.
Heb er best tevreden over qua geluid, en ook het streamen is handig.
Echter de interface en instel mogelijkheden zij van vorige eeuw.

Gezien mijn thuis situatie en de beperkte toegevoegde waarde van Atmos zal de er niet komen (idem DTS:X).
Voorlopig zal ook 4K er bij mij niet inkomen omdat:
1. ik nu een 80" 2K scherm heb, waar ik net over de grens van afzit. En om 4K echt te kunnen beleven moet ik er dichter op gaan zitten of een nog groter scherm nemen.
2. Content in "echt" 4K is voorlopig grotendeels nog twijfelachtig.  Zolang het content "analoog / fotochemisch" is geproduceerd met een goede bron en beschikbaar in de 1e of 2e generatie is er hoop. Maar 95% van wat digitaal is geproduceerd (digitaal opgenomen of afgewerkt met een DI = start ca. 1998) is 2K en zal alleen een upscale zijn, want ik geloof niet dat men het hele postproductie proces even opnieuw in 4K gaat doen.   

Uiteraard zeg nooit, nooit  :hehe:

Ik heb de SSP-800 in actie gezien bij bekende en de geluidskwaliteit is superieur aan wat ik tot op heden heb gehoord en het bedieningsgemak en instellingen als bv de profielen e.d. en de keuze van het afhandelen van het gekozen audio signaal is voor mij ook wat ik zoek.

Dus laat iedereen lekker gaan voor Atmos en 4K en doe mij voor een zacht prijsje een 2e of 3e hansje  :D

Als laatste, een kennis van mij heeft weer een nieuwe SSP-800 - had de zijne v/d zomer verkocht - voor 50% v/d adviesprijs in DE gekocht.
En volgens de mannen in DE van Classe komt er eind 2016 / begin 2017 ( zal dus wel zomer 2017 worden Classe kennende) een SSP-900 op de markt.
Echt iedereen die Atmos gehoord heeft denkt daar dus anders over. :)
Het aantal titels mag dan beperkt zijn , het format is wezenlijk beter tov de voorgangers.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kjelt

#482
Citaat van: Audiofiel op december 25, 2015, 10:58:43
Jij hebt nog nooit een SSP-800 gehad. ::)
Wel uitgebreid geluisterd hoor enne nu ik Atmos heb wil ik niet meer zonder. 8)

Citaat van: Fox op december 25, 2015, 14:47:15
Ik gebruik een Marantz AV 8801 als pre/pro.
Echter de interface en instel mogelijkheden zij van vorige eeuw.
Grappig, ik ken de 8801 niet wel de 7702 en 8802 en de grafische user interface vind ik meer dan uitstekend, alles 3D grafisch ondersteund met luidspreker positionering in de kamer bij de setup etc.
Wat ik van de SSP800 heb gezien is dat echt zwaar achterhaald. Zowiezo dat je het apparaat nooit uit kunt zetten of als je het wel doet ruim 4 minuten moet wachten voor ie geboot is, dat soort zaken. Maar inderdaad de geluidskwaliteit is uitstekend al vind ik dit alleen voor puur stereo of concerten echt opgaan. Film soundtracks merk je het eigenlijk het verschil niet meer, vind ik en voor stereo zou ik dan dedicated stereo setup gaan evt vv met ht bypass.

Maar smaken verschillen, ben erg benieuwd naar de nieuwe Classe pre/pro en vooral de prijsstelling, vind die veels te hoog voor het gebodene.


Teejoo

#483
Citaat van: Kjelt op december 25, 2015, 16:40:30
Wel uitgebreid geluisterd hoor enne nu ik Atmos heb wil ik niet meer zonder. 8)
Grappig, ik ken de 8801 niet wel de 7702 en 8802 en de grafische user interface vind ik meer dan uitstekend, alles 3D grafisch ondersteund met luidspreker positionering in de kamer bij de setup etc.
Wat ik van de SSP800 heb gezien is dat echt zwaar achterhaald. Zowiezo dat je het apparaat nooit uit kunt zetten of als je het wel doet ruim 4 minuten moet wachten voor ie geboot is, dat soort zaken. Maar inderdaad de geluidskwaliteit is uitstekend al vind ik dit alleen voor puur stereo of concerten echt opgaan. Film soundtracks merk je het eigenlijk het verschil niet meer, vind ik en voor stereo zou ik dan dedicated stereo setup gaan evt vv met ht bypass.

Maar smaken verschillen, ben erg benieuwd naar de nieuwe Classe pre/pro en vooral de prijsstelling, vind die veels te hoog voor het gebodene.
Ik ben het met je eens dat de Classe eigenlijk iets te eenvoudig is qua features, grafisch etc, maar qua sound zijn dit soort apparaten toch nog steeds beter in staat om een natuurlijke grote soundbubble te creëren met een levendiger klankbeeld. Ik heb nu bijvoorbeeld een Denon AVRX3100W die ik als reserve heb gekocht toen de voeding van de Classé kapot ging. Op het eerste gezicht viel me dat helemaal niet tegen, en was onder de indruk van de features. Als je echter kritisch gaat luisteren merk ik dat er toch een flink verschil in klank tussen beide apparaten zit, waarbij ik de Denon ook alleen als processor gebruik op de Classe eindtrappen. De Denon klinkt eigenlijk een stuk minder pakkend en vrij saai, een ervaring die ik ook met de moderne Pioneer, Onkyo  en Marantz heb opgedaan. Hiervan was de Pioneer eigenlijk nog het beste, ook vanwege de geklokte HDMI link denk ik. Maar vergeleken met mijn oude TAG AV32rdp, de Lexion MC12 en nu de Classe blijft dat toch een ander verhaal, ondanks dat ze veel moderner zijn. Ik vond voor film eigenlijk de Lexicon (Logic 7!!)nog het beste, maar die zijn helaas gestopt met de ontwikkeling.

Verklaren kan ik het echter niet helemaal, maar ik vermoed dat het dus zit in het analoge stuk dat altijd komt na de d/a conversie van welk signaal dan ook. Natuurlijk wel jammer, want dan zou ik ook een stuk minder geld hoeven uit te geven voor hetzelfde resultaat.

Kjelt


Op aanvraag het topic gesplitst, alle Atmos gerelateerde content naar het Atmos topic gemerged.
Graag in dit topic dus alleen nog Classe gerelateerde onderwerpen bespreken.

tommi

Zojuist nog even de ISE nieuwsbrief doorgelezen van B&W Rotel Nederland en daar in staat dat Classé op de ISE in de Sigma series een Sigma 2200i stereoversterker gaat introduceren, 2 x 200w class D met HDMI in stereo. Prijs nog niet bekend gemaakt (misschien als ik naar de ISE ga vandeweek zie ik het wel, zal iig even berichten).

Verder wordt het nieuwe hdmi-board voor de Sigma-SSP getoond met Dolby Atmos en DTS-X ondersteuning, nog geen verdere specs bekend gemaakt.
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Richi

Stereoversterker als in geïntegreerde versterker met ingebouwde DACs?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

tommi

Citaat van: Richi op februari  9, 2016, 15:15:54
Stereoversterker als in geïntegreerde versterker met ingebouwde DACs?

Sorry, dit is alle info die ik op dit moment heb, dus ik weet verder nog niets. Ik zag wel een iTunes linkje op het web daarnet waarbij de app bijgewerkt was om de 2200i te supporten:

https://itunes.apple.com/nl/app/classe/id726500230?mt=8

Tom
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Kjelt


tommi

Citaat van: Kjelt op februari  9, 2016, 15:27:44
Dat is dus anders dan deze ?
http://www.classeaudio.com/products/sigma-amp2.php

Ja deze is anders;  er staat in de nieuwsbrief (dagtekening februari 2016) letterlijk:
"Classé presenteert de nieuwe geïntegreerde versterker, de Sigma 2200i, een toevoeging aan de bekroond Sigma lijn en met 2x 200w, klasse D"....bla bla


Tom
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

tommi

#491
Classé 2200i:



Dit is van een collega die daar nu rondloopt, vrijdag komen betere foto's en hopelijk wat meer info
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

tommi

#492

Classé 2200i achterkant:


Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

knubbe

Ieuw, een fan  :nopompom:

Verder wel mooie inputs! Design spreekt me ook wel aan, beniewd naar betere foto's.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Kjelt

Ik vind het totaal geen Classe als ik de binnenkant zie, wat een zootje  :(

Audiofiel

#495
Foto 2 en foto 3 zijn zo te zien totaal verschillende apparaten. De eerste 2 foto's zijn die Sigma 2200i, maar die 3e foto, wat is dat? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

tommi

#496
Citaat van: Audiofiel op februari 10, 2016, 22:11:15
Foto 2 en foto 3 zijn zo te zien totaal verschillende apparaten. De eerste 2 foto's zijn die Sigma 2200i, maar die 3e foto, wat is dat? ::)

Heb voor de zekerheid even ingezoomd op de derde foto in m'n whatsapp geschiedenis, maar op het typeplaatje staat toch echt MOD SIGMA 2200i

Je hebt overigens wel gelijk, de binnenzijde die je ziet op de tweede foto is van de nieuwe Rotel 2x200w geïntegreerde versterker. Het is goed te zien (nu bij nader bekijken) dat het apparaat met de doorzichtige kap ventilatiesleuven heeft bovenin de achterkant en de Classé niet. Excuses voor de verwarring.
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

tommi

Citaat van: Kjelt op februari 10, 2016, 18:10:51
Ik vind het totaal geen Classe als ik de binnenkant zie, wat een zootje  :(

Je hebt helemaal gelijk, mijn collega heeft 'em verward met de nieuwe Rotel 2x200w. Sorry!
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Maro

Citaat van: Kjelt op februari 10, 2016, 18:10:51
Ik vind het totaal geen Classe als ik de binnenkant zie, wat een zootje  :(

Weet je iig ook weer wat je met Rotel in huis haalt.  :tounge:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Kjelt

Ben ik weer gerust gesteld  :D
Vraag blijft wel kan deze ook streamen?
En wat voor DAC en specs heeft ie?
Er zit ethernet op maar of dat alleen voor control taken is of ook als data input geschikt is?