Het Classe Audio Topic

Started by WickedGame, September 27, 2012, 10:55:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Audiofiel

Met een analoge bron kom je met de CP800 niet aan de stereo performance van de CP700. Die eerste is alleen leuk met digitale bronnen. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

WickedGame

Quote from: Audiofiel on December 10, 2014, 11:40:55
Met een analoge bron kom je met de CP800 niet aan de stereo performance van de CP700. Die eerste is alleen leuk met digitale bronnen. ::)

Het is duidelijk, ik moet op jacht naar een CP700. Zal wel een lastige worden, helemaal in NL.

Kjelt

Bij de oosterburen is meer aanbod dat geldt voor autos maar ook voor duurdere audioapparatuur  ;)

WickedGame

Quote from: Kjelt on December 10, 2014, 11:46:29
Bij de oosterburen is meer aanbod dat geldt voor autos maar ook voor duurdere audioapparatuur  ;)

Klopt, zal daar eens moeten gaan kijken.

riwi

#429
Quote from: WickedGame on December 10, 2014, 11:47:32
Klopt, zal daar eens moeten gaan kijken.

Op audiomarkt staat er een voor 3400 EUR in Tjechie dat wel.

http://www.audio-markt.de/_markt/item.php?id=7220026142&

Quote
Hallo, verkaufe Ich in TOP ZUSTAND dieses Komponenten von CLASSE.
Geht uber Vorvestarker CP-700 (3400EUR), Monoblocken CA-M 400 (6300EUR) und CD spieler CDP 202 (2800EUR). Uber Preiss fur Komplett konnen wir naturlich noch sprechen.
Alle Komponent war in Deutschen Fachhandler gekauft.
Rechnungen, original Verpackung und Garantiert Karten sind vorhanden.
Bei Nachfrage ist auch Transport moglich!

Playback

Quote from: Kjelt on December 10, 2014, 11:37:11
En zelfs met een SSP800 kom je niet aan de stereo performance van de CP700 misschien (weet ik niet zou ik A/B moeten beluisteren) wel de CP800.

SSP800 is geen optie voor stereo als je deze ooit vergeleken hebt met de oude dedicated stereo voorversterkes van Classe.
Een CP65 of Omega (staat toevallig ook te koop op audiomarkt in de buurt van Frankfurt) is dan een betere optie.
Enigste nadeel is dat deze niet de gelikte delta look hebben en ook geen phono ingang.

vik

#431
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

WickedGame

Beiden CP700's zijn mij bekend. Als ik over wil gaan naar de CP700 zal ik eerst de CDP502 kwijt moeten, anders zijn er geen middelen om de stap te maken.  :laugh:

Quote from: Playback on December 10, 2014, 23:22:02
SSP800 is geen optie voor stereo als je deze ooit vergeleken hebt met de oude dedicated stereo voorversterkes van Classe.
Een CP65 of Omega (staat toevallig ook te koop op audiomarkt in de buurt van Frankfurt) is dan een betere optie.
Enigste nadeel is dat deze niet de gelikte delta look hebben en ook geen phono ingang.

SSP800 gaat het ook niet worden, de investering zou te hoog zijn en het apparaat is te gevoelig voor veroudering (afschrijving) ivm de snelle markt van home theater standaarden. Een Omega oid is leuk, en vast prachtig maar wil de looks gelijk houden. Dan zou de CP700 prima voldoen. Ik heb nog wel even getwijfeld of ik niet met een CP500 ook uit de voeten kan. Die blijft ook ene optie, maar de voorkeur ligt wel bij de CP700.

blue-eyes

Ik heb de SSP800 al jaren en jaren. Ik bemerk geen significante afschrijving, zeker niet als ik de waarden zie welke er nu nog voor gevraagd worden (geen idee wat ze krijgen).
Maar goed, ik heb ook een mooie korting gehad indertijd.

DTS HD, etc. is nog steeds meer dan gangbaar. Het is meer hoe hoog je de lat zelf legt!
Imo schrijf je pas af als je nieuw gaat aanschaffen. Een dergelijk duur apparaat koop je niet om na 2 jaar weer iets anders te willen, alles is dus relatief :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Playback

Quote from: Blue-Eyes on December 11, 2014, 19:51:41
Ik heb de SSP800 al jaren en jaren. Ik bemerk geen significante afschrijving, zeker niet als ik de waarden zie welke er nu nog voor gevraagd worden (geen idee wat ze krijgen).
Maar goed, ik heb ook een mooie korting gehad indertijd.

DTS HD, etc. is nog steeds meer dan gangbaar. Het is meer hoe hoog je de lat zelf legt!
Imo schrijf je pas af als je nieuw gaat aanschaffen. Een dergelijk duur apparaat koop je niet om na 2 jaar weer iets anders te willen, alles is dus relatief :P

Je hebt gelijk dat de vraag prijzen voor de SSP800 redelijk constant gebleven zijn de laatste jaren.
Meestal rond de 4000 - 4500 euro, voldoet netje aan de tweedehands koop je voor de helft van de nieuwprijs formule.

Alleen begint de SSP-800 toch een beetje gedateerd te raken, zie ook de nieuwe SIGMA-SSP die wel USB input en streaming opties heeft.
Meer kanalen als de nu aanwezige 7.x lijkt me trouwens volkomen overbodig.
Je kunt wel je hele huis volhangen met speakers maar als deze dan (budget gebonden) van veel mindere kwaliteit moeten worden ben je daar zo op 'uitgekeken'. Of heet dat dan uitgeluisterd ? 

Maar toch verwacht ik wel dat we in de toekomst rekening moet gaan houden met een flinke afschrijving op onze SSP.
Zeker als er een opvolger komt en het aanbod tweedehands groter gaat worden.     

blue-eyes

Laat ik de mijne nu voor weinig meer gekocht hebben, hagelnieuw en met garantie (idem voor de CA5200) tegen dat bedrag ;)
Is ook wel uitzonderlijk.

Maar los van mijn aanschafbedrag, je weet dat je met PRE's van 9000 euro fors gaat afschrijven. Dan vind ik een levensduur van minimaal 5 - 7 jaar niet slecht! Let wel, nog steeds massa's mensen die met DD of DTS spelen. Dus imo is DTS HD etc. ook nog wel even gangbaar ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kjelt

let op dat de SSP-800 minstens drie varianten kent.
Alleen de laatste uitvoering met HDMI 1.4 bord gaat voor die genoemde prijs. De oudere leveren minder op voor de oplettende koper tenminste  ;)

blue-eyes

#437
Ik heb niet de 1.4 versie. Maar mijn afschrijving is over de afgelopen 5, 6 jaar nog steeds te verwaarlozen :P



De eerste versie was toch zonder HD audio, de 2e met en de derde van de HDMI upgrade? Ik heb lig de 2e versie.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

De laatste versie van de SSP800 met HDMI1.4 is uiteraard een optie. Maar het vergt dan een hele grote investering. En heb net een Anthem MRX710, die het uitstekend doet voor surround.

Dus de optie om dedicated de CP700 stereo in te zetten. Daarop de MRx710 met de SSP doorlusfunctie is mijn idee het meest bevredigend. En tja dan de CDP502 eruit... Even stof tot nadenken de komende tijd. Alles valt en staat met de inruil of verkoopprijs van de CDP502.

Fox

Quote from: Audiofiel on December 10, 2014, 11:40:55
Met een analoge bron kom je met de CP800 niet aan de stereo performance van de CP700. Die eerste is alleen leuk met digitale bronnen. ::)

Dat is voor de CP700 ook alleen het geval als er een extreem goede analoge bron aan hangt.

Oftewel een (CD/media) speler met een zeer goede DAC, superieure analoge signaal verwerking en uitgang + het gebruik van high end interlinks ...

Fox

Bij mij staat inmiddels een Classe CA-2200 te spelen  :pompom:

Deze is met Eichman Six XLR aangesloten op m'n pre/pro.

Wat zouden mooie / goede luidsprekerkabels zijn?

Peter75

Allen,

Ik ben relatief nieuw op dit forum en na een recente switch van home cinema naar stereo (simpelweg omdat ik veeeeel meer muziek luister dan films kijk :-)) probeer ik mijn setje wat te optimaliseren.  Bij het zien van dit Classé topic lijkt me dit een goede plek om hiermee te starten maar uiteraard hoor ik graag van jullie als ik betere andere regionen binnen dit forum opzoek.

Mijn set bestaat uit een CP-800 en 2 CA-M600's die op hun beurt een setje B&W 803 Diamonds aansturen en voorlopig gebruik ik geen directe analoge bronnen maar reken ik op de combinatie van een dedicated Mac Mini, jRiver software, een audioquest Diamond USB kabel en AIFF/FLAC high quality rips op een goede kwaliteit.  1 van de M600's was dead on arrival dus voorlopig hangt 1 speaker aan een Anthem Statement A5 (die ik verkoop van zodra de M600 - hopelijk in de loop van de komende week - terug is).

De vragen lopen nogal uiteen dus ik zal ze zo goed mogelijk proberen op te splitsen :

SUBWOOFER : Zoals jullie wellicht wel weten kunnen de 803's wat hulp in het diepe gebruiken en dus ben ik op zoek naar wat een goede subwoofer zou kunnen zijn.  Uiteraard denk ik als eerste aan de B&W DB1 maar iemand heeft me ingefluisterd dat de plaatsing (in een hoek onder een betonnen tablet) wel eens een probleem zou kunnen vormen en die persoon raadt me eerder een Velodyne DD15 Plus aan.  Ik ben geen ervaren geluidstechnicus en vroeg me af wat de experts hiervan denken en of de CP800 in combinatie met een DB1 wel of niet voldoende mogelijkheden bieden om dit goed geconfigureerd te krijgen.

Indien het antwoord hierop positief is sta ik er ook heel erg voor open om iemand met de nodige apparatuur/kennis bij me thuis (Regio Hasselt, België) uit te nodigen om te helpen met het goed instellen van het geheel, uiteraard tegen betaling dus kandidaten mogen zich steeds melden.

KABELS : Welke interconnects (CP800 naar M600's) en luidsprekerkabels (lengte 3,5 meter is nodig) zouden jullie adviseren ?

Status via CAN : Ik heb mijn versterkers met netwerkkabels gekoppeld en gebruik dus de CAN bus.  Als ik nu op de CP800 de status van een CA-M600 opvraag zie ik bij "Ground/Phase" de waarde "Ground Missing" staan maar soms staat er ook "Phase Reversed" en ik kan niet goed inschatten of dit wel of niet een probleem kan betekenen en wat ik hiermee moet ...  Suggesties ?

Alle feedback en suggesties zijn meer dan welkom dus laat maar komen :-)

mvg,
Peter



Classé CP-800 + 2 x Classé CA-M600  /  Mac Mini + jRiver Media Center  /  B&W 803 Diamonds / Kimber Select KS-3033 + KS-9033

vik

Dag Peter,

Gefeliciteerd met je mooie set!

Hierbij een tip voor een mooie subwoofer : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=146905.0





Quote from: Peter75 on January  3, 2015, 10:58:22
Allen,

Ik ben relatief nieuw op dit forum en na een recente switch van home cinema naar stereo (simpelweg omdat ik veeeeel meer muziek luister dan films kijk :-)) probeer ik mijn setje wat te optimaliseren.  Bij het zien van dit Classé topic lijkt me dit een goede plek om hiermee te starten maar uiteraard hoor ik graag van jullie als ik betere andere regionen binnen dit forum opzoek.

Mijn set bestaat uit een CP-800 en 2 CA-M600's die op hun beurt een setje B&W 803 Diamonds aansturen en voorlopig gebruik ik geen directe analoge bronnen maar reken ik op de combinatie van een dedicated Mac Mini, jRiver software, een audioquest Diamond USB kabel en AIFF/FLAC high quality rips op een goede kwaliteit.  1 van de M600's was dead on arrival dus voorlopig hangt 1 speaker aan een Anthem Statement A5 (die ik verkoop van zodra de M600 - hopelijk in de loop van de komende week - terug is).

De vragen lopen nogal uiteen dus ik zal ze zo goed mogelijk proberen op te splitsen :

SUBWOOFER : Zoals jullie wellicht wel weten kunnen de 803's wat hulp in het diepe gebruiken en dus ben ik op zoek naar wat een goede subwoofer zou kunnen zijn.  Uiteraard denk ik als eerste aan de B&W DB1 maar iemand heeft me ingefluisterd dat de plaatsing (in een hoek onder een betonnen tablet) wel eens een probleem zou kunnen vormen en die persoon raadt me eerder een Velodyne DD15 Plus aan.  Ik ben geen ervaren geluidstechnicus en vroeg me af wat de experts hiervan denken en of de CP800 in combinatie met een DB1 wel of niet voldoende mogelijkheden bieden om dit goed geconfigureerd te krijgen.

Indien het antwoord hierop positief is sta ik er ook heel erg voor open om iemand met de nodige apparatuur/kennis bij me thuis (Regio Hasselt, België) uit te nodigen om te helpen met het goed instellen van het geheel, uiteraard tegen betaling dus kandidaten mogen zich steeds melden.

KABELS : Welke interconnects (CP800 naar M600's) en luidsprekerkabels (lengte 3,5 meter is nodig) zouden jullie adviseren ?

Status via CAN : Ik heb mijn versterkers met netwerkkabels gekoppeld en gebruik dus de CAN bus.  Als ik nu op de CP800 de status van een CA-M600 opvraag zie ik bij "Ground/Phase" de waarde "Ground Missing" staan maar soms staat er ook "Phase Reversed" en ik kan niet goed inschatten of dit wel of niet een probleem kan betekenen en wat ik hiermee moet ...  Suggesties ?

Alle feedback en suggesties zijn meer dan welkom dus laat maar komen :-)

mvg,
Peter
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Broem

Uuhhhh kunnen de 803 Diamonds wel wat hulp in het laag gebruiken...Dat is een stelling die mij verbaasd. Ik speel zelf met de 803D en nog meer laag gaat Groningse taferelen in mijn woning veroorzaken (scheuren in muren en pleisterwerk) Meer dan voldoende aanwezig. Plaatsing!!!!
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

riwi

Quote from: Peter75 on January  3, 2015, 10:58:22
Status via CAN : Ik heb mijn versterkers met netwerkkabels gekoppeld en gebruik dus de CAN bus.  Als ik nu op de CP800 de status van een CA-M600 opvraag zie ik bij "Ground/Phase" de waarde "Ground Missing" staan maar soms staat er ook "Phase Reversed" en ik kan niet goed inschatten of dit wel of niet een probleem kan betekenen en wat ik hiermee moet ...  Suggesties ?
Zijn de componenten wel op een geaarde wandcontactdoos aangesloten? met een drie aderig netsnoer? Bij mij zie ik in de SSP800 (en via CAN in de CA5100) gewoon dat de "ground present" is. En kwa phase zie ik Phase normal. Net even de stekker omgedraaid en dan zie ik phase reversed via CAN in de CA-5100.
Ik weet niet of je zo'n belgisch stopcontact hebt en dus of je de stekker wel/niet kan omdraaien. Anders eens een ander netsnoer proberen.
In ieder geval zou de waarde hiervan niet moeten wijzigen zonder dat je kabels veranderd.

Mijn eerste SSP800 (die terug is gegaan naar de leverancier) had allerlei power problemen. Daar zag ik ook ground missing telkens aan en uit knipperen. En die startte op gegeven moment zelfs niet meer op.

Peter75

Dank voor je reactie !  ik denk dat eea ook te maken heeft met de afmetingen en omstandigheden in de ruimte waar de speakers gebruikt worden en daar ik een nogal grote en 'moeilijke' ruimte heb zou het bij mij iets meer kunnen doorwegen.  Kan je aangeven wat je precies bedoelt met "plaatsing" ?  betreft het dan de fysieke plaats van de speakers in de ruimte of nog iets anders ?



Quote from: Broem on January  3, 2015, 11:22:34
Uuhhhh kunnen de 803 Diamonds wel wat hulp in het laag gebruiken...Dat is een stelling die mij verbaasd. Ik speel zelf met de 803D en nog meer laag gaat Groningse taferelen in mijn woning veroorzaken (scheuren in muren en pleisterwerk) Meer dan voldoende aanwezig. Plaatsing!!!!
Classé CP-800 + 2 x Classé CA-M600  /  Mac Mini + jRiver Media Center  /  B&W 803 Diamonds / Kimber Select KS-3033 + KS-9033

Peter75

Quote from: riwi on January  3, 2015, 14:11:34
Zijn de componenten wel op een geaarde wandcontactdoos aangesloten? met een drie aderig netsnoer? Bij mij zie ik in de SSP800 (en via CAN in de CA5100) gewoon dat de "ground present" is. En kwa phase zie ik Phase normal. Net even de stekker omgedraaid en dan zie ik phase reversed via CAN in de CA-5100.
Ik weet niet of je zo'n belgisch stopcontact hebt en dus of je de stekker wel/niet kan omdraaien. Anders eens een ander netsnoer proberen.
In ieder geval zou de waarde hiervan niet moeten wijzigen zonder dat je kabels veranderd.

Mijn eerste SSP800 (die terug is gegaan naar de leverancier) had allerlei power problemen. Daar zag ik ook ground missing telkens aan en uit knipperen. En die startte op gegeven moment zelfs niet meer op.



De componenten zijn op een geaard stopcontact aangesloten maar ik heb wel de kabel van de verdeeldoos (Supra) losgemaakt om door een gat in de muur te gaan dus misschien is er bij het terug aansluiten iets misgegaan wat de phase reversed veroorzaakt.  Zal het nog eventjes nakijken en een ander stopcontact proberen.   
Classé CP-800 + 2 x Classé CA-M600  /  Mac Mini + jRiver Media Center  /  B&W 803 Diamonds / Kimber Select KS-3033 + KS-9033

riwi

Quote from: Broem on January  3, 2015, 11:22:34
Uuhhhh kunnen de 803 Diamonds wel wat hulp in het laag gebruiken...Dat is een stelling die mij verbaasd. Ik speel zelf met de 803D en nog meer laag gaat Groningse taferelen in mijn woning veroorzaken (scheuren in muren en pleisterwerk) Meer dan voldoende aanwezig. Plaatsing!!!!

Dat was ook mijn idee. Ik heb zelf oude Nautilus 803 en heb die wel eens vergeleken met de 803D. Maar gebrek aan bass was daar geen sprake van. Misschien bedoeld hij betere controle over de bass? Maargoed met de CA-M600 zou dat in orde moeten zijn.

Dus dan blijft inderdaad speaker plaatsing en kamer akoestiek over om zodoende dingen te tweaken.

Broem

Quote from: Peter75 on January  3, 2015, 14:24:16
Dank voor je reactie !  ik denk dat eea ook te maken heeft met de afmetingen en omstandigheden in de ruimte waar de speakers gebruikt worden en daar ik een nogal grote en 'moeilijke' ruimte heb zou het bij mij iets meer kunnen doorwegen.  Kan je aangeven wat je precies bedoelt met "plaatsing" ?  betreft het dan de fysieke plaats van de speakers in de ruimte of nog iets anders ?

De afstand tot achter- en zijwand kan voor de laagweergave erg bepalend zijn. Kun je daar experimenteren of heb je dat al gedaan? Ik ben zelf ook aan het schuiven geweest en wat meer afstand tot de achter- en zijwand ( wat meer vrij in de ruimte dus) gaf bij een aanmerkelijke verbetering in het laag. Het werd een stuk strakker. Ik heb zelf nog nooit de 803D icm een subwoofer gehoord. Ze hebben m.i. meer dan voldoende in huis. Ik stuur ze aan met een geïntegreerde classe audio cap 2100 en dat geeft veel controle. Laat staan met jouw voor- eind combi. Uiteraard ken ik de ruimte miet waar ze staan maar akoestiek is natuurlijk een wel erg bepalende factor.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Fox

Quote from: Broem on January  3, 2015, 11:22:34
Uuhhhh kunnen de 803 Diamonds wel wat hulp in het laag gebruiken...Dat is een stelling die mij verbaasd. Ik speel zelf met de 803D en nog meer laag gaat Groningse taferelen in mijn woning veroorzaken (scheuren in muren en pleisterwerk) Meer dan voldoende aanwezig. Plaatsing!!!!

Sluit il me bij aan!

Heb zelf ook de B&W's 803d op een Classe CA-2200 en met een goedkope CD-speler haal ik van een simpele 16bits test CD de goed hoorbaar de 30Hz!!!!

:withstupid: