Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Joris1971

Jammer Garmt, jouw vakkennis wordt gewaardeerd.

MarkD

Jammer, maar begrijpelijk. Je tijd steken in zaken die energie opleveren ipv energie kosten is een verstandige zet.
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre K-5xe MP|Nuprime AMG STA SE|VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|XTZ 10.17 Edge subs met MiniDSP

Cyreg

setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Bas Akkerman

Maar eh Garmt, wanneer krijgen jullie de Giya G4 in huis? :angel:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kerkhoffd

Erg jammer om te lezen Garmt. Maar snap het wel. Meng mezelf ook eigenlijk steeds minder in de discussies die er soms op het forum woeden om een vergelijkbare reden.

Zal jouw en jullie input wel missen als ze echt uitblijven. Omdat ik niet bij Hilversum om de hoek woon is het tot nu toe lastig gebleken om zomaar even langs te rijden om jou en/of Bjorn te spreken. Heb het altijd als een absolute verrijking ervaren om met jullie van gedachte te wisselen over mijn hobby en jullie vak. Dus misschien moet daar dan maar verandering in gaan komen.

Hartelijke groet,
Daan
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

garmtz

Iedereen kan me ten alle tijde mailen bij vragen. Zal met genoegen en in eerlijkheid antwoorden, zonder de ballast van sommige discussies hier.

Rob46

Hmmmm jammer Garmt dat je deze keus hebt gemaakt. De keuze lijkt mij definitief? Ik heb niet veel van de discussies of minder leuke berichten meegekregen, maar ik wil wel mijn mening geven. dat kan omdat ik het klein wil houden en mij wil beperken tot de issue waar het om gaat; en volgens mij gaat het er bij jou om dat enkele personen in het verleden in jouw ogen niet leuk hebben gereageerd op jouw postings en zo verder. Dan kan je twee acties inzetten: 1. vluchten; of 2. accepteren dat dit nooit te vermijden zal zijn en hierdoor jouw plezier niet laten verpesten. Dus eigenlijk vraag ik je dit te accepteren, er boven te gaan staan en doen wat je eigenlijk best wel leuk vindt; namelijk deelnemen aan een forum met veel enthousiaste leden die wel jouw inbreng accepteren en toejuichen.
[ John Eekels CAP EL84 Push Pull ][ Auralic ][ Focal ][ Tellurium ][ roon ]

bmateijsen

Citaat van: Bas Akkerman op maart 24, 2016, 11:14:35
Maar eh Garmt, wanneer krijgen jullie de Giya G4 in huis? :angel:

De importeur heeft gelukkig een set die we kunnen lenen. ;)

Lex Groningen

Citaat van: Rob46 op maart 24, 2016, 18:20:38
Hmmmm jammer Garmt dat je deze keus hebt gemaakt. De keuze lijkt mij definitief? Ik heb niet veel van de discussies of minder leuke berichten meegekregen, maar ik wil wel mijn mening geven. dat kan omdat ik het klein wil houden en mij wil beperken tot de issue waar het om gaat; en volgens mij gaat het er bij jou om dat enkele personen in het verleden in jouw ogen niet leuk hebben gereageerd op jouw postings en zo verder. Dan kan je twee acties inzetten: 1. vluchten; of 2. accepteren dat dit nooit te vermijden zal zijn en hierdoor jouw plezier niet laten verpesten. Dus eigenlijk vraag ik je dit te accepteren, er boven te gaan staan en doen wat je eigenlijk best wel leuk vindt; namelijk deelnemen aan een forum met veel enthousiaste leden die wel jouw inbreng accepteren en toejuichen.

+1

Helemaal met je eens!

Citaat van: garmtz op maart 24, 2016, 13:05:35
Iedereen kan me ten alle tijde mailen bij vragen. Zal met genoegen en in eerlijkheid antwoorden, zonder de ballast van sommige discussies hier.

Erg jammer Garmt, dat door dit soort figuren jou het plezier ontneemt om het forum van goede adviezen te voorzien.

Ik zal jullie zeker nog even mailen om een afspraak te maken met jullie in Hilversum.
In mijn zoektocht neem ik graag de Revel 106 & 208 mee..
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Bas Akkerman

Citaat van: bmateijsen op maart 24, 2016, 20:15:13
De importeur heeft gelukkig een set die we kunnen lenen. ;)
:inlove: Verdorie, het wordt nog heel wat sparen zo.
Enorm gevaarlijk om zo even uit het vuistje te mixen en te matchen, maar CH Precision en Vivid Audio, daar ben ik toch wel erg benieuwd naar.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Belangrijk bij alle beslissingen is dat je wel lol moet hebben in iets... En als ik heel eerlijk ben, ik lees het forum lang niet meer zoveel als hiervoor. De reden is simpel, omdat wij een bedrijf hebben en zo open reageren zorgt dat ook dat wij soms schietschijf zijn. Dan ga je automatisch veel voorzichtiger reageren en alleen dat maakt al dat er de lol er feitelijk af is. Iedereen op een forum zou vooral eens moeten nadenken over wat ze nu precies van tijd tot tijd schrijven.... Het woord "Respect" is iets wat iedereen altijd makkelijk opschrijft, maar bij de volgende zin zelf al niet meer over nadenkt, want ja... je moet toch kunnen zeggen wat je denkt??

Citaat van: Rob46 op maart 24, 2016, 18:20:38

Dirk

Citaat van: bmateijsen op maart 24, 2016, 21:15:22
...
Iedereen op een forum zou vooral eens moeten nadenken over wat ze nu precies van tijd tot tijd schrijven.... Het woord "Respect" is iets wat iedereen altijd makkelijk opschrijft, maar bij de volgende zin zelf al niet meer over nadenkt, want ja... je moet toch kunnen zeggen wat je denkt??

^^

ik post ook daarom steeds minder.
lees nog wel veel mee, maar betrap me er zelf op dat ik om bovenstaande reden alsmaar minder zin heb om ook actief deel te nemen aan bepaalde "discussies"
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

rovinggecko

Zucht.

Hoewel Bas' topic, wilde ik toch wel even aanhaken op deze discussie. Het is toch zonde als mensen zich niet vrij voelen om bij te dragen.
Zeker als er zoveel inhoud en passie te delen valt.
Het is duidelijk dat Garmt en Bjorn een bedrijf hebben, en dat hun menig wellicht iets gekleurd kan zijn. Maar moet zeggen dat ik hier veel gekleurdere (en minder inhoudelijk onderbouwde) bijdragen gezien heb.

Begrijp wel waar Garmt vandaan komt. Sterker nog, het feit dat hij de forum interactie niet als 'werk' toch voortzet, kan ik in deze 'social world' alleen maar waarderen. Maakt zijn voorgaande bijdragen alleen maar echter.

Maar blijft wel zonde.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Bas Akkerman

Als lid, maar zeker ook al mod vind ik het jammer zo te horen dat veel leden respect missen. Dat komt niet uit de lucht vallen en ik heb er ook geen pasklaar antwoord op, maar het is wel iets waar we iets mee moeten. Ik waardeer jullie eerlijkheid! :thumbs-up:

twani

Citaat van: Bas Akkerman op maart 24, 2016, 21:54:11
Als lid, maar zeker ook al mod vind ik het jammer zo te horen dat veel leden respect missen. Dat komt niet uit de lucht vallen en ik heb er ook geen pasklaar antwoord op, maar het is wel iets waar we iets mee moeten. Ik waardeer jullie eerlijkheid! :thumbs-up:

Meteen doemt er dan een probleem op met de duiding van het woord respect.

Eenieder geeft daar namelijk een andere invulling aan, hanteert een andere normering.

De één vindt dat hij gewoon moet kunnen zeggen wat ie vind en zal dat als respectvol beschouwen.

De ander zal een dergelijke uitspraak wellicht respectloos vinden, want direct, kil en confronterend, maar misschien wel hartstikke wáár......

Dusszzzz zeg het maar.........   Ben bang dat je er niet uitkomt, hoezeer je er ook iets mee wil gaan doen.

Maar inderdaad is enige mentale weerbaarheid soms wel handig op het forum :tounge2:

Bas Akkerman

Deels mee eens Theo. Wel wat geredeneerd vanuit de zender en minder vanuit de ontvanger. Ik proef toch wat gebrek aan weerbaarheid bij de ander. Dan denk ik: kun je (algemeen bedoeld, niet naar jou) je woorden niet zo kiezen dat je én de inhoud vertelt én de vorm zo kiezen dat er ook alleen wordt ingegaan op de inhoud?

Te vaak zie ik gewoon een mening neergeplempt worden zonder nieuwsgierigheid naar wat de ander ervan vindt. "Zo, dit vind ik en daar heb je het maar mee te toen." Dat is een monoloog en geen discussie. Veel liever zou ik de mening van de zender gevolgd zien door de vraag "Wat vind jij daarvan?". En de ontvanger de vraag zien stellen als het niet duidelijk is of je twijfelt over de intentie "Wat bedoel je precies?". Dan kom je pas tot een discussie in plaats van een reeks monologen.

op eigen verzoek verwijderd.

Dat is leuk als het over bijvoorbeeld kunst gaat, of lekker eten maar dat lijkt me bij techniek vrij lastig. Er is niet veel van te vinden want het is gewoon.

Of je moet het alleen nog over beleving willen hebben. In dat geval is het juist de zender die zijn beleving anders zou moeten verwoorden. Zonder claims en helemaal vanuit de beleving.

twani

Citaat van: Bas Akkerman op maart 25, 2016, 06:42:45
Deels mee eens Theo. Wel wat geredeneerd vanuit de zender en minder vanuit de ontvanger. Ik proef toch wat gebrek aan weerbaarheid bij de ander. Dan denk ik: kun je (algemeen bedoeld, niet naar jou) je woorden niet zo kiezen dat je én de inhoud vertelt én de vorm zo kiezen dat er ook alleen wordt ingegaan op de inhoud?

Te vaak zie ik gewoon een mening neergeplempt worden zonder nieuwsgierigheid naar wat de ander ervan vindt. "Zo, dit vind ik en daar heb je het maar mee te toen." Dat is een monoloog en geen discussie. Veel liever zou ik de mening van de zender gevolgd zien door de vraag "Wat vind jij daarvan?". En de ontvanger de vraag zien stellen als het niet duidelijk is of je twijfelt over de intentie "Wat bedoel je precies?". Dan kom je pas tot een discussie in plaats van een reeks monologen.

Ik zeg je dat er niet uit gaat komen, hoeveel aandacht je er ook aan gaat geven.

Bovendien is het onmogelijk het iedereen naar de zin te maken op een dergelijk grote community als HT.

Jullie basisstelling "níet op de man" lijkt me vooralsnog de enige juiste en werkt ook prima.

Je als mod vergaander bemoeien met de manier van posten van sommigen treft geen fundament in de regelgeving van het forum.

sultankat

Citaat van: Cantodea op maart 23, 2016, 08:47:04
? Jullie Nederlanders hebben het graag koud?? Vreemd wat ik hier nu lees, mijn Vlamingen verstand kan er niet goed bij  :wacko:

Daar hoef je geen Vlaming voor te zijn: ik snap het ook niet ;-)
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

garmtz

Citaat van: bmateijsen op maart 24, 2016, 21:15:22
Belangrijk bij alle beslissingen is dat je wel lol moet hebben in iets... En als ik heel eerlijk ben, ik lees het forum lang niet meer zoveel als hiervoor. De reden is simpel, omdat wij een bedrijf hebben en zo open reageren zorgt dat ook dat wij soms schietschijf zijn. Dan ga je automatisch veel voorzichtiger reageren en alleen dat maakt al dat er de lol er feitelijk af is. Iedereen op een forum zou vooral eens moeten nadenken over wat ze nu precies van tijd tot tijd schrijven.... Het woord "Respect" is iets wat iedereen altijd makkelijk opschrijft, maar bij de volgende zin zelf al niet meer over nadenkt, want ja... je moet toch kunnen zeggen wat je denkt??

Slaat de spijker 100% op zijn kop...

Robiwan

Garmt, je bent de laatste dagen ongemerkt toch weer behoorlijk actief op het forum :D :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: Baardmannetje op maart 25, 2016, 07:08:20
Dat is leuk als het over bijvoorbeeld kunst gaat, of lekker eten maar dat lijkt me bij techniek vrij lastig. Er is niet veel van te vinden want het is gewoon.

Of je moet het alleen nog over beleving willen hebben. In dat geval is het juist de zender die zijn beleving anders zou moeten verwoorden. Zonder claims en helemaal vanuit de beleving.
Klopt het dat je vindt dat je uit beleving geen claims kunt geven en dat de enige, waardevolle discussies over techniek zouden moeten gaan? Dat lijkt me soms best lastig op een forum met zoveel meningen, het is geen puur technisch forum zoals sommige andere wel zijn. En ja, ook ik vind dat de zender best rekening kan houden met hoe zijn post overkomt. Niet alleen dus bij een post over beleving, maar ook over techniek.

Daarop voortbordurend, denk ik dat het soms jammer is dat mensen puur vanuit hun eigen mening redeneren en niet meer nieuwsgierig zijn naar die van een ander. Ik vind het zo, dus is het zo. Laat ik het anders zeggen. Soms vraag ik me af of mensen een forum bezoeken om open te discussiëren, om te praten over ideeën of invalshoeken of om simpelweg hun mening achter te laten.

Citaat van: twani op maart 25, 2016, 07:23:12
Ik zeg je dat er niet uit gaat komen, hoeveel aandacht je er ook aan gaat geven.

Bovendien is het onmogelijk het iedereen naar de zin te maken op een dergelijk grote community als HT.

Jullie basisstelling "níet op de man" lijkt me vooralsnog de enige juiste en werkt ook prima.

Je als mod vergaander bemoeien met de manier van posten van sommigen treft geen fundament in de regelgeving van het forum.

Nee, dat is absoluut niet mijn insteek. Het zou vrij bizar zijn respect te eisen en tegelijkertijd met ijzeren hand dat af te dwingen. Veel meer zie ik het idee van "lead by example ". Dat is meer iets vanuit mijn deelname als lid dan als admin. Ik heb ook helemaal niet idee dat iedereen nu mijn posts leest en braaf ja knikt. Maar de discussie kan ik persoonlijk wel waarderen.

Xander32

Respect, integeriteit ... Volgens mij is het heel goed mogelijk om 'de waarheid te vertellen' zonder dat men beide genoemde begrippen geweld aan doet. Maar respect en integeriteit staan ook voor het weten hoe en wanneer je 'een waarheid' kenbaar maakt; niet alles kan je in het openbaar delen. Voorts is het een kunst, om hard op de inhoud te zijn, maar zacht op de vorm. Dat lukt hier ook lang niet altijd.

Maar ik beschouw ons forumbezoekers als een afspiegeling van de maatschappij, van hetgeen ik om mij heen zie en hoor en daar kom ik gelijke voorbeelden tegen. Het betref m.i. geen specifieke forum aangelegenheid en daarmee is het hier ook niet uit te bannen, niet te voorkomen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Bas Akkerman

De anonimiteit van een forum maakt het denk ik net wat makkelijker iemand "op de bek te slaan" en juist weer beperkter in hoe iemands reactie te peilen. Als je daar als forumbezoeker rekening mee wil houden, hoeven er helemaal geen spanningen te ontstaan.

Wat dat betreft blijf ik me verbazen dat één handdruk van een forumlid in levende lijve me vaak meer zegt dan 100 posts hier. Dan realiseer ik me weer dat een felle, gepassioneerde post me vaak anders overkwam dan het wellicht bedoeld was.