Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

Kwabbernoot

Wel leuk dat je dan toch nog even je eigen mening eruit hebt mogen gooien. :dry:

Groeten...

AbZ

Citaat van: Kwabbernoot op maart  3, 2014, 17:47:15
Wel leuk dat je dan toch nog even je eigen mening eruit hebt mogen gooien. :dry:

Groeten...
Da's vaste prik chez Bas  ;D  but it's his party...

Bas Akkerman

Citaat van: Kwabbernoot op maart  3, 2014, 17:47:15
Wel leuk dat je dan toch nog even je eigen mening eruit hebt mogen gooien. :dry:

Groeten...
Citaat van: AbZ op maart  3, 2014, 17:48:34
Da's vaste prik chez Bas  ;D  but it's his party...
Touche! ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: frank2 op maart  3, 2014, 11:11:07
Streamen is de toekomst, platen zijn leuk dat wel, maar het geluid van een goede streamer met dac is toch beter tenzij je duizenden euro's besteed aan een draaitafel. Dan zal een draaitafel beter klinken tenzij de rest van de set dat kan laten horen.  Maar dat zul je wel niet met mij eens zijn.

Daar zullen velen het niet met je eens zijn ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: LPlover op maart  3, 2014, 19:03:36
Daar zullen velen het niet met je eens zijn ;)
Streamen lijkt me qua geluidskwaliteit, dáár waar het om de muziekbeleving gaat, toch echt inferieur aan vinyl draaien.

Zó, dat deed als "streamerman"even pijn zeg :D.  Maar eerlijk is eerlijk, ondanks dat ik niet echt iets met het "platendraaigedoe" heb kan er weinig tegen de live-beleving van vinyl op, denk ik.........


tompj

Citaat van: twani op maart  3, 2014, 19:39:11
Streamen lijkt me qua geluidskwaliteit, dáár waar het om de muziekbeleving gaat, toch echt inferieur aan vinyl draaien.

Zó, dat deed als "streamerman"even pijn zeg :D.  Maar eerlijk is eerlijk, ondanks dat ik niet echt iets met het "platendraaigedoe" heb kan er weinig tegen de live-beleving van vinyl op, denk ik.........
Anders, geen kwestie van beter denk ik.  Het is maar waar je van houdt.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

AbZ

Citaat van: twani op maart  3, 2014, 19:39:11
Streamen lijkt me qua geluidskwaliteit, dáár waar het om de muziekbeleving gaat, toch echt inferieur aan vinyl draaien.

Zó, dat deed als "streamerman"even pijn zeg :D.  Maar eerlijk is eerlijk, ondanks dat ik niet echt iets met het "platendraaigedoe" heb kan er weinig tegen de live-beleving van vinyl op, denk ik.........
Zoals ik het lees zeg je iets anders dan je bedoelt.  Streamen is meestal beter, vinyl is soms leuker.
Met 'live' beleving heeft dat imho dan weer geen ruk te maken.

Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.

twani

Citaat van: AbZ op maart  3, 2014, 19:44:36
Zoals ik het lees zeg je iets anders dan je bedoelt.  Streamen is meestal beter, vinyl is soms leuker.
Met 'live' beleving heeft dat imho dan weer geen ruk te maken.
Nou oké, zoek het dan maar uit met die "zwarte rommel' ;D

Bas Akkerman

Aanstaande vrijdagavond is Linda de deur uit. :pompom: :worship: :clapping: :headbanging: (ok, dat is wat overdreven ;D)

Wie heeft er zin en tijd om langs te komen? Maz? ...?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Vind het altijd wel gezellig, dus als er nog een plek over is...
Heb toch wat nieuwe muziek stukken die ik wil proberen.
Platenspeler meenemen is helaas geen optie, of iemand moet mij weer ophalen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op april  3, 2014, 08:02:24
Vind het altijd wel gezellig, dus als er nog een plek over is...
Heb toch wat nieuwe muziek stukken die ik wil proberen.
Platenspeler meenemen is helaas geen optie, of iemand moet mij weer ophalen.
Je bent welkom natuurlijk! Ik kan je eventueel ophalen met de auto, maar is voor jou misschien wat teveel moeite om de platenspeler helemaal op en neer te brengen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Dat maakt mij niet uit. Afkoppelen stelt niets voor.
Ben morgen vrij, maar heb nog wel wat dingen te doen, dus als bij mij afspreken met voldoende tijd voordat anderen komen moet dat wel lukken denk ik zo.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Ha Bas,

ik heb ook wel zin om weer een keer naar je set (en naar jullie) te luisteren. Eventueel kan ik Tom wel langshalen. Neem ik een vuile plaat mee, dan kan jij je Okki Nokki demonstreren.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

HTip

Wordt zo te zien een leuke avond, morgen. Alvast veel plezier! :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op april  3, 2014, 17:34:07
Ha Bas,

ik heb ook wel zin om weer een keer naar je set (en naar jullie) te luisteren. Eventueel kan ik Tom wel langshalen. Neem ik een vuile plaat mee, dan kan jij je Okki Nokki demonstreren.
Gezellig! Ik moet nog wel de Okki Nokki bij Garmt afhalen. Dirk had hem aan Garmt gegeven en die heeft hem tot dusver geleend.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Hmm, dan zal ik voor de zekerheid ook een schone plaat meenemen.

Hoe laat ongeveer?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Wijziging van plannen heren, helaas! Linda is morgenavond wel weg, maar ik moet de ochtend erop vroeg overwerken.

Zouden jullie het heel erg vinden om vrijdagavond 18 april af te spreken? Voordeel daarvan is dat er misschien nog wat meer mensen kunnen komen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Die extra uurtjes kunnen dan weer bij het DT budget :D

De 18de kan ik (met een slag om de arm).
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op april  3, 2014, 19:26:00
Die extra uurtjes kunnen dan weer bij het DT budget :D

De 18de kan ik (met een slag om de arm).
Haha, eerder bij het benzinegeld, maar inderdaad. Dan heb ik waarschijnlijk ook zelf de Okki Nokki, wel zo handig.

Ik hoop het, vind het jammer als ik jullie zou moeten teleurstellen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Voordeel vangende vrijdag is dat de meesten ook nog vrij zullen zijn volgens mij?

Ik vind het iig prima.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Misschien kunnen we dan zelfs overdag nog wat bij bij doen, en vandaaruit door naar jou, Bas?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4