Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

Vorige topic - Volgende topic

raindog

Citaat van: twani op februari 16, 2014, 20:46:54
Wat ik verdien is van geen enkele invloed geweest op hetgeen er nu staat. Méér was niet nodig blijkbaar ::)

Nou, Ik kan me toch niet voorstellen dat je ook je eigen dac in elkaar had geprutst als je miljonair was geweest...  ;D ;D

Citaat van: Bas Akkerman op februari 16, 2014, 12:21:23
Nee, de winst valt te behalen in de akoestiek en (met als basisprincipe "source first") een draaitafel. Dat was, is en blijft mijn plan.

Lijkt mij een prima plan om aan vast te houden! Je hebt een prachtige set die schreeuwt om een mooie draaitafel. Maar inderdaad, akoestiek hoort op de eerste plaats te staan.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

twani

Citaat van: raindog op februari 16, 2014, 23:36:15
Nou, Ik kan me toch niet voorstellen dat je ook je eigen dac in elkaar had geprutst als je miljonair was geweest...  ;D ;D

:D alhoewel ik me wel afvraag hoe diezelfde miljonair dan een betere dac gaat bemachtigen met al dat geld. Gaat nog niet meevallen ;)

Bas Akkerman

Citaat van: twani op februari 17, 2014, 10:15:03
:D alhoewel ik me wel afvraag hoe diezelfde miljonair dan een betere dac gaat bemachtigen met al dat geld. Gaat nog niet meevallen ;)
Als ik een auto heb, kom ik zeker eens luisteren. Ik betwijfel je gehoor zeker niet, laat ik dat voorop stellen. Ik vind het wel opvallend dat verschillen tussen DAC's vaak bij luistershows door mensen minder groot worden ervaren. Terwijl voor mij vaak die verschillen heel wezenlijk zijn en zelfs de essentie van de muziek kunnen maken of breken. Een mooi voorbeeld vond ik de shoot out met Lumin en Linn. De grootste verschillen werden gehoord tussen de Majik en Akurate. Terwijl voor mij de wezenlijkste die tussen de Akurate en Klimax was. Idem voor de LP12-show.

En nogmaals, wat is beter? Heb het idee dat jij beter beschouwt wanneer de winst die je geluidstechnisch behaalt evenredig is met de kosten. Maar hoe meer je betaalt, hoe minder groot het verschil in geluidstechnische winst is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op februari 17, 2014, 10:20:28
Als ik een auto heb, kom ik zeker eens luisteren. Ik betwijfel je gehoor zeker niet, laat ik dat voorop stellen. Ik vind het wel opvallend dat verschillen tussen DAC's vaak bij luistershows door mensen minder groot worden ervaren. Terwijl voor mij vaak die verschillen heel wezenlijk zijn en zelfs de essentie van de muziek kunnen maken of breken.
Jij mag altíjd bij me langskomen Bas, hoe verschillend we ook zijn :tounge2:

Vwb de klank van de dac zou ik kunnen aanvoeren dat de meeste commerciele dacs conceptueel redelijk gelijk zijn, zal met de kosten te maken hebben.

De (wel dúre) Cinemag 15B uitgangstrafo's creëren wmb het échte verschil ;)

Bas Akkerman

"Alvast" wat lp's gekocht:

Beatles, The - Abbey Road
Beatles, The - Let It Be
Beatles, The - Revolver
Beatles, The - Rubber Soul
Beatles, The - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
Boudewijn De Groot - Vijf Jaar Hits
Buddy Holly - Onvergetelijke Hits
Clannad - Fuaim
Clannad - Legend
Clannad - Macalla
Clannad - Magical Ring
Clannad - Sirius
Crosby, Stills, Nash & Young - 4 Way Street
Crosby, Stills, Nash & Young - Déjà Vu
Crosby, Stills, Nash & Young - So Far
Crosby, Stills & Nash - Crosby, Stills & Nash
Crosby, Stills & Nash - CSN
Crosby, Stills & Nash - Daylight Again
Crosby, Stills & Nash - Replay
Depeche Mode - Speak & Spell
Eurythmics - Be Yourself Tonight
Eurythmics - Sweet Dreams
Fleetwood Mac - Rumours
Fleetwood Mac - The Best Of Fleetwood Mac
Frank Boeijen Groep - Foto Van Een Mooie Dag
Golden Earring - Moontan
Jacques Brel - 5 - La Fanette
Jacques Brel - A L'Olympia
Johnny Cash - Man In Black
Nits, The - Hat
Nits, The - Henk
Nits, The - In The Dutch Mountains
Nits, The - Kilo
Nits, The - Tent
Rick Astley - Whenever You Need Somebody
Simon & Garfunkel - Sounds Of Silence
Simon & Garfunkel - The Concert In Central Park
Simply Red - A New Flame
Simply Red - Men And Women
Simply Red - Picture Book
Supertramp - "...Famous Last Words..."
Supertramp - Brother Where You Bound
Supertramp - Crisis? What Crisis?
Supertramp - Even In The Quietest Moments...
Supertramp - Free As A Bird
Supertramp - Indelibly Stamped
Supertramp - Live '88
Supertramp - Paris
Supertramp - Supertramp
Talk Talk - It's My Life
Talk Talk - Laughing Stock
Talk Talk - Spirit Of Eden
Talk Talk - The Colour Of Spring
Talk Talk - The Party's Over
U2 - The Joshua Tree

En voor nu wat cd's:

Agnus & Julia Stone - Down The Way
Anouar Brahem Trio - Astrakan Café
Astor Piazzolla - Tango: Zero Hour
Elvis Presley - Best Of
Eric Clapton & BB King - Riding With The King
Hugh Masekela - Hope
Keith Jarret - The Koln Concert
Massive Attack - Collected
Nat King Cole - The Very Best Of
Paul Simon - Graceland
Rammstein - Mutter
Rolling Stones - Forty Licks
Talk Talk - Laughing Stock
Talk Talk - Spirit Of Eden

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Dat is een behoorlijke lijst Bas. Wat ben ik blij dat ik stream, dat kost niets, terwijl voor bovenstaande post toch een behoorlijk bedrag betaald is. Voor dat geld had je ook een leuke streamer of DAC in huis kunnen hebben.
Streamen is de toekomst, platen zijn leuk dat wel, maar het geluid van een goede streamer met dac is toch beter tenzij je duizenden euro's besteed aan een draaitafel. Dan zal een draaitafel beter klinken tenzij de rest van de set dat kan laten horen.  Maar dat zul je wel niet met mij eens zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Jumping Jack

Citaat van: frank2 op maart  3, 2014, 11:11:07
Dat is een behoorlijke lijst Bas. Wat ben ik blij dat ik stream, dat kost niets, terwijl voor bovenstaande post toch een behoorlijk bedrag betaald is. Voor dat geld had je ook een leuke streamer of DAC in huis kunnen hebben.
Streamen is de toekomst, platen zijn leuk dat wel, maar het geluid van een goede streamer met dac is toch beter tenzij je duizenden euro's besteed aan een draaitafel. Dan zal een draaitafel beter klinken tenzij de rest van de set dat kan laten horen.  Maar dat zul je wel niet met mij eens zijn.

Dat is hoe de stroper antwoordt op de vraag waarom hij zijn vlees niet bij de slager koopt. Niet iedereen volgt die piste Frank (ikzelf geef slechts zeer sporadisch toe aan het 'gratis' aanbod digitale muziek).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

weust

Het fatsoen is weer ver te zoeken...

Maaruh, Bas. Zoals in een ander topic al bijna onderschreven werd, komt er nu ook eerst een wasser voordat je platenspeler er komt? ;)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Als je me een beetje kent, weet je dat ik niet onbetaald download Frank. Een artiest maakt iets moois, daar wil ik dan ook voor betalen. Maar ik weet dat er genoeg anderen zijn die dat niet doen, het zij zo.

Ik ben het zeker wel eens met je wat betreft een draaitafel. Daar wil ik best een paar duizend euro aan besteden en dan zal het inderdaad beter (vooral ook anders) klinken dan een streamer. ;)

Citaat van: Jumping Jack op maart  3, 2014, 11:19:43
Dat is hoe de stroper antwoordt op de vraag waarom hij zijn vlees niet bij de slager koopt. Niet iedereen volgt die piste Frank (ikzelf geef slechts zeer sporadisch toe aan het 'gratis' aanbod digitale muziek).
Mooi gezegd. Ik heb een abonnement op Spotify, een prima manier om eerst het "vlees" te keuren!

Citaat van: weust op maart  3, 2014, 12:27:29
Het fatsoen is weer ver te zoeken...

Maaruh, Bas. Zoals in een ander topic al bijna onderschreven werd, komt er nu ook eerst een wasser voordat je platenspeler er komt? ;)
Ik zal ook even in dat andere topic gaan kijken. Ja, dat zou zo maar eens kunnen... ;D

chansig

Iedere keer is iets wat Frank "ontdekt" het summum en vervolgens meet hij bij anderen de maat aan omdat deze zijn weg nog niet volgen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Bas Akkerman

Citaat van: chansig op maart  3, 2014, 12:58:15
Iedere keer is iets wat Frank "ontdekt" het summum en vervolgens meet hij bij anderen de maat aan omdat deze zijn weg nog niet volgen.

Gr Hans
Dat vind ik niet erg. Zeker niet zo erg om er ook hier een discussie over te gaan voeren. En bovendien ben ik eigenwijs genoeg om mijn eigen pad te volgen.

chansig

Ik ga er ook niet over discusieren. Frank zal het vast wel niet zo bedoelen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

AbZ

Het is genoegzaam bekend dat je meer in stekkers dan in muziek bent geinteresseerd, maar dan nog  :-X
Toch fenomenaal ranzig om zoveel geld aan je set uit te geven aan je set en geen cent aan de muziek.
Je bent de enige niet, weet ik, maar waarom ga je dat dan ook nog promoten hier?  Gatver.

AbZ

Citaat van: Jumping Jack op maart  3, 2014, 11:19:43
Dat is hoe de stroper antwoordt op de vraag waarom hij zijn vlees niet bij de slager koopt.
Goed gezegd  :thumbs-up:

frank2

Citaat van: AbZ op maart  3, 2014, 14:30:54
Het is genoegzaam bekend dat je meer in stekkers dan in muziek bent geinteresseerd, maar dan nog  :-X
Toch fenomenaal ranzig om zoveel geld aan je set uit te geven aan je set en geen cent aan de muziek.
Je bent de enige niet, weet ik, maar waarom ga je dat dan ook nog promoten hier?  Gatver.

Geen  promotie, maar een vaststaand feit, afgezien van het feit dat ik ook via forumleden soms muziek krijg aangeboden. nb: 700 albums legaal gekocht.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Citaat van: frank2 op maart  3, 2014, 15:17:01
Geen  promotie, maar een vaststaand feit, afgezien van het feit dat ik ook via forumleden soms muziek krijg aangeboden. nb: 700 albums legaal gekocht.

Had je een leuke versterker van kunnen kopen...

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frank2

chansig

De Belles is inderdaad een hele mooie versterker.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

AbZ

Citaat van: frank2 op maart  3, 2014, 15:17:01
Het boeit mij niet dat je albums hebt gekocht toen je ze nog niet proletarisch kon winkelen. 
Het is absoluut "geen vaststaand feit" dat je opmerkt: 
Citaat van: frank2 op maart  3, 2014, 11:11:07Wat ben ik blij dat ik stream, dat kost niets, terwijl voor bovenstaande post toch een behoorlijk bedrag betaald is. Voor dat geld had je ook een leuke streamer of DAC in huis kunnen hebben.
Stelen kost jou niets, maar de kosten worden wel gemaakt.

frank2

Citaat van: AbZ op maart  3, 2014, 16:10:04
Het boeit mij niet dat je albums hebt gekocht toen je ze nog niet proletarisch kon winkelen. 
Het is absoluut "geen vaststaand feit" dat je opmerkt:  Stelen kost jou niets, maar de kosten worden wel gemaakt.

Stelen? ONJUIST!!!

Je moet toch eens kijken naar de WET:
van de stichting Brein website:   Het zonder enig commercieel oogmerk voor eigen privé gebruik downloaden van illegaal aanbod van muziek, film en boeken is in Nederland door de wetgever toegestaan.

http://www.anti-piracy.nl/wat-mag-niet.php

Verder nog iets te "zeiken?"

frank2

Citaat van: chansig op maart  3, 2014, 15:57:38
De Belles is inderdaad een hele mooie versterker.

Gr Hans

Je leeft in het verleden, ik leef in het heden

twani

Citaat van: frank2 op maart  3, 2014, 16:22:46

Had je nog een onderwerp in gedachten, "Ouwe Stekkerkoning" die je bent?   :)

AbZ

Citaat van: frank2 op maart  3, 2014, 16:22:46
Stelen? ONJUIST!!!

Je moet toch eens kijken naar de WET:
van de stichting Brein website:   Het zonder enig commercieel oogmerk voor eigen privé gebruik downloaden van illegaal aanbod van muziek, film en boeken is in Nederland door de wetgever toegestaan.

http://www.anti-piracy.nl/wat-mag-niet.php

Welk deel van het woord "illegaal" begrijp je niet?  Ik gok op de 1e lettergreep.

Ik betwist toch niet dat het door anderen voor jou gestolen wordt?
Ik zeg dat je liegt als je zegt dat het niets kost, want je weet dat het niet waar is.

p.s. Doe je zelf ff een RTM voor je urinale woordgebruik en je promotie van illegaal aanbod?

Bas Akkerman

De discussie wil ik niet in dit topic voeren en is hierbij dan ook afgelopen.