Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op december 25, 2013, 09:16:59
ALLEMAAL HELE FIJNE FEESTDAGEN!
BEDANKT VOOR HET:
MEEDENKEN, -HELPEN, -RIJDEN, -LUISTEREN EN -GENIETEN!!
IK WENS JULLIE HEEL VEEL MUZIEKPLEZIER TOE EN NOG MEER GEZONDHEID EN TEVREDENHEID!!!

Bas, dank en uiteraard voor jou en dierbaren al het goede.

Ook van harte met het behalen van je Ster. Onderstaand het beroemde raam van de kathedraal van Sens met de vijfpuntige Ster:

Dirk

Citaat van: Bas Akkerman op december 25, 2013, 09:16:59
ALLEMAAL HELE FIJNE FEESTDAGEN!
BEDANKT VOOR HET:
MEEDENKEN, -HELPEN, -RIJDEN, -LUISTEREN EN -GENIETEN!!
IK WENS JULLIE HEEL VEEL MUZIEKPLEZIER TOE EN NOG MEER GEZONDHEID EN TEVREDENHEID!!!
and back to you both  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

advr

Citaat van: Bas Akkerman op december 25, 2013, 09:16:59
ALLEMAAL HELE FIJNE FEESTDAGEN!
BEDANKT VOOR HET:
MEEDENKEN, -HELPEN, -RIJDEN, -LUISTEREN EN -GENIETEN!!
IK WENS JULLIE HEEL VEEL MUZIEKPLEZIER TOE EN NOG MEER GEZONDHEID EN TEVREDENHEID!!!

en terug!!

Ad en Sil.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

lynch1979

Voor beide een gezond en muzikaal 2014 en dat je wensen mogen uitkomen.

Frank & Joyce

weust

Een heel goed en voorspoedig 2014 voor jou en Linda.
Dat je snel een platenspeler mag aanschaffen ;)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Mr.M

**UNDER CONSTRUCTION**

Martin!!!

mainly British stuff

eddy135

Citaat van: Bas Akkerman op december 25, 2013, 09:16:59
ALLEMAAL HELE FIJNE FEESTDAGEN!
BEDANKT VOOR HET:
MEEDENKEN, -HELPEN, -RIJDEN, -LUISTEREN EN -GENIETEN!!
IK WENS JULLIE HEEL VEEL MUZIEKPLEZIER TOE EN NOG MEER GEZONDHEID EN TEVREDENHEID!!!

Bedankt, en hetzelfde hier vandaan.  :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Staaled

Citaat van: Christiaan S op december 26, 2013, 02:39:34
Stuur je zijn goed bedoelde kerstgroeten nu serieus retour? :o
:devil:
Tuurlijk niet joh.
Ik wens Bas hetzelfde toe.


Gevalletje beroepsdeformatie?  :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Dank jullie voor de leuke reacties! :smile:

Binnenkort is mijn verjaardag en Linda wil geld geven voor een iPad. Die wil ik al een tijdje voor voornamelijk twee dingen: besturing van streamen (nu nog de squeezebox, later...?) en het kijken van Netflix in bed. Spelletjes spelen zal ik nauwelijks doen, alleen verder wat internetten.

Voor het eerste zou een iPad2 voldoende moeten zijn. Mijn vraag is of een Air echt veel beter zal zijn voor het kijken naar Netflix. Een iPad 3 of 4 lijkt me niet echt een overweging, maar wellicht dat jullie daar anders over denken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

cardas49

Citaat van: Bas Akkerman op december 30, 2013, 10:37:40
Dank jullie voor de leuke reacties! :smile:

Binnenkort is mijn verjaardag en Linda wil geld geven voor een iPad. Die wil ik al een tijdje voor voornamelijk twee dingen: besturing van streamen (nu nog de squeezebox, later...?) en het kijken van Netflix in bed. Spelletjes spelen zal ik nauwelijks doen, alleen verder wat internetten.

Voor het eerste zou een iPad2 voldoende moeten zijn. Mijn vraag is of een Air echt veel beter zal zijn voor het kijken naar Netflix. Een iPad 3 of 4 lijkt me niet echt een overweging, maar wellicht dat jullie daar anders over denken.

Naarmate de content op netflix van hogere kwaliteit wordt (De huidige bitrate van 7 mbit zal tzt wel weer een verhoging krijgen), ga je van een ipad 3 of 4 wel profijt hebben vanwege de hogere schermresolutie. Ik heb zelf een Ipad 2, en deze doet het prima met een (HD) filmpje, maar naast een Ipad 3 of 4 is het verschil in resolutie en kleurweergave overduidelijk. Verder vermoed ik dat de dagen voor software updates voor de ipad 2 zo'n beetje geteld zijn nu, dus met het oog op de toekomst zou ik zeker een 3 of 4 overwegen. De 2 zal steeds minder ondersteund worden door Apple en developers met het verstrijken van de tijd.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

weust

Ik zou zeker geen 2 doen. Heb zelf nu een 3, maar zou heel graag op een Air over gaan vanwege het gewicht.
Ligt er aan hoe je hem gebruikt natuurlijk, en het gewicht van de 3 valt mee maar de Air is wel heel lekker wat dat betreft.

Ik zou het gewoon meteen goed doen. Heb je het langste wat aan.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: mark235 op december 30, 2013, 10:53:34
Naarmate de content op netflix van hogere kwaliteit wordt (De huidige bitrate van 7 mbit zal tzt wel weer een verhoging krijgen), ga je van een ipad 3 of 4 wel profijt hebben vanwege de hogere schermresolutie. Ik heb zelf een Ipad 2, en deze doet het prima met een (HD) filmpje, maar naast een Ipad 3 of 4 is het verschil in resolutie en kleurweergave overduidelijk.
Dat geloof ik wel inderdaad. Qua prijs lijkt me de aanschaf van een iPad Air dan logischer, of niet? Overigens sta ik zeker ook open voor tweedehands, dat maakt het misschien wat makkelijker/moeilijker.

CitaatVerder vermoed ik dat de dagen voor software updates voor de ipad 2 zo'n beetje geteld zijn nu, dus met het oog op de toekomst zou ik zeker een 3 of 4 overwegen. De 2 zal steeds minder ondersteund worden door Apple en developers met het verstrijken van de tijd.
Dat laatste weet ik zo net nog niet, want de iPad 2 is bewust nog in het assortiment opgenomen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Vergeleken met de Air is de 2 een traag ding.
Maar, geen retina beeldscherm betekend flink lagere prijs. De enige reden dat is er nog is.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

cardas49

Citaat van: Bas Akkerman op december 30, 2013, 12:59:44
Dat geloof ik wel inderdaad. Qua prijs lijkt me de aanschaf van een iPad Air dan logischer, of niet? Overigens sta ik zeker ook open voor tweedehands, dat maakt het misschien wat makkelijker/moeilijker.
Dat laatste weet ik zo net nog niet, want de iPad 2 is bewust nog in het assortiment opgenomen.

Ja, de air is dan inderdaad logischer

Je weet dat de ipad 1 al enige tijd geen software updates meer krijgt, en in steeds meer apps niet ondersteund wordt? ik zou de kans niet nemen met de 2. Je zou over een jaar zomaar in hetzelfde schuitje kunnen zitten.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

skyfox

Ik gebruik zelf een iPad 2 en ben daar erg tevreden mee. Beetje internetten, YouTube, Netflix sinds kort... Het werkt vooralsnog perfect.

Wat ik een minpunt van de 2 vind is dat het, vooral in bed, maar ook bij langere sessies op de bank, een vrij zwaar apparaat is. Dus in dat opzicht kan ik zeker de iPad 5 (air) aanbevelen. Ik denk dat het in dat opzicht een veel fijner product is.

De uiteindelijke afweging is denk ik gewicht vs geld. Heb je de meerprijs over voor een lichter product, of kan je prima af met een iets zwaarder tablet.

Even een andere invalshoek: is een android tablet een optie?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Maro

Prachtig...die eeuwige twijfel..zelfs bij de aanschaf van een i-Pad.  :tounge2:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Citaat van: weust op december 30, 2013, 13:24:58
Vergeleken met de Air is de 2 een traag ding.
Maar, geen retina beeldscherm betekend flink lagere prijs. De enige reden dat is er nog is.
Je hebt ze naast elkaar vergeleken...?

Citaat van: mark235 op december 30, 2013, 14:00:35
Ja, de air is dan inderdaad logischer

Je weet dat de ipad 1 al enige tijd geen software updates meer krijgt, en in steeds meer apps niet ondersteund wordt? ik zou de kans niet nemen met de 2. Je zou over een jaar zomaar in hetzelfde schuitje kunnen zitten.
Dat lijkt me inderdaad niet zo fijn. :unsure:

Citaat van: skyfox op december 30, 2013, 18:35:51
Ik gebruik zelf een iPad 2 en ben daar erg tevreden mee. Beetje internetten, YouTube, Netflix sinds kort... Het werkt vooralsnog perfect.

Wat ik een minpunt van de 2 vind is dat het, vooral in bed, maar ook bij langere sessies op de bank, een vrij zwaar apparaat is. Dus in dat opzicht kan ik zeker de iPad 5 (air) aanbevelen. Ik denk dat het in dat opzicht een veel fijner product is.

De uiteindelijke afweging is denk ik gewicht vs geld. Heb je de meerprijs over voor een lichter product, of kan je prima af met een iets zwaarder tablet.

Even een andere invalshoek: is een android tablet een optie?
Puur wat gewicht betreft vind ik het geen probleem. Zal hem 99% van de tijd toch binnen gebruiken. De snelheid en een beter scherm zijn veel belangrijkere overwegingen.

Citaat van: Maro op december 30, 2013, 19:00:00
Prachtig...die eeuwige twijfel..zelfs bij de aanschaf van een i-Pad.  :tounge2:
Ja, erg he? Het valt me nog mee dat ik niet een oproep doe om ze te kunnen vergelijken. Hoewel, niet eens zo'n slecht idee... :sigh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Citaat van: Bas Akkerman op december 30, 2013, 19:20:07
Puur wat gewicht betreft vind ik het geen probleem. Zal hem 99% van de tijd toch binnen gebruiken. De snelheid en een beter scherm zijn veel belangrijkere overwegingen.

Het gewicht kan een issue zijn als je, zoals ik, de iPad regelmatig in de hand gebruikt ipv ergens in een hoes neerzet.

Wat scherm en snelheid betreft... Tsja, dan valt de keuze uit in het voordeel van de Air. Een duidelijke keuze. Toch? ;-)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9