Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op november 24, 2013, 13:09:36
Enjoy!
Jij ook, maar dat lukt volgens mij wel. Wanneer ik een auto heb, kom ik beslist weer eens jouw kant op!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Citaat van: Bas Akkerman op november 24, 2013, 13:06:51
Dat realiseer ik me goed, dus dat lukt zeker! Vanavond weer met een glaasje rode wijn en een bonbonnetje van Westerbeek. :satisfied:

Zo lang ik nog geen datum heb wanneer ik weer een complete set heb om überhaupt geluid uit te krijgen, staat ie prima bij jou.
Heb al eens 3,5 jaar niet goed naar muziek kunnen luisteren, dus die paar maanden is niks. Hoewel het wel erg begint te jeuken, gezien de hoeveelheid aangeschafte LP's de laatste maanden, en ga daarom straks ook nog maar weer luisteren bij Chattelin.

Vandaag de Devialet D500 en Martin Bird 2 in de winkel zelf.
Gisteren Spectral met Avalon. Is dan wel genieten :)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op november 24, 2013, 13:13:53
Zo lang ik nog geen datum heb wanneer ik weer een complete set heb om überhaupt geluid uit te krijgen, staat ie prima bij jou.
Heb al eens 3,5 jaar niet goed naar muziek kunnen luisteren, dus die paar maanden is niks. Hoewel het wel erg begint te jeuken, gezien de hoeveelheid aangeschafte LP's de laatste maanden, en ga daarom straks ook nog maar weer luisteren bij Chattelin.

Vandaag de Devialet D500 en Martin Bird 2 in de winkel zelf.
Gisteren Spectral met Avalon. Is dan wel genieten :)
Mmm, nieuwe software komt er binnenkort ook weer aan. Zal eens een lijstje maken van mijn aangeschafte software. :-X

Jammer dat ik zoveel tijd besteed aan het sporten. De komende weekenden heb ik ook elk weekend wel training of competitie. Maar ik wil beslist met jou nog eens naar een show van Chattelin.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op november 24, 2013, 13:12:22
Jij ook, maar dat lukt volgens mij wel. Wanneer ik een auto heb, kom ik beslist weer eens jouw kant op!
leuk, doen.
Maar je hoeft natuurlijk niet te wachten, hoor.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op november 24, 2013, 13:26:40
leuk, doen.
Maar je hoeft natuurlijk niet te wachten, hoor.
Nee, ik weet het. Maar het lijkt me gewoon eens fijn om niet afhankelijk te zijn en zelfstandig naar jou te komen. Momenteel is het (weer) erg vol in de weekenden met sportverplichtingen, dus het zal sowieso pas begin 2014 worden. En dat is tegelijkertijd weer een stapje dichterbij een auto.

Citaat van: weust op november 24, 2013, 14:06:54
Bas, nieuwe software?
Zal wel even een lijstje maken van wat ik heb aangeschaft het afgelopen half jaar. En ik wil ook het een en ander aanschaffen van mijn wensenlijst in de startpost.

Alanis Morissette   -   Supposed Former Infatuation Junkie
Angelo Badalamenti   -   Twin Peaks Fire Walk With Me (Music From The Motion Picture Soundtrack)
Björk   -   Homogenic
dEUS   -   Worst Case Scenario
INXS   -   The Greatest Hits
Recoil   -   Unsound Methods
Recoil   -   Hydrology Plus 1 + 2
Skunk Anansie   -   Paranoid & Sunburnt
Skunk Anansie   -   Stoosh
Spinvis   -   Spinvis
The Rolling Stones   -   Jump Back The Best Of The Rolling Stones
The White Stripes   -   White Blood Cells
Verzamel   -   Pennies From Heaven
Blaudzun - Heavy Flowers
Allah-Las - Allah-Las
The Clash - London Calling
Johnny Cash – American-series
Guns N' Roses - Appetite For Destruction
The White Stripes - Elefant
Air - Moon Safari
Robert Plant & Alison Krauss - Raising Sand
Sade – 3x
The Cure - Greatest Hits
Anne Sofie von Otter & Elvis Costello - For the Stars
Roxette - The Pophits
Michael Franks - Time for Tea
Jo Stafford - American Folk Songs
Nina Simone - Wild is the Wind
Brecker Brothers
Otis Redding - Otis Blue
Canonball Adderly - Things are getting better
Dinah Washington - The Fats Waller Songbook
Jussie Bjorlung
Franco Correlli
Shelly Manne - Song for my Fair Lady
Jo Stafford - Autumn in New York
Bill Evans – Complete Riverside 15cd
Thelonious Monk – Complete Riverside 16cd
Complete Miles Davis on Prestige 14cd
Sonny Rollins – His Prestige Albums 8cd
John Coltrane – Complete Prestige Albums 12cd
ECM 10cd Box

En nog wel een paar... :blush:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ


weust

Bedoel je nou met software een download van flac oid, of zijn jouw twee linker hersen helften (zie je wat ik daar deed met je linker handen? ;) ) weer bezig...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op november 24, 2013, 23:07:49
Een mooie slag in de jazz geslagen  :thumbs-up:
Ja, dat genre begin ik steeds meer en meer te waarderen. Linda had het laatst nog over een nummer van Nat King Cole dat ze prachtig vond.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: weust op november 24, 2013, 23:10:38
Bedoel je nou met software een download van flac oid, of zijn jouw twee linker hersen helften (zie je wat ik daar deed met je linker handen? ;) ) weer bezig...
Onder software bedoel ik eigenlijk zowel lp's, cd's als downloads. Wel zo makkelijk. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op november 24, 2013, 23:25:49
Dus soft- en hardware ;)
Haha, hardware zie ik dan weer als kabeltjes, versterkers, luidsprekers, en dergelijke. Heerlijk zo mijn eigen definities!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Dat ze niet overeenkomen met de werkelijkheid neem je maar op de koop toe dan haha

Er zou een boek over jouw moeten uitkomen genaamd: "Bas Akkerman voor dummy's"
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op november 24, 2013, 23:28:03
Haha, hardware zie ik dan weer als kabeltjes, versterkers, luidsprekers, en dergelijke. Heerlijk zo mijn eigen definities!
Nee weust was ff in de war.  Dit kan je idd software noemen (en L hersenhelft doet R hand ) ;)

p.s. Er is zelfs een board over:  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=85.0  (excl. handen)

Bas Akkerman

Citaat van: weust op november 24, 2013, 23:30:03
Dat ze niet overeenkomen met de werkelijkheid neem je maar op de koop toe dan haha
De werkelijkheid is zo saai joh en er doen al genoeg mensen aan mee. :closedeyes:

CitaatEr zou een boek over jouw moeten uitkomen genaamd: "Bas Akkerman voor dummy's"
Dat betekent dat de smarty's me wel begrijpen! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op november 24, 2013, 23:30:28
Nee weust was ff in de war.  Dit kan je idd software noemen (en L hersenhelft doet R hand ) ;)
Yep. Klopt mijn onhandigheid wel met mijn twee linkerhanden. :bigsmile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Citaat van: Bas Akkerman op november 24, 2013, 23:33:28
De werkelijkheid is zo saai joh en er doen al genoeg mensen aan mee. :closedeyes:
Dat betekent dat de smarty's me wel begrijpen! ;D

Dat gaat mis. Smarties eet ik op...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op november 24, 2013, 23:30:28
p.s. Er is zelfs een board over:  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=85.0  (excl. handen)
Eén van mijn meest geliefde boards. En één van de gevaarlijkste... :sly:

Citaat van: weust op november 24, 2013, 23:57:33
Wat ik zo snel lees wel.

Ook gevaarlijk, net als: suikerpinda's en kersen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4


Bas Akkerman

Citaat van: weust op november 25, 2013, 09:32:09
Suikerpindas vooral. Rozijnen met chocolade ook.

Die laatste weer minder. Maar chocoladekruidnoten dan weer wel! Heerlijk off topic weer.

Citaat van: bvermeulen op november 25, 2013, 11:12:00
Mooi topic om te lezen!  ^^
Nou, dank je!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op november 25, 2013, 08:17:59
Eén van mijn meest geliefde boards. En één van de gevaarlijkste... :sly:
Is toch nog heel onschuldig vergeleken met muziekwinkels, Amazon, enz.  ;D

Er staat ook weer een mooie lading klassiek in de markt maar misschien heb je daar ook al een slag geslagen?  (Mercury?)  Dit keer heb ik niet eens alles gekocht...