Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Het willen sporten is nog niet zo'n probleem, wat ik vager vind is dat je "verplicht" word bij de sportschool te sporten waar jouw bedrijf de regeling mee heeft.
Bij ons werken veel mensen ruim buiten Den Haag. Die gaan 's avonds of in het weekend niet ff Den Haag op en neer om bij die ene sportschool te kunnen sporten.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Vreemd hoor, bij ons kan je zowat bij alle sportscholen terecht. Gaat allemaal van het brutoloon af.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

BJF

Veel bedrijven sluiten contracten af met een of meer sportscholen, of laten dat hier bijvoorbeeld doen. Het is wettelijk vrijwel altijd mogelijk, maar afhankelijk van de werkgever meer of minder uitgebreid.
NAD M10 V2
Elac FS247

Bas Akkerman

Potverdorie zeg! Een draaitafel geeft toch echt veel fun en stuurt cd en streaming naar huis. Meer in mijn draaitafeltopic...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

sam1909

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 17, 2013, 23:07:16
Potverdorie zeg! Een draaitafel geeft toch echt veel fun en stuurt cd en streaming naar huis. Meer in mijn draaitafeltopic...
Squeezebox Touch? streaming?  Ik had van jou meer nuance verwacht Bas :P

Gr
Sam

Bas Akkerman

Citaat van: sam1909 op augustus 18, 2013, 10:38:13
Squeezebox Touch? streaming?  Ik had van jou meer nuance verwacht Bas :P

Gr
Sam
Die komt er ook, maar daar ligt even niet de prioriteit. De akoestiek is en blijft de zwakste schakel. ::)
Overigens speel ik met streaming via de DAC van de cd-speler, maar dat wist je wel volgens mij. Toch?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 18, 2013, 12:25:31
Haha, nee! Luiheid noemen ze dat volgens mij... :blush:
Ow, dacht dat daar de CD's in lagen die je aan niemand wil laten zien.
Gert en Hermien, Dries Roelvink die categorie, zeg maar (voordat mensen weer andere ideeën krijgen...)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op augustus 18, 2013, 12:42:43
Ow, dacht dat daar de CD's in lagen die je aan niemand wil laten zien.
Gert en Hermien, Dries Roelvink die categorie, zeg maar (voordat mensen weer andere ideeën krijgen...)
Wie? :blink:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 18, 2013, 10:44:43
Die komt er ook, maar daar ligt even niet de prioriteit. De akoestiek is en blijft de zwakste schakel. ::)
Overigens speel ik met streaming via de DAC van de cd-speler, maar dat wist je wel volgens mij. Toch?

graag nog een foto van je speakeropstelling want die staan volgens enkele hier best ver uit elkaar.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: LPlover op augustus 18, 2013, 13:16:33
graag nog een foto van je speakeropstelling want die staan volgens enkele hier best ver uit elkaar.
In de openingspost staan genoeg foto's, maar vooruit. Voilá!



Let maar niet op de beeldkwaliteit. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

weust

Dat doet het wel weet ik uit eigen ervaring :-)
Voor mij altijd weer even wennen om het gehoor tussen Bas en mij behoorlijk verschilt in met name het hoog.
Maar na even wennen altijd erg prettig.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op augustus 18, 2013, 14:31:38
Als het maar goed klinkt :music: ;)
Dat doet het zeker naar mijn idee. En een draaitafel is beslist een mooie toevoeging... Zoals je ziet, kan er op akoestiekgebied nog wel het één en ander worden verbeterd.

Citaat van: weust op augustus 18, 2013, 14:33:06
Dat doet het wel weet ik uit eigen ervaring :-)
Voor mij altijd weer even wennen om het gehoor tussen Bas en mij behoorlijk verschilt in met name het hoog.
Maar na even wennen altijd erg prettig.

"Mijn hoog" is toch wel anders dan veel anderen heb ik soms het idee. Het valt hier vrij snel af, maar ik vind het niet onprettig. Alsof er een soort boost in het hoog zit in mijn gehoor. :blink:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Veel harde oppervlakken zijn inderdaad niet wenselijk voor een goed geluid. Het is natuurlijk een huiskamer en daar kan je iets minder extreem gaan zeg maar ;) Maar er zijn toch goede resultaten te behalen met aanpassingen die de functie van de woonkamer niet verstoren.

Had je al een hoogpolig kleed in de luisterdriehoek liggen? Dan heb je al 1 van de 1e reflectiepunten aangepakt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op augustus 18, 2013, 14:35:57
Dat doet het zeker naar mijn idee. En een draaitafel is beslist een mooie toevoeging... Zoals je ziet, kan er op akoestiekgebied nog wel het één en ander worden verbeterd.
"Mijn hoog" is toch wel anders dan veel anderen heb ik soms het idee. Het valt hier vrij snel af, maar ik vind het niet onprettig. Alsof er een soort boost in het hoog zit in mijn gehoor. :blink:

dan vind jij de Neat motive 2 van mij vast niet mooi, die zijn wat fris met iets oplopend karakter.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op augustus 18, 2013, 14:46:35
Veel harde oppervlakken zijn inderdaad niet wenselijk voor een goed geluid. Het is natuurlijk een huiskamer en daar kan je iets minder extreem gaan zeg maar ;) Maar er zijn toch goede resultaten te behalen met aanpassingen die de functie van de woonkamer niet verstoren.

Had je al een hoogpolig kleed in de luisterdriehoek liggen? Dan heb je al 1 van de 1e reflectiepunten aangepakt...
Nee, nog niet. Vind het echt heel lastig iets moois te vinden. Ik vind het dusdanig bepalend voor de sfeer en het interieur dat ik echt een geslaagd vloerkleed zoek. Eerst nog een beetje sparen en dan kan ik nog gerichter gaan zoeken.

Citaat van: LPlover op augustus 18, 2013, 14:48:06
dan vind jij de Neat motive 2 van mij vast niet mooi, die zijn wat fris met iets oplopend karakter.
In het verleden heb ik ze gehoord (dacht alleen de 1) en dat was mij inderdaad iets te fris. Waarmee ik niet zeg dat het een slechte speaker is, een frissere luidspreker met een wat pittiger hoog (Usher, Monitor Audio bijvoorbeeld) is niet mijn smaak en vind ik al snel vermoeiend. Bij mij zullen veel mensen de spanning en het opzwepende, met name in het hoog, missen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Joris1971


Bas Akkerman

Citaat van: Joris1971 op augustus 18, 2013, 15:15:43
Ah heb jij die Technics tafel die hier te koop stond gekocht?
Haha, nee. Ik heb hem van weust te leen. :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Joris1971