Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op augustus  2, 2013, 23:31:11
Thx, ben er best wel een beetje trots op :-)
En terecht! Misschien wat te kunstmatig en teveel licht in de linker bovenhoek, maar dat is meer iets voor het fotografietopic. Bovendien heb ik er geen kaas van gegeten. ;) De uitstraling, die telt!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eric_audio

Citaat van: Bas Akkerman op juli 30, 2013, 21:59:37
Dank je Eric. Ook voor jou geldt nog steeds, al zal ik minder tijd krijgen, dat de uitnodiging staat om bij me langs te komen.

Graag. Ik heb deze maand een korte pauze in mijn studie, dus nu zou kunnen. Lijkt me erg leuk, en je woont bijna om de hoek....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Bas Akkerman

Citaat van: eric_audio op augustus  3, 2013, 09:39:41
Graag. Ik heb deze maand een korte pauze in mijn studie, dus nu zou kunnen. Lijkt me erg leuk, en je woont bijna om de hoek....
Stuur gerust een PM, dan spreken we snel wat af!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

johnhifi

Mooi dat je weer werk hebt! Heeft bij mij een kleine vijf maanden geduurd, en je went snel aan thuiszitten merk ik... De HT wordt nauwelijks meer gebruikt sinds ik weer werk. Eigenlijk alleen nog maar een paar uurtjes in het weekend.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Bas Akkerman

Citaat van: johnhifi op augustus  4, 2013, 08:15:01
Mooi dat je weer werk hebt! Heeft bij mij een kleine vijf maanden geduurd, en je went snel aan thuiszitten merk ik... De HT wordt nauwelijks meer gebruikt sinds ik weer werk. Eigenlijk alleen nog maar een paar uurtjes in het weekend.
Klopt. Als ik eenmaal werk, vind ik het aantal vrije dagen altijd erg beperkt. Zeker ook omdat ik ook vaak een dag kwijt ben met wedstrijden of trainen. Tegelijkertijd geniet ik dan intens van mijn vrije dagen, iets dat ik nu veel minder heb. Dat geldt dus ook voor muziek of film, daar geniet ik veel intenser en "geconcentreerder" van als ik daarnaast werk. Bij film geldt nog eens extra dat het in de zomer 's avonds nog te lang licht is. Lees: dat mijn ruimte onvoldoende verduisterd is. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Zal het D topic maar ff ontzien ;)

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  4, 2013, 16:00:29
Het is vreselijk off-topic :crazy: :wacko: :blink:, maar ik vind (na soms even tot 10 geteld te hebben) jouw kritisch en op argumenten gestoeld tegengeluid helemaal niet verkeerd als dromer zijnde. :thumbs-up: Geen overijverig complimentengedoe, maar een oprechte waardering. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Jouw advies om Christiaans off-topic advies te volgen, volg ik ook maar op. :closedeyes:
Merci.  Ik weet dat niet iedereen het kan hebben.  Tot 10 tellen kan ik dan weer minder goed.  Tot 8 is vaak genoeg voor de realisatie van muzikale dromen  :smile:  Die zoek ik niet in de spulletjes, waardoor ik hier allicht meer rationalistisch overkom dan IRL.

En nu maar weer naar buiten...

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op augustus  4, 2013, 17:22:45
Zal het D topic maar ff ontzien ;)
Merci.  Ik weet dat niet iedereen het kan hebben.  Tot 10 tellen kan ik dan weer minder goed.  Tot 8 is vaak genoeg voor de realisatie van muzikale dromen  :smile:  Die zoek ik niet in de spulletjes, waardoor ik hier allicht meer rationalistisch overkom dan IRL.

En nu maar weer naar buiten...
Dat is wel een goed idee, voor je het weet hebben we dadelijk een ban omdat we respect tonen (ja, ik weet het, een discussie op zich) en vriendelijkheden uitwisselen. Daar zou ik dan vervolgens wel heel erg om kunnen lachen. :bigsmile:

Het niet kunnen hebben... Tja, zonder arrogant of belerend over te komen, heb ik dan toch het idee dat mensen een hoop missen in het leven. Ook ik wil nog wel eens impulsief reageren, maar het tellen gaat me misschien net wat beter af, zodat ik op slechts 20% reageer in vergelijking met wat ik wilde posten. Halverwege deze zin, haakte ik zelf af, hopelijk geraak jij verder. ;)
De spulletjes als middel, dat is iets waar ik het gisteren nog over had. Voor mij geldt hetzelfde al doet mijn analytische gebabbel IRL dan weer anders vermoeden.

Zo maar weer eens eten...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

VlisChris

Citaatvoor je het weet hebben we dadelijk een ban omdat we respect tonen

Kan geregeld worden hoor :devil:
Maar lees ik nu serieus dat je 15 uur per week aan sport doet? Wow. Dat is best serieus :) Vind mezelf al netjes met ongeveer 7.5 uur per week :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

AbZ

Citaat van: Christiaan S op augustus  4, 2013, 18:24:03
Kan geregeld worden hoor :devil:
Je weet het niet met mods tegenwoordig.  Soms zijn ze opeens volkomen redelijk  :crazy:

Citaat van: Christiaan S op augustus  4, 2013, 18:24:03Maar lees ik nu serieus dat je 15 uur per week aan sport doet? Wow. Dat is best serieus :) Vind mezelf al netjes met ongeveer 7.5 uur per week :P
Had de indruk dat 15h inclusief reistijd was.  Anders is het idd best veel...
maar Bas is in zijn tak ook niet echt 'amateur' geloof ik (al schuift het niets).

Bas Akkerman

Citaat van: Christiaan S op augustus  4, 2013, 18:24:03
Kan geregeld worden hoor :devil:
Maar lees ik nu serieus dat je 15 uur per week aan sport doet? Wow. Dat is best serieus :) Vind mezelf al netjes met ongeveer 7.5 uur per week :P
Haha, liever niet. Sowieso ben ik meer van het uitleggen waarom je een ban zou krijgen dan er zomaar één krijgen. Kan niet zo geweldig met autoriteit omgaan. :angel:

3x 2 uur gemiddeld fitness (heb ik alles wel gedaan en ben ik niet echt moe, behalve na de HIT-training), 2x 2 uur trainen rolstoelhockey en 1x 1 uur trainen ijshockey. Negen uur dus, eens in de twee weken ook training met het Nederlands Team á 6 uur. Een soort van 12 uur gemiddeld dus. Zonder de wedstrijden. En zonder de reistijd (minstens 5 uur als ik auto zou hebben, 10 uur nog met OV). In de jaren dat ik met ijshockey competitie speelde in Duitsland was het helemaal leuk. :crazy:
Eigenlijk zou ik wel twee keer op een dag willen trainen, maar helaas kan ik er niet mijn beroep van maken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  4, 2013, 18:40:43
Eigenlijk zou ik wel twee keer op een dag willen trainen, maar helaas kan ik er niet mijn beroep van maken.

Waarom niet? waarschijnlijk zijn er niet veel sport/fitness instructeurs die in een rolstoel zitten, denk ik. Ik zeg niet dat je dan zelf kan trainen, maar voor en na werktijd moet kunnen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op augustus  4, 2013, 18:30:34
Je weet het niet met mods tegenwoordig.  Soms zijn ze opeens volkomen redelijk  :crazy:
Had de indruk dat 15h inclusief reistijd was.  Anders is het idd best veel...
maar Bas is in zijn tak ook niet echt 'amateur' geloof ik (al schuift het niets).
Haha, ze zouden zichzelf moeten bannen! :devil:

Ik ben geen prof: ik eet niet aangepast genoeg, kracht- en conditietraining is minder aangepast en ik train lang niet zoveel als een prof. Ik rust ook minder dan een prof, vandaar dat ik ook niet al te fanatiek (gewicht) train. Maar doe het wel naast mijn werk en naast andere hobby's: audio (joh!), toneel, koken en misschien ga ik weer beginnen met filosofiegroepje.

Het schuiven is vooral hetgeen ík doe. ;) Contributie en reiskosten zijn zomaar €200 per maand. Wel worden we op nationaal niveau wel gesponsord, anders zou het echt niet te doen zijn. Reizen van €30.000 voor 10 man, dat soort fratsen.

Maar verreweg het belangrijkste is het plezier dat ik er aan beleef. Nog tien jaar en dan houdt het voor mij op het hoogste niveau echt op.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op augustus  4, 2013, 18:44:23
Waarom niet? waarschijnlijk zijn er niet veel sport/fitness instructeurs die in een rolstoel zitten, denk ik. Ik zeg niet dat je dan zelf kan trainen, maar voor en na werktijd moet kunnen.
Ik zal om 8.00u op mijn werk moeten zijn, dus dat betekent dat ik om 6.15u op moet. Was het nou gedeeltelijk betaalt, dan zou ik het nog overwegen. Nu wordt het alleen 's avonds.

Mijn sporten hebben ook geen A-status. Dat maakt het echt een stuk lastiger. Spelers van het NL-team rolstoelbasketball krijgen bijvoorbeeld een maandelijkse vergoeding van €1600. Dat lijkt me zooo gaaf!

Overigens word ik prima geïnstrueerd op de fitness en kijken mensen me verwonderd aan als ik lekker bezig ben. Daar zit het probleem dus niet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  4, 2013, 18:55:22
Ik zal om 8.00u op mijn werk moeten zijn, dus dat betekent dat ik om 6.15u op moet. Was het nou gedeeltelijk betaalt, dan zou ik het nog overwegen. Nu wordt het alleen 's avonds.

Mijn sporten hebben ook geen A-status. Dat maakt het echt een stuk lastiger. Spelers van het NL-team rolstoelbasketball krijgen bijvoorbeeld een maandelijkse vergoeding van €1600. Dat lijkt me zooo gaaf!
Tja, als ik zie hoe men omgaat met het budget van de 'normale' sporten verbaast me dat helaas niet. Zwemmen en schaatsen zijn populair, dus die krijgen wel veel geld. Andere sporten moeten inleveren of krijgen niets meer. Ik vind dat erg jammer.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

AbZ

Tja je zit er ergens tussenin; niveau kan ik niet inschatten.  200/mnd is iig niet veel voor deze intensiteit.  Je bond legt er meer op toe.  Eddye heeft trouwens wel een punt qua beroep van maken.  Nuttige dingen kan je over 10 jaar ook nog wel doen...

AbZ

Citaat van: Eddye op augustus  4, 2013, 18:58:31
Tja, als ik zie hoe men omgaat met het budget van de 'normale' sporten verbaast me dat helaas niet. Zwemmen en schaatsen zijn populair, dus die krijgen wel veel geld. Andere sporten moeten inleveren of krijgen niets meer. Ik vind dat erg jammer.
Klopt, is overal zo.  Vaak vooral NOC/NSF politiek, niet alleen 'democratische' populariteit.

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op augustus  4, 2013, 18:58:31
Tja, als ik zie hoe men omgaat met het budget van de 'normale' sporten verbaast me dat helaas niet. Zwemmen en schaatsen zijn populair, dus die krijgen wel veel geld. Andere sporten moeten inleveren of krijgen niets meer. Ik vind dat erg jammer.
Tja. Lastige is ook dat ik aan teamsport doe. Dat kost gewoon veel meer dan een individuele sporter.

Citaat van: AbZ op augustus  4, 2013, 18:59:22
Tja je zit er ergens tussenin; niveau kan ik niet inschatten.  200/mnd is iig niet veel voor deze intensiteit.  Je bond legt er meer op toe.  Eddye heeft trouwens wel een punt.  Nuttige dingen kan je over 10 jaar ook nog wel doen...
Niveau is redelijk en kan en moet nog veel beter. 200/maand is ook zeker niet veel, voordeel van dichtbij kunnen sporten.

Nuttige dingen als in werk? Had ik die luxe maar! Nou ben ik me wel aan het oriënteren om voor mezelf te beginnen, dat zal het wel makkelijker maken.

Citaat van: AbZ op augustus  4, 2013, 19:00:48
Klopt, is overal zo.  Vaak vooral NOC/NSF politiek, niet alleen 'democratische' populariteit.
Voordeel van rolstoelhockey is dat we bij de KNHB zitten, dat scheelt echt heel veel.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  4, 2013, 19:06:02Voordeel van rolstoelhockey is dat we bij de KNHB zitten, dat scheelt echt heel veel.
Kan voor een 'kleine' sport idd enorm schelen hoe ze worden ingedeeld.

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op augustus  4, 2013, 19:09:57
Kan voor een 'kleine' sport idd enorm schelen hoe ze worden ingedeeld.
Een grote sport deelt zichzelf in. ;)

Maar deze week dus lekker naar Praag, klein toernooitje. Ik ben benieuwd!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  3, 2013, 08:16:06
En terecht! Misschien wat te kunstmatig en teveel licht in de linker bovenhoek, maar dat is meer iets voor het fotografietopic. Bovendien heb ik er geen kaas van gegeten. ;) De uitstraling, die telt!
Kunstmatig in welke zin? Het enige kunstmatige is de lichtvlek links bovenin, de rest is puur natuur (zelfs m'n lach  ;D). Die lichtvlek heb ik er trouwens in gezet omdat ik anders de foto te statisch en te generiek vond. Iedereen heeft al avatars en profielfoto's met gewoon een gezicht erop. Dit is mijn poging om een beetje kunstzinnig uit de hoek te komen, hahahaha! Maar je hebt gelijk, dit soort praat is meer voor een fotografieforum, back 2 music&movies  O0
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op augustus  5, 2013, 11:28:13
Kunstmatig in welke zin? Het enige kunstmatige is de lichtvlek links bovenin, de rest is puur natuur (zelfs m'n lach  ;D). Die lichtvlek heb ik er trouwens in gezet omdat ik anders de foto te statisch en te generiek vond. Iedereen heeft al avatars en profielfoto's met gewoon een gezicht erop. Dit is mijn poging om een beetje kunstzinnig uit de hoek te komen, hahahaha! Maar je hebt gelijk, dit soort praat is meer voor een fotografieforum, back 2 music&movies  O0
Die bedoelde ik ook, criticus als ik ben. :blush: En je bent zo moedig om met je gezicht op het forum te komen, dat vind ik wel cool!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

Citaat van: Bas Akkerman op augustus  5, 2013, 16:03:12En je bent zo moedig om met je gezicht op het forum te komen, dat vind ik wel cool!

dat heb jij toch ook gedaan?
:D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

botsen

Citaat van: skyfox op augustus  5, 2013, 11:28:13
Kunstmatig in welke zin? Het enige kunstmatige is de lichtvlek links bovenin, de rest is puur natuur (zelfs m'n lach  ;D). Die lichtvlek heb ik er trouwens in gezet omdat ik anders de foto te statisch en te generiek vond.

Wat hem kunstmatig maakt is dat de lichtbron linksboven lijkt te zitten, terwijl het licht in het gezicht juist van rechts komt.
Verder een mooie foto.