Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

vanzomereng

Citaat van: Bas Akkerman op juni  1, 2013, 10:36:48
Als het samenstellen van mijn set ook in 63 dagen was gebeurd, was ik uit mijn stoel gedonderd. Dus ja, voor mij is het bijna. ;D

Als je niet zo lang doet over het kopen v/e auto als een audio-installatie, kan je op het moment supreme,
alleen nog maar elektrische auto's kopen of auto,s met brandstofcellen  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Bas Akkerman

Citaat van: VANZOMERENG op juni  1, 2013, 10:40:33
Als je niet zo lang doet over het kopen v/e auto als een audio-installatie, kan je op het moment supreme,
alleen nog maar elektrische auto's kopen of auto,s met brandstofcellen  :D


Niks mis mee...  :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Gisteren ben ik in het Lucent Danstheater geweest waar Rufus Wainwright samen met het Diligentieorkest optrad. Live-muziek met akoestische instrumenten... Tsja, dat was het toch echt niet helemaal, want het was gedeeltelijk ook versterkt. Hoewel we bijna in het midden zaten (rij 13, stoel 13), verpesten de luidsprekers het wel een beetje voor me en klonken met name de stemmen links (waar ze soms rechts op het podium stonden). Verder vond ik de akoestiek ook niet denderend met een behoorlijke nagalm. Verder heb ik wel genoten hoor ;) en vond ik met name een stuk van Hector Berlioz' 'Les nuits d'été' erg mooi.

Een volgende keer wil ik eens naar een andere zaal, hebben jullie daar nog aanraders voor? Ik begreep dat het Amsterdams Concertgebouw erg mooi is?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

 :nowink: de deLorean rijd gewoon op benzine. Doc heeft plutonium nodig om genoeg electrickery op te wekken om tijd te reizen
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op juni  2, 2013, 15:12:47
:nowink: de deLorean rijd gewoon op benzine. Doc heeft plutonium nodig om genoeg electrickery op te wekken om tijd te reizen
Oh, oh, oh. Al die logisch denkende technici hier toch! :nowink:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juni  2, 2013, 15:12:16
Gisteren ben ik in het Lucent Danstheater geweest waar Rufus Wainwright samen met het Diligentieorkest optrad. Live-muziek met akoestische instrumenten... Tsja, dat was het toch echt niet helemaal, want het was gedeeltelijk ook versterkt. Hoewel we bijna in het midden zaten (rij 13, stoel 13), verpesten de luidsprekers het wel een beetje voor me en klonken met name de stemmen links (waar ze soms rechts op het podium stonden). Verder vond ik de akoestiek ook niet denderend met een behoorlijke nagalm. Verder heb ik wel genoten hoor ;) en vond ik met name een stuk van Hector Berlioz' 'Les nuits d'été' erg mooi.

Een volgende keer wil ik eens naar een andere zaal, hebben jullie daar nog aanraders voor? Ik begreep dat het Amsterdams Concertgebouw erg mooi is?

De Doelen Grote zaal Rotterdam ;)

lynch1979

Citaat van: Onder013 op juni  2, 2013, 15:31:49
De Doelen Grote zaal Rotterdam ;)

Daar ga ik met plezier af en toe naar toe, zou eigenlijk veel vaker moeten gaan.

Martijn M

Citaat van: lynch1979 op juni  2, 2013, 17:16:27
Daar ga ik met plezier af en toe naar toe, zou eigenlijk veel vaker moeten gaan.


Ik ook; nog geen vijf minuten fietsen.
Dutch & Dutch

Bas Akkerman

Haha, leuk om een paar "Rotterdammers" zo achter elkaar te zien posten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juni  2, 2013, 17:43:02
Haha, leuk om een paar "Rotterdammers" zo achter elkaar te zien posten.

Het is niet (alleen) omdat de Doelen in Rotterdam staat. Het is met name hoe deze zaal klinkt.
Het koninklijk concertgebouw orkest is van wereldklasse, maar zeker met mahler in het concertgebouw wordt het geheel voor mij wat te mat / somber.

Ik ben wel benieuwd hoe het nu klinkt in de Doelen als een orkest in grote bezetting speelt. I.v.m. brandweereisen is onder andere het plafond aangepast. Mahler nr8 zal een mooie testcase zijn (of nr2 met al zijn dynamiek).

Groet
Henk


Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op juni  2, 2013, 19:29:07
Het is niet (alleen) omdat de Doelen in Rotterdam staat. Het is met name hoe deze zaal klinkt.
Het koninklijk concertgebouw orkest is van wereldklasse, maar zeker met mahler in het concertgebouw wordt het geheel voor mij wat te mat / somber.

Ik ben wel benieuwd hoe het nu klinkt in de Doelen als een orkest in grote bezetting speelt. I.v.m. brandweereisen is onder andere het plafond aangepast. Mahler nr8 zal een mooie testcase zijn (of nr2 met al zijn dynamiek).

Groet
Henk
Mijn opmerking stond ook los van de Doelen hoor, vond het gewoon grappig om het te zien.

Gisteren, na het concert, bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn om soms met forumleden naar dergelijke concerten te gaan. Vaak luister je wel bij elkaar, maar nooit samen naar een concert. Wie weet is het iets voor de toekomst om eens te proberen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

Citaat van: Bas Akkerman op juni  2, 2013, 19:35:20
Mijn opmerking stond ook los van de Doelen hoor, vond het gewoon grappig om het te zien.

Gisteren, na het concert, bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn om soms met forumleden naar dergelijke concerten te gaan. Vaak luister je wel bij elkaar, maar nooit samen naar een concert. Wie weet is het iets voor de toekomst om eens te proberen.

Zeg maar wanneer  ;D

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juni  2, 2013, 19:35:20
Mijn opmerking stond ook los van de Doelen hoor, vond het gewoon grappig om het te zien.

Gisteren, na het concert, bedacht ik me dat het wel leuk zou zijn om soms met forumleden naar dergelijke concerten te gaan. Vaak luister je wel bij elkaar, maar nooit samen naar een concert. Wie weet is het iets voor de toekomst om eens te proberen.

Goed plan! In september Roger Waters in de Arena  :-X: Gaan er nog meer liefhebbers?

lynch1979

Citaat van: Onder013 op juni  2, 2013, 20:07:34
Goed plan! In september Roger Waters in de Arena  :-X: Gaan er nog meer liefhebbers?

Heb hem gezien in Arhem, geweldige show.
Arena is een galmbak  :D....niet overal maar het is niet mijn favoriete plek om concerten te bezoeken.


Deleted Member 2

Citaat van: lynch1979 op juni  2, 2013, 20:10:08
Heb hem gezien in Arhem, geweldige show.
Arena is een galmbak  :D....niet overal maar het is niet mijn favoriete plek om concerten te bezoeken.

De Arena is zeker niet mijn favorite plek...... ;)

Maar in de buurt daarvan kan je wel de heerlijkste dngen eten ;D

evilniek

Ik ben echt principieel tegen de Arena. Ik heb in 2011 een concert(The Wall) van Roger Waters bijgewoond in de Gelredome, mooie show, en goeie muziek natuurlijk. Maar toch vind ik éen keer wel genoeg, het blijft een beetje half werk eigenlijk, net zoiets als Queen zonder Freddie=gewoon geen Queen (zonder queen geen Queen). Als je snapt wat ik bedoel. ;)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Deleted Member 2

Ik snap wat je bedoelt. Daarom zou ik niet gaan naar pink floyd, maar wel naar RW ;D

Bas Akkerman

Ik naar allebei niet. ::) Sorry! :blush:

Er zal hier vast toch wel een topic over zijn? Ik weet dat er een topic is 'Naar welk concert ben je geweest?' of iets dergelijks, maar dat bedoel ik niet. Dat je aan kan geven waar je naar toe gaat en zo afspreken met elkaar? Ik ga er eens een nachtje over slapen of ik het in mijn topic houd of dat ik het breder trek middels een apart topic (mocht dat nog niet bestaan). :yawnee:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Potver, nu klinkt het wel weer verdomd lekker hier. Ik heb haast zin om het geluidsbeeld letterlijk in te duiken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op juni  3, 2013, 20:32:13
Potver, nu klinkt het wel weer verdomd lekker hier. Ik heb haast zin om het geluidsbeeld letterlijk in te duiken.
Hier ook, maar ja ik luister van je spotify lijst deze:

Buiten het feit dat ze best lekker klinkt, ziet ze er ook lekker uit, ondanks dat ik niet op oudere vrouwen val :)
Maarja de meeste mannen van mijn leeftijd vallen niet meer op (nog) oudere vrouwen :D  :P
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op juni  3, 2013, 20:42:00
Hier ook, maar ja ik luister van je spotify lijst deze:

Buiten het feit dat ze best lekker klinkt, ziet ze er ook lekker uit, ondanks dat ik niet op oudere vrouwen val :)
Maarja de meeste mannen van mijn leeftijd vallen niet meer op (nog) oudere vrouwen :D  :P
Lol, ik heb mijn hele leven ook altijd op oudere vrouwen gevallen. Niks mis mee Eddy! :inlove:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op juni  3, 2013, 20:47:04
Lol, ik heb mijn hele leven ook altijd op oudere vrouwen gevallen. Niks mis mee Eddy! :inlove:
Op mijn leeftijd is dat toch.............................................................. anders.































Zwaartekracht enzo....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op juni  3, 2013, 20:52:44
Op mijn leeftijd is dat toch.............................................................. anders.































Zwaartekracht enzo....
Mijn liefdes en ik zijn inderdaad nog geheel gewichtsloos. :P Not!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

evilniek

Citaat van: Bas Akkerman op juni  2, 2013, 22:56:05
Ik naar allebei niet. ::) Sorry! :blush:

Er zal hier vast toch wel een topic over zijn? Ik weet dat er een topic is 'Naar welk concert ben je geweest?' of iets dergelijks, maar dat bedoel ik niet. Dat je aan kan geven waar je naar toe gaat en zo afspreken met elkaar? Ik ga er eens een nachtje over slapen of ik het in mijn topic houd of dat ik het breder trek middels een apart topic (mocht dat nog niet bestaan). :yawnee:

Sorry, heeft er idd niks mee te maken. Maar K(w)ylie is tegenwoordig toch wel plastic fantastic.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op juni  2, 2013, 22:56:05
Ik naar allebei niet. ::) Sorry! :blush:

Er zal hier vast toch wel een topic over zijn? Ik weet dat er een topic is 'Naar welk concert ben je geweest?' of iets dergelijks, maar dat bedoel ik niet. Dat je aan kan geven waar je naar toe gaat en zo afspreken met elkaar? Ik ga er eens een nachtje over slapen of ik het in mijn topic houd of dat ik het breder trek middels een apart topic (mocht dat nog niet bestaan). :yawnee:

Ik denk dat je dit bedoelt... http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=40334.0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive