Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

frank2

IK heb hier noppenschuim en van die samengeperste platen schuim. Als ik die op de eerste reflectiepunten of achter tegen de wand hang, geeft dat een verbetering, schoner geluid in het midden en iets minder hoog.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

Citaat van: frank2 op maart  6, 2013, 09:44:31
IK heb hier noppenschuim en van die samengeperste platen schuim. Als ik die op de eerste reflectiepunten of achter tegen de wand hang, geeft dat een verbetering, schoner geluid in het midden en iets minder hoog.
En juist dat laatste vind ik jammer. Voor mijn gehoor is de hoogweergave meer dan goed, dat wil ik niet veranderen. Met een vloerkleed en gordijnen zal dat iets veranderen. Mijn "doel" is een opener en gedetailleerder geluid, ook bij hogere volumes, met een strakkere bas (basgitaar, etc.). Ik verwacht dat dat met effectieve akoestiekaanpassing zeer zeker haalbaar is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op maart  6, 2013, 09:32:47
Goede tip! Mijn dilemma zit er een beetje in om dingen zelf te doen en tegelijkertijd wel effectief zaken aan te pakken. Een vloerkleed en gordijnen zijn vrij standaard. Akoestische materialen, zoals dat achter een schilderij, vind ik dan weer "enger" omdat ik niet weet welke frequenties ik daarmee aanpak. Het middel moet niet erger zijn dan de kwaal. Maar misschien overdrijf ik en is een schilderij met akoestisch materiaal altijd goed.
Als die decoratie niet akoestisch transparant is doet het vrijwel niets. Een goed werkend paneel bestaat uit een steenwolplaat in een frame afgedekt met molton tegen irritatie en afgedekt met akoestisch transparante stof. Dit kan je in allerlei kleuren krijgen of zelfs bedrukt. Dat laatste heeft RalphH een keer uitgezocht, maar dat was nogal kostbaar.

Een schilderij op canvas bijvoorbeeld reflecteert meer dan het absorbeert.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op maart  6, 2013, 10:27:18
Als die decoratie niet akoestisch transparant is doet het vrijwel niets. Een goed werkend paneel bestaat uit een steenwolplaat in een frame afgedekt met molton tegen irritatie en afgedekt met akoestisch transparante stof. Dit kan je in allerlei kleuren krijgen of zelfs bedrukt. Dat laatste heeft RalphH een keer uitgezocht, maar dat was nogal kostbaar.

Een schilderij op canvas bijvoorbeeld reflecteert meer dan het absorbeert.
Precies. Daarom zit ik er sterk aan te denken om professionele hulp in te schakelen, na de aanschaf van vloerkleed en gordijnen. Ik wil het echt goed aanpakken en niet "zo maar" wat doen. Al begrijp ik de uitdaging wel, zeker ook de kosten overwegend.

Ik heb de beginpost en deze post wat aangepast met wat achtergrondinformatie en metingen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op maart  6, 2013, 14:04:57
Precies. Daarom zit ik er sterk aan te denken om professionele hulp in te schakelen, na de aanschaf van vloerkleed en gordijnen. Ik wil het echt goed aanpakken en niet "zo maar" wat doen. Al begrijp ik de uitdaging wel, zeker ook de kosten overwegend.
Heel verstandig! Er is niets zo moeilijk de akoestiek van een kamer te veranderen op een manier dat het ook doet wat je wil. Trial and error is leuk als je alle tijd en geld hebt, maar is vaak duurder dan de professionele weg. Ik heb alleen ervaring met Toine Dingemans, maar die is heel positief geweest. Meting en 2 plannen voor minder dan een gemiddelde component ;) En zo moet je de investering in akoestiek eigenlijk ook zien, als een component in je set. Maar wel 1 die meer rendement heeft...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op maart  6, 2013, 14:38:02
Heel verstandig! Er is niets zo moeilijk de akoestiek van een kamer te veranderen op een manier dat het ook doet wat je wil. Trial and error is leuk als je alle tijd en geld hebt, maar is vaak duurder dan de professionele weg. Ik heb alleen ervaring met Toine Dingemans, maar die is heel positief geweest. Meting en 2 plannen voor minder dan een gemiddelde component ;) En zo moet je de investering in akoestiek eigenlijk ook zien, als een component in je set. Maar wel 1 die meer rendement heeft...
Naast mijn gebrek aan technische kennis, voor mensen als keyser, Garmt, Thingman en Eric Desaert heb ik zeer veel bewondering, speelt ook een praktische reden een rol. Ik ben én niet zo handig, maar ook fysiek lukt het me niet of nauwelijks om te klussen. Die combinatie maakt dat ik sneller uitwijk naar professionele hulp. Niet dat ik niet de hulp accepteer van anderen, zolang het effectief is. Ik weet dat keyser van mening is dat je ook één en ander zelf kunt doen, daar gaan we wat mij betreft over bomen. Een Nederlander blijf ik. Dus goed en duur is fijn, goed en goedkoper is nog fijner. ;D Als het maar goed (effectief) is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Citaat van: Bas Akkerman op maart  6, 2013, 14:47:52
Naast mijn gebrek aan technische kennis, voor mensen als keyser, Garmt, Thingman en Eric Desaert heb ik zeer veel bewondering, speelt ook een praktische reden een rol. Ik ben én niet zo handig, maar ook fysiek lukt het me niet of nauwelijks om te klussen. Die combinatie maakt dat ik sneller uitwijk naar professionele hulp. Niet dat ik niet de hulp accepteer van anderen, zolang het effectief is. Ik weet dat keyser van mening is dat je ook één en ander zelf kunt doen, daar gaan we wat mij betreft over bomen. Een Nederlander blijf ik. Dus goed en duur is fijn, goed en goedkoper is nog fijner. ;D Als het maar goed (effectief) is.

Ja Keyser weet heel veel en kan ook best wel veel. Echter hij heeft de neiging om de freq. curve zo vlak als mogelijk te maken, dat kan dan saai gaan klinken. Dus pas daar voor op, als je Keyser dit zegt maakt hij 'm anders, als het kan. (met een dsp kan natuurlijk veel) maar een betere hulp kun je je niet toewensen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

drees62

Citaat van: frank2 op maart  5, 2013, 15:37:51

Maar is afhankelijk van de gebruikte toevoerkabel, Belden= verstopt, HFT= open kabel wordt niet meer verkocht..

Dan heb ik hier een verstopping  :devil: (maar niet heus  :nowink:)

Frank begrijpt nog steeds niet dat het om de match gaat (afhankelijk van componenten, interlinks, akoestiek enz.) en dat je niet zomaar bovenstaande dingen kunt roepen. In heel veel luisterruimtes is de Belden kabel gebruikt tot volle tevredenheid. Hier dus ook.


frank2

Belden is zeker een goede kabel, maar is niet erg open. Dat is algemeen, en heeft niets met een match te maken. Ik heb jarenlang zelf een Belden als toevoerkabel gebruikt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Martijn M

Citaat van: frank2 op maart  6, 2013, 15:46:33
Ja Keyser weet heel veel en kan ook best wel veel. Echter hij heeft de neiging om de freq. curve zo vlak als mogelijk te maken, dat kan dan saai gaan klinken. Dus pas daar voor op, als je Keyser dit zegt maakt hij 'm anders, als het kan. (met een dsp kan natuurlijk veel) maar een betere hulp kun je je niet toewensen.

Wat bedoel je precies als je zegt dat ik de curve te vlak maak, Frank?
Dutch & Dutch

Bas Akkerman

Laten we de discussie over welke stroomkabel en -zekering precies wat doet even laten voor wat het is. In de toekomst ga ik daar uitgebreid mee aan de slag. En dan houd ik jullie ideeën daarover zeker in gedachten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op maart  6, 2013, 14:47:52
Naast mijn gebrek aan technische kennis, voor mensen als keyser, Garmt, Thingman en Eric Desaert heb ik zeer veel bewondering, speelt ook een praktische reden een rol. Ik ben én niet zo handig, maar ook fysiek lukt het me niet of nauwelijks om te klussen. Die combinatie maakt dat ik sneller uitwijk naar professionele hulp. Niet dat ik niet de hulp accepteer van anderen, zolang het effectief is. Ik weet dat keyser van mening is dat je ook één en ander zelf kunt doen, daar gaan we wat mij betreft over bomen. Een Nederlander blijf ik. Dus goed en duur is fijn, goed en goedkoper is nog fijner. ;D Als het maar goed (effectief) is.
Dat wist ik niet. In dat geval kan het een kostbare aanpassing zijn. Misschien dat keyser met eenvoudige aanpassingen komt.

Panelen met steenwolplaten, molton en akoestische stof hoeft niet heel moeilijk te zijn als je iemand in je omgeving hebt die je daarbij kan helpen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op maart  7, 2013, 17:42:18
Dat wist ik niet. In dat geval kan het een kostbare aanpassing zijn. Misschien dat keyser met eenvoudige aanpassingen komt.

Panelen met steenwolplaten, molton en akoestische stof hoeft niet heel moeilijk te zijn als je iemand in je omgeving hebt die je daarbij kan helpen.
Dat hoeft ook geen probleem te zijn, er zullen vast mensen zijn die willen helpen.
Maar als perfectionist heb ik het liefst dat ik niet "zomaar" wat frequenties aanpak. De algemene nagalmtijd moet omlaag, daarna wil ik heel gericht aan de slag met de frequenties die meettechnisch en vooral ook gehoormatig tot "problemen" leiden.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Zo, ik heb ik Violator eens gedraaid in de HT-ruimte (Oppo 83 op "pure stereo" digitaal verbonden met de Lexicon MC in stereostand, deze weer verbonden met de Parasound om vervolgens te eindigen bij JMLabs). Daar is namelijk veel meer demping door de klerenkasten, vloerkleed en gordijnen. Wanneer ik hier praat, merk ik het verschil al met de woonkamer, vandaar dat ik hier weer eens een cd draai. Klanktechnisch en wat natuurlijkheid betreft wint de set in de woonkamer hands-down, waarbij de klankbalans alleen al door de JMLabs heel anders is. Niet verwonderlijk natuurlijk, maar het was me ook te doen om te horen wat een (naar mijn idee) betere akoestiek met het geluid doet.

Niet heel verrassend en voor velen verwacht, maar ik vind het toch wel leuk om te horen. Ik merk dat de geluidsweergave veel "sneller" is waardoor geluiden meer tot hun recht komen. Je hoort hun definitie en eigene beter. Kleine pingeltjes zijn makkelijker te onderscheiden en er is meer ruimte om instrumenten en stemmen. Zo maar even een experimentje, maar wel een nuttige. De akoestiekaanpassingen zullen in de toekomst echt nog beter de potentie van de set tonen. Ik ben benieuwd...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Heel nuttig experiment inderdaad! Er zijn niet veel die op die manier het verschil van een andere akoestiek kunnen ervaren. Voor mij inderdaad niet verrassend dat een mindere set in een goede akoestiek toch goed of zelfs beter kan klinken dan een dure set in een "slechte" akoestiek.

Je snapt nu waarschijnlijk ook waarom wij zo makkelijk verschil kunnen horen met tweaks ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op maart 16, 2013, 15:42:43
Heel nuttig experiment inderdaad! Er zijn niet veel die op die manier het verschil van een andere akoestiek kunnen ervaren. Voor mij inderdaad niet verrassend dat een mindere set in een goede akoestiek toch goed of zelfs beter kan klinken dan een dure set in een "slechte" akoestiek.
Beslist en dat heb ik al vaker gehoord bij anderen. Ik heb de luxe van ruimte en een begripvolle vrouw waardoor ik dit soort dingen kan doen. Het is voor mij ook een bevestiging dat ik door moet sparen waar mogelijk om een flinke stap te kunnen maken met de akoestiekaanpassingen.

CitaatJe snapt nu waarschijnlijk ook waarom wij zo makkelijk verschil kunnen horen met tweaks ;)
Exact mijn gedachte! Daarom ga ik ook pas verder met tweaks (digitale interlinks, andere streamer, stroomvoorzieningen, onderzetters, etc.) nadat de akoestiek verbeterd is. Zo 100% aanpassen als bij jou zal ik niet kunnen, dat wil ik ook niet. Maar nu mag ik al in mijn handjes knijpen voor wat betreft de vrije opstelling, in de toekomst mag ik dat hopelijk nog eens doen vanwege de akoestiek.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

cardas49

Citaat van: Bas Akkerman op maart 16, 2013, 15:59:29
Ik heb de luxe van ruimte en een begripvolle vrouw waardoor ik dit soort dingen kan doen.

Dat is gewoon top. Mijn vrouw herinnert me er regelmatig 'met alle begrip :D' aan dat ik al heel blij mag zijn dat er een beamer + vloerstanders in de huiskamer mogen staan. Als ik ook maar hint richting een herindeling van de huiskamer tbv betere speaker plaatsing, krijg ik een blik welke 'Don't push it  :police:' zegt. Heb al meer malen geopperd om op zolder een gecombineerde stereo en HT set neer te zetten, maar dat gaat er vooralsnog ook niet in.

Mooi topic verder. Heb nog niet alles gelezen, maar de tijd en precisie waarmee je tot je sets bent gekomen is bewonderenswaardig. Veel andere forumleden doen het andersom. Ze kopen op impuls > zijn enthousiast > luisteren langer > enthousiasme neemt af > doorgaan een korte of lange hifi-life crisis > gaan dan uitzoeken wat echt de juiste eisen en componenten moeten worden. Spreek verder helemaal niet uit eigen ervaring  ;) :D. Beter om het dan in 1x goed te doen he...
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Bas Akkerman

Citaat van: mark235 op maart 17, 2013, 21:57:55
Dat is gewoon top. Mijn vrouw herinnert me er regelmatig 'met alle begrip :D' aan dat ik al heel blij mag zijn dat er een beamer + vloerstanders in de huiskamer mogen staan. Als ik ook maar hint richting een herindeling van de huiskamer tbv betere speaker plaatsing, krijg ik een blik welke 'Don't push it  :police:' zegt. Heb al meer malen geopperd om op zolder een gecombineerde stereo en HT set neer te zetten, maar dat gaat er vooralsnog ook niet in.

Mooi topic verder. Heb nog niet alles gelezen, maar de tijd en precisie waarmee je tot je sets bent gekomen is bewonderenswaardig. Veel andere forumleden doen het andersom. Ze kopen op impuls > zijn enthousiast > luisteren langer > enthousiasme neemt af > doorgaan een korte of lange hifi-life crisis > gaan dan uitzoeken wat echt de juiste eisen en componenten moeten worden. Spreek verder helemaal niet uit eigen ervaring  ;) :D. Beter om het dan in 1x goed te doen he...
Haha, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Linda was ook niet meteen enthousiast, tenminste ik stelde het budget voor en ze zei dat ik maar moest gaan luisteren. Gaandeweg werd zij wel enigzins nieuwsgierig en is ze ook mee gaan luisteren toen deze set in de "winkel" stond. Daar hoorde ze meteen dat er iets bijzonders stond te spelen. Ook de subwoofer moest er absoluut komen, want die mistte ze anders in het geluid. :withstupid:

Tja, zelf ben ik natuurlijk van niets af aan begonnen. Dat scheelde in die zin dat ik geen set-onderdeel had die ik per se wilde houden en waar de nieuwe onderdelen bij moesten passen. Kortom, ik begon met een schone lei. Maar inderdaad, dat raad ik iedereen aan. Al moet ik zeggen dat toekomstige upgrades ook wel ingepast gaan worden. Wil ik echt significant verbeteren, en zelfs die verschillen hoort niet iedereen, dan ben ik (vermoedelijk) een drievoud kwijt van wat ik nu heb besteed. En dat kan ik in één keer niet bekostigen. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op maart 16, 2013, 15:59:29
Beslist en dat heb ik al vaker gehoord bij anderen. Ik heb de luxe van ruimte en een begripvolle vrouw waardoor ik dit soort dingen kan doen. Het is voor mij ook een bevestiging dat ik door moet sparen waar mogelijk om een flinke stap te kunnen maken met de akoestiekaanpassingen.
Heel goed! Een begripvolle vrouw heb ik ook. Sterker nog, ze vindt het zelf heel erg leuk :wub:

Citaat
Exact mijn gedachte! Daarom ga ik ook pas verder met tweaks (digitale interlinks, andere streamer, stroomvoorzieningen, onderzetters, etc.) nadat de akoestiek verbeterd is. Zo 100% aanpassen als bij jou zal ik niet kunnen, dat wil ik ook niet. Maar nu mag ik al in mijn handjes knijpen voor wat betreft de vrije opstelling, in de toekomst mag ik dat hopelijk nog eens doen vanwege de akoestiek.
Precies de goede volgorde. Ik lees (te) vaak dat geluid wordt opgepoetst met tweaks en room correction, terwijl het aanpakken van de akoestiek vele malen effectiever is en sneller resultaat boekt. Het is ook vaak een kwestie van een keer hebben gehoord hoe het ook kan. En dat heb jij recent in je eigen ruimte kunnen ervaren :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Bas Akkerman op maart 18, 2013, 21:08:48
Haha, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Linda was ook niet meteen enthousiast, tenminste ik stelde het budget voor en ze zei dat ik maar moest gaan luisteren. Gaandeweg werd zij wel enigzins nieuwsgierig en is ze ook mee gaan luisteren toen deze set in de "winkel" stond. Daar hoorde ze meteen dat er iets bijzonders stond te spelen. Ook de subwoofer moest er absoluut komen, want die mistte ze anders in het geluid. :withstupid:
Heel herkenbaar! Annet is (gelukkig voor mij) nog kritischer dan ik en daarom staan hier nu rondom vloerstaanders ipv monitors als rears. En elke aankoop, beamer, sub en nu weer de platen begrijpt ze helemaal of trekt ze mij over de streep ;D :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op maart 18, 2013, 22:03:24
Heel goed! Een begripvolle vrouw heb ik ook. Sterker nog, ze vindt het zelf heel erg leuk :wub:
De techniek zelf boeit haar nog minder dan mij. ;D Hoewel ze aan één kant vrij doof is, kan ze uitstekend benoemen wat er veranderd is. Bijvoorbeeld bij de Great Gramma en het direct op de grond zetten van de spikes.

CitaatPrecies de goede volgorde. Ik lees (te) vaak dat geluid wordt opgepoetst met tweaks en room correction, terwijl het aanpakken van de akoestiek vele malen effectiever is en sneller resultaat boekt. Het is ook vaak een kwestie van een keer hebben gehoord hoe het ook kan. En dat heb jij recent in je eigen ruimte kunnen ervaren :worship:
Ik dus ook. Daarbij is nochtans mijn ervaring dat de implementatie van DSP (in ieder geval in het midden- en hooggebied) een verarming is van het geluid. Wellicht als het nog beter wordt niet, maar nu mis ik vaak bij DSP de natuurlijkheid en flow. Precies die punten die ik in mijn set zo goed vind. Puur wat detail hoorde ik bij BB&G meer, in de HT net zo.

Nagalmbeheersing moet er dus wel komen, maar het liefst alleen door akoestiekaanpassingen. Keyser en ik willen over een tijdje wel proberen de poort af te dichten van de Harbeth en de Velodyne hoger aan te laten sluiten. Maar bias, oh bias, ik heb er mijn twijfels over.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Vandaag heb ik tickets besteld voor Depeche Mode die op 7 december in de Ziggo Dome spelen. Althans ik dacht dat het tickets zijn, maar ik vrees steeds meer dat het er maar één is...

Ik heb namelijk een ticket voor het rolstoelpodium besteld. Het liefst had ik natuurlijk vooraan het veld gestaan, maar dat mag niet vanwege mijn rolstoel. Of anders dan maar op één van de balkons dichtbij. Bij het laatste optreden had ik dat voor het balkon gedaan, maar omdat het zitplaatsen waren moest ik uit mijn rolstoel. Gevolg, iedereen ging staan en ik heb niet alles kunnen zien. Vandaar dat ik nu een rolstoelplaats heb besteld, al is dat een verrot eind van het podium vandaan. :(

Nu zag ik tijdens het bestellen dat er twee tickets stonden, maar bij de bevestiging zie ik nu dat het er maar één is. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb ik nu toch maar één ticket besteld waar ik dacht er twee besteld te hebben? De prijs lijkt me te hoog voor één persoon, zeker gezien de afstand, maar te laag voor twee personen. Via telefoon krijg ik hen niet te pakken, ik heb al een email gestuurd.

Graag jullie ervaring hierover...!!!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten