Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op januari 25, 2013, 11:01:31
Gefeliciteerd. Wanneer moeten we ons zorgen gaan maken?
Hopelijk over 6 weken, dan hoop ik af te rijden. Maar een eigen auto laat nog wel even op zich wachten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Ok. Binnen zes weken moet ik een huis op Antartica kunnen vinden.
Thnx for the heads up! ;-)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op januari 25, 2013, 12:52:57
Ok. Binnen zes weken moet ik een huis op Antartica kunnen vinden.
Thnx for the heads up! ;-)
Ik heb inmiddels twee lessen in de sneeuw gehad, dus ook daar ben je niet veilig! :P

Wat een vertrouwen toch weer, mensen geloofden al niet dat ik mijn theorie zou halen. Ok, ik heb het boek in totaal twee keer goed doorgelezen en 1x de cijfers "gescand", dus helemaal gek was dat niet. :blush: Gelukkig heb ik in de praktijk meer moeite gestopt, hopelijk betaalt dat zich ook uit bij het praktijkexamen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op januari 25, 2013, 12:51:36
Hopelijk over 6 weken, dan hoop ik af te rijden. Maar een eigen auto laat nog wel even op zich wachten.

Als je auto's gaat selecteren zoals je met de audioset hebt gedaan, ........ 8)

Autobedrijf Waning in zandvoort lijkt mij een goede start zodra je je rijbewijs hebt. ;D

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op januari 25, 2013, 14:06:20
Als je auto's gaat selecteren zoals je met de audioset hebt gedaan, ........ 8)

Autobedrijf Waning in zandvoort lijkt mij een goede start zodra je je rijbewijs hebt. ;D
Haha, ik zal daar echt wel minder lang over doen. Het scheelt dat er niet zo heel veel keus is binnen mijn budget in combinatie met mijn wensen (automaat, cruisecontrol, ruime kofferbak). Theo zal ik zeker wel advies vragen, als hij dat goed vindt tenminste.

Citaat van: Eddye op januari 25, 2013, 14:08:10
Zolang hij maar geen Marsrover koopt zal het wel goed zijn :D
;D :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Hoi Bas gefeliciteerd op naar het pratijkexamen, heb je al een proefexamen gereden?
mainly British stuff

twani

Citaat van: Bas Akkerman op januari 25, 2013, 14:15:40
Haha, ik zal daar echt wel minder lang over doen. Het scheelt dat er niet zo heel veel keus is binnen mijn budget in combinatie met mijn wensen (automaat, cruisecontrol, ruime kofferbak). Theo zal ik zeker wel advies vragen, als hij dat goed vindt tenminste.
;D :thumbs-up:
Ik ga je helpen Bas ;)  En daarmee bedoel ik niet persé dat je een auto bij mij moet kopen, vind het belangrijker dat we voor jou de juiste, én een goede auto op de kop tikken. Of deze nu bij míj of elders vandaan komt, dat vind ik van minder belang.....

Deleted Member 2

Citaat van: twani op januari 25, 2013, 19:01:34
Ik ga je helpen Bas ;)  En daarmee bedoel ik niet persé dat je een auto bij mij moet kopen, vind het belangrijker dat we voor jou de juiste, én een goede auto op de kop tikken. Of deze nu bij míj of elders vandaan komt, dat vind ik van minder belang.....

:angel:


Deleted Member 2


Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op januari 25, 2013, 17:15:30
Hoi Bas gefeliciteerd op naar het pratijkexamen, heb je al een proefexamen gereden?
Nee, dat wil ik zo spoedig mogelijk gaan doen.

Citaat van: twani op januari 25, 2013, 19:01:34
Ik ga je helpen Bas ;)  En daarmee bedoel ik niet persé dat je een auto bij mij moet kopen, vind het belangrijker dat we voor jou de juiste, én een goede auto op de kop tikken. Of deze nu bij míj of elders vandaan komt, dat vind ik van minder belang.....
Dat waardeer ik zeer, echt. En ik sluit natuurlijk niet uit dat de uiteindelijke koop bij jou is. Dat zien we tegen die tijd wel. ;)

Citaat van: Onder013 op januari 25, 2013, 19:50:58
Triode Dick zal je belonen mijn zoon ;D
Mmm, dat klinkt toch wat vaag. ;)

Het is niet bepaald geweldige kwaliteit, maar hier wat sfeerplaatjes:



Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Wat zijn die lampjes op je Harbeth's Bas? Heb jij actieve exemplaren? ;D

Bas Akkerman

Citaat van: twani op januari 25, 2013, 22:50:37
Wat zijn die lampjes op je Harbeth's Bas? Heb jij actieve exemplaren? ;D
Yep, kan ik de klankbalans mee wijzigen! Pfff, ik zou helemaal gek worden van een toonregeling! :crazy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Martin!!!

mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Dynky op januari 26, 2013, 09:27:11
wat ligt er nou op de rechter speaker ?
Een rode neproos. Tegenover zo'n mooie opstelling staat deze "verfraaiing". ;)

Citaat van: Martin!!! op januari 26, 2013, 09:29:07
Draait het Qnap-je nu al Bas?
Het Qnap-je moet nog afbetaald worden... ;) Morgen maar eens echt gaan beginnen met rippen, dat stond deze week even stil.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op januari 26, 2013, 11:46:54
Een rode neproos. Tegenover zo'n mooie opstelling staat deze "verfraaiing". ;)
Het Qnap-je moet nog afbetaald worden... ;) Morgen maar eens echt gaan beginnen met rippen, dat stond deze week even stil.

Oké dat is jammer, ik dacht dat je de Qnap al in bezit had.

Ik ga zo richting Arnhem (de sneeuwbui achterna) om bij forumsponsor Wifimedia een Synology Diskstation DS213 (2.0GHz, 512MB) en twee 3000GB Western Digital Caviar Green WD30EZRX op te halen.   :pompom:

Weust is zo goed om volgende week zaterdag het één en ander hier verder te installeren. Dus volgende week ga ik dus ook volop aan de rip.......  :coffee:
mainly British stuff

Eddye

Citaat van: Martin!!! op januari 26, 2013, 12:42:08
Oké dat is jammer, ik dacht dat je de Qnap al in bezit had.

Ik ga zo richting Arnhem (de sneeuwbui achterna) om bij forumsponsor Wifimedia een Synology Diskstation DS213 (2.0GHz, 512MB) en twee 3000GB Western Digital Caviar Green WD30EZRX op te halen.   :pompom:

Weust is zo goed om volgende week zaterdag het één en ander hier verder te installeren. Dus volgende week ga ik dus ook volop aan de rip.......  :coffee:
Alvast gefeliciteerd met je aankoop, daar ga je veel gemak van hebben!
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Martin!!!

Citaat van: Eddye op januari 26, 2013, 13:16:40
Alvast gefeliciteerd met je aankoop, daar ga je veel gemak van hebben!

Dank je, dat denk ik ook....  :D
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Bas Akkerman op januari 10, 2013, 17:17:10
Nou, DBPoweramp heb ik inmiddels gedownload en geinstalleerd.

Nu heb ik echter "problemen" met Accuraterip, althans ik krijg niet zoals in de handleiding de prompt om Accuraterip in te stellen. Ik heb meerdere cd's van http://www.accuraterip.com/keydiscs.htm gebruikt, maar nog steeds geen prompt. Eerder is me dit bij Exact Audio Copy wel gelukt en sindsdien is de cd-speler waarmee ik rip niet veranderd. Kan het zijn dat Accuraterip dus eigenlijk al goed is ingesteld (en dat het een overkoepelend programma is "om DBP en EAC heen")? En zo ja, kan ik dat ergens checken?
Of moet ik meerdere cd's blijven proberen tot Accuraterip binnen DBP is gelukt? Ik hoop natuurlijk het eerste... ;)
Ik word hier inmiddels wel een beetje schijtziek van om eerlijk te zijn.

Inmiddels heb ik al zo'n 50 cd's geprobeerd en nog steeds krijg ik niet de melding dat hij Accuraterip configureert. Wel geeft hij onderaan de lijst van nummers (als ik een cd in de lade heb) dat deze te vinden is in Accuraterip. Ook staat er bij de instellingen van Secure: 'Pass 1: Acurraterip verified'. En staat er een offset bij de instellingen van de cd-speler.

Heeft hij het nu wel of niet geconfigureerd!? :turn:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Wat is de melding die je krijgt als hij klaar is met rippen? Kopieer eens een deel van het log bestand...

vanzomereng

Bij standaardinstall.van DbPowerAmp hoeft je m.i.z. niks te doen en is AccuteRip een feit..
Als je vervolgens een CD-rip komt er toch achter het nummer (in kolom) de tekst
Accurate of AcuteredRip of iets dergelijks.
Soms helpt het om 1 nummer die niet "bit-perfect" geript is, nog een aantal pogingen te wagen.

Kan me niet 100% herinneren (al een tijdje terug dat ik deze gebruikt heb) maar anders verschijnt achter het nummer
(in het rood) NotAccurate of iets dergelijks...

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD