Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.


weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Martin!!!

Misschien een agenda vragen voor je verjaardag, die je dan uiteraard niet onder het nog aan te schaffen vloerkleed moet schuiven hé  ;D
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Hipster op januari 14, 2013, 18:14:57
Basfusor. ;)
Haha. 'Wat klinkt het lekker nu er minder Bas is.' hoor ik de visite al roepen!

Citaat van: Martin!!! op januari 14, 2013, 18:53:09
Misschien een agenda vragen voor je verjaardag, die je dan uiteraard niet onder het nog aan te schaffen vloerkleed moet schuiven hé  ;D
Noch onder stoelen of banken. ;)
Zelfs een agenda heeft niet altijd het gewenste effect... :confused:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op januari 14, 2013, 19:33:18
Haha. 'Wat klinkt het lekker nu er minder Bas is.' hoor ik de visite al roepen!
Noch onder stoelen of banken. ;)
Zelfs een agenda heeft niet altijd het gewenste effect... :confused:
Bij een agenda zit meestal geen gebruiksaanwijzing, maar het idee erachter is dat je opschrijft op de juiste bladzijde wat je met iemand hoe laat en waar hebt afgesproken. Regelmatig lees je dat dan terug. B.v. Op zondag voor de komende week, en 's morgens tijdens je ontbijt voor die dag.




Geen dank :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Daar gebruik ik dus de agenda in mijn telefoon voor.
Die gesynced word via een cloud met mijn iPad en computers (indien geconfigureerd).
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Citaat van: weust op januari 14, 2013, 19:41:55
Daar gebruik ik dus de agenda in mijn telefoon voor.
Die gesynced word via een cloud met mijn iPad en computers (indien geconfigureerd).
Ik ook, maar je moet klein beginnen....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

In dat geval raad ik stoepkrijt aan. Hij heeft genoeg tegels voor de deur liggen.
Is tijdelijk natuurlijk, maar kun je wel ervaring op doen met noteren ansich ;)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Citaat van: weust op januari 14, 2013, 19:46:46
In dat geval raad ik stoepkrijt aan. Hij heeft genoeg tegels voor de deur liggen.
Is tijdelijk natuurlijk, maar kun je wel ervaring op doen met noteren ansich ;)
Nee, ik las iets terug over sneeuw in jullie regio. Dat maakt het teruglezen weer lastig ;)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

weust

Het heeft flink gesneeuwd idd.
Maar hij woont in een flat, dus het trappenhuis is er prima geschikt voor.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op januari 14, 2013, 20:04:27
Kan, kan. Maar zou henna gebruiken.
En dan de verjaardagen laten tatoeëren. Ja, dat is wel een idee.

En verder zoiets, voor hier binnen:

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

En hoe doe je dat wanneer je buiten de deur bent dan?
Niet erg efficiënt.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op januari 14, 2013, 20:08:41
En dan de verjaardagen laten tatoeëren. Ja, dat is wel een idee.

En verder zoiets, voor hier binnen:


Zou misschien iets voor de akoestiek doen. Ik zeg proberen :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: weust op januari 14, 2013, 20:13:39
En hoe doe je dat wanneer je buiten de deur bent dan?
Niet erg efficiënt.
Dat zet ik even in de agenda om later op terug te komen. Oh, wacht...

Maar mijn geheugen (of het gebrek eraan) is nu wel genoeg besproken. Heeft er nog iemand goede plekken om voor vloerkleden te kijken?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Welke prijsklasse? Bij de Gamma en Karwei hebben ze hele acceptabele vloerkleden. Anders Ikea. Veel duurder zijn de tapijtzaken bij de meubelboulevards. Online is ook veel te vinden, maar dan zie je een foto, en dat is vaak een groot verschil met de werkelijkheid voor wat betreft kleur.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Deleted member

Zelf goed geholpen en kunnen slagen bij Free Design (Capelle aan den IJssel), groot assortiment voor elk budget en veel voorraad om te zien en/of direct te kopen.

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op januari 14, 2013, 20:46:38
Welke prijsklasse? Bij de Gamma en Karwei hebben ze hele acceptabele vloerkleden. Anders Ikea. Veel duurder zijn de tapijtzaken bij de meubelboulevards. Online is ook veel te vinden, maar dan zie je een foto, en dat is vaak een groot verschil met de werkelijkheid voor wat betreft kleur.
Zeg een budget tot €1000,- voor pakweg 250 cm x 350 cm (zal dat nog eens goed nameten). Een kleed vind ik een dusdanig grote invloed hebben dat ik het echt een sfeerbreker of een sfeermaker vindt. Veel kleden vind ik het vaak "net niet" hebben en tot op heden ben ik/zijn we nog geen uitvoering tegengekomen waar we echt op vielen. Niet dat ik per se dat bedrag wil betalen, maar het geeft een grens aan.

Citaat van: Antoine op januari 14, 2013, 20:50:42
Zelf goed geholpen en kunnen slagen bij Free Design (Capelle aan den IJssel), groot assortiment voor elk budget en veel voorraad om te zien en/of direct te kopen.
Dank je! Jouw kleed vind ik echt prachtig. Of het ook bij ons zou staan, vind ik lastig te bepalen en dan vooral de kleur.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

Als je niets kunt vinden kun je ook nog ervoor kiezen kwaliteitstapijt te laten afbiezen of ombiezen en van een goede onderlaag te laten voorzien. Dan heb je enorm veel keuze. Ik was voor mijn huiskamer op zoek, kon niet echt iets vinden, en heb uiteindelijk die route gevolgd en een hoogpolig tapijt van hele goede kwaliteit laten vermaken. Veelal ook nog wat gunstiger qua prijs.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Bas Akkerman

Citaat van: tompj op januari 14, 2013, 22:21:05
Als je niets kunt vinden kun je ook nog ervoor kiezen kwaliteitstapijt te laten afbiezen of ombiezen en van een goede onderlaag te laten voorzien. Dan heb je enorm veel keuze. Ik was voor mijn huiskamer op zoek, kon niet echt iets vinden, en heb uiteindelijk die route gevolgd en een hoogpolig tapijt van hele goede kwaliteit laten vermaken. Veelal ook nog wat gunstiger qua prijs.
Ok, en zijn dat dan restpartijen of zo? Hoe moet ik dat zien? Ben er niet zo in thuis.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

Nee hoor, kun je bij een beetje inrichter gewoon bestellen en laten maken. Gewoon alle courante tapijten mogelijk.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Bas Akkerman

Citaat van: tompj op januari 14, 2013, 23:05:12
Nee hoor, kun je bij een beetje inrichter gewoon bestellen en laten maken. Gewoon alle courante tapijten mogelijk.
Ok, dat verruimt de mogelijkheden zeker. Bedankt!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

Mocht je bot vangen bij jou in de buurt kan ik je uiteraard mijn adresje geven, maar volgens mij moet het bij elke goede inrichter kunnen. Wel even goed letten op de afwerking. Bij mij is het zaakje omgezoomd en vervolgens is de pool op de rand ingekort. Dan heb je geen rand, maar een perfecte afwerking. Je kunt ook een aantal opties kiezen met bies/randafwerking als je dat mooi vindt.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Bas Akkerman

Citaat van: tompj op januari 14, 2013, 23:50:20
Mocht je bot vangen bij jou in de buurt kan ik je uiteraard mijn adresje geven, maar volgens mij moet het bij elke goede inrichter kunnen. Wel even goed letten op de afwerking. Bij mij is het zaakje omgezoomd en vervolgens is de pool op de rand ingekort. Dan heb je geen rand, maar een perfecte afwerking. Je kunt ook een aantal opties kiezen met bies/randafwerking als je dat mooi vindt.
Niet alleen visueel is een goed afgewerkte rand belangrijk, maar ook voor mijn rolstoel. Anders ga ik steeds op mijn plaat als ik even een muziekje ga luisteren. :laugh: Eens kijken welke winkels me kunnen helpen.

Ik heb nog niet gekeken, maar het heeft hier flink gesneeuwd zo te horen aan het gedempte geluid van een dichtslaande autodeur... Sneeuw vind ik zooooo mooi. :worship: Welke muziek zal ik er eens bij pakken? Ah ja, Monolake en Fever Ray!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten