Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op januari 11, 2013, 10:52:22
Je kan mss ook eens aan de slag om zelf wat (eenvoudige) panelen te maken, zoals ik heb gedaan? Ikea en rotswol of noppenschuim is all you need... Kost niets en houdt je weer even van de straat  ;D
Als het effect heeft, wil ik dat zeker doen. Heb hier al het een en ander hangen en het is zo gedaan om daar rockwol (is het toch?) achter te maken. Nou ja, in mijn geval... Maar eerst de gordijnen en vloerkleed, horen wat dat doet.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

Citaat van: frank2 op januari 11, 2013, 11:01:49
Het heeft effect, toevallig gisteren nog zitten testen.
Ok, ga ik in de toekomst zeker proberen.

Net is Zee weer langs geweest en dat was wederom weer erg gezellig! Ik mag zijn cd's even lenen, dus dat wordt de komende tijd weer wat meer klassieke muziek. :bigsmile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op januari 11, 2013, 15:37:58
Ok, ga ik in de toekomst zeker proberen.

Net is Zee weer langs geweest en dat was wederom weer erg gezellig! Ik mag zijn cd's even lenen, dus dat wordt de komende tijd weer wat meer klassieke muziek. :bigsmile:
Is Zee zo'n klassieke muziek fanaat? Misschien wil hij wel tips delen?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Maro

Citaat van: Bas Akkerman op januari 11, 2013, 15:37:58
Ok, ga ik in de toekomst zeker proberen.

Net is Zee weer langs geweest en dat was wederom weer erg gezellig! Ik mag zijn cd's even lenen, dus dat wordt de komende tijd weer wat meer klassieke muziek. :bigsmile:

Je gaat ze toch niet rippen heh... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op januari 11, 2013, 15:45:27
Is Zee zo'n klassieke muziek fanaat? Misschien wil hij wel tips delen?
Dat wil hij vast met alle plezier doen!

Citaat van: Maro op januari 11, 2013, 16:02:54
Je gaat ze toch niet rippen heh... :D
Inderdaad, dat ga ik niet doen. ;) ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Zee

Hoi Bas,
Het was weer erg gezellig gisteren.  Ik hoop dat de buren niet hebben geklaagd na het draaien van Sheherazade op sterkte  ;)
Laat maar weten wat je van de verschillende CDs vindt, dan kunnen we indien gewenst eens een diepere duik in mijn CD kast van dat bepaalde genre nemen.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Bas Akkerman

Citaat van: Zee op januari 12, 2013, 10:45:30
Hoi Bas,
Het was weer erg gezellig gisteren.  Ik hoop dat de buren niet hebben geklaagd na het draaien van Sheherazade op sterkte  ;)
Laat maar weten wat je van de verschillende CDs vindt, dan kunnen we indien gewenst eens een diepere duik in mijn CD kast van dat bepaalde genre nemen.
Ik vond het zeker ook gezellig Zee, het gedachten wisselen over van alles en nog wat niet minder. Nog gespeeld gisteren?
Dat zal ik zeker doen, alhoewel ik het vaak lastig vind precies te duiden wat nu hetgeen is dat me zo aantrekt in de muziek. Niet alleen bij klassiek dus.
Ik vond het wel heel gaaf om de dynamiekrijke opname te horen en de aanwezigheid haast te voelen. Het was nog zeker niet zo luid als in de concertzaal, maar het was toch aardig de in de goede richting. ;)
Het stuk voor blazers vond ik ook bijzonder. Mooi om de verschillende klankkleuren van klarinetten, oboe's en volgens mij een fluit zo treffend te horen.

Linda vertelde net dat ze Bach aan het luisteren was en haar de echtheid van de uitvoering zo opvielen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


Maximus_Aurelius

Citaat van: Zee op januari 12, 2013, 10:45:30
Hoi Bas,
Het was weer erg gezellig gisteren.  Ik hoop dat de buren niet hebben geklaagd na het draaien van Sheherazade op sterkte  ;)
Laat maar weten wat je van de verschillende CDs vindt, dan kunnen we indien gewenst eens een diepere duik in mijn CD kast van dat bepaalde genre nemen.

Ik zoek nog een mooie/goede opname van de Sheherazade, tips?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

AbZ

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 13, 2013, 11:48:29
Ik zoek nog een mooie/goede opname van de Sheherazade, tips?
Seiji Ozawa
Boston Symphony Orchestra
1978

p.s.
Bij dit stuk hangt ook veel van de violist af (& jouw smaak daarin, als je die hebt).
Bij genoemde opname is dat niet eens zo'n megabekende,  Joseph Silverstein.

Linx


Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op januari 13, 2013, 16:50:36
Seiji Ozawa
Boston Symphony Orchestra
1978

p.s.
Bij dit stuk hangt ook veel van de violist af (& jouw smaak daarin, als je die hebt).
Bij genoemde opname is dat niet eens zo'n megabekende,  Joseph Silverstein.
Dat laatste begin ik nu ook steeds meer te hebben met klassiek. De stijl van spelen, vind ik toch wel van belang of ik een stuk bijzonder vind of niet. Eigenlijk nog wel meer dan de opnamekwaliteit. Zei de klassiekconnaisseur. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Zee

Van Sheherazade van Rimsky-Korsakov zijn er uiteraard erg veel (goede) uitvoeringen.  In mijn kast staan de volgende:









Deze laatste opname is degene die we bij Bas hebben gedraaid. 




- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op januari 13, 2013, 21:06:51
Dat laatste begin ik nu ook steeds meer te hebben met klassiek. De stijl van spelen, vind ik toch wel van belang of ik een stuk bijzonder vind of niet. Eigenlijk nog wel meer dan de opnamekwaliteit. Zei de klassiekconnaisseur. ;)
Zo is het...  ongeveer,

Citaat van: Zee op januari 13, 2013, 21:33:13
Van Sheherazade van Rimsky-Korsakov zijn er uiteraard erg veel (goede) uitvoeringen.
Ik heb er >6 geloof ik (nu niet binnen handbereik).  Het is bijna zoiets als de Notenkraker, heel toegankelijk, dus eindeloos vaak opgenomen.  Gergiev met het Kirov moet mooi zijn, zo dichtbij de bron...

Zee

De opname van Giergiev wordt inderdaad hoog aangeslagen.  Persoonlijk ben ik niet een echte Gergiev fan en zo ook niet in dit geval.   De opname van Litton is beter, maar de uitvoering van Kondrashin is mede door het KCO een topper.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

)p(

Citaat van: Zee op januari 13, 2013, 21:48:09
De opname van Giergiev wordt inderdaad hoog aangeslagen.  Persoonlijk ben ik niet een echte Gergiev fan en zo ook niet in dit geval.   De opname van Litton is beter, maar de uitvoering van Kondrashin is mede door het KCO een topper.

Ik prefereer ook die van Kondrashin.

AbZ


Martin!!!

Hou gaat het met het streamen Bas, schiet het een beetje op?

Nog probleempjes met de dBpoweramp software?
mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op januari 14, 2013, 13:40:21
Hou gaat het met het streamen Bas, schiet het een beetje op?

Nog probleempjes met de dBpoweramp software?
Nou, verkeerde afspraken maken, daar ben ik in ieder geval goed in. Weust was net hier, maar helaas heb ik dat verkeerd afgesproken... :blush:
De NAS heb ik ook nog niet, dus dat streamen laat nog even op zich wachten. Verder ben ik nog niet verder gegaan met dBpoweramp, ik heb van het weekend vooral film gekeken en muziek geluisterd. Waarbij ik het in het weekend wederom opener vond klinken dan doordeweeks. :dry:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op januari 14, 2013, 14:26:32
Nou, verkeerde afspraken maken, daar ben ik in ieder geval goed in. Weust was net hier, maar helaas heb ik dat verkeerd afgesproken... :blush:
De NAS heb ik ook nog niet, dus dat streamen laat nog even op zich wachten. Verder ben ik nog niet verder gegaan met dBpoweramp, ik heb van het weekend vooral film gekeken en muziek geluisterd. Waarbij ik het in het weekend wederom opener vond klinken dan doordeweeks. :dry:

Dacht ook ergens gelezen te hebben dat Weust vandaag bij je langs zou komen i.v.m. de UTP-bekabeling! Uhhh niet dus?

Raar ik heb dat ook vaak dat het in weekend beter klinkt, ik heb het ooit toegedicht aan het laagtarief en de daar aan gekoppelde schakelingen in de meterkast....

mainly British stuff

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op januari 14, 2013, 14:32:43
Dacht ook ergens gelezen te hebben dat Weust vandaag bij je langs zou komen i.v.m. de UTP-bekabeling! Uhhh niet dus?

Raar ik heb dat ook vaak dat het in weekend beter klinkt, ik heb het ooit toegedicht aan het laagtarief en de daar aan gekoppelde schakelingen in de meterkast....
Hij was er wel, maar ik moet er zo vandoor, erg vervelend vind ik en niet erg attent. Binnenkort een tweede poging hopelijk...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Ik heb een aardig eind gefietst. Ook niet verkeerd.
Alleen wat ik zei over de sneeuwvlokken dat het nog niet veel was?
Dat werd erger en erger :)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op januari 14, 2013, 15:53:21
Ik heb een aardig eind gefietst. Ook niet verkeerd.
Alleen wat ik zei over de sneeuwvlokken dat het nog niet veel was?
Dat werd erger en erger :)
En ik schaamde me dieper en dieper... :blush: Soms zou ik wel een grote rol behang willen kopen en me zelf er achter willen plakken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Citaat van: Bas Akkerman op januari 14, 2013, 17:37:17
En ik schaamde me dieper en dieper... :blush: Soms zou ik wel een grote rol behang willen kopen en me zelf er achter willen plakken.
Basfusor. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)