Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

twani

Citaat van: Bas Akkerman op december 14, 2012, 21:35:31
Sjonge, ik blijf me nog steeds verbazen hoe deze set zich als een kameleon gedraagt. Nu speel ik Monolake en ook hier lijkt het alsof de set hier voor gemaakt is, ambient in dit geval.
Bas draait eindelijk eens één van mijn muziekstijlen :pompom:  Ambiënt gaat inderdaad heel erg goed op Harbeth

Bas Akkerman

Citaat van: twani op december 14, 2012, 21:49:31
Bas draait eindelijk eens één van mijn muziekstijlen :pompom:  Ambiënt gaat inderdaad heel erg goed op Harbeth
Wat zijn nog meer "jouw" muziekstijlen? En heb je nog aanraders als het gaat om ambiënt?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op december 14, 2012, 21:50:46
Wat zijn nog meer "jouw" muziekstijlen? En heb je nog aanraders als het gaat om ambiënt?
Ik zal je binnenkort eens een paar "must listen" nummers doorgeven...

Andere stijlen zijn oa. Psytrance, chillout, lounge, avantgarde......

Bas Akkerman

Citaat van: twani op december 14, 2012, 21:55:56
Ik zal je binnenkort eens een paar "must listen" nummers doorgeven...

Andere stijlen zijn oa. Psytrance, chillout, lounge, avantgarde......
Leuk! Van de andere stijlen mag ook gerust! Grappig dat ik weer een heel ander beeld van jou had op dat gebied. Eerder soul, jaren 50, sommige gitaarmuziek als Dire Straits.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Check ook "Speedy J" met zijn album "G-Spot".
Het nummer "The Oil Zone" is een van mijn favoriete nummers.

Ambient uit 1992 iirc.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Die albums ga ik zeker nog eens luisteren jongens, leuk!

Ik speel met de gedachte om de PS Audio Duet Power Center aan te schaffen. Nu vraag ik me echter af of dit verstandig is. Met één enkele stroomkabel worden alle Resolution Audio-onderdelen namelijk gevoed. De PS Audio heeft dus ook op alle onderdelen invloed. Ik hoor verschillende verhalen; van een analytischer geluid (wat ik absoluut niet wil) tot een schoner geluid.

Proberen kan altijd natuurlijk, maar wat zijn jullie ideeën?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op december 14, 2012, 22:14:36
Leuk! Van de andere stijlen mag ook gerust! Grappig dat ik weer een heel ander beeld van jou had op dat gebied. Eerder soul, jaren 50, sommige gitaarmuziek als Dire Straits.

Mantovani voor Twani :wub:

Eddye

Dacht dat je de akoustiek wilde verbeteren. Daar heb je denk ik meer aan.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

MVG

Citaat van: Eddye op december 16, 2012, 14:51:10
Dacht dat je de akoustiek wilde verbeteren. Daar heb je denk ik meer aan.

+ 1! Kun je ook bijleggen om een mooi kleed te kopen  ;)

Staaled

Citaat van: Bas Akkerman op december 16, 2012, 14:47:55
Die albums ga ik zeker nog eens luisteren jongens, leuk!

Ik speel met de gedachte om de PS Audio Duet Power Center aan te schaffen. Nu vraag ik me echter af of dit verstandig is. Met één enkele stroomkabel worden alle Resolution Audio-onderdelen namelijk gevoed. De PS Audio heeft dus ook op alle onderdelen invloed. Ik hoor verschillende verhalen; van een analytischer geluid (wat ik absoluut niet wil) tot een schoner geluid.

Proberen kan altijd natuurlijk, maar wat zijn jullie ideeën?
Ik heb Quintets in gebruik en die laten ,in mijn oren, het "leven" ongemoeid.




"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

Citaat van: Eddye op december 16, 2012, 14:51:10
Dacht dat je de akoustiek wilde verbeteren. Daar heb je denk ik meer aan.
heel erg mee eens !  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

bmateijsen

Citaat van: Bas Akkerman op december 16, 2012, 14:47:55
Die albums ga ik zeker nog eens luisteren jongens, leuk!

Ik speel met de gedachte om de PS Audio Duet Power Center aan te schaffen. Nu vraag ik me echter af of dit verstandig is. Met één enkele stroomkabel worden alle Resolution Audio-onderdelen namelijk gevoed. De PS Audio heeft dus ook op alle onderdelen invloed. Ik hoor verschillende verhalen; van een analytischer geluid (wat ik absoluut niet wil) tot een schoner geluid.

Proberen kan altijd natuurlijk, maar wat zijn jullie ideeën?

Niet alle merken vinden filtering even fijn.....

garmtz

Bovendien heeft de Opus 21 al intern een lichtnetfilter...

Bas Akkerman

Leve de adviezen op een forum als deze! Wel grappig om jullie uitgesproken reacties zo te lezen en mij even een rotschop terug naar de akoestiek te geven. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

MVG


tompj

Citaat van: Bas Akkerman op december 16, 2012, 15:21:42
Leve de adviezen op een forum als deze! Wel grappig om jullie uitgesproken reacties zo te lezen en mij even een rotschop terug naar de akoestiek te geven. ;D
Bas, jij moet toch wel een van de meest onrustige Harbeth gebruikers zijn. Inderdaad...relax!
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

YamahaRXV

Citaat van: tompj op december 16, 2012, 15:34:10
Bas, jij moet toch wel een van de meest onrustige Harbeth gebruikers zijn. Inderdaad...relax!

De tekenen van het upgrade virus zijn ook bij Bas aanwezig..... :tongue2:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Citaat van: MVG op december 16, 2012, 15:29:38
Graag gedaan! Maak je niet druk, sit back, relax!
Citaat van: tompj op december 16, 2012, 15:34:10
Bas, jij moet toch wel een van de meest onrustige Harbeth gebruikers zijn. Inderdaad...relax!
Citaat van: YamahaRXV op december 16, 2012, 15:43:39
De tekenen van het upgrade virus zijn ook bij Bas aanwezig..... :tongue2:
Het is meer dat ik gewoon graag alles optimaliseer. Met de apparatuur en de opstelling heb ik dat gedaan en ook met de akoestiek, de stroomvoorziening en de streamer wil ik dat gaan doen. Maar dat betekent niet dat ik nu niet geniet, in tegendeel!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Citaat van: YamahaRXV op december 16, 2012, 15:43:39
De tekenen van het upgrade virus zijn ook bij Bas aanwezig..... :tongue2:
Hij is niet van plan een component te vervangen . ;)

Maar streeft naar het optimaliseren van huidig spul.
Incubatietijd...... :P
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: Bas Akkerman op december 16, 2012, 16:09:49
Het is meer dat ik gewoon graag alles optimaliseer. Met de apparatuur en de opstelling heb ik dat gedaan en ook met de akoestiek, de stroomvoorziening en de streamer wil ik dat gaan doen. Maar dat betekent niet dat ik nu niet geniet, in tegendeel!
En die had ik nog niet gelezen. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Bas, ik heb net pagina 1 doorgelezen, begrijp ik het goed als ik zeg dat je nog geen aparte stroomvoorziening hebt, standaard bijgesloten netkabels gebruikt, en nog geen stekkerblok hebt?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bas Akkerman

Jongens, jullie willen te graag dat ik ontevreden ben. Dan koop ik weer nieuwe spullen, blijft dit forum bestaan en kunnen jullie zeggen "zie je wel, ook jij ontkomt er niet aan". ;) Maar ik ben helemaal niet ontevreden over mijn spullen, lees: de geluidsweergave. Het lijkt me gewoon leuk om dat wat ik nog niet heb aangepakt aan te pakken om echt alles uit de set te halen. Vandaar ook de topictitel. Akoestiek staat daarbij met stipt op 1.

Citaat van: frank2 op december 16, 2012, 16:21:33
Bas, ik heb net pagina 1 doorgelezen, begrijp ik het goed als ik zeg dat je nog geen aparte stroomvoorziening hebt, standaard bijgesloten netkabels gebruikt, en nog geen stekkerblok hebt?
Klopt Frank. Dat is voor een later stadium, akoestiek zal een veel groter effect hebben.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Citaat van: Bas Akkerman op december 16, 2012, 16:31:23
Jongens, jullie willen te graag dat ik ontevreden ben. Dan koop ik weer nieuwe spullen, blijft dit forum bestaan en kunnen jullie zeggen "zie je wel, ook jij ontkomt er niet aan". ;) Maar ik ben helemaal niet ontevreden over mijn spullen, lees: de geluidsweergave. Het lijkt me gewoon leuk om dat wat ik nog niet heb aangepakt aan te pakken om echt alles uit de set te halen. Vandaar ook de topictitel. Akoestiek staat daarbij met stipt op 1.
Klopt Frank. Dat is voor een later stadium, akoestiek zal een veel groter effect hebben.

Klopt akoestiek kan/maakt veel verschil, maar onderschat de bekabeling ook niet, daar is nog veel te bereiken zonder dat het duur wordt. Ook stekkerblokken hebben een bepaalde klank, daar zit echt verschil tussen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

tompj

Citaat van: frank2 op december 16, 2012, 16:40:30
Klopt akoestiek kan/maakt veel verschil, maar onderschat de bekabeling ook niet, daar is nog veel te bereiken zonder dat het duur wordt. Ook stekkerblokken hebben een bepaalde klank, daar zit echt verschil tussen.
Onruststroker! ;D
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element