Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op december 11, 2012, 22:44:31
Cool man! Nou, had ik die brief toch moeten laten tekenen bij jullie binnenkomst. Dit gaat me geld kosten... :laugh:

Tenzij je je stands al aan een refill heb onderworpen, dan laat ik de claim achterwege  :police:
mainly British stuff

Eddye

Citaat van: Martin!!! op december 11, 2012, 22:20:06
Ik wist het eigenlijk al van tevoren, die M&G bij Bas gaat me geld kosten  :devil:

Ter ondersteuning en voor wat (meer) fundament van mijn Harbeth's M30.1 AE komt hier a.s. vrijdag een Velodyne SPL 1000 Ultra op demo. Uiteraard van BB&G!

Ik kijk er naar uit...............  :pompom:

Waar zo'n M&G al niet goed voor is. :D Veel plezier met de demo.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op december 11, 2012, 23:08:03
Tenzij je je stands al aan een refill heb onderworpen, dan laat ik de claim achterwege  :police:
Dat is geheel mijn aandeel. ::) Vandaag nog even "geringd", maar op het gehoor klinken ze hetzelfde. En alweer vanaf 7.30u muziek aan het draaien, dus het korreltje meer of minder heeft daar geen effect op. ;D

Citaat van: Eddye op december 12, 2012, 07:28:43
Waar zo'n M&G al niet goed voor is. :D Veel plezier met de demo.
Jij nog plannen...? :devil:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Eigenlijk de al langer bestaande wens om stereo en HT te scheiden. Ik merk dat ik steeds meer voor muziek ga de laatste tijd.
Het (vage) idee is om de CM9's in de woonkamer te laten staan, met de Rotel eindbak en een (nog aan te schaffen) voorversterker + DAC of een geïntegreerde stereoversterker met PRE-OUTS (b.v. de nieuwe Rotel RA-11)

De HT zou dan in de 2de slaapkamer (dat is nu de computerkamer) komen.

Zoals ik al schreef zit ik een beetje op een punt dat muziek me meer doet dan film. Door het te scheiden heb ik meer mogelijkheden qua opstelling, luisterpositie en (ook niet onbelangrijk) upgrade mogelijkheden. Dit zijn ideeën die wel vaker door mijn hoofd spoken. Dat ik er aan blijf denken is voor mij wel een teken dit ooit eens uit te voeren.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Ik zal vast niet de enige zijn, maar zeker doen! Zeker als je de ruimte hebt om het te doen, denk ik dat je er veel plezier aan gaat beleven.
Het is natuurlijk wel weer uitzoekwerk en het upgradevirus komt dan weer om de hoek kijken. Juist als je eigenlijk tevreden bent met je set, kan ik me voorstellen dat dat wel iets is waar je tegenop kijkt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Akoestiek... Het volgende, grote project. Iets dat nog even op zich laat wachten, maar natuurlijk wil ik jullie er bij betrekken. Onderstaand is een greep uit een discussie in Antoine's topic en wat mij betreft de start om dit onderwerp te onderzoeken. Ik heb er over gedacht om dit in een apart topic te behandelen, maar dan loopt het uiteindelijk toch door elkaar heen met alle verwarring van dien.

CitaatQuote from: Antoine on Today at 11:10:58
Akoestiek, zou ook zeker prioriteit moeten hebben naar mijn mening Bas!  En ja, dat kan ook zeer prijzig zijn afhankelijk van wat je gaat doen uiteraard, ik weet er "alles" van. 
Een mooi vloerkleed kost al snel rond de €1000,- en dan heb ik het nog niet eens over het akoestisch plafond dat steeds zekerder lijkt te worden. Daar moet ik eerst voor sparen, dus dat duurt nog wel even. Nu speelt het al erg fijn, in die zin is er geen haast bij.

CitaatVloerkleden zijn idd. prijzig, ik heb degene bekeken die jij laatst noemde in je topic. Mooi! 

Overigens zal een vloerkleed bijdragen maar wel redelijk smalbandig (voornamelijk in 't hoog), beter dan niets uiteraard maar zo'n plafond werkt veel breedbandiger. Ik zou zelf ook nog extra hoog absorptie/diffusie toe moeten voegen in de kamer en eigenlijk ook in 't laag onder de 80Hz omdat daar de nagalmtijden relatief nog iets te hoog zijn maar 't plafond heeft hier het geluid compleet getransformeerd en werkte over 't gehele hoorbare bereik. Nou ja, je kunt 't eerder in dit topic zien wat 't gedaan heeft. Succes!!
Nagalm rond de 200Hz heeft dan nog wel de meeste belangstelling, daar is wel winst te behalen gehoormatig. Het plafond zal niet alleen voor een verbetering in de geluidskwaliteit zijn, maar ook vooral voor conversatie. Mijn vrouw is aan één kant behoorlijk doof en ook de andere kant is niet geweldig, dus daar zal ook wel resultaat te boeken zijn.
Het vloerkleed is voor de eerste reflecties tegen de grond, niet eens zozeer voor de nagalmtijd. Bovendien ziet het er fraai uit en past het wel in ons interieur.
Heb ik het nog niet over stroomvoorziening gehad, nog genoeg te testen en te wensen.

CitaatPrecies daar is een kleed natuurlijk erg geschikt voor, het dempen van de eerste reflecties in met name het hoog. Een akoestisch plafond doet ENORM veel en zoals je zegt ook in het spraakgebied waardoor je kamer veel rustiger zal 'voelen' en conversaties, ook drukke met verjaardagen etc. veel beter te volgen zijn. Ik zeg tegen iedereen die het maar wil horen, overweeg zo'n plafond als blijkt uit een nagalmmeting dat de nagalmtijden hoog/te hoog zijn. Het komt je muziekweergave maar ook zoals )P( eerder in dit topic zei, het woongenot enorm ten goede. Uiteraard moet de oplossing bij "het probleem" passen, een ruimte met vloerbedekking én compleet plafond kan te veel zijn al heb je natuurlijk ook keuze in de hoeveelheid demping die 't plafond geeft.

In jouw topic kom ik geen duidelijke nagalmmeting tegen, ik zie wel een waterfall van Garmt maar die is slecht af te lezen. Een waterfall plot van REW zou al een stuk meer verhelderend zijn net als de T60 grafieken uit REW (en dan specifiek de Topt waardes).

Als je eerste doel 't gebied rond de 200Hz is dan zit je al gelijk in een moeilijk gebied, in die zin dat dat al redelijk laag in 't frequentiespectrum zit en je dus 'volume' nodig hebt om dit te dempen. Een plafond neemt dit zeker mee als je een afhanghoogte van zo'n 10cm (meer is altijd beter) kunt halen maar wellicht kun je ook iets bereiken met een aantal basstraps, die zijn dan echter weer minder 'esthetisch verantwoord'. Het blijft lastige materie akoestiek dus laat je maar goed adviseren tegen de tijd dat je gaat investeren.
CitaatQuote from: keyser on Today at 14:38:38
Ik heb metingen uitgevoerd bij Bas. Daarvoor heb ik zijn eigen luidsprekers gebruikt en de metingen zijn uitsluitend op en rondom de luisterplek, dus de metingen hebben hun beperkingen. Toch kun je een duidelijke trend in de RT-waarden per tertsband herkennen: boven ongeveer 200 hz is de RT te hoog. De waarden die ik gemeten heb liggen om en nabij 0,65 seconde, maar je niet te veel waarde aan het precieze niveau hechten. Met een geschikt spanplafond zouden de problemen goed verholpen moeten kunnen worden. Ik ben ervan overtuigd dat het geluid er enorm van zal opknappen.
Bedankt voor de toelichting! Grappig is ook, na jouw opmerking destijds, dat ik voor de grap wel eens wat dichter bij de luidsprekers ga zitten. Het directere geluid is dan een stuk gedetailleerder en evenwichtiger. Ik probeer me dan maar een voorstelling te maken van wat dat op grote schaal (door middel van een plafond) op de luisterpositie zou doen.

CitaatHey Martijn, ik heb gezien dat de waarden in de meeste gevallen (dus bij Bas waarschijnlijk niet anders) enorm schommelen in 't bereik 20-20000Hz. Bedoel je echt boven de 200Hz of juist <200Hz? In het laag lopen de waarden vaak rap sneller op dus vandaar de vraag.

Je zegt trouwens spanplafond maar zelf zou ik in eerste instantie naar een systeemplafond kijken, dat is breedbandiger actief. Tenzij je een span variant met grote perforaties (en aanvullende demping door (steen/glas/andere) wol tussen bouwplafond en spanlaag) kiest gebeurt er niet veel in 't laag. Dat is me althans zo uitgelegd door Toine. Een systeemplafond was in mijn situatie ook goedkoper, in de basis al maar ook omdat het plafond zelf al zo goed absorbeert en je er dus eigenlijk geen aanvullende wol voor nodig hebt.

Het valt keer op keer mensen niet op dat 't er hangt hier trouwens, heel grappig dat ik 't eerst aan moet geven en dat mensen dan pas kijken en zeggen o ja! Dit ondanks dat het licht uit de koof rondom ze wel opvalt.
Tegen de tijd dat ik het kan bekostigen, ga ik zeker eerst goed laten meten en de nodige afwegingen maken. En er komt slechts een vloerkleed, dat is ook voor mij zelf het handigst. Tegen die tijd zal ik natuurlijk één en ander in mijn eigen topic zetten. Net wat minder off-topic in het jouwe...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz


Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op december 12, 2012, 18:56:53
Wow, wordt weer interessant! :)
Haha, ja. Al dat blije, tevreden gevoel over de set dat ik hier bericht... Daar is natuurlijk geen bal aan en oersaai! Toekomstige wensen, daar draait het om.

Dus ideeën, valkuilen, opmerkingen, invalshoeken, informatie, links; alles is welkom!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Zoals ik al schreef, als je dit serieus wilt aanpakken; beginnen met laten meten en goed advies is het beste. :) Vanaf daar (als startpunt) kun je gaan kijken hoe je je wensen gaat invullen/"problemen" gaat oplossen. Dat advies zal vanzelf een 'to do' lijstje opleveren en dus ook bepalen welk budget je aan zal moeten wenden. Helaas zie je dan ook welke compromissen je kunt/moet sluiten máár beter zal 't zeker worden!  ;)

Zelf kan ik Toine van Soundscapes aanraden, hij werkt onafhankelijk van fabrikanten en dus bijbehorende oplossingen.

Succes en ik volg je uiteraard en kan eventueel ook nog wel concreet (vanuit m'n eigen ervaring en kennis, die natuurlijk niet zo breed is als die van een echte akoestiekexpert) mee proberen te denken. :thumbs-up:

Als je voor de DIY oplossing gaat dan kan je eigenlijk ook niet echt om meten heen vind ik, dus dan is jezelf een 'spoedcursus' REW of Arta of wat dan ook, geven zeker noodzakelijk naar mijn mening. ;) Alles op gehoor doen is voor ons gewone stervelingen met een klein referentiekader denk ik te moeilijk of op z'n best half werk.

Bas Akkerman

Citaat van: Antoine op december 12, 2012, 20:02:29
Zoals ik al schreef, als je dit serieus wilt aanpakken; beginnen met laten meten en goed advies is het beste. :) Vanaf daar (als startpunt) kun je gaan kijken hoe je je wensen gaat invullen/"problemen" gaat oplossen. Dat advies zal vanzelf een 'to do' lijstje opleveren en dus ook bepalen welk budget je aan zal moeten wenden. Helaas zie je dan ook welke compromissen je kunt/moet sluiten máár beter zal 't zeker worden!  ;)

Zelf kan ik Toine van Soundscapes aanraden, hij werkt onafhankelijk van fabrikanten en dus bijbehorende oplossingen maar wellicht kan BB&G daar ook 't nodige in betekenen al dan niet samen met Mutrox die nu zoals je ongetwijfeld weet bij BB&G aan de gang zijn.

Succes en ik volg je uiteraard en kan eventueel ook nog wel concreet (vanuit m'n eigen ervaring en kennis, die natuurlijk niet zo breed is als die van een echte akoestiekexpert) mee proberen te denken. :thumbs-up:

Als je voor de DIY oplossing gaat dan kan je eigenlijk ook niet echt om meten heen vind ik, dus dan is jezelf een 'spoedcursus' REW of Arta of wat dan ook, geven zeker noodzakelijk naar mijn mening. ;) Alles op gehoor doen is voor ons gewone stervelingen met een klein referentiekader denk ik te moeilijk of op z'n best half werk.
Gemeten gaat er eerst worden, dat is zeker. Ik wil ook daar de aanzet toe, wie gaat het doen?, graag goed bekijken en meerdere kanten belichten. Daarbij hoop ik overigens dat het niet tot uit de hand lopende discussies gaat leiden, maar ik heb goede hoop dat dat niet gebeurt. Naar aanleiding van die metingen wil ik inderdaad een plan-de-campagne maken om van daaruit heel gericht te werken. Voor ik begin met laten meten, wil ik hier wel eerst een vloerkleed hebben, dat zal schelen. Daarnaast zit ik er ook aan te denken om de gordijnen terug te hangen. Maar hoe raar het misschien ook klinkt, ik heb liever een akoestisch plafond dan gordijnen, uit esthetisch oogpunt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Discussie komt ongetwijfeld goed hier, de sfeer is goed tegenwoordig!  :) Nou mijn mening heb je, laat de rest maar komen!  ;)

twani

Een uitstekende constatering Antoine, mooi moment ook om het te benoemen want inderdaad is de sfeer uitstekend. Alles met respect, prima.
Zou het toch zo zijn dat die paar notoire "banpakkers" een heel forum beïnvloedde?

Bas Akkerman

Citaat van: twani op december 12, 2012, 21:12:11
Een uitstekende constatering Antoine, mooi moment ook om het te benoemen want inderdaad is de sfeer uitstekend. Alles met respect, prima.
Zou het toch zo zijn dat die paar notoire "banpakkers" een heel forum beïnvloedde?
Laten we daar van uit gaan. Genoeg daarover, ook al was mijn opmerking dan misschien onnodig uitnodigend (klinkt dat lekker!).

Morgen zal ik eens beschrijven wat ik nu aan "akoestiek hoor" en waar ik verbeteringen op hoop te gaan krijgen. Om mijn prioriteiten inzichtelijk te maken, maar ook om er zelf wat van te leren in de loop van de tijd.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Citaat van: Bas Akkerman op december 12, 2012, 17:49:04
Een mooi vloerkleed kost al snel rond de €1000,-

Tsja, het is maar wat je als mooi benoemd en hoeveel tijd je aan zoeken naar een goedkoper alternatief wilt besteden. Ik ben heel tevree met mn Ikea vloerkleed van 180 euro. ;-) betekent niet dat ik een vloerkleed van 1000 euro (of welk bedrag dan ook) niet mooi(er) kan vinden, maar wat ik heb vind ik mooi genoeg. En ik hou geld over voor andere dingen (in jouw geval: akoestische aanpassingen). Misschien een insteek die je kan overwegen. ;-)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

weust

Vergeet alleen niet de luchtvochtigheid te regelen.
Of je moet genoeg planten hebben. Bij mij staat er een, en dat is niet genoeg :)

Door mijn schapenwollenkleed heb ik veel last van statisch elektriciteit.
Om gek van te worden! Morgen middag even langs de BCC voor een luchtbevochtiger.
Vandaag vloog de zekering er zelfs door... Alles doet het gelukkig nog.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Citaat van: weust op december 12, 2012, 23:51:43
Vergeet alleen niet de luchtvochtigheid te regelen.
Of je moet genoeg planten hebben. Bij mij staat er een, en dat is niet genoeg :)

Door mijn schapenwollenkleed heb ik veel last van statisch elektriciteit.
Om gek van te worden! Morgen middag even langs de BCC voor een luchtbevochtiger.
Vandaag vloog de zekering er zelfs door... Alles doet het gelukkig nog.
... is Bas gisteren bij je geweest?

:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Citaat van: skyfox op december 12, 2012, 23:47:47
Tsja, het is maar wat je als mooi benoemd en hoeveel tijd je aan zoeken naar een goedkoper alternatief wilt besteden. Ik ben heel tevree met mn Ikea vloerkleed van 180 euro. ;-) betekent niet dat ik een vloerkleed van 1000 euro (of welk bedrag dan ook) niet mooi(er) kan vinden, maar wat ik heb vind ik mooi genoeg. En ik hou geld over voor andere dingen (in jouw geval: akoestische aanpassingen). Misschien een insteek die je kan overwegen. ;-)
Het is een insteek die ik zeker overweeg, ook voor ons mag het goedkoop. Door de jaren heen hebben we echter gemerkt dat goedkoop echter duurkoop is. Vaak vinden we net wat duurdere spullen net dat belangrijke stuk beter. Meer zitcomfort, mooiere afwerking, et cetera. Het is ook natuurlijk ook een vicieus cirkeltje, tussen mooie spullen valt iets minder moois op. Ik besef me goed dat dit heel arrogant over kan komen, maar zo is het niet bedoeld en we kijken ook niet neer op de inrichting van anderen, in tegendeel. We vinden ons huis en diens inrichting belangrijker dan bijvoorbeeld vakantie waar de meeste mensen gerust duizenden euro's aan uitgeven. En er komt meestal maar één keer per jaar iets nieuws in huis. Tot die tijd zijn we blij met wat we hebben, waar anderen misschien in één keer alles nieuw kopen.

Citaat van: weust op december 12, 2012, 23:51:43
Vergeet alleen niet de luchtvochtigheid te regelen.
Of je moet genoeg planten hebben. Bij mij staat er een, en dat is niet genoeg :)

Door mijn schapenwollenkleed heb ik veel last van statisch elektriciteit.
Om gek van te worden! Morgen middag even langs de BCC voor een luchtbevochtiger.
Vandaag vloog de zekering er zelfs door... Alles doet het gelukkig nog.

Dat is een goede tip. Nou hebben we eigenlijk altijd wel een raam open staan of de was ophangen. ;) Maar Linda zal wat meer planten wel kunnen waarderen. Jij gaat naar BCC, anders een idee om voor een andere keer samen af te spreken? Mijn afspraak van vanmiddag is ook vervroegd.

Citaat van: Xander32 op december 13, 2012, 06:49:24
... is Bas gisteren bij je geweest?

:D
Haha, scherp! Ik moest gisteren wel denken aan hoe de Audio Research zou klinken op de Millons. Zou dat al genoeg zijn geweest...? :sarcasm:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Een andere keer is ook prima.
Het naar de BCC had ik willen doen als ik bij jouw weg ging,
De zit immers met de tram ergens tussen ons in.
Laan van Eik en Duinen dacht ik.

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Citaat van: weust op december 13, 2012, 09:53:56
Een andere keer is ook prima.
Het naar de BCC had ik willen doen als ik bij jouw weg ging,
De zit immers met de tram ergens tussen ons in.
Laan van Eik en Duinen dacht ik.
Je mag gerust nog even langs komen, maar denk dat het zo kort tijd wordt als ik eerst bij jou kom. Aan de andere kant, het is nu "mijn beurt" om naar jou toe te komen. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

weust

Dat geeft niks :) Had net geprobeerd te bellen, maar was even uit de buurt denk ik?
Ik ga zo even douchen enzo, en dan kom ik er wel aan.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Zelfs Pet Shop Boys klinkt lekker... ondanks veel geremasterde nummers op:



Kan echt diep de opname in kijken (de verschillende "honden" in 'Suburbia') :inlove:.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: weust op december 13, 2012, 09:57:56
Dat geeft niks :) Had net geprobeerd te bellen, maar was even uit de buurt denk ik?
Ik ga zo even douchen enzo, en dan kom ik er wel aan.
Cool! Tot zo dan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Sjonge, ik blijf me nog steeds verbazen hoe deze set zich als een kameleon gedraagt. Nu speel ik Monolake en ook hier lijkt het alsof de set hier voor gemaakt is, ambient in dit geval.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten