Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: Sailor Jan op september 30, 2012, 08:55:19
Ik ben je hele zoektocht pas een paar maanden gelden gaan volgen. Hele interessante notities gemaakt, die toch erg subjectief en emotie afhankelijk kunnen zijn. Ik heb nooit gereageerd in dat topic.

Maar bij deze wil ik je feliciteren met de hele mooie set die je hebt gekocht.
Buiten dat het goed zal klinken, ziet het er ook nog eens mooi uit.

En is het laken wat over de deur hangt op een van de foto's al de eerste akoestische aanpassing?
De reis is zeker een combinatie van verstand en gevoel. En het is een hele leuke reis geweest. Jammer dat je nooit hebt gereageerd, ieders mening vind ik interessant, zeker ook die lijnrecht tegenover de mijne staat.

Haha, twee maal per week heb ik akoestische aanpassingen in huis. Leve de was!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Als de jacht maar niet mooier blijkt dan de vangst.. :D

Lijkt me sterk maar het gebeurd vaker. Heb ik altijd als ik een andere auto wil/moet. Lekker op internet kijken..proefritjes maken. Maar na de aanschaf is het ''nieuwe'' er altijd weer snel vanaf.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Bas Akkerman

Citaat van: Maro op september 30, 2012, 09:20:25
Als de jacht maar niet mooier blijkt dan de vangst.. :D

Lijkt me sterk maar het gebeurd vaker. Heb ik altijd als ik een andere auto wil/moet. Lekker op internet kijken..proefritjes maken. Maar na de aanschaf is het ''nieuwe'' er altijd weer snel vanaf.
Het grappige is juist dat het precies andersom is. Ik raak steeds meer onder de indruk van hoe het klinkt. Ik zal vanmiddag eens wat eerste indrukken opschrijven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op september 30, 2012, 09:26:49
Het grappige is juist dat het precies andersom is. Ik raak steeds meer onder de indruk van hoe het klinkt. Ik zal vanmiddag eens wat eerste indrukken opschrijven.

Komt meestal na een maand of drie, niet na een dag of drie... ;)

Veel plezier ervan!

S@m

Citaat van: Willy de Woofer op september 30, 2012, 01:35:07
Dat het wel algemeen geaccepteerd wordt dat een winkelier nadrukkelijk aanwezig is, maar door sommigen niet dat ik enthousiast ben over een bepaald luidsprekermerk.

Jammer dat het nog steeds niet tot je is doorgedrongen... :(

blue-eyes

Bas, nu je zo goed als "klaar" lijkt te zijn mijn felicitaties!

Ik denk dat er weinig mensen zo grondig en met zoveel geduld HUN DROOMSET hebben gezocht en gekocht!
Ik hoop dat je hierdoor de komende jaren minder veranderlijk kan gaan zijn als de meesten onder ons :)


Heel veel plezier ermee!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bas Akkerman

Citaat van: S@m op september 30, 2012, 09:31:59
Komt meestal na een maand of drie, niet na een dag of drie... ;)

Veel plezier ervan!
Dus het wordt nóg beter!? :happy:

Citaat van: Blue-Eyes op september 30, 2012, 09:42:33
Bas, nu je zo goed als "klaar" lijkt te zijn mijn felicitaties!

Ik denk dat er weinig mensen zo grondig en met zoveel geduld HUN DROOMSET hebben gezocht en gekocht!
Ik hoop dat je hierdoor de komende jaren minder veranderlijk kan gaan zijn als de meesten onder ons :)


Heel veel plezier ermee!
We zullen zien, maar ik denk dat ik hier voorlopig wel plezier mee ga hebben.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

S@m

Citaat van: Bas Akkerman op september 30, 2012, 12:01:26
Dus het wordt nóg beter!? :happy:

We zullen zien, maar ik denk dat ik hier voorlopig wel plezier mee ga hebben.

Is je gegund..!

Bas Akkerman

Citaat van: S@m op september 30, 2012, 12:06:04
Is je gegund..!
Dank je!
Ik ben helemaal niet zo'n David Bowie-fan, had het overgenomen van een ander. Maar het klinkt toch wel lekker eigenlijk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Former member 78


Bas Akkerman

Citaat van: ArjanR1 op september 30, 2012, 12:14:23
+1

Wat een geduld heeft die man!
Nou, toen ik de set eenmaal een keer thuis had beluisterd werd ik toch wat ongeduldig. Maar inderdaad, over het algemeen ben ik niet bepaald ongeduldig. Anderen vinden dat wel eens vervelend, kan namelijk ook sloom zijn en lang over dingen doen. Elk voordeel heb zijn nadeel. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

tompj

Citaat van: Bas Akkerman op september 30, 2012, 12:01:26
Dus het wordt nóg beter!? :happy:
We zullen zien, maar ik denk dat ik hier voorlopig wel plezier mee ga hebben.
Ik denk dat je in ieder geval niet snel je Harbeths de deur uit zult doen. Als ze je eenmaal gegrepen hebben is de specifieke Harbeth sound iets wat je niet meer wilt missen denk ik. Niet voor niets dat eigenaren lang aan hun exemplaren vasthouden en veel mensen die ze wegdoen daar spijt van krijgen. De combinatie van transparantie en muzikaliteit ken ik in ieder geval van geen andere luidsprekers, ook niet de zgn high end exemplaren.

Sit back and enjoy zou ik zeggen.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Bas Akkerman

Citaat van: tompj op september 30, 2012, 14:37:12
Ik denk dat je in ieder geval niet snel je Harbeths de deur uit zult doen. Als ze je eenmaal gegrepen hebben is de specifieke Harbeth sound iets wat je niet meer wilt missen denk ik. Niet voor niets dat eigenaren lang aan hun exemplaren vasthouden en veel mensen die ze wegdoen daar spijt van krijgen. De combinatie van transparantie en muzikaliteit ken ik in ieder geval van geen andere luidsprekers, ook niet de zgn high end exemplaren.

Sit back and enjoy zou ik zeggen.
En dat is precies dat ik doe!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Willy de Woofer

Citaat van: tompj op september 30, 2012, 14:37:12
Ik denk dat je in ieder geval niet snel je Harbeths de deur uit zult doen. Als ze je eenmaal gegrepen hebben is de specifieke Harbeth[/b] sound iets wat je niet meer wilt missen denk ik. Niet voor niets dat eigenaren lang aan hun exemplaren vasthouden en veel mensen die ze wegdoen daar spijt van krijgen. De combinatie van transparantie en muzikaliteit ken ik in ieder geval van geen andere luidsprekers, ook niet de zgn high end exemplaren.
een eigen sound: dat klinkt niet best.
ook niet de zgn high end exemplaren: dat zal niet iedereen beamen.

tompj

Citaat van: Willy de Woofer op september 30, 2012, 16:14:05
een eigen sound: dat klinkt niet best.
ook niet de zgn high end exemplaren: dat zal niet iedereen beamen.
Ik ben dan ook geen musicus...
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

S@m

Citaat van: Willy de Woofer op september 30, 2012, 16:14:05
een eigen sound: dat klinkt niet best.
ook niet de zgn high end exemplaren: dat zal niet iedereen beamen.

Als dat niet het geval zou zijn WdW dan was jij niet zo op zoek gegaan naar de voor jouw geschikte luidspreker, had je je veel schrijfwerk - hier en op marktplaats - kunnen besparen... ;D  ;)

tompj

Elke luidspreker heeft een eigen sound en een eigen set aan compromissen. Een werkelijk waarheidsgetrouwe luidspreker bestaat nu eenmaal niet. Wat 'de werkelijkheid' is is overigens ook nooit te bepalen. Het enige dat ik beweer is dat veel mensen die eenmaal voor Harbeth kiezen,daar heel lang tevreden mee zijn, terwijl ze vaak eerder veel hebben gewisseld van luidsprekers. Willy zoekt gewoon spijkers op laag water.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Willy de Woofer

Citaat van: tompj op september 30, 2012, 16:24:21
Ik ben dan ook geen musicus...
Dat liet je al duidelijk blijken.
Ga eens luisteren naar Onda en Tango. Daar kun je wat van opsteken.

Willy de Woofer

#143
Citaat van: S@m op september 30, 2012, 16:39:48
Als dat niet het geval zou zijn WdW dan was jij niet zo op zoek gegaan naar de voor jouw geschikte luidspreker, had je je veel schrijfwerk - hier en op marktplaats - kunnen besparen... ;D  ;)
WdeW niet te verwarren met WenW  ;D
Ik heb mijn ls-merk al best lang niet genoemd heh  ;D
Ach, we zijn van de straat  :)
De CD van STS die in Veldhoven werd uitgedeeld bevalt mij erg goed.

Willy de Woofer

Citaat van: tompj op september 30, 2012, 17:10:15
Elke luidspreker heeft een eigen sound en een eigen set aan compromissen. Een werkelijk waarheidsgetrouwe luidspreker bestaat nu eenmaal niet. Wat 'de werkelijkheid' is is overigens ook nooit te bepalen. Het enige dat ik beweer is dat veel mensen die eenmaal voor Harbeth kiezen,daar heel lang tevreden mee zijn, terwijl ze vaak eerder veel hebben gewisseld van luidsprekers. Willy zoekt gewoon spijkers op laag water.
Natuurlijk heeft alles een eigen klank. Ik was een beetje aan het jennen. Dat komt omdat de laatste uitspraak onjuist is.

Bas Akkerman

Citaat van: Willy de Woofer op september 30, 2012, 17:15:53
WdeW niet te verwarren met WenW  ;D
Ik heb mijn ls-merk al best lang niet genoemd heh  ;D
Ach, we zijn van de straat  :)
De CD van STS die in Veldhoven werd uitgedeeld bevalt mij erg goed.

Laten we het daarmee afsluiten en weer genieten van de muziek. Dat doe ik in ieder geval. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Willy de Woofer op september 30, 2012, 16:14:05
een eigen sound: dat klinkt niet best.
ook niet de zgn high end exemplaren: dat zal niet iedereen beamen.
Een eigen sound is prima, zo lang je die maar mooi vind......dat dan weer wel....
Hij zal bedoelen dat een Harbeth lang niet zo goed is in het weergeven van specifieke afzonderlijke elementen die samen het eindresultaat, muziek genaamd, zouden moeten vormen. Allerhande "highend" boxen kunnen dat veel beter.  Het maakt hen helaas niet automatisch de betere muziek weergevers, muziek komt uit een Harbeth :D

twani

Citaat van: Willy de Woofer op september 30, 2012, 17:21:46
Natuurlijk heeft alles een eigen klank. Ik was een beetje aan het jennen. Dat komt omdat de laatste uitspraak onjuist is.
Jennen doe je in het algemeen in het B&W topic, daar is men veel ontvankelijker voor dat gedrag. Een Harbeth eigenaar krijg jij niet op de kast Willie  :pompom:

Willy de Woofer

Citaat van: twani op september 30, 2012, 17:33:06
Jennen doe je in het algemeen in het B&W topic, daar is men veel ontvankelijker voor dat gedrag. Een Harbeth eigenaar krijg jij niet op de kast Willie  :pompom:
Gelukkig maar en oow wat zou ik graag mijn luidsprekermerk weer eens noemen  ;D
Sorry voor de inbraak Bas.

YamahaRXV

Persoonlijk vind ik dat jennen, uitlokken, en triggeren (ja daar is het woord weer; wie de schoen past trekke hem aan ;)) helemaal niets.
Hier op het forum zitten jammergenoeg al te veel mensen die de keuze en smaak van anderen (vaak ten onrechte) gaan bekritiseren.
Dat je blij en enthousiast ben met je eigen keus is prima, maar laat een ander ook in z,n waarde hier in.
Zoveel verschillende mensen zoveel verschillende smaken.....
Dat bleek vanmiddag op de x-fi ook wel weer  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8