Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

Vorige topic - Volgende topic

Bas Akkerman

Citaat van: Martin!!! op september 27, 2012, 21:43:00
Wow Bas mooie set zo..................   :clapping: :clapping:

Tsja en die witte stands doen het ook goed in jullie interieur alhoewel zwart ook wel mooi kan zijn, "zweven" de Harbeths nu niet in beetje in al het wit?
Zweven... mooi verwoord. Dat doen ze inderdaad en dat vind ik eigenlijk wel mooi. Ze lopen daardoor mooi over in het interieur. Maar ik heb de zwarte stands nog niet geprobeerd, dus kan er nog niet veel over zeggen.
Nu even twee weken quality time met mijn vrouw doorbrengen en daarna gaan we zeker eens afspreken!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

KlipschHT

Mooie set zeg, resolution audio heb ik bij MarkD gehoord...die DAC is erg mooi!
Worden er bij deze harbeth luidspreker eigenlijk allemaal seas excel drivers gebruikt?
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

garmtz

Citaat van: JeroenGRT op september 28, 2012, 10:50:16
Worden er bij deze harbeth luidspreker eigenlijk allemaal seas excel drivers gebruikt?

Nee, het geheim van de open, natuurlijke weergave is nou juist de woofer, die door Harbeth zelf is ontwikkeld (ze noemen het conusmateriaal 'Radial').

KlipschHT

Bedankt voor je reactie!
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

garmtz

Bas Akkerman

Citaat van: JeroenGRT op september 28, 2012, 10:50:16
Heel erg mooi inderdaad. Ik raak eerlijk gezegd steeds meer onder de indruk.
Leuk van de technische vragen, zo leer ik ook weer wat!

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Vandaag is mijn vader langs geweest om de bekabeling aan de linkerkant mooier weg te werken. Ik zal morgen even foto's maken, maar het begint er zeker op te lijken. Nu nog wat plinten en wellicht (witte?) sierkousen en dan wordt één en ander al veel minder opvallend.

Bas Akkerman

Het inleidend verhaaltje is af. Op het eerste stukje na voor velen bekend terrein, maar voor nieuwe bezoekers wel informatief denk ik.

Jumping Jack

Een heel mooie, persoonlijke introductie Bas. Heel mooi.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Martin!!!

Citaat van: Bas Akkerman op september 28, 2012, 21:40:09
Het inleidend verhaaltje is af. Op het eerste stukje na voor velen bekend terrein, maar voor nieuwe bezoekers wel informatief denk ik.

Wat een heerlijk stukje leesvoer Bas..............
mainly British stuff

Bas Akkerman

Nou, dank jullie! Twijfelde wel of ik de persoonlijke noot moest toevoegen, maar vond het in het groter geheel wel passen. De luisterverslagen zijn immers ook een weerspiegeling van mijn persoonlijke ervaringen.

chansig

Mooi setje hoor bas....en natuurlijk een hele mooie reis. Wat gaat een jaar toch snel voorbij.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Willy de Woofer

Ik heb helaas geen tijd om alles te lezen.
Bij welke winkel heb je uiteindelijk gekocht?

tompj

Citaat van: Willy de Woofer op september 29, 2012, 08:54:44
:laugh:
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Accuphase E-650 of Leben CS600X
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Accuphase AD50/Project Tube Box DS

garmtz

Citaat van: Willy de Woofer op september 29, 2012, 08:54:44

Beter Beeld & Geluid...

Bas Akkerman

Citaat van: chansig op september 29, 2012, 08:26:51
Mooi setje hoor bas....en natuurlijk een hele mooie reis. Wat gaat een jaar toch snel voorbij.

Gr Hans
Nou, achteraf bezien wel. Hoewel er niet veel mensen zijn die er zo lang over doen, vermoed ik. :wacko:

Citaat van: garmtz op september 29, 2012, 13:33:59
Beter Beeld & Geluid...
Een mooie combinatie van een heel goede set met een zeer fijne service. Want dat laatste (Resolution Audio S80 :hmmm:) is ook zeker niet onbelangrijk.

Weer even wat anders. Ik wilde gaan stoeien om via laptop en de Logitech Squeezebox (beide wifi) Spotify te beluisteren. Nu mis ik echter een digitale interconnect om de Squeezebox met de Resolution Audio DAC te verbinden. Ik denk dat, afgezien van de bitrate van 320, de Squeezebox het geluid wat bleker maakt. Ik zoek dan ook een digitale interconnect die wat rijker van klank is. Even terugdenkend en -lezend, kom ik op bijvoorbeeld 47 labs of Harmony Technology, Inaukustik, Cardas.
Omdat het een tijdelijke oplossing is, wil ik er maximaal €100,- (is dat realistisch?) aan uitgeven waarbij ik vooral ook mijn ogen open houd voor tweedehands.
Heeft iemand ideeën?

Dirk

Citaat van: Bas Akkerman op september 29, 2012, 13:55:45
Weer even wat anders. Ik wilde gaan stoeien om via laptop en de Logitech Squeezebox (beide wifi) Spotify te beluisteren. Nu mis ik echter een digitale interconnect om de Squeezebox met de Resolution Audio DAC te verbinden. Ik denk dat, afgezien van de bitrate van 320, de Squeezebox het geluid wat bleker maakt. Ik zoek dan ook een digitale interconnect die wat rijker van klank is. Even terugdenkend en -lezend, kom ik op bijvoorbeeld 47 labs of Harmony Technology, Inaukustik, Cardas.
Omdat het een tijdelijke oplossing is, wil ik er maximaal €100,- (is dat realistisch?) aan uitgeven waarbij ik vooral ook mijn ogen open houd voor tweedehands.
Heeft iemand ideeën?
als je wil gooi ik morgen wel ff een paar eenvoudige kabeltjes bij je binnen, ik moet toch al (een beetje ;D) die richting uit voor enkele aankopen

ik heb hier een Oehlbach NF113 (ooit zelf gekregen bij een CD speler, maar verder nog nooit gebruikt) en een zelfbouw kabel met Neutrik RCA's en Pirelli RG 058 kabel.

hoe ze klinken weet ik niet, ik heb ze zelden gebruikt en er nog minder naar geluisterd 8)

your call  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Citaat van: Dynky op september 29, 2012, 14:04:56
als je wil gooi ik morgen wel ff een paar eenvoudige kabeltjes bij je binnen, ik moet toch al (een beetje ;D) die richting uit voor enkele aankopen

ik heb hier een Oehlbach NF113 (ooit zelf gekregen bij een CD speler, maar verder nog nooit gebruikt) en een zelfbouw kabel met Neutrik RCA's en Pirelli RG 058 kabel.

hoe ze klinken weet ik niet, ik heb ze zelden gebruikt en er nog minder naar geluisterd 8)

your call  ;)
:withstupid: Je bent niet goed Dynky! Daar ga ik natuurlijk graag op in! Ik moet wel even overleggen met het thuisfront, ze wilde misschien naar de film. Hoe laat zou je dan langskomen? En kom je dan ook even luisteren?

Dirk

Citaat van: Bas Akkerman op september 29, 2012, 14:34:43
:withstupid: Je bent niet goed Dynky! Daar ga ik natuurlijk graag op in! Ik moet wel even overleggen met het thuisfront, ze wilde misschien naar de film. Hoe laat zou je dan langskomen? En kom je dan ook even luisteren?
ik PM je ff, want de "ritplanning" begint al aardig gevuld te raken voor morgen :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Citaat van: Dynky op september 29, 2012, 14:37:47
ik PM je ff, want de "ritplanning" begint al aardig gevuld te raken voor morgen :D
Prima! :thumbs-up:

Willy de Woofer

Citaat van: garmtz op september 29, 2012, 13:33:59
Beter Beeld & Geluid...
Ach ja, natuurlijk had ik kunnen weten.
Je schrijft best vaak op dit forum.

Bas Akkerman

Citaat van: Willy de Woofer op september 29, 2012, 17:54:36
Ach ja, natuurlijk had ik kunnen weten.
Je schrijft best vaak op dit forum.
Wat bedoel je te zeggen Willy?

Willy de Woofer

Citaat van: Bas Akkerman op september 29, 2012, 20:47:52
Wat bedoel je te zeggen Willy?
Dat het wel algemeen geaccepteerd wordt dat een winkelier nadrukkelijk aanwezig is, maar door sommigen niet dat ik enthousiast ben over een bepaald luidsprekermerk.
Leuk te lezen dat Spectral een van je favouriten is. Ik heb twee stuks DMC 12. Volgens mijn mijn adviseur een van de 5 beste voorversterkers die er zijn.
In je andere favouriet, Magnepan, kan ik me ook heel erg vinden. Op het laag na, maar dat kun je aanvullen met een sub.
Veel luisterplezier.

Bas Akkerman

Citaat van: Willy de Woofer op september 30, 2012, 01:35:07
Dat het wel algemeen geaccepteerd wordt dat een winkelier nadrukkelijk aanwezig is, maar door sommigen niet dat ik enthousiast ben over een bepaald luidsprekermerk.
Leuk te lezen dat Spectral een van je favouriten is. Ik heb twee stuks DMC 12. Volgens mijn mijn adviseur een van de 5 beste voorversterkers die er zijn.
In je andere favouriet, Magnepan, kan ik me ook heel erg vinden. Op het laag na, maar dat kun je aanvullen met een sub.
Veel luisterplezier.
Oh zo. Nou van mij zal je niet horen dat ik Millon afkeur. Überhaupt keur ik niks af als ik het zelf niet gehoord heb. Ook niet bij voorbaat goed overigens.
Wat betreft mijn keuze, die heeft niets met Garmt of Bjorn van doen en alles met toeval. Had deze set elders gestaan dan had ik die daar gekocht. Tenzij ik echt heel onbeschoft zou zijn behandeld. Ik heb dus expliciet voor de set gekozen, niet voor de dealer. Dat Beter Beeld en Geluid topservice verleent is wel een bonus natuurlijk. Dat deed Ben van Studio Alkmaar (van de Magnepan en Spectral) ook. De afweging tussen die twee sets heb ik in de startpost te uit en te na besproken. Het is deze set geworden door mijn oren. Het is jouw set geworden door jouw deskundige oren. Simpel!

Sailor Jan

Ik ben je hele zoektocht pas een paar maanden gelden gaan volgen. Hele interessante notities gemaakt, die toch erg subjectief en emotie afhankelijk kunnen zijn. Ik heb nooit gereageerd in dat topic.

Maar bij deze wil ik je feliciteren met de hele mooie set die je hebt gekocht.
Buiten dat het goed zal klinken, ziet het er ook nog eens mooi uit.

En is het laken wat over de deur hangt op een van de foto's al de eerste akoestische aanpassing?
Wees lief voor jezelf