Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Gestart door Bas Akkerman, september 24, 2012, 20:17:47

Vorige topic - Volgende topic

vanzomereng

mooi verslag Zee  :pompom:

Citaat van: Zee op oktober 16, 2012, 22:38:12
Ach, wat ik vanmiddag al zei Bas:   qua electronica is een set al snel goed genoeg.  Waar het allemaal om gaat is de combinatie van de akoestiek en de optimale opstelling van de juiste luidsprekers daarin!

Yep, ik heb wel eens een setje Marantz All-in-one minisetje + Marquant Short van nog geen 1.000 euro samen
maar in een optimale ruimte met optimale speakeropstelling, de sterren v/d hemel horen spelen  ::)

Al dat verdere gedoe hiero met kabels, stroom en overige hardware is onnodige geneuzel in de marge
c.q. miereneukerij op de vierkante mm, onstaan door neurotische audiofiele afwijkingen  ;D 
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Eddye

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 16, 2012, 22:01:44
Hoi Eddye, er staan 2 mensen nu voor een M&G, dus je kan er zeker bij zijn. Heb je nog een voorkeursdatum?

Zondag de 9de kan ik.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

@Zee en VANZOMERENG: toch blijf ik de illusie houden dat er wel degelijk verschil is in de keten voor de luidsprekers. Maar een DBT wil nog niet erg van de grond komen.

@Eddye, ik zet je er voor de 9e op!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Cool, ben erg benieuwd. Niet alleen naar je apparatuur, maar ook wat een dedicated stereo doet.
Devialet 200
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Citaat van: Eddye op oktober 17, 2012, 08:20:59
Cool, ben erg benieuwd. Niet alleen naar je apparatuur, maar ook wat een dedicated stereo doet.
En vooral ook wat plaatsing doet. Leuk dat je wilt komen!

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Het is een niet te onderdrukken nieuwsgierigheid, na ongeveer een jaar meegelezen te hebben met je luisterverslagen en dergelijke, tja en als je dan je huis openstelt, moet ik daar op ingaan :D
Devialet 200

Bas Akkerman

Groot gelijk, je bent meer dan welkom!

Door die uitvoerige voorbereiding heb ik de lat ook wel hoog gelegd. Een beetje spannend vind ik het dan ook wel om mensen uit te nodigen. Maar het grappige tot nu toe is dat de mensen die langs zijn gekomen en ik het nauwelijks over de set hebben gehad, maar het overgrote deel over de muziek die we dan draaiden of de akoestiek. Missie geslaagd wat mij betreft!

vanzomereng

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 17, 2012, 08:18:13
@Zee en VANZOMERENG: toch blijf ik de illusie houden dat er wel degelijk verschil is in de keten voor de luidsprekers. Maar een DBT wil nog niet erg van de grond komen.

@Eddye, ik zet je er voor de 9e op!

Bas, uiteraard maar ik chargeer ook
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Zee

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 17, 2012, 08:18:13

Een DBT zal voor velen een ontnuchtering zijn....
Maar zoals we gisteren al bespraken maakt het feitelijk niet uit of je nu wel/geen verschil hoort.  Bij de aanschaf van apparatuur speelt veel meer dan geluidskwaliteit alleen. En daarom moet je gewoon die apparatuur kopen die jij als beste ervaart en waar je om welke reden dan ook een goed gevoel bij hebt. En dat maakt dat jij voor merk x hebt gekozen en ik voor merk y, waar weer een ander toch liever z in zijn kamer heeft staan.  Allemaal prima!
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

vanzomereng

Bas...

Nog plek voor een datum (in het weekend) voor ondergetekende voor je Meet & Greet

Count me in !

Wellicht nog een tip voor verre reizigers !
Bij het kruidvat kan je een ticket kopen voor de trein voor onbeperkt reizen op een dag voor 12,50 euro
Hier kan je zelf vaak niet voor rijden en geen gezanik met parkeren !
Deze aanbieding geldt voor reizen op zaterdag & zondag t/m  27-januari 2013, niet geldig op feestdagen

Bas Akkerman

Citaat van: Zee op oktober 17, 2012, 10:17:50

Een DBT zal voor velen een ontnuchtering zijn....
Maar zoals we gisteren al bespraken maakt het feitelijk niet uit of je nu wel/geen verschil hoort.  Bij de aanschaf van apparatuur speelt veel meer dan geluidskwaliteit alleen. En daarom moet je gewoon die apparatuur kopen die jij als beste ervaart en waar je om welke reden dan ook een goed gevoel bij hebt. En dat maakt dat jij voor merk x hebt gekozen en ik voor merk y, waar weer een ander toch liever z in zijn kamer heeft staan.  Allemaal prima!
Daarom ben ik zo benieuwd naar een DBT, wil dat zelf eens ervaren. En dat is puur uit nieuwsgierigheid, het ervaren. Blij ben ik en blijf ik met de set, simpel!

Grappig, Peer Gynt blijft in mijn hoofd rondspoken. Zoals ik het toneelstuk zonder enige visuele aanwijzing beleefde, slechts het horen van de Noorse (en dus voor mij onverstaanbare) stemmen en de muziek... Echt heel erg mooi.

Citaat van: VANZOMERENG op oktober 17, 2012, 15:21:12
Bas...

Nog plek voor een datum (in het weekend) voor ondergetekende voor je Meet & Greet

Count me in !

Wellicht nog een tip voor verre reizigers !
Bij het kruidvat kan je een ticket kopen voor de trein voor onbeperkt reizen op een dag voor 12,50 euro
Hier kan je zelf vaak niet voor rijden en geen gezanik met parkeren !
Deze aanbieding geldt voor reizen op zaterdag & zondag t/m  27-januari 2013, niet geldig op feestdagen
Tuurlijk is er nog een plek over, hoewel ik wel even moet denken hoeveel mensen ik maximaal wil uitnodigen. Zelf zit ik aan 5 mensen te denken, maar daar ben ik nog niet over uit.
Heb je van de data: 2, 9 en 16 december nog een voorkeurdatum?

Handig dat je het even meldt over de trein, dat is zeker een optie. Daarentegen is het hier in de buurt nog vrij parkeren en is het met het OV vanaf het station vaak nog 20-30 minuten om bij mijn huis te komen. Hoe graag ik ook hoop dat mensen aan het milieu denken, kan ik me voorstellen dat de auto toch de voorkeur geniet. En tsja, of het kaartje ook geldt weet ik niet; bij mij luisteren telt natuurlijk ook als een feestdag hè? ;D

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op oktober 17, 2012, 16:41:53
@ VANZOMERENG: we zouden een heel eind kunnen carpoolen  ;).

Xander32
Strak plan,
Staat de datum alvast, waarop jij gaat ?

Bas,
Kan je qua planning rekening houden met mijn carpoolwensen
en ik samen met Xander32 kom 

Willy de Woofer

Grappig, Peer Gynt blijft in mijn hoofd rondspoken. Zoals ik het toneelstuk zonder enige visuele aanwijzing beleefde, slechts het horen van de Noorse (en
[/quote]
Peer Gynt was ook een gezellige peer. :)

Bas Akkerman

Citaat van: VANZOMERENG op oktober 17, 2012, 17:51:32
Xander32
Strak plan,
Staat de datum alvast, waarop jij gaat ?

Bas,
Kan je qua planning rekening houden met mijn carpoolwensen
en ik samen met Xander32 kom
Ik heb Xander32 bij alle drie de opties gezet. Dat zal ik bij jou ook doen, dat kan ik altijd nog wijzigen.

Citaat van: Willy de Woofer op oktober 17, 2012, 18:45:40
Grappig, Peer Gynt blijft in mijn hoofd rondspoken. Zoals ik het toneelstuk zonder enige visuele aanwijzing beleefde, slechts het horen van de Noorse (en

Peer Gynt was ook een gezellige peer. :)
Nou, zo gezellig was het stuk dat we hoorden niet hoor... :( Wel erg mooi!

Bas Akkerman

Even een krabbel voordat ik ga fitnessen. In de startpost heb ik een wishlist gezet van cd's die ik graag nog een keer koop.

Verder komt forumlid weust straks langs.

Willy de Woofer

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 19, 2012, 08:49:17
Even een krabbel voordat ik ga fitnessen. In de startpost heb ik een wishlist gezet van cd's die ik graag nog een keer koop.

Verder komt forumlid weust straks langs.
@Weust: Zou jij willen omschrijven het verschil tussen wat je bij Bas hoort en bij jezelf thuis?

weust

Dat wil ik zeker wel doen.
Zo lang er maar rekening mee word gehouden dat alles anders anders bij elkaar.
Grote van de woonkamer, indeling van de woonkamer, gebruikte apparatuur, etc, etc.

Ik ben vooral van de detail, en de algehele klank. Hoe past alles bij elkaar.
Instrumenten en stemmen hoor ik graag los van elkaar, maar wel als een gezamenlijk spel.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Sailor Jan

Veel plezier Haagsche Harries!!! Komt Led deze keer ook aan de beurt?
Wees lief voor jezelf

Bas Akkerman

Citaat van: weust op oktober 19, 2012, 10:20:22
Dat wil ik zeker wel doen.
Zo lang er maar rekening mee word gehouden dat alles anders anders bij elkaar.
Grote van de woonkamer, indeling van de woonkamer, gebruikte apparatuur, etc, etc.

Ik ben vooral van de detail, en de algehele klank. Hoe past alles bij elkaar.
Instrumenten en stemmen hoor ik graag los van elkaar, maar wel als een gezamenlijk spel.
Het zal zeker anders zijn. Te meer ik ook nog geen akoestiekaanpassingen heb gedaan, denk ik dat op het gebied van scheiding tussen instrumenten en stemmen er nog wel wat te verbeteren is. Ja, ik dek me in. :P

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Bas Akkerman

Bas Akkerman

weust

Was zeker gezellig. En te weinig tijd ook :)
zit net in de tram terug, dus mijn impressie komt vanavond nog.

Bas Akkerman

Citaat van: weust op oktober 19, 2012, 17:51:45
Was zeker gezellig. En te weinig tijd ook :)
zit net in de tram terug, dus mijn impressie komt vanavond nog.
Ja, inderdaad te weinig. Niet eens de SBT geprobeerd!
Is goed, benieuwd naar je bevindingen, alhoewel ik natuurlijk wel een idee heb... ;)