Het IOS 6 topic

Started by Erik, September 21, 2012, 12:46:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

modde239

#25
Ik heb mijn iphone 4 en nieuwe ipad geüpdate  alles ging goed...echter ik dacht dat met iOS6 de nieuwe ipad Siri zou krijgen maar kan deze niet vinden...iemand..?....

modde239

Quote from: modde239 on September 21, 2012, 23:33:46
Ik heb mijn iphone 4 en nieuwe ipad geüpdate  alles ging goed...echter ik dacht dat met iOS6 de nieuwe ipad Siri zou krijgen maar kan deze niet vinden...iemand..?....

Gevonden staat onder instellingen.....

squeek

Quote from: modde239 on September 22, 2012, 04:09:50
Gevonden staat onder instellingen.....

ow, dat moet ik eens nakijken dan. Thx for the info!
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

modde239

Yep instellingen-algemeen- dan zie je onder "gebruik" de Siri instelling...... :D

mradem

Jammer dat Siri niet ondersteund wordt op de ipad2. Zal het niet veel direct gebruiken maar wel leuk om te spelen ermee.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Martinus

Quote from: Erik on September 21, 2012, 16:35:12
De ipad 1 werd zelfs al niet meer ondersteund door ios5, laat staan ios6. Je zou eigenlijk zelf de keuze moeten hebben of je wilt upgraden of niet, ook al wordt het langzamer en eventueel terug als het niet bevalt net zoals ik graag van ios4 naar ios3 zou terugwillen. 

Ach ja, dat is precies een van de beperkinge van de apple 'clan'. Je bent gewoon niet geheel vrij, daarom hou ik me bv bezig met jailbreaken. Niet voor de gratis apps, heb alleen tomtom voor de 3 keer per jaar betaal ik geen 70 euro. De rest koop ik gewoon. Met wat techniek kan je goed switchen tussen ios-en. Daargelaten dat je zelf door apple die vrijheid zou oeten hebben.
............

Starred

Ik heb het idee dat mn ipad3 iets trager geworden is na install van ios6. Kan natuurlijk niet de bedoeling zijn  ;D

Waar kan het nog meer aan liggen dat de pad trager aanvoelt?
Bijv. aan het feit dat ik nog maar 4GB van de 64GB overheb?

Kjelt

Quote from: Starred on September 28, 2012, 08:14:40
Waar kan het nog meer aan liggen dat de pad trager aanvoelt?
Bijv. aan het feit dat ik nog maar 4GB van de 64GB overheb?
Dat zeker niet, of ze moeten hele domme programmeurs in dienst hebben (bufferen in Flash).

Erik

Quote from: Kjelt on September 28, 2012, 08:21:27
Dat zeker niet, of ze moeten hele domme programmeurs in dienst hebben (bufferen in Flash).
Je vergeet dat er meer functies in elke versie bijkomen cq het OS zwaarder wordt. Vandaar dat elke versie zwaarder voelt, die klacht lees je wel vaker. Upgraden naar nieuwe hardware of er aan wennen. Het is niet zo dat het onwerkbaar wordt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Mijn ipad3 is volgens mij niet trager geworden....

Een beetje gezeur trouwens als je Apple beticht van het feit dat iOS6 niet meer draait op bv een 3 of 3GS. Bij pc's en Macs is hetzelfde aan de hand, ik zie me Windows 8 ook niet meer draaien op een pc van 10 jaar oud, de ontwikkeling van smartphones gaat qua snelheid en display nu veel harder als de pc markt, de smartphones worden per generatie gemiddeld 2x zo snel, plus is alles nu retina.

Je bent gewoon vrij om de oudere telefoons te blijven gebruiken natuurlijk. Ze doen het nog net zo goed als toen je ze kocht.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Quote from: Erik on September 28, 2012, 08:32:40
Je vergeet dat er meer functies in elke versie bijkomen cq het OS zwaarder wordt. Vandaar dat elke versie zwaarder voelt, die klacht lees je wel vaker. Upgraden naar nieuwe hardware of er aan wennen. Het is niet zo dat het onwerkbaar wordt.
Wat heeft dat met de door "Starred" vermoedde verband tussen traagheid en vrije hoeveelheid Flashrom te maken?
Ik neem aan dat je op "Starred" post hebt willen reageren?

Erik

Quote from: Kjelt on September 28, 2012, 08:57:41
Wat heeft dat met de door "Starred" vermoedde verband tussen traagheid en vrije hoeveelheid Flashrom te maken?
Ik neem aan dat je op "Starred" post hebt willen reageren?
Nee hoor ik reageerde op jou jij stelt (zo lees ik het tenminste)  dat eventuele traagheid door domme programmeurs komt, ik geef aan dat er ook andere oorzaken zijn waardoor hij trager wordt
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Quote from: Erik on September 28, 2012, 09:08:06
Nee hoor ik reageerde op jou jij stelt (zo lees ik het tenminste)  dat eventuele traagheid door domme programmeurs komt, ik geef aan dat er ook andere oorzaken zijn waardoor hij trager wordt
Dan lees je het niet zoals ik het bedoeld heb. Ik stel dat een evt. traagheid niet veroorzaakt wordt door een laag Flash geheugen sinds dat geheugen alleen voor (lange termijn) opslag gebruikt dient te worden en niet voor het bufferen van (korte termijn) data.

Starred

Waar kan het dan eventueel aan liggen?

Kjelt

Hoeveelheid apps die tegelijk open staan, soort apps (door wie geprogrammeerd)  dat soort zaken. Daarnaast zou natuurlijk het nieuwe OS de boosdoener kunnen zijn. Het zal mij niets verbazen als er nu ook een soort van virusscanner in zit die op de achtergrond in de gaten houdt of er geen foute dingen gebeuren.

Teejoo

Quote from: Starred on September 28, 2012, 08:14:40
Ik heb het idee dat mn ipad3 iets trager geworden is na install van ios6. Kan natuurlijk niet de bedoeling zijn  ;
dat idee heb ik ook. Vooral met het laden van internet pagina's.

danielo

Quote from: Starred on September 28, 2012, 09:33:55
Waar kan het dan eventueel aan liggen?

Wat extra debug die apple nog heeft aan staan, zien we met alle versies van iOS en OSX de .0 release is nooit de snelste.

Externe en interne programma's die toch anders omgaan met het os wat soms tot vertraging en extra verbruik leid (ik zie nu in mijn 1000+ apps denk ik 20 a 30 'performance' updates per dag).

Eerste versies van modules/routines voor elke developer (ook die van apple) geld dat werking belangrijk is voor .0 versies en deadlines eraan komen pas nu krijgen ze meer tijd om nog eens te kijken naar speedups maffe effecten die er altijd zijn.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Is dus een goede reden de x.0 versie van iOs steeds links te laten liggen  :D Ik heb nog niet geupdate en als ik hoor dat de Maps functionaliteit nu bagger is denk ik ook niet dat ik dit snel ga doen.

angel1978

Quote from: Kjelt on September 28, 2012, 12:35:51
Is dus een goede reden de x.0 versie van iOs steeds links te laten liggen  :D Ik heb nog niet geupdate en als ik hoor dat de Maps functionaliteit nu bagger is denk ik ook niet dat ik dit snel ga doen.

Lijkt me een gezonde mentaliteit.. eerst wachten tot de ergste bugs eruit zijn..
Echter, wat ik me wel afvraag:  wat doe / deed je dan allemaal met die Maps ??? ( of heb ik echt vreselijk veel gemist de afgelopen jaren ) ?

Teejoo

Quote from: angel on September 28, 2012, 12:51:08
Lijkt me een gezonde mentaliteit.. eerst wachten tot de ergste bugs eruit zijn..
Echter, wat ik me wel afvraag:  wat doe / deed je dan allemaal met die Maps ??? ( of heb ik echt vreselijk veel gemist de afgelopen jaren ) ?
Ik gebruik maps ook veel. Zowel als losse app als vanuit andere apps. In de app zelf zoek je routes en lokaties van adressen, winkels etc etc.  En ik merk dat ik dat veel doe.

danielo

Quote from: Teejoo on September 28, 2012, 12:58:40
Ik gebruik maps ook veel. Zowel als losse app als vanuit andere apps. In de app zelf zoek je routes en lokaties van adressen, winkels etc etc.  En ik merk dat ik dat veel doe.

Het is jammer maar we moeten door de zure appel heen bijten ben ik bang, Zowel apple als google wilde niet verder om redenen die best ingewikkeld zijn. Indien je even wat apps download gaat het best. Google maps even bookmarken, Streetview weer installeren (zijn verschillende apps voor) en een echte route planner nemen (want turn by turn was er toch al niet) zelf gebruik ik tomtom omdat offline best belangrijk is als je veel door europa reist.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

JürgenW

Quote from: danielo on September 28, 2012, 13:28:27
en een echte route planner nemen (want turn by turn was er toch al niet) zelf gebruik ik tomtom omdat offline best belangrijk is als je veel door europa reist.
Daniel.

Ik gebruik daarvoor die van Sygic.
Mis daarom ook niet Google maps en zit ook niet met het (nog) tekortschieten van Maps.

Ook bij andere app's kijk ik zoveel mogelijk naar offline te gebruiken apps (bijv. een speelfilmgids [Leonard Maltin's Movie Guide])

Jürgen

danielo

Quote from: JürgenW on September 28, 2012, 15:35:36
Ik gebruik daarvoor die van Sygic.
Mis daarom ook niet Google maps en zit ook niet met het (nog) tekortschieten van Maps.

Ook bij andere app's kijk ik zoveel mogelijk naar offline te gebruiken apps (bijv. een speelfilmgids [Leonard Maltin's Movie Guide])

Jürgen

Ben ook dol op offline apps dingen als 'allofwiki' (http://itunes.apple.com/nl/app/all-of-wiki-offline/id364878448?mt=8) waar je heel wikipedia offline hebt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.