Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

eddy135

Citaat van: Brammus op juni  5, 2018, 18:24:45


Tussen mijn oren moet het veel hogere vermogen van de A5 bijdragen aan een beter eindresultaat...




Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Dat staat totaal los van elkaar...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

denoontje

Citaat van: Achiel op juni  5, 2018, 17:49:26
Volgens mij matched Linn mooi met Wilson Benesch Arc's. Denk dat de Majik ook ruim voldoende vermogen heeft, maar daar heeft Bjorn vast wel antwoord op. Je kan altijd nog upgraden later richting exact of gewoon een tweede eindversterker.

hier fanatiek linn wb gebruiker.

gewoon de majik dsm en evt eindversterker van linn erop (wel dynamic voeding) --> MS eruit :X
Ik heb gedraaid met de majik ds en chakra 2200 (doorupgrade voeding gelijk aan akurate 2200 eindbak) op squares 2:  prima combi...

i2Paq

Zoals mijn sig. laat zien speel ook ik met een Majik DSM/2 maar dan met Class D eindblokken.

De Majik's eigen versterker klinkt in mijn oren iets te warm tov. de Class D, vandaar dat deze er nog staan, maar verder heeft hij geen moeite met de Berkeley en 50m2 woonkamer.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Brammus

Bedankt voor alle input tot zover.

Alleen voor het gebruiksgemak vind ik het al waard. En wanneer de SQ er niet onder lijdt dan gaat de MF A5 gewoon de deur uit.

Ben wel een beetje klaar met de hoeveelheid aan losse apparaatjes hier.

Gr. Bram

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Mitch--

Citaat van: Brammus op juni  6, 2018, 08:29:23
Bedankt voor alle input tot zover.

Alleen voor het gebruiksgemak vind ik het al waard. En wanneer de SQ er niet onder lijdt dan gaat de MF A5 gewoon de deur uit.

Ben wel een beetje klaar met de hoeveelheid aan losse apparaatjes hier.

Gr. Bram

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

word de beste keus ever!  :bigsmile:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Brammus

Citaat van: Mitch-- op juni  6, 2018, 18:45:25
word de beste keus ever!  :bigsmile:

Nu nog een keus maken tussen een non-Exact (DSM/01) of versie met Exact (DSM/03) :confused: Prijsverschil is €700,-

HDMI 2.0, ARC, CEC, zijn voorlopig voor mij nog niet interessant. En Exact luidsprekers of Exactbox gaan er waarschijnlijk ook nooit komen. Afschrijving op termijn, maar vooral, geluidskwaliteit zijn mijn voornaamste afwegingen. Zelf luisteren is natuurlijk het beste maar vanwege een eventuele 2e hands aankoop en het niet in de gelegenheid zijn om thuis te luisteren op korte termijn mijn overwegingen hier. Vanwege vakantie is de eerste optie beperkt beschikbaar. 

Kan iemand hier zijn ervaringen delen wat betreft geluidskwaliteit tussen een non-exact en exact board? Mening van Bjorn is mij reeds bekent natuurlijk. ( lagere jither/dither=meer  :music: )

Ervaringen vanuit een ander oogpunt worden echter ook gewaardeerd. ;)

Gr. Bram
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

raindog

Heb zelf een DSi, DSM\1 en DSM\2 (exact) gehad. Tussen DSi en DSM/1 heb ik geen verschil in geluidskwaliteit bemerkt. De DSM/2 vond ik wel een kleine verbetering tov zijn voorgangers. Wat ik me vooral herinner is een toename in rust en een iets gedefinieerder geluid. Maar groot zijn die verschillen niet hoor..
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Brammus

Citaat van: raindog op juni  8, 2018, 22:47:02
Heb zelf een DSi, DSM\1 en DSM\2 (exact) gehad. Tussen DSi en DSM/1 heb ik geen verschil in geluidskwaliteit bemerkt. De DSM/2 vond ik wel een kleine verbetering tov zijn voorgangers. Wat ik me vooral herinner is een toename in rust en een iets gedefinieerder geluid. Maar groot zijn die verschillen niet hoor..
Thx, voor subtiele verschillen kan ik het verschil in prijs niet verantwoorden op dit moment. Zeker omdat ik niet de intentie of middelen heb om verder te gaan wat de Exact-route betreft.

Zoals het er nu voor staat ga ik voor een DSM/01 mk2 in volledig zwarte uitvoering.

Door verkoop van mijn DAC, voeding, streamer en evt amp speel ik ongeveer kiet.

Houdt ook nog de mogelijkheid over om mijn Musical Fidelity A5 als eind in te zetten om te luisteren hoe dit klinkt. De ARC's schijnen wel baat te hebben bij wat meer sap.

Morgen even een tripje naar onze Oosterburen dus.

Ben benieuwd wat de Majik hier gaat brengen, ik zal mijn bevindingen hier posten.

Gr. Bram

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Mitch--

Citaat van: Brammus op juni  8, 2018, 23:05:55
Thx, voor subtiele verschillen kan ik het verschil in prijs niet verantwoorden op dit moment. Zeker omdat ik niet de intentie of middelen heb om verder te gaan wat de Exact-route betreft.

Zoals het er nu voor staat ga ik voor een DSM/01 mk2 in volledig zwarte uitvoering.

Door verkoop van mijn DAC, voeding, streamer en evt amp speel ik ongeveer kiet.

Houdt ook nog de mogelijkheid over om mijn Musical Fidelity A5 als eind in te zetten om te luisteren hoe dit klinkt. De ARC's schijnen wel baat te hebben bij wat meer sap.

Morgen even een tripje naar onze Oosterburen dus.

Ben benieuwd wat de Majik hier gaat brengen, ik zal mijn bevindingen hier posten.

Gr. Bram

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Goeie keus! Ga je heel gelukkig van worden! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Brammus

Zoals beloofd,

Oude situatie was als volgt; Yamaha WXC-50/Arcam irDAC+Sbooster BOTW/Musical Fidelity A5/Wilson Benesch Arc

In eerste instantie gisteren vanwege gebrek aan een UTP achter mijn meubel wat geklooid met de gratis versie van Spotify via Wifi/PS3/HDMI/Linn/WB Arc

Klonk niet eens slecht moet ik bekennen. Dit belooft wat dacht ik.

Verkoper had Linn Majik Akubariks staan met een flink gemodde LP12 en de, inmiddels mijn, Majik DSM/01 mk2. Alleen had ie een bijhoorlijk slechte opstelling. (speakers pal tegen de muur met links en recht 2 kasten er pal naast) Hierdoor was, zelfs met Space optimisation, het stereobeeld zo plat als een dubbeltje. Geluid kwam niet eens mooi los van de speakers. Laag was wel retestrak.

Dus. Ik denk bij mezelf, daarom klinkt het thuis al zo goed met een 96kbps Ogg Vorbis stream. Zal de nieuwe referentie zijn die nog in gedachten zit.

Toch vandaag gauw mijn Deezer Hifi abbonement opgezegd om tijdelijk terug te gaan naar Spotify Premium. UTP is nog niet getrokken namelijk dus het speelt nog steeds via Wifi/PS3/HDMI/Linn. 

Vanavond mijn eerste serieuze luistersessie, welliswaar nog met Spotify premium.

Conclusie; Dit apparaat icm Wilson Benesch Arc's in mijn ruimte van 25m2 is echt te gek! [emoji7]

Wat ik ook luister, jazz, blues of electronisch, deze combinatie maakt overal muziek van. Met de ogen dicht droom je bij ieder nummer weg. Erg verslavend.

Nog even de Musical Fidelity A5 als eindversterker gebruikt. Laag lijkt wat strakker en sneller maar als geheel lever je ook te veel in van de eigenschappen die de Linn zo mooi maken. Dus deze gaat naar een nieuw baasje.

Moeilijk te omschrijven maar als ik een poging moet wagen dan zou ik zeggen dat het geheel een heel prettige balans heeft van resolutie, rust, transparantie, en coherentie. Stereobeeld is bij veel meer nummers kloppend, geen behoefte meer om bij elk nummer met de speakers te schuiven. Ook veel meer inzicht in de ruimte waarin de artiest zich bevind.

Vreemd eigenlijk, het geheel klinkt veel transparanter en toch valt er niks door de mand op 1 of andere manier. Alles klinkt gewoon erg aangenaam.

Ik kan niet wachten om er een FLAC stream doorheen te blazen. Kan niet anders dan nog veel mooier worden.

Al met al zeer tevreden mee.

Gr. Bram

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

raindog

Mooi dat je nu al tevreden bent. Dat wordt nog leuk als je naar een goede flac of high res gaat luisteren..  :headbanging:

Het effect van een andere (niet Linn) eindversterker herken ik. Je wint wat aan controle maar verliest aan een gevoel van samenhang, synergie. Met de interne amp valt muziek meer op z'n plek en kost het minder moeite om complexe ritmes te volgen. De enige amp die hier in huis meerwaarde had op en MDSM was de A2200 van Linn zelf en die heb ik nog steeds  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Sopper

Welkom in de wereld van Linn, Brammus.
Alles wat je beschrijft herkennen wij  :)

Een Linn of Lejonklou eindversterker (vast ook nog andere merken met synergie) heeft wel degelijk meerwaarde, zonder de karakteristieken van Linn te verliezen.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Mitch--

super! wees klaar voor het niet hebben van upgrade-drang... :D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Brammus

Citaat van: Mitch-- op juni 11, 2018, 21:08:08
super! wees klaar voor het niet hebben van upgrade-drang... :D
Vreemde gewaarwording inderdaad. [emoji4]

Heb nog nooit zo weinig gezapt tussen nummers.

Ben met Spotify eigenlijk al erg tevreden. Ben nu UTP aan het trekken. Helaas geen Deezer Hifi ondersteuning. Inmiddels eigenlijk wel mijn favoriete dienst geworden.



Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

denoontje

Gefeliciteerd ...weer een forumlid gelinned[emoji1303]

En met wb's[emoji8]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brammus

Op het moment krijg ik Qobuz nog niet erop. Heb door ongeduld de aansluiting van mijn PC ff gepikt om de Linn aan te hangen.

Volgens mij staan de settings van de vorige eigenaar er nog in. Die had alleen de Space optimisation gewist denk ik.

Om Qobuz te installeren moet ik zeker Linn config in?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Brammus

Citaat van: denoontje op juni 11, 2018, 23:45:18
Gefeliciteerd ...weer een forumlid gelinned[emoji1303]

En met wb's[emoji8]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jazeker. Dit is voorlopig een blijvertje. Had alleen gehoopt vanavond nog ff Qobuz te kunnen draaien.

Ben helaas mijn switch kwijt dus kan Config niet installeren op de PC atm [emoji53]



Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Brammus

On-ge-lo-ve-lijk! Elke track is weer een aangename verassing. Ik wordt hier heel
enthousiast van!

Niks geen goede opnames meer uitzoeken. Wat een inzicht in elke opname en wat een heer-lij-ke rust. De sweetspot is 5 keer zo groot als voorheen terwijl dit eerst nogal verkeerde per track, maar nu klopt het gewoon. Keer op keer.

Fantastisch. Voorlopig wordt hier niks meer ge-upgrade. Zelfs mijn vrouw die niks heeft met audio, is onder de indruk.

Zoals voorspeld, beste aankoop ooit.

Hij wordt wel behoorlijk warm valt me op.

2e korte nachtje op rij hier [emoji4]

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

blue-eyes

Hel herkenbaar, ik speel ook met Linn op WB :)


Gefeliciteerd!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

#2644
Nee, je kan gewoon via Kazoo inloggen voor Qobuz, tenzij Qobuz niet aan staat en je hem dus niet ziet in Kazoo, dan staat deze "verborgen".

Citaat van: Brammus op juni 11, 2018, 23:46:52
Op het moment krijg ik Qobuz nog niet erop. Heb door ongeduld de aansluiting van mijn PC ff gepikt om de Linn aan te hangen.

Volgens mij staan de settings van de vorige eigenaar er nog in. Die had alleen de Space optimisation gewist denk ik.

Om Qobuz te installeren moet ik zeker Linn config in?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk



Achiel

Ge eerst genieten van de Majik en weer een beetje sparen, geheimtip om langzaamaan naar een Akurate eindversterker te zoeken, dan ga je wederom verbaasd zijn van de grote stap vooruit.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Brammus

Citaat van: bmateijsen op juni 12, 2018, 10:24:32
Nee, je kan gewoon via Kazoo inloggen voor Qobuz, tenzij Qobuz niet aan staat en je hem dus niet ziet in Kazoo, dan staat deze "verborgen".
Bedankt Bjorn. Had me pas net aangemeld weer bij Qobuz dus daar zal wel weer even overeen gaan ofzo. App op telefoon had wel weer gelijk volledige functionaliteit.

Met mijn Yamaha WXC-50 liep ie ook regelmatig vast. Was wel draadloos.

Dit vind ik wel een nadeel van Qobuz. Het werkt net allemaal niet lekker. Het is even kiezen uit 2 "kwaden" nu. Tidal ben ik niet zo van gecharmeerd. Qobuz klinkt beter in mijn oren en is niet zo "in your face" met hun App. Valt me wel gelijk weer op dat het opnieuw aanmelden veel lastiger is dan nodig via mijn Android telefoon.

(Moest een iets aanvinken dat achter een venster zat, kon je naar net zien)

Switch is inmiddels terecht dus vanavond Space optimisation maar eens proberen.


Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Brammus

#2647
Vooralsnog geen Qobuz over de speakers.

Linn Konfig geïnstalleerd op mijn PC, Kazoo op mijn Android telefoon, Kazoo laat wel Spotify zien maar geen Qobuz.

Qobuz staat wel enabled.


Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Sopper

Citaat van: Brammus op juni 12, 2018, 20:33:20
Vooralsnog geen Qobuz over de speakers.

Linn Konfig geïnstalleerd op mijn PC, Kazoo op mijn Android telefoon, Kazoo laat wel Spotify zien maar geen Qobuz.

Qobuz staat wel enabled.




Rebooten en als dat niet helpt 10 sec stekker eruit
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Brammus

Citaat van: Sopper op juni 12, 2018, 20:36:45
Rebooten en als dat niet helpt 10 sec stekker eruit
Rebooted al meerdere malen gedaan. Ik zal de stekker er eens uithalen [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.