Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

denoontje


Hoi Bjorn

Ik zie dat er ook een upgrade verkrijgbaar is voor de akurate.  Wat kost dat en krijg je dan weer een soort renew?


bmateijsen

Citaat van: denoontje op maart 17, 2018, 13:09:58
Hoi Bjorn

Ik zie dat er ook een upgrade verkrijgbaar is voor de akurate.  Wat kost dat en krijg je dan weer een soort renew?



Ik stuur je zo even een mail! Je stond nog op mijn lijstje ;).

Lazybird

Voor de liefhebbers van Roon lijkt al het gezeur aan het adres bij Linn/Roon toch effect gehad te hebben.
Het lijkt erop dat in april, Linn Roon gaat ondersteunen doormiddel van een nieuw protocol Songcast V2.0. Dit protocol is niet gebaseerd op UPnP en zal downwards compatible zijn. Met andere worden op alle Linn DS devices zal dit werken :D.

Het heeft aardig wat moeite/irritatie gekost maar toch tof als het dan toch gaat gebeuren  :clapping: :clapping:

https://community.roonlabs.com/t/linn-ds-support/1903/202



Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

blue-eyes

Wil jij dat ik toch weer Roon ga testen :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Lazybird

#2529
Ik vind Roon een van de beste dingen in audio sinds jaren  :D :D echt een verrijking het her ontdekken van de eigen collectie, kruisverbanden, gerelateerde bands soort gelijke bands, song teksten, achtergrond info etc. Ik kan niet meer zonder maar goed wie ben ik hahahah. Ik vind het upsample en allerlei setting ideaal. Anyway je hoeft het niet te gebruiken maar het kan wel mooi toch  :D.

Je kan altijd een keer langskomen om het live te zien in de regio Utrecht.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

advr

Jammer dat het niet draait op mijn synology 412+ nas...

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Lazybird

@Advr heb je deze package geprobeerd ?

https://blog.rieke.tv/roon-server-on-nas/#1520563824150-68270396-1c8e

Ik heb hem werkend gekregen op mijn DS 411 + het was traag maar werkte wel.

Uiteindelijk heb ik gekozen om de core op mac mini te draaien en in eerste instantie linken naar mijn NAS (fysieke locatie muziek)
Tegenwoordig dient mijn nas als back-up.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

denoontje

#2532
Mmmm eens kijken of dat ik hem kan draaien op een 410+


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Htdre

Dit is een van de redenen dat ik tzt Lin als heeeeel serieuze optie ga luisteren.
De support is echt geweldig. Veel merken zeggen koop maar nieuwe versie. Lin voegt na jaren en jaren nog steeds opties toe. Spotify, SO en nu dit.  :clapping:

advr

Citaat van: Lazybird op maart 20, 2018, 22:42:34
@Advr heb je deze package geprobeerd ?

https://blog.rieke.tv/roon-server-on-nas/#1520563824150-68270396-1c8e

Ik heb hem werkend gekregen op mijn DS 411 + het was traag maar werkte wel.

Uiteindelijk heb ik gekozen om de core op mac mini te draaien en in eerste instantie linken naar mijn NAS (fysieke locatie muziek)
Tegenwoordig dient mijn nas als back-up.
Dank voor de tip.
Misschien probeert ik het een keer maar eerst wat extra geheugen erin. Beetje snelheid vind ik wel belangrijk.

Ad.


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Citaat van: Lazybird op maart 20, 2018, 19:45:34
Voor de liefhebbers van Roon lijkt al het gezeur aan het adres bij Linn/Roon toch effect gehad te hebben.
Het lijkt erop dat in april, Linn Roon gaat ondersteunen doormiddel van een nieuw protocol Songcast V2.0. Dit protocol is niet gebaseerd op UPnP en zal downwards compatible zijn. Met andere worden op alle Linn DS devices zal dit werken :D.

Het heeft aardig wat moeite/irritatie gekost maar toch tof als het dan toch gaat gebeuren  :clapping: :clapping:

https://community.roonlabs.com/t/linn-ds-support/1903/202





Songcast V2.0 = RAAT ??

Lazybird

Hoi Garmtz, Wat ik begrepen heb niet. Het is echt een nieuw protocol door Linn geschreven omdat zij het belangrijk vinden dat het gehele eco system ondersteund word. Maar misschien kan jij de vraag aan Linn stellen jullie voeren het merk tenslotte   :colgate:.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Achiel

Denk dat het Linn forum binnenkort wel wat meer info gaat bieden, geen idee of ik er naar mag linken, maar google kan helpen. https://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=39208
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Teejoo

Citaat van: Lazybird op maart 20, 2018, 19:45:34
Voor de liefhebbers van Roon lijkt al het gezeur aan het adres bij Linn/Roon toch effect gehad te hebben.
Het lijkt erop dat in april, Linn Roon gaat ondersteunen doormiddel van een nieuw protocol Songcast V2.0. Dit protocol is niet gebaseerd op UPnP en zal downwards compatible zijn. Met andere worden op alle Linn DS devices zal dit werken :D.

Het heeft aardig wat moeite/irritatie gekost maar toch tof als het dan toch gaat gebeuren  :clapping: :clapping:

https://community.roonlabs.com/t/linn-ds-support/1903/202
Kijk!

mradem

Verschilt een stroomkabel van Linn nog van een andere standaard zwarte stroomkabel? Ik mis een stroomkabel maar heb nog wel wat in de kast..

bmateijsen

Citaat van: mradem op maart 27, 2018, 19:16:48
Verschilt een stroomkabel van Linn nog van een andere standaard zwarte stroomkabel? Ik mis een stroomkabel maar heb nog wel wat in de kast..

Ja... de meeste staat Longwell op de stekkers. Maar er zijn ook andere varianten in het verleden geweest.

Rudi64

Citaat van: mradem op maart 27, 2018, 19:16:48
Verschilt een stroomkabel van Linn nog van een andere standaard zwarte stroomkabel? Ik mis een stroomkabel maar heb nog wel wat in de kast..

Ik gebruik standaard Linn kabels van Longwell.
Linn gebruikt nu diverse andere merken en denk niet dat ze nog Longwell gebruiken.Ik denk niet dat ze daar zelf veel waarde aan hechten.
Had de indruk dat deze Longwells wel iets beter beter klonken...mijn mening.
Ik heb deze nog bij BB&G apart kunnen aanschaffen..
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

gast2018

Nee is gewoon koper .

Broem

Sinds enige tijd problemen met Minimserver. Hij staat als app op mijn QNAP en blijft hangen als ik op rescan druk. Hij blijft op 'started' staan en komt niet in de 'running' mode. Als ik de Lumin of Linn app op mijn Ipad aanklik blijft hij grijs en offline. Enige weken geleden ook gehad en toen alles (inclusief Minimwatch op mijn computer) opnieuw geïnstalleerd. Dat kan toch niet de bedoeling zijn! Ik heb de app op de Qnap al enkele keren aan-uit gezet. Geen oplossing. Iemand 'n idee hoe dit is op te lossen?
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

i2Paq

Citaat van: Broem op maart 29, 2018, 14:04:17
Sinds enige tijd problemen met Minimserver. Hij staat als app op mijn QNAP en blijft hangen als ik op rescan druk. Hij blijft op 'started' staan en komt niet in de 'running' mode. Als ik de Lumin of Linn app op mijn Ipad aanklik blijft hij grijs en offline. Enige weken geleden ook gehad en toen alles (inclusief Minimwatch op mijn computer) opnieuw geïnstalleerd. Dat kan toch niet de bedoeling zijn! Ik heb de app op de Qnap al enkele keren aan-uit gezet. Geen oplossing. Iemand 'n idee hoe dit is op te lossen?

Wat is de status van je disks?

heb je misschien een bestand ge-upload die Minimserver niet kan scannen en hierdoor blijft hangen?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Achiel

Zou als eerste het log van de minimserver bekijken op de nas. Ook ff checken of je de laatste update hebt en of je java bijgewerkt is.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Broem

Alles is bijgewerkt. Hele systeem (incl NAS) 'n keer opnieuw opgestart en weer up and running. Vreemde klacht. Net nog wat albums toegevoegd en weer 'n keer geprobeerd. No problems. Bedankt voor de reply's  :worship:
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

gast2018

Tijdje geleden zelfde probleem gehad. Tablet zag mimimserver niet  meer  synology. In eerste instantie wilde de synology java en minim niet installeren.. paar dagen later liep alles ineens wel. Sindsdien geen probleem meer.

Doubleoz

#2548
Zojuist op site van Linn dealer gelezen dat Roon binnenkort ook beschikbaar komt via software update. Ben benieuwd

Edit: zie zojuist dat mijn bericht al achterhaald was...
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Mitch--

In mijn aankomende Exakt opstelling heb ik een totaal van 32 banana plugs ( :o) nodig om beide speakers aan te sluiten, omdat dit een nogal kostbare operatie kan worden ben ik opzoek naar de 'best bang for the buck', wat is jullie advies omtrend de banana plugs? Ik denk zelf aan zilveren Audioquest Suregrip 100 stekkers maar misschien zijn er 'betere prijs/kwaliteit' verhouding plugs te koop?

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'