Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Achiel

Er is een zeer groot verschil tussen een msdm en een akurate.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

denoontje

#2426
Citaat van: Staaled op december  9, 2017, 12:45:12
Ik moet er wel bij zeggen dat het een MDSM/1 betrof.

Zal deels ook smaak zijn, en daarover valt niet te twisten[emoji16] en de kamer akoestiek speelt ook mee.

Ik heb eerst linn op de sq 2 gehad de majik ds  met een  2200 zonder dynamic.
Later dynamic toegevoegd in de 2200 en dat was al een hele stap.

Ik heb ooit mijn arcam avr600 op de sq2 gehad, en dat was Idd meer upfront, more power....maar is dan weer vermoeiender.
Beter voor ht denk ik maar voor stereo niet voor mij. Het vloeiende van de linn, details en stereobeeld op de sq 5 ben ik heel blij mee. Speel nu ook met akurate en ook dat was weer een stap beter.

In de ht speel ik nu met de sq2's en de arcam 850. En dat zet voor ht een lekkere sound neer. Ook daar happy.

Als ht de boventoon voert zou ik voor arcam gaan als eindversterking.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Achiel

Het mooie van Linn is dat elke stap je maakt door bijvoorbeeld dynamik te maken, gewoon hoorbaar is. Het verschil tussen de Majik lijn en de Akurate is al behoorlijk. Helaas het prijsverschil ook.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

raindog

Citaat van: Achiel op december  9, 2017, 13:43:37
Het verschil tussen de Majik lijn en de Akurate is al behoorlijk. Helaas het prijsverschil ook.

De verschillen zijn het grootst in de bron en voorversterking, althans zo heb ik het altijd ervaren. In de versterkers zijn de verschillen tussen de series subtieler, daar is het vooral een kwestie van steeds meer power/controle en een tikje meer verfijning.

Qua ontwikkeling staat Linn op versterkingsgebied trouwens al meer dan 10 jaar stil, terwijl ze bij de streaming juist heel goed blijven doorontwikkelen. Volgens mij zie je dat bij andere merken ook wel alleen komen die toch met nieuwe modellen in hun versterkers, hoofdzakelijk om marketingtechnische redenen.


Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Staaled

Citaat van: Achiel op december  9, 2017, 13:03:20
Er is een zeer groot verschil tussen een msdm en een akurate.
Dat zal en ik heb zelf ook best wat Linn gehad.
Met een set Revel F205's op identieke posities had de MDSM/1 weer geen enkele moeite. Klonk lekker, imo dan weer. :)

Eigenaar heeft nu trouwens mijn ex Klimax Twin (non dynamik) ertussen. Fijn. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

eddy135

Citaat van: raindog op december  9, 2017, 14:23:11

Qua ontwikkeling staat Linn op versterkingsgebied trouwens al meer dan 10 jaar stil, terwijl ze bij de streaming juist heel goed blijven doorontwikkelen. Volgens mij zie je dat bij andere merken ook wel alleen komen die toch met nieuwe modellen in hun versterkers, hoofdzakelijk om marketingtechnische redenen.

Geen reden tot paniek, dus...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

blue-eyes

#2431
Kijk, Bjorn is ook overtuigd, en Garmt ook ;) Zeiden we het niet :P

L I N K J E
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op december  9, 2017, 16:42:13
Kijk, Bjorn is ook overtuigd, en Garmt ook ;) Zeiden we het niet :P

L IN K J E

Tuurlijk! Ik vind het zeker een hele fijn combi!

blue-eyes

Citaat van: bmateijsen op december  9, 2017, 17:06:13
Tuurlijk! Ik vind het zeker een hele fijn combi!

Stond me al iets van bij :P ;)


Maar de hamvraag. Heb jij al eens een Exakt systeem als HT systeem ingericht? In vgl. met Arcam Dirac.
Wellicht niet 123 te beantwoorden, wellicht 2 totaal andere systemen.

Maar niemand weet het blijkbaar :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Lazybird

Ik heb WB gehoord op een Akurate DSM en eindversterking het kon mij niet bekoren maar goed ieder zijn ding  :colgate:.
Dat maakt het een leuke hobby je haalt eruit wat voor jou persoonlijk het beste is en dat is gelukkig voor iedereen anders.

Maar misschien was het niet helemaal een eerlijk vergelijk ik had net daarvoor volledige Klimax set gehoord op de vivid GIYA luidsprekers.
En eerlijkheid gezegd zit ik meer aan de analytische kant van het spectrum als het om luisteren gaat.

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

bmateijsen

Als je naar surround Exakt gaat bij Linn, dan moet je dus overal Linn Exakt luidsprekers  hebben. Dat is best een kostbaar plaatje, dus nee, tot heden nog niet gedaan. Verder is Space Optimization maar tot 200 hrz, in tegenstelling tot Dirac Live van Arcam.

Citaat van: Blue-Eyes op december  9, 2017, 17:23:19
Stond me al iets van bij :P ;)


Maar de hamvraag. Heb jij al eens een Exakt systeem als HT systeem ingericht? In vgl. met Arcam Dirac.
Wellicht niet 123 te beantwoorden, wellicht 2 totaal andere systemen.

Maar niemand weet het blijkbaar :)

blue-eyes

Dat is het ultieme, je kan er ook nog een EV tussen zetten. Maar ik begrijp dan dat exakt dan niet meer dan een dure onnodige doos in de keten is?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

denoontje

Citaat van: bmateijsen op december  9, 2017, 17:06:13
Tuurlijk! Ik vind het zeker een hele fijn combi!

#me2


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op december 10, 2017, 11:26:16
Dat is het ultieme, je kan er ook nog een EV tussen zetten. Maar ik begrijp dan dat exakt dan niet meer dan een dure onnodige doos in de keten is?

Nee, dat is het zeker niet..., maar Exakt werkt alleen met Linn luidsprekers! En zorgt er dan voor dat iedere luidspreker Exakt actief wordt (of evt. al is). Binnen een Exakt omgeving kan de DSM gewoon surround decoderen en weergeven.

Dit werkt dus niet met andere luidsprekers, tenzij deze door Linn ook Exakt actief zijn gemaakt. (voorbeeld: KEF Reference)

blue-eyes

Ok, dus omdat je het technisch aan kan sluiten betekent nog niet dat je dan ook de Exakt technologie gebruikt?

Ik zie ook plaatjes waarachter de Exaktbox EV's zitten, en niet van de Exaktbox naar de speaker!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Htdre

Ik twijfel nog een beetje welke all in one of versterker+streamer. Maar ik ven toch wel fan van Linn omdat hun support super is. Heb je een jaren oude machine, krijg je space optimazation. Weer jaar later ineens spotify connect. Dat kan ik wel erg waarderen. Uit interesse: wat voor type versterker zit er in de Linn Majik dsm? Ik kan dat nergens vinden.

Rudi64

Citaat van: Htdre op december 13, 2017, 19:11:35
Ik twijfel nog een beetje welke all in one of versterker+streamer. Maar ik ven toch wel fan van Linn omdat hun support super is. Heb je een jaren oude machine, krijg je space optimazation. Weer jaar later ineens spotify connect. Dat kan ik wel erg waarderen. Uit interesse: wat voor type versterker zit er in de Linn Majik dsm? Ik kan dat nergens vinden.

Is Class A/B...

https://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=27218&pid=323829#pid323829
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Citaat van: Htdre op december 13, 2017, 19:11:35
Ik twijfel nog een beetje welke all in one of versterker+streamer. Maar ik ven toch wel fan van Linn omdat hun support super is. Heb je een jaren oude machine, krijg je space optimazation. Weer jaar later ineens spotify connect. Dat kan ik wel erg waarderen. Uit interesse: wat voor type versterker zit er in de Linn Majik dsm? Ik kan dat nergens vinden.

Kan het alleen maar beamen! Heb een mdsm en heb al jaren niet van apparatuur gewisseld, ook geen behoefte aan, bevalt me uitstekend!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

raindog

Hier ook niets dan lof over de MDSi en MDSM.

Heb zelf vorig jaar de upgrade gedaan van Majik DSM/2 naar Klimax renew DSM/1 en hoewel dat echt wel een mooie upgrade is zou ik nog steeds happy kunnen zijn met een MDSM. Bij mijn ex staat mijn oude DSi aangesloten op een paartje Spendor A5 en elke keer dat ik daar muziek hoor ben ik weer opnieuw verbaasd over de geluidskwaliteit... :worship:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Broem

Zag op de site dat er een Linn Kazoo server beschikbaar is voor o.a. Een Qnap NAS. Iemand ervaring mee? Gebruik nu Minimserver maar ben benieuwd naar het verschil.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Lazybird

Lekker Minimserver blijven gebruiken is veel beter/sneller dan Kazoo server.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

FWK

Citaat van: Lazybird op december 15, 2017, 16:59:55
Lekker Minimserver blijven gebruiken is veel beter/sneller dan Kazoo server.

^^
Klopt helemaal
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

Broem

#2447
Thanx, dan ga ik die moeite niet nemen en houd ik 't bij Minimserver  ;D
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Doubleoz

Citaat van: garmtz op augustus  9, 2017, 10:41:29
Linn klinkt het beste ZONDER enige stroomfiltering. Gebruik een simpel stekkerblok (Blacknoise kan ook, de modellen zonder filtering) en vooral de meegeleverde netsnoeren.

Ik twijfel om mijn bouwmarkt stekkerblok te vervangen voor een ander exemplaar. Wat versta je onder een simpel stekkerblok? Kun je specifieke merken aanbevelen of bedoel je met simpel ook een bouwmarkt stekkerblok. Een Blacknoise eight kost toch ook al circa € 450,- dus dat is toch een flink bedrag. Alvast bedankt voor de reactie.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

mijkie

#2449
Ga even kijken bij Jouwhifi, Eric levert mooie stekkerblokken voor leuk geld !
* Focal Alpha 50 * under construction *