Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Doubleoz

Citaat van: bmateijsen op maart 22, 2017, 17:28:40
Is je Majik DSM up-to-date? Met welke router draai je?

Majik DSM is (zo blijkt zojuist) niet up to date. Update naar de laatste versie lukt momenteel ook niet. Straks nog even een reboot proberen.

Router: KPN Experiabox V10 maar aan deze configuratie is al maanden niks veranderd.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Doubleoz

In eerste instantie wilde Konfig mijn Majik DSM niet herkennen. Toen deze eenmaal wel werd herkend gaf Konfig ook aan dat mijn Majik DSM van de laatste update was voorzien. Toen ik vervolgens voor het eerst na de update Kazoo had opgestart, toen kreeg ik direct connectie. Ik hou het even in de gaten of het nu structureel is opgelost of dat het een "lucky shot" was. Dank in ieder geval Bjorn voor je hulp.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

bmateijsen

Zet die KPN experiabox maar in bridge mode... dat is echt een k*t router. En knoop er iets fatsoenlijks aan (Netgear, Asus)

Groet,

Bjorn

zuiderwijk

Citaat van: bmateijsen op maart 23, 2017, 11:09:13
En knoop er iets fatsoenlijks aan (Netgear, Asus)

Of iets goeds (Ubiquiti, Draytek, Xclaim, EnGenius, Ruckus).  ;)

Die Netgear en Asus dingen met 18 antenne's zijn leuk, maar veel te duur voor wat ze moeten. Hét probleem met wifi netwerken is niet het bereik, maar de software die het verkeer regelt. Bovendien moeten mensen gaan 'begrijpen' dat een complete eensgezinswoning, vaak een appartement niet eens, niet af te dekken is met één router. Ja je hebt misschien signaal in de slaapkamer, maar dit zegt vrijwel niks over de stabiliteit en snelheid.

Mijn advies voor mensen die stabiliteit willen, Ubiquiti Unifi router + 2 AccesPoints (Lite). De unifi software is supervriendelijke en makkelijk (zover je over makkelijk kan praten in dit gebied) in te stellen. Ben je voor +- 300 euro klaar. Iets duurder dan die prosumer routers, maar velen malen beter.


blue-eyes

#2304
Citaat van: bmateijsen op maart 23, 2017, 11:09:13
Zet die KPN experiabox maar in bridge mode... dat is echt een k*t router. En knoop er iets fatsoenlijks aan (Netgear, Asus)

Groet,

Bjorn

Managed swith voor de experiabox, zelf VPS inregelen en je bent je eigen baas!
TV en telefonie via Experia, internet via dedicated extra switch, buiten Experia om :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op maart 23, 2017, 12:51:06
Managed swith voor de experiabox, zelf VPS inregelen en je bent je eigen baas!
TV en telefonie via Experia, internet via dedicated extra switch, buiten Experia om :)

Maar dat doet dan weer niet iedereen... Toch zag ik bij jou ook eigenaardigheden van de Experiabox terug ;). (zoals het nu updaten van volume in de app).

Klout10

Citaat van: bmateijsen op maart 23, 2017, 11:09:13
Zet die KPN experiabox maar in bridge mode... dat is echt een k*t router. En knoop er iets fatsoenlijks aan (Netgear, Asus)

Groet,

Bjorn

Vreemd, ik heb er geen enkel probleem mee ...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

blue-eyes

Citaat van: bmateijsen op maart 23, 2017, 13:18:33
Maar dat doet dan weer niet iedereen... Toch zag ik bij jou ook eigenaardigheden van de Experiabox terug ;). (zoals het nu updaten van volume in de app).

Yep. Ik merk het met name met het laden van playlist. Dat duurt dan lang en bevriest alles. Of dat dan met de Experia te maken heeft?

Ik heb de managed switch er tussen uitgehaald, ben nu brave gebruiker van de Experia box.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op maart 23, 2017, 14:56:40
Yep. Ik merk het met name met het laden van playlist. Dat duurt dan lang en bevriest alles. Of dat dan met de Experia te maken heeft?

Ik heb de managed switch er tussen uitgehaald, ben nu brave gebruiker van de Experia box.

Wat ik heb gemerkt wel...

Doubleoz

Alles lijkt nu weer goed te werken sinds de update van mijn Majik DSM.

Dat de experiabox geen goede router is, dat is mij ook wel bekend. Echter heb ik over het algemeen eigenlijk geen problemen met mijn netwerk in huis. Dus zo lang het gewoon goed werkt dan laat ik het lekker zo en zie geen noodzaak om te investeren. Zeker aangezien ik zelf ook niet voldoende kennis heb om een netwerk optimaal te configureren zou dit mogelijk leiden tot extra kosten of de nodige frustratie.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

blue-eyes

Citaat van: bmateijsen op maart 23, 2017, 11:09:13
Zet die KPN experiabox maar in bridge mode... dat is echt een k*t router. En knoop er iets fatsoenlijks aan (Netgear, Asus)

Groet,

Bjorn

Dat kan alleen bij versie 8 van de Experiabox. Zelf heb ik versie 10, daar kan het niet mee.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mitch--

welk upgrade pad zal ik volgen?!

Akurate DSM kopen en mijn huidige Majik DSI tijdelijk als eindversterker inzetten tot ik een Akurate 2200 koop, of de Majik DSI als voorversterker en streamer gebruiken en een Akurate 2200 kopen als eindversterker...... welke upgrade om mee te beginnen, uiteindelijk wil ik uitkomen op een ADSM en A2200 set....

wie o wie?! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

bmateijsen

De betere bron/ voorversterker zal je direct meer horen, dan alleen maar meer vermogen ;).

Citaat van: Mitch-- op april 14, 2017, 13:09:20
welk upgrade pad zal ik volgen?!

Akurate DSM kopen en mijn huidige Majik DSI tijdelijk als eindversterker inzetten tot ik een Akurate 2200 koop, of de Majik DSI als voorversterker en streamer gebruiken en een Akurate 2200 kopen als eindversterker...... welke upgrade om mee te beginnen, uiteindelijk wil ik uitkomen op een ADSM en A2200 set....

wie o wie?! :)

Mitch--

Citaat van: bmateijsen op april 14, 2017, 13:14:47
De betere bron/ voorversterker zal je direct meer horen, dan alleen maar meer vermogen ;).

Source first, goed motto! :)

De MDSI kan je toch als eindversterker inzetten? Gewoon de streamer uitzetten, ev op fixed volume en gaan met die banaan?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

bmateijsen

Citaat van: Mitch-- op april 14, 2017, 14:04:38
Source first, goed motto! :)

De MDSI kan je toch als eindversterker inzetten? Gewoon de streamer uitzetten, ev op fixed volume en gaan met die banaan?

Yup...

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

Lijkt er op dat ze bij Linn toch werk maken van Roon integratie.
Eerste release voorzien binnen enkele maanden...

https://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=34588&pid=436171#pid436171
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Barry32

#2317
Citaat van: Rudi64 op april 29, 2017, 10:44:24
Lijkt er op dat ze bij Linn toch werk maken van Roon integratie.
Eerste release voorzien binnen enkele maanden...

https://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=34588&pid=436171#pid436171

Mooi hoor hoe Linn de DS producten up-to-date blijft houden met updates en nieuwe functionaliteiten toevoegt   :)
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

mradem

In mijn interieur heeft een stoffen bank plaats gemaakt voor een leren bank en daardoor is de akoestiek wel wat verandert. Ik vind met name de bass wat meer afwezig dan voorheen. Garmt heeft ooit mijn space optimisation ingesteld en ik vraag me af of de ideale luidspreker positie instelling nog wel juist is nu. Any  advice?

Mitch--

Citaat van: mradem op mei 18, 2017, 15:07:44
In mijn interieur heeft een stoffen bank plaats gemaakt voor een leren bank en daardoor is de akoestiek wel wat verandert. Ik vind met name de bass wat meer afwezig dan voorheen. Garmt heeft ooit mijn space optimisation ingesteld en ik vraag me af of de ideale luidspreker positie instelling nog wel juist is nu. Any  advice?

je zou SO kunnen uitschakelen en kijken wat het effect is..?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Staaled

Citaat van: mradem op mei 18, 2017, 15:07:44
In mijn interieur heeft een stoffen bank plaats gemaakt voor een leren bank en daardoor is de akoestiek wel wat verandert. Ik vind met name de bass wat meer afwezig dan voorheen. Garmt heeft ooit mijn space optimisation ingesteld en ik vraag me af of de ideale luidspreker positie instelling nog wel juist is nu. Any  advice?
Zo goed als zeker dient SO opnieuw ingesteld te worden. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

He...je bent er weer. Zat van de week nog te denken: Waar is Staaled ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mradem

Ga er binnenkort maar weer is ff voor zitten. Thanks [emoji106]

Staaled

Citaat van: chansig op mei 20, 2017, 13:04:03
He...je bent er weer. Zat van de week nog te denken: Waar is Staaled ?

Gr. Hans
Dat heb ik mij sinds de laatste post ook afgevraagd.

Had geen forumhoofd. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

En dat zal ook mogelijk nog even duren.
Ben mentaal flink door het ijs gezakt  :wacko:

Muziek luisteren lukt weer wat , film helaas nog niet.

Ik meld mij wel weer. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)