Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Lazybird

Thanks voor je antwoord. Ik zou ze eens naast elkaar moeten horen.

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

bmateijsen

Citaat van: Staaled op januari  3, 2016, 15:51:55
Er is wat meer resolutie in alle bereiken.
Maar er zijn er die een wat rondere klank prettiger vinden.

De KDS1 is niet zomaar ineens een slechte streamer.... maar KDS2 vind ik niet straffer dan de 1...

Lazybird

kan jij jou mening geven qua verschil? zoveel oren zoveel verschillende interperaties  :D
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Staaled

#1978
Citaat van: bmateijsen op januari  3, 2016, 15:57:20
De KDS1 is niet zomaar ineens een slechte streamer.... maar KDS2 vind ik niet straffer dan de 1...



Dat weet ik. :)

Hoe ervaar jij het verschil?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Rudi64

Ik kan alleen  spreken over het verschil tussen mijn huidige MDSM/2 en mijn vorige ADS/0/1 en dit verschil is
best groot geworden. Meer resolutie,details en meer diepte en bredere stage...ook de indruk dat het allemaal wat vloeiender klinkt.
Als deze verschillen zich ook manifesteren op hogere niveaus van Linn is dit veelbelovend... :music: :music:
Het hoeft niet altijd Klimax te zijn om een behoorlijk niveau te halen, ik durf best zeggen dat de Majik/2 reeks prijs-kwaliteit het beste is
dat Linn ook gebouwd heeft.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Sopper

Het wordt lekker ingewikkeld zo zeg...

Dus de ranglijst is nu zo ongeveer: (puur stream analoog gerekend)
KDS/2 = KDSM/1 > KDS/1 > AKDS/2 = AKDSM/1 > KDS/0 > MDS/2 = MDS/2 > AKDS/1 = AKDSM/0 > MDS/1 = MDSM/0
:music:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

denoontje

#1981
Een vergelijking met veel onbekenden. We nemen aan m=1, hoeveel is k?
[emoji23]

BuSpu

Citaat van: denoontje op januari  3, 2016, 22:15:18
Een vergelijking met veel onbekenden. We nemen aan m=1, hoeveel is k?
[emoji23]
:clapping:

BuSpu

#1983
Citaat van: BuSpu op januari  3, 2016, 22:21:18
  :clapping:  PS  K=1000 dat moet je weten  ;)

denoontje

#1984
Trouwens ...delen door 0?
Daar houdt mijn wiskunde wel op

garmtz

Citaat van: Lazybird op januari  3, 2016, 15:35:46
Ik ben ook wel benieuw naar de verschillen tussen de KDS/1 vs KDS/2 want de berichten die ik tot nu lees zijn tegenstrijdig.
@garmt heb jij zelf de KDS/1 met de KDS/2 vergeleken ?

Ja...

CitaatVooral meer definitie en articulatie, betere timing, minder versmering, opener...

Lazybird

@Garmtz bedankt voor je antwoord.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Barry32

#1987
Sinds enkele weken staat hier een Majik DS-I te spelen. De vrouw des huizen was de losse componenten helemaal beu  ;) en tegelijkertijd is het geluidstechnisch ook een tamelijk grote vooruitgang komend van een SQB Touch combi met verschillende DAC's erachter (Metrum/NAD/Meridian). Ben nog aan het spelen met Space Optimization maar merk bijvoorbeeld bij Emili Sande nummer Maybe dat de bass beter onder controle is bij de huidige set-up van de positie van de speakers.

Kortom; echt een blijver de DS-I  !
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

advr

De DS-i is een mooi ding en werkt perfect. Heb er ook nog steeds plezier van.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Fred Mulder

Citaat van: Rudi64 op januari  3, 2016, 16:11:29
Ik kan alleen  spreken over het verschil tussen mijn huidige MDSM/2 en mijn vorige ADS/0/1 en dit verschil is best groot geworden. Meer resolutie,details en meer diepte en bredere stage...ook de indruk dat het allemaal wat vloeiender klinkt.

Interessant dat de MDS/2 een ADS/1 passeert, een mooi gevolg van de snelle ontwikkelingen (en waarschijnlijk toegenomen concurrentie) op het digitale vlak.

denoontje

Linn kazoo nu ook voor de iphone

Broem

Citaat van: denoontje op februari  7, 2016, 11:55:22
Linn kazoo nu ook voor de iphone

Moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de Lumin app. Mooie layout en gebruiksgemak. Gebruik Kinsky of Kazoo (bijna) nooit meer.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

clockwork

Sinds kort heeft Kazoo nu een ook korte bio van de artiesten. Wel een verbetering vind ik zelf. Ben nu ook helemaal over op Kazoo.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

R

Citaat van: denoontje op februari  7, 2016, 11:55:22
Linn kazoo nu ook voor de iphone

Vind het nog mager qua gebruik(svriendelijkheid).

newday

Citaat van: R op februari  7, 2016, 16:53:27
Vind het nog mager qua gebruik(svriendelijkheid).

Ik ben ook niet weg van Kazoo, af en toe probeer ik het wel maar meestal gebruik ik:
Op OSX nog steeds Kinsky
Op Android uiteraard BubbleDS

iOS heb ik niet maar zal waarschijnlijk niet veel anders zijn

jon81

Heeft er iemand advies voor de set van mijn vader?
Hij heeft een linn classik als bron/pre en twee lk140's actief op een set keilidh.
Maar de classik begint kuren te vertonen.
Wat zou een mooie vervanging zijn voor de classik, dat zal een (tweedehands) voorversterker en een cd speler apart worden, maar welke.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

zegel

Ik zou gaan voor de wakonda evt de Kollektor  ( de kairn is mooier maar van een oudere generatie en ziet er anders uit), en dan een genki of liever Ikemi cd speler. Had zelf de wakonda en genki voordat ik de unidisk sc kocht en was daar heel tevreden mee
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

bmateijsen

Citaat van: jon81 op februari  7, 2016, 17:27:30
Heeft er iemand advies voor de set van mijn vader?
Hij heeft een linn classik als bron/pre en twee lk140's actief op een set keilidh.
Maar de classik begint kuren te vertonen.
Wat zou een mooie vervanging zijn voor de classik, dat zal een (tweedehands) voorversterker en een cd speler apart worden, maar welke.

Misschien een Majik Kontrol + Majik DS? Die heb ik nog wel occasion staan... ;)

jon81

Citaat van: zegel op februari  7, 2016, 20:33:57
Ik zou gaan voor de wakonda evt de Kollektor  ( de kairn is mooier maar van een oudere generatie en ziet er anders uit), en dan een genki of liever Ikemi cd speler. Had zelf de wakonda en genki voordat ik de unidisk sc kocht en was daar heel tevreden mee
Dat klinkt goed, die types hadden we zelf ook al gezien, maar we waren het overzicht een beetje kwijt door de vele verschillende.


Majik control + DS is vast geweldig, maar helaas iets te kostbaar vrees ik.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

bmateijsen

Citaat van: jon81 op februari  7, 2016, 21:31:20

Majik control + DS is vast geweldig, maar helaas iets te kostbaar vrees ik.

Wat wil hij uitgeven? Mag ook via PM...