Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

eddy135

Ok, eerst tune-dem, dus!
Is er een linkje naar de precieze procedure daarvan?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

BJF

NAD M10 V2
Elac FS247

bmateijsen

Laat ik het anders stellen, Space optimization is gemaakt om kamer invloeden onder 150 hrz weg te nemen, zodat muziek beter volgbaar is. Ik heb tot heden nog geen situatie meegemaakt, waarbij het geen verbetering was. Maar het is geen kwestie van snel invoeren en klaar.

Rudi64

#1853
Citaat van: bmateijsen op september 11, 2015, 18:58:51
Laat ik het anders stellen, Space optimization is gemaakt om kamer invloeden onder 150 hrz weg te nemen, zodat muziek beter volgbaar is. Ik heb tot heden nog geen situatie meegemaakt, waarbij het geen verbetering was. Maar het is geen kwestie van snel invoeren en klaar.

Klopt..
Heb vele uren gespendeerd om deze naar mijn smaak te fine tunen..
Je moet er echt voor gaan zitten.. :music:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

BJF

Citaat van: bmateijsen op september 11, 2015, 18:58:51
Laat ik het anders stellen, Space optimization is gemaakt om kamer invloeden onder 150 hrz weg te nemen, zodat muziek beter volgbaar is. Ik heb tot heden nog geen situatie meegemaakt, waarbij het geen verbetering was. Maar het is geen kwestie van snel invoeren en klaar.

Heb ik ook niet gedaan, ben er wel degelijk mee aan het spelen geweest. Maar ik geef onmiddellijk toe, ik ben geen professional. Desondanks hoopte (verwachtte?) ik dat ook ik als amateur zou kunnen realiseren dat het nóg beter zou gaan klinken. Ik kwam echter steeds weer terug op de instelling zonder optimalisatie.

Begrijp me goed, ik twijfel niet aan Space Optimisation. Mijn ruimte is verre van ideaal, niet alleen hoor- maar ook meetbaar.Ik vind het alleen jammer dat er kennelijk een pro voor nodig is om het goed te kunnen gebruiken. Waarbij het de vraag is of ik het dan ook beter vind klinken.
NAD M10 V2
Elac FS247

bmateijsen

Als je het volgens tune-dem doet en je luidsprekers staan ook zo gepositioneerd, dan moet het ook te doen zijn voor een consument. Maar ik moet toegeven, dat wanneer je het vaker doet, je hierin beter/ sneller keuzes kan maken.

Citaat van: BJF op september 11, 2015, 19:29:14
Heb ik ook niet gedaan, ben er wel degelijk mee aan het spelen geweest. Maar ik geef onmiddellijk toe, ik ben geen professional. Desondanks hoopte (verwachtte?) ik dat ook ik als amateur zou kunnen realiseren dat het nóg beter zou gaan klinken. Ik kwam echter steeds weer terug op de instelling zonder optimalisatie.

Begrijp me goed, ik twijfel niet aan Space Optimisation. Mijn ruimte is verre van ideaal, niet alleen hoor- maar ook meetbaar.Ik vind het alleen jammer dat er kennelijk een pro voor nodig is om het goed te kunnen gebruiken. Waarbij het de vraag is of ik het dan ook beter vind klinken.

Rudi64

Interessant gegeven...
Blijkbaar maakt het niet meer uit of je een Mdsm of een Adsm aanschaft,
als je Exakt gaat is de SQ het zelfde...

http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=31309&pid=369310#pid369310
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Doubleoz

Prijzen series 5:

Linn 530 System: Linn Akurate Exakt DSM & 530 speakers :€ 16.200,-
Linn 520 System: Linn Akurate Exakt DSM & 520 speakers: € 12.400,-
Linn 530 geïntegreerde Exakt luidspreker met Isobarik subwoofer: € 13.220
Linn 520 geïntegreerde Exakt luidspreker: € 9.390

Bron: website Audioxperience
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

bmateijsen

Citaat van: Rudi64 op september 13, 2015, 09:46:34
Interessant gegeven...
Blijkbaar maakt het niet meer uit of je een Mdsm of een Adsm aanschaft,
als je Exakt gaat is de SQ het zelfde...

http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=31309&pid=369310#pid369310

Dat is ook niet zo gek... immers de D/A conversie zit niet in de DSM maar in de luidspreker!

Rudi64

Citaat van: bmateijsen op september 13, 2015, 10:44:05
Dat is ook niet zo gek... immers de D/A conversie zit niet in de DSM maar in de luidspreker!

Dan kan je ook de vraag stellen dat dit prijsverschil dan t.o.v de Klimax DSM  dan nog
Gerechtvaardigd is? Of is dit een ander verhaal?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Citaat van: Rudi64 op september 13, 2015, 11:22:40
Dan kan je ook de vraag stellen dat dit prijsverschil dan t.o.v de Klimax DSM  dan nog
Gerechtvaardigd is? Of is dit een ander verhaal?

maar een klimax dsm is slecht een apparaat, geen speaker, dus ben je nog veel meer kwijt om een geheel systeem te bouwen, dan is het prijsverchil wel gerechtvaardigd volgens mij.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

#1861
Citaat van: Mitch-- op september 13, 2015, 13:48:45
maar een klimax dsm is slecht een apparaat, geen speaker, dus ben je nog veel meer kwijt om een geheel systeem te bouwen, dan is het prijsverchil wel gerechtvaardigd volgens mij.

Sorry,sprak over KDSM-E
Ik spreek louter als je opteert in combinatie met Exakt speakers,
Als er geen verschil is tussen een ADSM-E - MDSM-E, waarom zou er dan verschil
zijn met een KDSM-E?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Citaat van: Rudi64 op september 13, 2015, 13:55:02
Ik spreek louter als je opteert in combinatie met Exakt speakers,
Als er geen verschil is tussen een ADSM-E - MDSM-E, waarom zou er dan verschil
zijn met een KDSM-E?

Ik snap hem ;) als de omzetting toch in de speaker plaatsvind waarom er dan nog een klimax bijkopen van 20k, dat is meer jouw strekking denk ik?

Maar is in die vraagstelling de adsm-e tov een msdm-e ook nog te rechtvaardigen
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

newday

Citaat van: Mitch-- op september 13, 2015, 13:57:51
Ik snap hem ;) als de omzetting toch in de speaker plaatsvind waarom er dan nog een klimax bijkopen van 20k, dat is meer jouw strekking denk ik?

Maar is in die vraagstelling de adsm-e tov een msdm-e ook nog te rechtvaardigen

Verschil met de KDSM-E schijnt hem vooral te zitten als je gebruik maakt van analoog/draaitafel, de ADC maakt dan het verschil.
Maar als je dat niet gebruikt ...

bmateijsen

Citaat van: newday op september 13, 2015, 14:55:50
Verschil met de KDSM-E schijnt hem vooral te zitten als je gebruik maakt van analoog/draaitafel, de ADC maakt dan het verschil.
Maar als je dat niet gebruikt ...


Volgens Linn is dat Correct... ik moet zeggen dat ik tot op heden ook nog niet de vergelijking heb gedaan.

Doubleoz

Ik heb gister mijn luidsprekers verkocht en zit nu dus even zonder. Normaal gesproken had ik voor mijn TV altijd het geluid via mijn luidsprekers. Mijn Majik DSM zorgde er volgens mij voor dat het geluid van mijn TV automatisch werd uitgeschakeld. Nu wil ik dit alleen tijdelijk ongedaan maken maar kan de instelling niet vinden. Iemand zo enig idee waar deze instelling zit?
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Mitch--

Citaat van: Doubleoz op september 20, 2015, 13:36:48
Ik heb gister mijn luidsprekers verkocht en zit nu dus even zonder. Normaal gesproken had ik voor mijn TV altijd het geluid via mijn luidsprekers. Mijn Majik DSM zorgde er volgens mij voor dat het geluid van mijn TV automatisch werd uitgeschakeld. Nu wil ik dit alleen tijdelijk ongedaan maken maar kan de instelling niet vinden. Iemand zo enig idee waar deze instelling zit?

Stekker uit je tv trekken als je hem via de headphone uitgang heb aangesloten, de DSM doet niks aan het geluid van je TV voor zover ik weer.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Doubleoz

Even hardop denkende misschien heeft het wel met de HDMI Arc instelling van mijn TV te maken dat die het geluid uitschakelt als er een ander apparaat op is aangesloten.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

denoontje

Welke tv? Bij Samsung tv in de instellingen te vinden.

BJF

Ik heb gisteren mijn Majik DSM weggebracht om de beide toslink-klepjes c.q. -aansluitingen te laten repareren (klik). Ik wil het gewoon perfect in orde hebben...  :hehe:
NAD M10 V2
Elac FS247

Doubleoz

Citaat van: denoontje op september 20, 2015, 22:50:27
Welke tv? Bij Samsung tv in de instellingen te vinden.

Sorry voor late reactie. Gaat om de Philips TV. Heb het alleen even geen aandacht meer gegeven omdat ik TV decoder nu even rechtstreeks op de TV heb aangesloten en niet meer via Majik DSM. Als tijdelijke oplossing werkt dit goed.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Bama

#1871
Sinds vandaag zie ik geen radiozenders meer en sonos ook niet via mijn akurate dsm.
Heb gewoon internet en kan wel streamen vanaf mijn nas.
Heb de laatste update er op zitten en ook al een keer gereset.
Iemand een idee wat het dan is?

edit:gevonden

Waarschuwingen
tunein

DEZE SERVICE HEEFT OP DIT MOMENT LAST VAN INTERRUPTIES TIJDENS HET GEBRUIK.

advr

#1872
Mijn Majik DS-i laat alles nog zien.Ik heb ook de laatste Bèta Davaar. Apart.

Nergens last van.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Kerkhoffd

Ervaar je voordelen bij het gebruik maken van de beta Davaar?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

advr

Niet direct maar meer voor de fun. Soms leuk om onderlinge verschillen tussen de versies te horen.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster