Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Dirk

lees deze nog ff na, staat er allemaal vrij duidelijk in uitgelegd ; http://minimserver.com/installing.html
zelfs mij (ben een behoorlijke IT noob) is het destijds gelukt  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Broem

Ik heb Minimwatch op mijn PC gedownload. Zie nu dat hij contact heeft met Minimserver op mijn NAS. Vervolgens klik ik met de rechter muisknop op Minimwatch en ga naar properties. Zoek nu nog de mogelijkheid om aan te vinken dat ik on the fly naar WAV wil transcoderen. Ben al 'n eindje  ;)
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Broem

Ik zie bij properties tab server het veld stream transcode niet staan. Iemand?
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Dirk

onder properties ga je naar de tab "system"...en dan is het (hier althans) het onderste veld
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Broem

Gevonden. thanks voor de support. Ga eens luisteren of ik 'verschil' hoor. Leuk.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

denoontje

Citaat van: Broem op mei 23, 2015, 15:59:42
Gevonden. thanks voor de support. Ga eens luisteren of ik 'verschil' hoor. Leuk.
ik wel!

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Moondust

Citaat van: bmateijsen op mei 23, 2015, 13:02:49
Minimserver installeren...
Draait nu, maar het opstarten duurt de eerste keer waarschijnlijk erg lang omdat 2TB aan muziekbestanden geindexeerd moet worden. Hij is al zeker een uur bezig. Maar goed, ik wacht geduldig af. Bedankt voor de tip. Ziet eruit als fijne software.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Sopper

#1633
Ik heb zowel Minimserver als Asset niet draaiend gekregen op mijn Thecus NAS  >:(

Minimserver heeft iets met een java-fout en Asset vindt mijn muziek niet...
Draai nu met Twonkyserver-module en alles werkt vlekkeloos.
(kost 15 euro, dus daar hoefde ik het niet voor te laten)

Nog wat vraagjes voor de Linn-experts:
Uiteindelijk is het de bedoeling (na wat centjes gespaard te hebben) om voor een Akurate DSM te gaan, zodat ik die mooi kan integreren met HT.
Ik vraag me nu af hoe goed de eindversterker(s) van Linn zijn en welke bij de Akurate DSM past.
(alles draait nu op een Emotiva XPA-5 eindversterker)

Ook vraag ik me af hoe de oudere modellen zich verhouden tot de nieuwe, ik zie namelijk regelmatig LK80, LK140, etc voorbij komen voor schappelijke prijzen t.o.v. de nieuwere versie. En ook zie AV-series, geen idee hoe ik die moet plaatsen in de Linn historie.

Alvast bedankt voor de (chronologische) input!
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Moondust

#1634
Citaat van: Sopper op mei 26, 2015, 13:53:29
Ik heb zowel Minimserver als Asset niet draaiend gekregen op mijn Thecus NAS  >:(

Minimserver heeft iets met een java-fout en Asset vindt mijn muziek niet...
Draai nu met Twonkyserver-module en alles werkt vlekkeloos.
(kost 15 euro, dus daar hoefde ik het niet voor te laten)
Ik heb op mijn Windows NAS ook een foutmelding gehad nadat ik Minimserver had geinstalleerd. Bleek dat ik de 64bits-versie had geinstalleerd terwijl ik geen 64bits-java had draaien. Na installatie van de 64bits-java was het probleem opgelost.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

advr

Asset draait alleen op Windows....
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Sopper

Citaat van: advr op mei 26, 2015, 14:54:38
Asset draait alleen op Windows....

http://www.dbpoweramp.com/asset-upnp-dlna.htm

Zie toch echt Apple OSx, Debian Linux, etc staan...
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

advr

Citaat van: Sopper op mei 26, 2015, 14:57:34
http://www.dbpoweramp.com/asset-upnp-dlna.htm

Zie toch echt Apple OSx, Debian Linux, etc staan...
Ha, da's mooi. Had het al even niet gebruikt omdat het in het verleden alleen voor Windows was.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Cyreg

Kan iemand iets vertellen over specifieke kenmerken van het geluid/de klank van Linn (versterkers)?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

raindog

Citaat van: Cyreg op mei 26, 2015, 15:51:50
Kan iemand iets vertellen over specifieke kenmerken van het geluid/de klank van Linn (versterkers)?

Ik kan alleen iets zeggen over de DSi, in combinatie met mijn C7's. Eigenlijk is de klank voor mij nog steeds moeilijk te beschrijven maar daarin ligt nu juist de kracht van Linn. De DSi speelt hier heel afgewogen, melodieus en met een mooie detaillering. Er is geen enkel aspect dat er uit springt of op valt. Voor sommigen/velen zal deze Linn wellicht te saai klinken met te weinig slam, een gebrek aan grunt. Voor anderen wellicht te weinig vloeiend. Of ietwat te fris. Maar voor mij is het een versterker die heel dienstbaar muziek weergeeft, welke zijn eigen 'klank' nauwelijks opdringt. En dat maakt dat ik er zo ontzettend goed mee kan leven terwijl ik hier toch veel 'betere' versterkers heb gehad.

Linn is een ieder geval een merk dat je echt zelf moet horen, zeker met Harbeth, en niet moet laten afhangen van andermans beschrijvingen. Binnen een minuut weet je of je er een klik mee hebt. En dan doet de klank er verder niet meer toe.. ;)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Cyreg

Heb wel eerder gelezen over de klank en dat komt toch wel overeen met wat je schrijft.
Gehoord heb ik Linn nog nooit, maar ik hou wel van wat warmer geluid, dus...  ;)
Ik zal toch 'ns 'n keer gaan luisteren, bedankt!
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Rudi64

Citaat van: raindog op mei 26, 2015, 20:16:59
Ik kan alleen iets zeggen over de DSi, in combinatie met mijn C7's. Eigenlijk is de klank voor mij nog steeds moeilijk te beschrijven maar daarin ligt nu juist de kracht van Linn. De DSi speelt hier heel afgewogen, melodieus en met een mooie detaillering. Er is geen enkel aspect dat er uit springt of op valt. Voor sommigen/velen zal deze Linn wellicht te saai klinken met te weinig slam, een gebrek aan grunt. Voor anderen wellicht te weinig vloeiend. Of ietwat te fris. Maar voor mij is het een versterker die heel dienstbaar muziek weergeeft, welke zijn eigen 'klank' nauwelijks opdringt. En dat maakt dat ik er zo ontzettend goed mee kan leven terwijl ik hier toch veel 'betere' versterkers heb gehad.

Linn is een ieder geval een merk dat je echt zelf moet horen, zeker met Harbeth, en niet moet laten afhangen van andermans beschrijvingen. Binnen een minuut weet je of je er een klik mee hebt. En dan doet de klank er verder niet meer toe.. ;)

^^
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Cyreg

#1642
Hmm,... de enige Linn 'pure' Integrated (zonder steamer etc) is dan de Majik I?
De prijs zou kunnen(2300?) en is ook al met 'n MM phonotrapje (is die 'n beetje goed?).

Chakra/SMPS (schakelende voeding) schrikt me wel 'n beetje af...(maar nooit gehoord)
Hoe werkt dat dan? ....en wel 100W/4Ohm mogelijk, las ik ergens?


setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Sopper

Asset UPnP inmiddels ook aan het werk gekregen.
Ondanks de officiële thecus module, moest ik toch nog even "chmod 777 asset" in Putty.exe  ;D
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Sopper

Voor de goede orde:
Er is absoluut GEEN verschil te horen tussen verschillende media-servers.
Ik kan mooi 1 op 1 switchen en ze klinken allemaal hetzelfde: Ontzettend mooi! maar dat ligt aan de Linn  8)
Twonky, Asset UPnP, via XMBC of via router met HD naar LINN, ze laten allemaal hetzelfde horen.
(gelukkig maar)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

garmtz

Citaat van: Cyreg op mei 27, 2015, 10:52:14
Hmm,... de enige Linn 'pure' Integrated (zonder steamer etc) is dan de Majik I?
De prijs zou kunnen(2300?) en is ook al met 'n MM phonotrapje (is die 'n beetje goed?).

Klopt, is de enige integrated... En die heeft een uitmuntende phonotrap. Prijs is 2299 euro... ;)

CitaatChakra/SMPS (schakelende voeding) schrikt me wel 'n beetje af...(maar nooit gehoord)
Hoe werkt dat dan? ....en wel 100W/4Ohm mogelijk, las ik ergens?

Chakra heeft niets te maken met de voeding, maar is een versterkerschakeling op basis van op-amps (met extreem korte signaalwegen), aangevuld bij hogere vermogens met transistoren. Hij levert inderdaad zo'n 100 W op 4 Ohm.

De SMPS van Linn is in staat veel sneller veel stroom te leveren dan een conventionele voeding met grote condensatoren, doet dat zonder netspannings-componenten in je audio-signaal van 50, 100, 150 etc. Hz en heeft geen last van mechanische brom. Het is al met al een extreem beproefde en probleemloze (superieure?) voeding.

Het enige belang is wat je van de klank vindt. Die is heel anders dan LFD (heb ze naast elkaar gehad). Mijn voorkeur gaat echter uit naar de Linn vanwege zijn 'tunefulness' en kloppende ritmes. De LFD is heel mooi open in het middengebied, maar kan naar mijn mening niet geweldig omgaan met complexere muziek. Hij klinkt dan wat 'confused'.

Rudi64

Citaat van: garmtz op mei 28, 2015, 15:26:31
Het enige belang is wat je van de klank vindt. Die is heel anders dan LFD (heb ze naast elkaar gehad). Mijn voorkeur gaat echter uit naar de Linn vanwege zijn 'tunefulness' en kloppende ritmes. De LFD is heel mooi open in het middengebied, maar kan naar mijn mening niet geweldig omgaan met complexere muziek. Hij klinkt dan wat 'confused'.

Grappig dat je LFD vernoemt...
Heb indertijd een LFD  silver signature versterker gehad en had deze eens meegenomen naar
de Linn dealer in Gent om eens te vergelijken met een Majik I...
Resultaat was dat er een week later een Majik I stond te spelen bij mij en de LFD te koop stond..
Ook de laagweergave van de LFD was niet correct te noemen..to much..
Maar voor sommige set ups kan de LFD wel een heel aardige versterker zijn..hoor veel goede kritieken in combinatie met Harbeth.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

garmtz

#1647
Citaat van: Rudi64 op mei 28, 2015, 15:36:19
Maar voor sommige set ups kan de LFD wel een heel aardige versterker zijn..hoor veel goede kritieken in combinatie met Harbeth.

Ik vond het een teleurstelling om genoemde redenen...

Overigens vind ik de Majik-I geen interessant product meer, aangezien je met een DSM zo vreselijk veel meer kunt. De Majik-I is overigens net gediscontinueerd, dus is niet eens echt meer een discussiepunt.

Cyreg

Garmt, toevallig 'n laatste versie Majik-I als demo staan?  :D
Volgens mij (gelezen) is het wel 'n andere versterker als het versterkerdeel vd DSM  :unsure:

Maar ik ben echt niet geinteresseerd in streaming en heb voldoende aan m'n Cyrus FM7/Radio6, naast m'n CD's en LP's (misschien dan toch genoodzaakt om andere keuze te maken)

Ik heb, zoals eerder gezegd, nog nooit echt Linn amp gehoord!
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

Mitch--

Citaat van: Cyreg op mei 28, 2015, 16:56:07
Garmt, toevallig 'n laatste versie Majik-I als demo staan?  :D
Volgens mij (gelezen) is het wel 'n andere versterker als het versterkerdeel vd DSM  :unsure:

Maar ik ben echt niet geinteresseerd in streaming en heb voldoende aan m'n Cyrus FM7/Radio6, naast m'n CD's en LP's (misschien dan toch genoodzaakt om andere keuze te maken)

Ik heb, zoals eerder gezegd, nog nooit echt Linn amp gehoord!

Er staat een DS-I op MP voor een goede prijs, precies hetzelfde als een DSM alleen zonder HDMI ingangen. Zou leuk zijn om eens te proberen, en dat streaming gedeelte is dan mooi meegenomen!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'