Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Staaled

#1575
Citaat van: eddy135 op mei  7, 2015, 16:58:53
Ik vrees dat de aanvragen beoordeeld worden op het aantal potentiële gebruikers van een bepaalde luidspreker... :(
Mwah, de  data kunnen ze zo krijgen bij Jeff.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: eddy135 op mei  7, 2015, 16:58:53
Ik vrees dat de aanvragen beoordeeld worden op het aantal potentiële gebruikers van een bepaalde luidspreker... :(

Citaat van: garmtz op mei  7, 2015, 17:00:43
Uiteraard...
Wie wil er nou geen JTRs ? :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz

Citaat van: Staaled op mei  7, 2015, 17:04:34
Wie wil er nou geen JTRs ? :D

JTR? Nooit van gehoord... :)

Staaled

Ik maak wel tijd voor je.... ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

denoontje


Citaat van: garmtz op mei  7, 2015, 12:12:29
Ja. Nee... Dit zijn de modellen die er als het goed is aankomen:

ACT 60 / Arc / Discovery / Endeavour / Square Two / Square Three / Square Five / Trinity / Vector / Vertex

Dat klinkt goed[emoji56]

eddy135

#1580
Citaat van: Staaled op mei  7, 2015, 17:04:34
Wie wil er nou geen JTRs ? :D
vrouwen!  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Staaled

Citaat van: eddy135 op mei  7, 2015, 20:04:39
vrouwen!  ;D
Buren. :lookaround:
Gewoon doen alsof je gek bent zei mijn vader dan altijd. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Moondust

Citaat van: advr op april 22, 2015, 12:45:06
Kun je verder alles in je netwerk bereiken? 
Probeer eens dhcp uit te zetten en vast ip gebruiken.
Je bedoelt DHCP op de router uitzetten? Moet dan elke pc zijn eigen IP adres aanvragen? Hoe doet de Majik dat dan?

Citaat van: Doubleoz op april 28, 2015, 22:21:14
Misschien slaat het helemaal nergens op wat ik nu zeg hoor. Maar heb je wellicht al geprobeerd om met bijvoorbeeld CCleaner je pc op te schonen en te herstellen? Misschien is er sprake van een conflict in je register wat het probleem veroorzaakt en wordt dit hierdoor hersteld?
Ik heb CCleaner gedraaid, maar de Majik is nog steeds niet zichtbaar in mijn netwerk vanaf mijn pc.

De router teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar hielp ook niet. Overigens kan ik dat nog beter doen, want alle apparaten hielden het IP-adres dat ze voorheen al hadden en ik had gehoopt/gedacht dat de toewijzing geheel opnieuw zou plaatsvinden. Misschien moet ik alle apparaten ontkoppelen voor de reset. Ik snap niet goed waar het voorkeurs IP-adres vastgelegd wordt. Ik neem aan de router, maar daar kan ik wel statische IP-adressen in toewijzen, maar vervolgens niet meer verwijderen.  :(

Ik wil niet heel Windows opnieuw installeren.  :unhappy:
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Klout10

Weet niet waar je de Linn Majik hebt gekocht, maar zou het niet eens verstandig zijn om bij de dealer te rade te gaan?
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

bmateijsen

Citaat van: Klout10 op mei  9, 2015, 10:21:02
Weet niet waar je de Linn Majik hebt gekocht, maar zou het niet eens verstandig zijn om bij de dealer te rade te gaan?

Dit is niet echt een Linn probleem.., maar een PC probleem ;).

bmateijsen

CCleaner zal wel veel doen, maar ik had niet verwacht dat dit het probleem zou oplossen.
De andere PC die je hebt laat wel in Konfig de Majik DSM zien?

Heb je Konfig al verwijderd en opnieuw gedownload en geinstalleerd?

Citaat van: Moondust op mei  8, 2015, 20:03:36
Je bedoelt DHCP op de router uitzetten? Moet dan elke pc zijn eigen IP adres aanvragen? Hoe doet de Majik dat dan?
Ik heb CCleaner gedraaid, maar de Majik is nog steeds niet zichtbaar in mijn netwerk vanaf mijn pc.

De router teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar hielp ook niet. Overigens kan ik dat nog beter doen, want alle apparaten hielden het IP-adres dat ze voorheen al hadden en ik had gehoopt/gedacht dat de toewijzing geheel opnieuw zou plaatsvinden. Misschien moet ik alle apparaten ontkoppelen voor de reset. Ik snap niet goed waar het voorkeurs IP-adres vastgelegd wordt. Ik neem aan de router, maar daar kan ik wel statische IP-adressen in toewijzen, maar vervolgens niet meer verwijderen.  :(

Ik wil niet heel Windows opnieuw installeren.  :unhappy:

Moondust

#1586
Citaat van: bmateijsen op mei  9, 2015, 10:33:41
De andere PC die je hebt laat wel in Konfig de Majik DSM zien?

Heb je Konfig al verwijderd en opnieuw gedownload en geinstalleerd?
Ja, dat is het idiote. Twee andere pc's in huis hebben geen enkel problem met de Majik, alleen mijn eigen pc. En dat terwijl het een tijdje geleden wel gewoon werkte. Op een zeker moment is er blijkbaar iets veranderd wat een herkenning verhindert, maar kan niet vinden wat. Ik heb inmiddels al alles opnieuw geinstalleerd dat ik opnieuw kan installeren en configureren. Mijn PC ziet overigens ook een storage device van de router niet, die op de andere pc's wel gewoon zichtbaar is. Lijkt vooralsnog dus echt een PC probleem. En ik kan het waarschijnlijk wel oplossen met een nieuwe windows installatie maar dat is echt een last resort. Ik heb nog ergens een oude router liggen, die ga ik even opsnorren en installeren.

[edit]
Mijn oude router ertussen gezet en voila, de Majik is gewoon zichtbaar. Huidige router er weer tussen, weg Majik. Een router probleem dus! Echt heel vaag.
[/edit]
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Achiel

Nieuwste firmware op de router? Router een keer goed resetten, de majik dsm ook een keer uit en aan met de schakelaar niet alleen stand-by?
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Staaled

Ik had een erg drukke tijd dus kom nu pas weer in de gelegenheid weer eens met de set te stoeien.
Laatste firmware op de DS en Tidal trial.
Tidal werkt prima en ik merk amper iets van verminderde SQ.
Er zit wat bij dat net ff wat straffer vanaf de laptop SSD/Asset UPnP klinkt maar het blijft meer dan OK. :music:

Room optimisation gebruik ik nu ook : 3 custom filters op 230 (+2dB) 260(+2dB) en 870 (-3dB).
Net wat meer slam en pop uit de JTRs en rustiger mid. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Moondust

Citaat van: Achiel op mei  9, 2015, 14:35:51
Nieuwste firmware op de router? Router een keer goed resetten, de majik dsm ook een keer uit en aan met de schakelaar niet alleen stand-by?
Het is me nog niet gelukt de router volledig te resetten. Wifi passwords en IP-adressen zijn na een factory reset nog hetzelfde. Ik heb mijn oude router weer in ere hersteld for the time being. Werkt goed zo.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Sopper

Ik raak een beetje in de war van alle versies van de DS spelers...

Eerst was er een DS (of ook wel DS/0 genoemd nu?)
Toen was er een DS/1
Nu is er een DS/2
Maar er bestaat ook nog een DS renew? Volgens Linn is dit een ge-update audioboard en voeding in een originele DS versie?
(dus moet ik dit lezen als zijnde een DS/1 of DS/2, afhankelijk van de DS versie waar een Renew op uitgevoerd is?)

Confusing...  :'(
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Rudi64

Citaat van: Sopper op mei 13, 2015, 12:06:55
Ik raak een beetje in de war van alle versies van de DS spelers...

Eerst was er een DS (of ook wel DS/0 genoemd nu?)
Toen was er een DS/1
Nu is er een DS/2
Maar er bestaat ook nog een DS renew? Volgens Linn is dit een ge-update audioboard en voeding in een originele DS versie?
(dus moet ik dit lezen als zijnde een DS/1 of DS/2, afhankelijk van de DS versie waar een Renew op uitgevoerd is?)

Confusing...  :'(

Als je een DS/0 upgraded naar DS/1 - kan je de Renew bij aanschaffen met het oude DS/0 board.
Als je een DS/1 upgraded naar DS/2 - kan je de Renew bij aanschaffen met het oude DS/1 board.
Renew is bijna zo goed als het oude toestel,alleen in een sobere behuizing.
Beiden krijgen dan weer een volledige garantie van 5 jaar
http://www.linn.co.uk/all-products/upgrades
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Sopper

Citaat van: Rudi64 op mei 13, 2015, 12:56:26
Als je een DS/0 upgraded naar DS/1 - kan je de Renew bij aanschaffen met het oude DS/0 board.
Als je een DS/1 upgraded naar DS/2 - kan je de Renew bij aanschaffen met het oude DS/1 board.
Renew is bijna zo goed als het oude toestel,alleen in een sobere behuizing.
Beiden krijgen dan weer een volledige garantie van 5 jaar
http://www.linn.co.uk/all-products/upgrades

Ah,... zo....
Dus als er een DS renew te koop staat, koop je dus de oude DS met een "Renew" logo, maar omdat die helemaal opnieuw is opgebouwd is ie weer als nieuw... !
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Rudi64

Citaat van: Sopper op mei 13, 2015, 13:15:18
Ah,... zo....
Dus als er een DS renew te koop staat, koop je dus de oude DS met een "Renew" logo, maar omdat die helemaal opnieuw is opgebouwd is ie weer als nieuw... !

Inderdaad,is wel met je oude board,maar weer 5 jaar garantie.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Kjelt

Waarom is ie dan "bijna" zo goed. Is toch gewoon hetzelfde apparaat ?

Rudi64

Citaat van: Kjelt op mei 13, 2015, 15:41:19
Waarom is ie dan "bijna" zo goed. Is toch gewoon hetzelfde apparaat ?

Inderdaad,
maar denk dat bij de Klimax de alu casing wel iets meer doet dan de metalen van de Renew..
Heb ze wel nog niet vergeleken,eerlijk gezegd..maar lijkt me aannemelijk.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Sopper

Upgraden en je "renew" verkopen is dus erg aantrekkelijk op deze manier.
Anderzijds, kun je beter geen 2e hands renew kopen, omdat je die niet meer kunt upgraden?
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Kjelt

Citaat van: Rudi64 op mei 13, 2015, 15:48:29
denk dat bij de Klimax de alu casing wel iets meer doet dan de metalen van de Renew..
Dat is waar, in die alu behuizing hebben ze de mains kabels en voedingskabels heel mooi gescheiden.

Citaat van: Sopper op mei 13, 2015, 15:57:34
Upgraden en je "renew" verkopen is dus erg aantrekkelijk op deze manier.
Anderzijds, kun je beter geen 2e hands renew kopen, omdat je die niet meer kunt upgraden?
Ik weet niet wat het dan kost zo'n renew maar als ze niet goed verkopen is het alleen maar meer extra inkomsten voor Linn.
Ik dacht eigenlijk dat het de bedoeling was dat je goedkoop een tweede streamer had voor een andere zone ofzo.

eddy135

Citaat van: Sopper op mei 13, 2015, 15:57:34
Upgraden en je "renew" verkopen is dus erg aantrekkelijk op deze manier.
Anderzijds, kun je beter geen 2e hands renew kopen, omdat je die niet meer kunt upgraden?
Het DS/0 board is verworden tot Renew, dus het DS/1 board dat nu overblijft, kan weer in de Renew, dus toch weer een upgrade... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Staaled

Volgens mij kan dat dus niet.
Het kan wel in een nieuw Renew chassis.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)