Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

Vorige topic - Volgende topic

Torch

Linn geeft in de maanden juli en augustus 20% korting op de prijs van een Organik DAC.
Volgens de mail is deze promo ook te combineren met het lopende Akurate DS/DSM inruilprogramma.
Dus mocht je interesse hebben in een Selekt Edition, dan is dit waarschijnlijk het beste moment om je slag te slaan.
Ben je al in het bezit van een Selekt DSM dan is upgraden naar Organik natuurlijk ook een mogelijkheid.

PeterAlligator

Citaat van: Torch op juli  3, 2025, 14:12:48Linn geeft in de maanden juli en augustus 20% korting op de prijs van een Organik DAC.
Volgens de mail is deze promo ook te combineren met het lopende Akurate DS/DSM inruilprogramma.
Dus mocht je interesse hebben in een Selekt Edition, dan is dit waarschijnlijk het beste moment om je slag te slaan.
Ben je al in het bezit van een Selekt DSM dan is upgraden naar Organik natuurlijk ook een mogelijkheid.

Ik vraag me af of dit iemand over de streep gaat trekken. Als je 15.000 euro voor een streamer op de toonbank legt, wat kan je dan in hemelsnaam nog die paar honderd euro korting schelen.

JoWa

20% van €15k is iets meer dan een paar honderd Euro, nl €3k.
Niet dat ik dan nog €12k in een Selekt DSM zou stoppen.
Ik ben dik te vreden met de Akurate DSM/3.
Er zit alles op wat ik nodig heb. 
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Linn Akurate 2200/1 - Spendor D7 - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / Hifiman Ayra Stealth / B&O Beoplay HX

Mijn showcase

PeterAlligator

Citaat van: JoWa op juli  5, 2025, 11:02:3720% van €15k is iets meer dan een paar honderd Euro, nl €3k.
Niet dat ik dan nog €12k in een Selekt DSM zou stoppen.
Ik ben dik te vreden met de Akurate DSM/3.
Er zit alles op wat ik nodig heb. 

Je krijgt geen korting over het hele apparaat; toch alleen over de dac?
Volgens mij is de Organik zo'n 4000 euro, dus dan zit je 'maar' op 800 euro.

Torch

Citaat van: PeterAlligator op juli  5, 2025, 23:06:56Je krijgt geen korting over het hele apparaat; toch alleen over de dac?
Volgens mij is de Organik zo'n 4000 euro, dus dan zit je 'maar' op 800 euro.

Heb op een Engelstalig forum wel eens gelezen dat je, bij aankoop van een Selekt Edition, GBP 3500 bovenop de inruilprijs van je Akurate DSM krijgt. Laten we voor het gemak even zeggen dat je eenzelfde bedrag in EUR krijgt, dan is dat in totaal een voordeel van EUR 4300.
Of EUR 800 iemand over de streep trekt of niet is waarschijnlijk een individuele afweging, maar als je het toch al van plan was is dit een mooi moment.

El Nino

Dit jaar heeft Linn een nieuwe voeding uitgebracht: Utopik PSU.

Zijn er forum leden met ervaring(en) betreffende deze update en kan deze zowel in de Klimax DSM pre als in de eindversterkers of is deze voor de pre-only?
Linn Klimax DSM - Klimax Mono | Transrotor Rondino Nero | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond

PeterAlligator

Citaat van: El Nino op september  3, 2025, 09:15:10Dit jaar heeft Linn een nieuwe voeding uitgebracht: Utopik PSU.

Zijn er forum leden met ervaring(en) betreffende deze update en kan deze zowel in de Klimax DSM pre als in de eindversterkers of is deze voor de pre-only?

Het is alweer vorig jaar dat hij uitkwam.

Hij kan in de DSM, maar niet in de eindversterker. De voeding zorgt voor meer detail, meer rust en voor een natuurlijker geluid. Vooral stemmen klinken echter en krijgen meer karakter.

Of je het waard vindt, blijft een persoonlijke kwestie. Op dit niveau zijn de stappen uiteraard minder spectaculair, maar ikzelf ben er erg blij mee.

El Nino

Dank voor je antwoord, dat is helder. Ga denk ik deze upgrade gewoon doen.

Verder ben ik aan het kijken voor een all-in-one Selekt DSM voor een andere ruimte. Kan iemand uitleggen welke opties je dan nodig hebt.

Keuze 1: Selekt DSM Hub (Classic of Edition — wat is het verschil)

Keuze 2: Cartridges (Stereo Power Out - Line Out, Hybride, Mono Organic, Stereo Organic Stereo Katalyst)

Wil een opstelling van een all-in-one met 2 mooie luidsprekers (Sonus Faber oid).

Dank alvast voor de input(s) en die mogen mono, stereo, digitaal of analoog zijn..... ;D

Linn Klimax DSM - Klimax Mono | Transrotor Rondino Nero | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond

Klout10

Hi El Nino! Er zijn inderdaad veel opties mogelijk ...

Als eerste heb je de Linn Selekt DSM Classic 2024; minst dure versie met ingebouwde versterker. Hier kun je geen cartridges etc. in wisselen.

Daarnaast inderdaad de Selekt DSM Hub; deze is er in de Classic en de Edition versie waarbij de laatste een fraaiere uit aluminium gefreesde behuizing heeft. Linn claimt dat deze behuizing ook een positieve invloed heeft op de klank, maar dit heb ik nooit thuis geprobeerd.

Welke van de 2 opties je ook kies: je hebt sowieso een Power-Out module nodig (ander kun je de speakers niet aansluiten) en een DAC. Ook hier zijn weer meerdere smaken; Standard, Katalyst en Organik waarbij ik de laatste echt de fraaiste vind; uiteraard ook de duurste optie helaas.

Hopelijk kun je hier iets mee ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

El Nino

Dank je wel!

Denk dat je beter in een goede DAC kunt investeren dan in een duurdere behuizing. All-in wil ik wel onder de 10 K blijven. Dus dan is de voor de hand liggende keuze een Classic met Organic DAC en een Power Out module. Luidsprekers eraan en klaar.

Spijkie

Citaat van: El Nino op september  5, 2025, 14:12:25Dank je wel!

Denk dat je beter in een goede DAC kunt investeren dan in een duurdere behuizing. All-in wil ik wel onder de 10 K blijven. Dus dan is de voor de hand liggende keuze een Classic met Organic DAC en een Power Out module. Luidsprekers eraan en klaar.

Blijf je daarmee onder de 10k ?
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

El Nino

Op een chinees telraampje wel..... Selekt DSM 6,8 + 1 amp + 4 voor de Organic min de korting....komt je zo rond de 10 uit voor de Linn.

Klout10

Er wordt ook een aantal Linn Selekt DSM's aangeboden op Marktplaats; dit zou de kosten wellicht wat kunnen drukken  ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

El Nino

Zit ook naar gebruikt te kijken (1-2 jaar oud), hetzelfde geldt voor luidsprekers. Sonus Faber Olympisch Nova 3 of 5 en dan een mooie Linn streamer erop of eentje met een Klimax Twin 500.

myself

Citaat van: El Nino op september  8, 2025, 18:05:37Zit ook naar gebruikt te kijken (1-2 jaar oud), hetzelfde geldt voor luidsprekers. Sonus Faber Olympisch Nova 3 of 5 en dan een mooie Linn streamer erop of eentje met een Klimax Twin 500.
Als je er n eindversterker aan knoopt is het kwestie vd power out modules vervangen door die stereo out module. En dan de linn silver interlinks die bij de klimax zit gebruiken :)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic DAC + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3, Audes ST-3000DC
LS. Kabel+Analoog+Stroom: Crystal Cable Ref. Diamond. Digitaal: Siltech, Chord. Stroom: ook Audes 8N
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II, Kemp powerstrip