Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Achiel

Eerst verandert naar het nieuwere algorythme, ter vergelijk 1 nummer 2x geluisterd, was wel verschil. Maar toen direct ook de subwoofer erin gezet en dan nog wat spelen voornamelijk met de verhouding symetrische frequenties <-> time alignment, de laatste optie van het space optimaliseren. Heb het idee dat het wel weer wat beter "werkt"

Moet nog een keer iemand charteren na de corona tijd om aan de sub te draaien terwijl ik op de luisterplek zit, voornamelijk voor het fine tunen van de fase.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

El Nino

Wat vinden jullie van de nieuwe Linn App, want ik kan er niet aan wennen. Niet dat ik de Linn Kazoo App al lang gebruikte, maar die vindt ik véél overzichtelijker.

Begrijp ook niet waarom er nu 2 Apps in omloop zijn??
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Barry32

De nieuwe of oude Kazoo app maken voor mij niet veel verschil. Ik selecteer een playlist of album en ga dan verder met luisteren. Dat aspect werkt in beide apps prima.

Nieuwe toeters en bellen zoals instellingen wijzigen via de app is leuk maar zo vaak pas ik niks aan dus via Konfig werkte dat reeds prima voor mij.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

i2Paq

Quote from: El Nino on April 27, 2020, 09:45:07
Wat vinden jullie van de nieuwe Linn App, want ik kan er niet aan wennen. Niet dat ik de Linn Kazoo App al lang gebruikte, maar die vindt ik véél overzichtelijker.

Begrijp ook niet waarom er nu 2 Apps in omloop zijn??

Vindt hem niet beter of slechter dan de oude App.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

beunky

Persoonlijk vind ik Kinsky prettiger dan Kazoo.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

geervel

Dag Linn fans, aangezien nog niet zo bekend hier een vraag: Maar eerst even mijn Linn historie...
In 1990 Nexus gekocht en jaren op een NAD 3240 gedraaid...., toen bi-wiring, toen bi-amping, Lk100 erbij( Lk100 op laag en terug de NAD in op hoog) toen omgekeerd eerst LK100 op hoog etc.etc. Alles met Marantz cd80 als bron.
Jaaaren niet naar omgekeken, immers sony 5.1 met metalen speakers was toen hot...
De oude set onder het stof vandaaan gehaald en alles werkte nog. Ik wilde een tweede LK100 en de verkoper had ook aktieve Kabers staan... enfin ik speel nu met Kabers icm 3x Lk100 aktiv , streaming met Apple express alleen spotify..paar lullige kabeltjes ertussen. Zat te winnen nog.
Maar nu kdomt het: Wat zouden jullie kopen als bron? Majik Ds, Dsm Dsm/0 of Dsm/1 of een exotik ertussen.
Ik ben het spoor bijster en zie de logica even niet meer. Ik denk een goede streamer met pre- en daan geen eindversterker erin( bestaat die?)

i2Paq

DS is streamer/VV, DSM is all-in-one.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

denoontje

#3433
DSM akurate en klimax hebben alleen voorversterker, geen eind (Majik ene kiko dsm wel)
DS is alleen streamer.

Torch

De eindversterker in een Majik DSM of Majik DS-I kan uitgeschakeld worden, de voeding wordt dan alleen aangewend voor het streamer - en voorversterker gedeelte. Dit levert theoretisch een betere geluidskwaliteit op.
De Majik DS-I zie je af en toe op Marktplaats voor schappelijke prijzen voorbijkomen. Het enige verschil met de latere DSM (1e versie) is dat de HDMI aansluitingen ontbreken. Vind zelf wel dat zo'n streamer beter verdient dat Spotify.

Achiel

Welke niet Linn streamers kun je wel gewoon als tweede ruimte bedienen met Kazoo?
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

bmateijsen

Quote from: Achiel on May 15, 2020, 10:05:53
Welke niet Linn streamers kun je wel gewoon als tweede ruimte bedienen met Kazoo?

Linn gebruikt openhome als standaard, maar verwacht wel dat de streamer in controle is over de playlist. (en niet de app).
Neem gewoon een tweedehands Linn streamer... ;)

Yoda!

#3437
Goedemorgen Linn-fanatics, sinds jaren weer even ingelogd hier voor een vraagje. Ik overweeg een Linn streamer aan te schaffen, en nu vroeg ik me af wat een betere optie is: een 2e hands Akurate DS/0/1 aan te schaffen en die te laten upgraden naar de /3-katalyst, of een 2e hands Linn Klimax DS/1 sans Katalyst-upgrade. Met die Akurate ben je uiteindelijk nog een stuk(je) goedkoper uit, maar welke klinkt beter? Ik heb een aantal pagina's doorgeploeterd en las wel dat een Klimax DS/0 (Renew) het niet haalt bij een Akurate Katalyst. Maar de Klimax DS/1 is wellicht een ander verhaal?

denoontje

#3438
op marktplaats is iemand in Lent (bij Nijmegen) heel actief met 2e hands linn. Ik ken hem verder niet hoor, maar wellicht dat hij beiden heeft staan om te beluisteren?
Ik kan wel zeggen dat ik heel blij ben met mijn akurate kalalyst.

Quote from: Yoda! on May 19, 2020, 09:25:32
Goedemorgen Linn-fanatics, sinds jaren weer even ingelogd hier voor een vraagje. Ik overweeg een Linn streamer aan te schaffen, en nu vroeg ik me af wat een betere optie is: een 2e hands Akurate DS/0/1 aan te schaffen en die te laten upgraden naar de /3-katalyst, of een 2e hands Linn Klimax DS/1 sans Katalyst-upgrade. Met die Akurate ben je uiteindelijk nog een stuk(je) goedkoper uit, maar welke klinkt beter? Ik heb een aantal pagina's doorgeploeterd en las wel dat een Klimax DS/0 (Renew) het niet haalt bij een Akurate Katalyst. Maar de Klimax DS/1 is wellicht een ander verhaal?

myself

Volgens mij is de katalyst upgrade de grootste stap die je kan maken. Dus dan is een akurate met katalyst beter dan een klimax zonder.

Klimax met katalyst is uiteraard nog n stap beter


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

i2Paq

Quote from: denoontje on May 19, 2020, 10:09:42
op marktplaats is iemand in Lent (bij Nijmegen) heel actief met 2e hands linn. Ik ken hem verder niet hoor, maar wellicht dat hij beiden heeft staan om te beluisteren?

Ik ken hem wel en hij is zeer kundig en prettig.

Soms vindt ik zijn prijzen wat hoog, maar hij is dan ook een bedrijf.


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Mitch--

Quote from: denoontje on May 19, 2020, 10:09:42
op marktplaats is iemand in Lent (bij Nijmegen) heel actief met 2e hands linn. Ik ken hem verder niet hoor, maar wellicht dat hij beiden heeft staan om te beluisteren?
Ik kan wel zeggen dat ik heel blij ben met mijn akurate kalalyst.

Goeie vent, niets dan goede ervaring aldaar!  :)

Quote from: Yoda! on May 19, 2020, 09:25:32
Goedemorgen Linn-fanatics, sinds jaren weer even ingelogd hier voor een vraagje. Ik overweeg een Linn streamer aan te schaffen, en nu vroeg ik me af wat een betere optie is: een 2e hands Akurate DS/0/1 aan te schaffen en die te laten upgraden naar de /3-katalyst, of een 2e hands Linn Klimax DS/1 sans Katalyst-upgrade. Met die Akurate ben je uiteindelijk nog een stuk(je) goedkoper uit, maar welke klinkt beter? Ik heb een aantal pagina's doorgeploeterd en las wel dat een Klimax DS/0 (Renew) het niet haalt bij een Akurate Katalyst. Maar de Klimax DS/1 is wellicht een ander verhaal?

Ik denk dat ik voor de Akurate met Katalyst zou gaan als ik de keus zou hebben tussen beide!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

RvD

Nog een punt mocht je een Akurate DS 0/1 kopen en laten upgraden naar Katalyst, dan heb je ook meteen weer 5 jaar garantie.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

bmateijsen

Quote from: Yoda! on May 19, 2020, 09:25:32
Goedemorgen Linn-fanatics, sinds jaren weer even ingelogd hier voor een vraagje. Ik overweeg een Linn streamer aan te schaffen, en nu vroeg ik me af wat een betere optie is: een 2e hands Akurate DS/0/1 aan te schaffen en die te laten upgraden naar de /3-katalyst, of een 2e hands Linn Klimax DS/1 sans Katalyst-upgrade. Met die Akurate ben je uiteindelijk nog een stuk(je) goedkoper uit, maar welke klinkt beter? Ik heb een aantal pagina's doorgeploeterd en las wel dat een Klimax DS/0 (Renew) het niet haalt bij een Akurate Katalyst. Maar de Klimax DS/1 is wellicht een ander verhaal?

Klimax DS met Katalyst klinkt het beste.... daarna denk ik dat de Akurate met Katalyst beter klinkt dan een oude Klimax DS, maar.... ik heb ze nooit naast elkaar kunnen vergelijken. ;)

Barry32

Nieuwe Majik DSM in een Selekt case (zonder draaiknop)? Ik ben benieuwd... :)

https://us02web.zoom.us/webinar/register/2315953477676/WN_ROjRRTItTkefKA34aQbAMw
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

denoontje


Barry32

Lijkt inderdaad een eenvoudiger uitvoering van de Selekt. Geen volume draaiknop op de kast en niet modulair.  Het streaming board zal wel grotendeels hetzelfde zijn vermoed ik. dac en versterker aanzienlijk anders om het prijsverschil met de Selekt te onderbouwen. Zou hem wel eens naast mijn DS-I willen horen  :)
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

ACQUA

Ik heb nog een zwarte MAJIK DSM3 die hier stof staat te happen  ;D

Quote from: geervel on May  4, 2020, 19:40:24
Dag Linn fans, aangezien nog niet zo bekend hier een vraag: Maar eerst even mijn Linn historie...
In 1990 Nexus gekocht en jaren op een NAD 3240 gedraaid...., toen bi-wiring, toen bi-amping, Lk100 erbij( Lk100 op laag en terug de NAD in op hoog) toen omgekeerd eerst LK100 op hoog etc.etc. Alles met Marantz cd80 als bron.
Jaaaren niet naar omgekeken, immers sony 5.1 met metalen speakers was toen hot...
De oude set onder het stof vandaaan gehaald en alles werkte nog. Ik wilde een tweede LK100 en de verkoper had ook aktieve Kabers staan... enfin ik speel nu met Kabers icm 3x Lk100 aktiv , streaming met Apple express alleen spotify..paar lullige kabeltjes ertussen. Zat te winnen nog.
Maar nu kdomt het: Wat zouden jullie kopen als bron? Majik Ds, Dsm Dsm/0 of Dsm/1 of een exotik ertussen.
Ik ben het spoor bijster en zie de logica even niet meer. Ik denk een goede streamer met pre- en daan geen eindversterker erin( bestaat die?)
Panasonic TX-55F Z830E - Marantz PM6006 - Apple TV 4K - Audio Physic Spark - SUPRA CABLES ( CinéHome )

Achiel

Eigenlijk wel benieuwd hoe de nieuwe Majik dsm/4 zich nu verhoudt tegen de verschillende Selekt versies en the good old Akurate.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

denoontje

Quote from: Achiel on August 20, 2020, 17:02:25
Eigenlijk wel benieuwd hoe de nieuwe Majik dsm/4 zich nu verhoudt tegen de verschillende Selekt versies en the good old Akurate.


Oude akurate weet ik niet maar mijn vermoeden is dat een akurate met katalyst nog altijd beter klinkt....
De dac is ook geen katalyst maar komt in de buurt van....