Het Linn topic

Gestart door royal d, september 16, 2012, 01:12:02

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

br@m

Kan je van Tidal een track downloaden? Met een spectrum analyse kun je zien of het CD kwaliteit is  wat ze streamen (Nyquist frequentie).

Is dat in orde dan kan eventueel kwaliteitsverschil alleen te wijten zijn aan verschillende bronnen (masters).
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

garmtz

Citaat van: br@m op december 30, 2014, 22:39:50
Kan je van Tidal een track downloaden?

Nee. Moet dan de stream op een of andere manier 'capturen'. Of de data op de digitale uitgang van mijn Linn weer importeren ofzo... Daar heb ik echter geen hardware voor.

br@m

Da s jammer, dan blijft het gissen.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

gast2018

Citaat van: advr op december 20, 2014, 20:20:09
Vandaag ook Kazoo (Tidal) op de laptop gezet en gaan luisteren naar cd's welke ik zelf ook op de NAS heb staan.

Helaas moet ik zeggen dat het geluid me toch tegenvalt. Ik vind een enorm verschil zitten in via de NAS of via Tidal.
Het klinkt niet lekker. Zal morgen nog eens wat proberen. Ben al niet zo'n muziekstream fan en hiermee ga ik het ook niet worden ook. ???

Ik ben het hier mee eens. Het klinkt niet lekker, ik kreeg het gevoel dat ik naar mp3 zat te luisteren. Ik heb ook een Qobuz abbo nog deze draai ik op een gemodde Sonos spdif op mijn Linn aangesloten en dat klinkt echt beter. Niet zo goed als flacs van de nas maar wel een pak beter dan tidal/kazoo. De interface op laptop vind ik wel lekker en de rest van de fam. Ook.

Rudi64

Citaat van: ergé op januari  9, 2015, 20:23:57
Ik ben het hier mee eens. Het klinkt niet lekker, ik kreeg het gevoel dat ik naar mp3 zat te luisteren. Ik heb ook een Qobuz abbo nog deze draai ik op een gemodde Sonos spdif op mijn Linn aangesloten en dat klinkt echt beter. Niet zo goed als flacs van de nas maar wel een pak beter dan tidal/kazoo. De interface op laptop vind ik wel lekker en de rest van de fam. Ook.

Hier de zelfde indrukken..
Streaming vanuit de nas klinkt losser,en smoother.
Heb soms de indruk dat Tidal wat geforceerd klinkt...maar is wel leuk en handig om nieuwe muziek te ontdekken.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Doubleoz

Vandaag ook trotse eigenaar van Linn Majik DSM  :clapping:

Nogmaals dank Garmt en Bjorn!
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Achiel

Citaat van: Doubleoz op januari 17, 2015, 17:44:42
Vandaag ook trotse eigenaar van Linn Majik DSM  :clapping:

Nogmaals dank Garmt en Bjorn!

Welke luidsprekers gaan het worden?
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Doubleoz

Heb nog geen keuze gemaakt welke luidsprekers het gaan worden. Luidsprekers staan op de planning om eind van dit jaar te vervangen. De Majik DSM was overigens aangesloten op de Majik 109 en daarna de Revel M105. Maar of 1 van deze luidsprekers het uiteindelijk zullen worden weet ik niet. Daarvoor moet ik ze een keer thuis testen.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

garmtz

Citaat van: Doubleoz op januari 17, 2015, 17:44:42
Vandaag ook trotse eigenaar van Linn Majik DSM  :clapping:

Nogmaals dank Garmt en Bjorn!

Graag gedaan! Heel veel plezier ermee!

Joris1971

Citaat van: Doubleoz op januari 17, 2015, 17:44:42
Vandaag ook trotse eigenaar van Linn Majik DSM  :clapping:

Nogmaals dank Garmt en Bjorn!

Gefeliciteerd namens een mede DSM eigenaar... Heb je de zwarte if zilveren variant?

mradem


Citaat van: Doubleoz op januari 17, 2015, 19:50:29
Heb nog geen keuze gemaakt welke luidsprekers het gaan worden. Luidsprekers staan op de planning om eind van dit jaar te vervangen. De Majik DSM was overigens aangesloten op de Majik 109 en daarna de Revel M105. Maar of 1 van deze luidsprekers het uiteindelijk zullen worden weet ik niet. Daarvoor moet ik ze een keer thuis testen.

Ik heb de Revels op de dsm (incl sub). Zeer blij mee!

Kerkhoffd

Gefeliciteerd Doubleoz!
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

denoontje


Doubleoz

@Joris: de zwarte. Deze paste beter bij mijn overige apparatuur die ook allemaal zwart is:)

@mradem: mooie speakers inderdaad. Klonken zowel op de Naim Unitiqute als Majik DSM erg goed.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Doubleoz

Vraagje: heeft iemand enig idee waarom Spotify via Airplay vanuit mijn Iphone wel werkt naar mijn DSM maar niet vanuit de Ipad?
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

mradem

Heb je een Spotify abonnement? Zo nee ligt het dan misschien aan de ingestelde geluidskwaliteit. 320 kan dan niet.

Doubleoz

#1491
Citaat van: mradem op januari 19, 2015, 20:44:40
Heb je een Spotify abonnement? Zo nee ligt het dan misschien aan de ingestelde geluidskwaliteit. 320 kan dan niet.

Ja heb een Spotify premium abonnement. Deze loopt nog even dus wil hier graag nog gebruik van maken. Als ik op de Ipad geluidskwaliteit aanpas dan biedt dat geen oplossing. Maar zou het wel vreemd vinden dat als ik dit zou aanpassen dat het wel werkt. Vanaf mijn telefoon kan ik gewoon naar de DSM streamen met 320kbit/s. Ook in verleden heb ik naar mijn Marantz of Apple TV gewoon met 320kbit/s kunnen streamen.

Edit: opgelost. Probleem was dat wanneer ik op het Airplay logo drukte op de Ipad dat alleen Ipad als bron werd weergegeven. Met toeval kwam ik er achter dat ik naar beneden kon scrollen en daar stond dus de Majik DSM. Dit werkt nu dus en kan nu dus zonder problemen op 320kbit/s via Airplay streamen.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

mradem

Als je een abonnement hebt dan ligt het inderdaad niet aan je kwaliteit. Lukt iets via iTunes wel met je iPad via airplay?

Doubleoz

Iemand enig idee of er ook een Kazoo app komt voor de Iphone? Vind het vreemd dat ik voor de Iphone een andere app moet gebruiken dan op de Ipad. Wordt er daarnaast nog geïnvesteerd in de Kinsky app of is het de bedoeling dat uiteindelijk alleen Kazoo overblijft?
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

denoontje

Citaat van: Doubleoz op januari 26, 2015, 12:03:32
Iemand enig idee of er ook een Kazoo app komt voor de Iphone? Vind het vreemd dat ik voor de Iphone een andere app moet gebruiken dan op de Ipad. Wordt er daarnaast nog geïnvesteerd in de Kinsky app of is het de bedoeling dat uiteindelijk alleen Kazoo overblijft?

Check linn forum...daar staat alle info.....voorlopig geen kazoo op de iphone helaas

Klout10

Misschien een lullige vraag, maar wat is nu het verschill tussen Kazoo en Kinsky als je een iPad gebruikt?
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Bama

Citaat van: Klout10 op februari 21, 2015, 17:26:32
Misschien een lullige vraag, maar wat is nu het verschill tussen Kazoo en Kinsky als je een iPad gebruikt?

niets, zit in gebruiksgemak, ik vind persoonlijk Kazoo iets fijner werken maar vind de playlists op kinky weer makkelijker.
Kinsksy is al jaren ongewijzigd qua layout.

Dirk

als je geen Tidal streaming gebruikt, zou ik nog even bij Kinsky blijven als je dat bevalt.   (zover ik weet is Tidal streaming het enige wat je op Kinsky niet kan en dus wel op Kazoo)

Kinsky is naar mijn ervaring ook echt bugfree...wat je van Kazoo echt nog niet kan zeggen, ik werd er iig gemiddeld nog één keer per avond afgegooid, om voor mij onduidelijke redenen.
verder vind ik Kazoo ongelooflijk traag in een hoop dingen, waar Kinsky bij mij gewoon 100% vlot draait, ondanks een library van +- 3000 albums.

layout-technisch is er een behoorlijk verschil (ook enkele jaren  ;D)...maar smaken verschillen nou eenmaal, dus ik zou als je dat nog niet hebt gedaan gewoon beide even installeren (kost je toch niks) en gewoon wat proberen.
allergrootste minpunt aan Kazoo vind ik dat je simpelweg teveel moet "tikken" om eenvoudige zaken te doen (bvb volume wijzigen of gewoon zelfs je playlist bewerken), waar dat bij Kinsky directer en intuitiever gaat.

maar bedenk je goed dat je ooit wslk toch eens aan Kazoo zal moeten, want Kinsky wordt dus niet meer verder ontwikkeld door Linn ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Klout10

Dank voor de vlotte reacties!
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Joris1971

Las zojuist op he Linn forum dat Qobuz geimplenteert gaat worden in Kazoo.