UPC box geen Dolby Digital over HDMI

Gestart door texmurphy68, september 14, 2012, 09:51:28

Vorige topic - Volgende topic

texmurphy68

Ik heb een ' oude' UPC box, een Philips met 3 tuners (ideaal, 1 programma kijken en 2 opnemen, of bij ' uit' 3 programma's tegelijk opnemen). De box zit via een HDMI switch aangesloten op een Pioneer LX-60 (HDMI) De versterker schakelt niet om naar Dolby Digital (na instelling van de UPC box hierop). Na veel uitvogelen en UPC bellen (die het probleem niet herkende en vertelde dat het gewoon moest werken), kwam ik erachter dat er WEL DD doorgegeven werd als ik de coaxiale (tulp) uitgang gebruikte. (gedoe om de ingang te laten weten dat de audio van coax kwam en nu niet van HDMI) Is dit een bekend probleem? (het er tussenuit halen van de HDMI switch maakte overigens geen verschil)

Ander klein probleempje met deze box: bij gebufferd weergeven en bij afspelen van een eerder opgenomen programma, is de boel niet meer lipsynchroon en zit er een vertraging in van 3 à 4 frames. (wel te corrigeren met de versterker, maar zo'n gedoe om elke keer in te stellen)
Marants SR7010, Dolby Atmos 7.1.4 configuration.
front & center: DIY Visaton & Vifa, L & R surround and L & R back surrounds: ElectroVoice EVID 6.2, Atmos top: 4x ElectroVoice EVID 4.2, sub KEF PSW 2010, Nvidia Shield Pro, PS5, Xbox One Series X, JVC N5, projection size 3.00 m x 1.69 m

bmateijsen

Overstappen naar de Cisco decoder....

Citaat van: texmurphy68 op september 14, 2012, 09:51:28
Ik heb een ' oude' UPC box, een Philips met 3 tuners (ideaal, 1 programma kijken en 2 opnemen, of bij ' uit' 3 programma's tegelijk opnemen). De box zit via een HDMI switch aangesloten op een Pioneer LX-60 (HDMI) De versterker schakelt niet om naar Dolby Digital (na instelling van de UPC box hierop). Na veel uitvogelen en UPC bellen (die het probleem niet herkende en vertelde dat het gewoon moest werken), kwam ik erachter dat er WEL DD doorgegeven werd als ik de coaxiale (tulp) uitgang gebruikte. (gedoe om de ingang te laten weten dat de audio van coax kwam en nu niet van HDMI) Is dit een bekend probleem? (het er tussenuit halen van de HDMI switch maakte overigens geen verschil)

Ander klein probleempje met deze box: bij gebufferd weergeven en bij afspelen van een eerder opgenomen programma, is de boel niet meer lipsynchroon en zit er een vertraging in van 3 à 4 frames. (wel te corrigeren met de versterker, maar zo'n gedoe om elke keer in te stellen)

_ MarcelloW _

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Claudio

Het heeft natuurlijk weinig zin om over te stappen naar een oudere ander box, daar deze niet toelaat dat het dolby digital spoor (Spoor 2) op standaard komt te staan. Door de audio hickups die dit signaal geeft heeft UPC volgens mij die optie gewoon geblokt. Je moet dus bij elke keer zappen het tweede spoor kiezen.(Op Disc. NG enz. na. Maar dat zijn er maar een paar) Daarbij komt dat een extra optisch of coax kabeltje hetzelfde doet. Maar dan nog is het veelal PCM.

Daarintegen is deze Issue niet aanwezig op de interene CI module. Althans afhankelijk van de DVB softeware in de tv. En Volgens mij heeft de Horizon daar ook geen last van. Ik heb ook begrepen dat men alleen nog de Horizon uitleverd en sowieso de Pace/Philips niet meer vervangt voor een Cisco. Maar goed ook, want de uode software zit al twee jaar vol met bugs en heeft geen lekkere favorieten optie waardoor je niet je eigen zenders kan indelen. CI en Horizon hebben dit wel.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

Freud

Citaat van: texmurphy68 op september 14, 2012, 09:51:28

Standaard probleem, heb ik ook last van. Volgende week de horizon box thuis, dus hoop dat het dan is opgelost.

texmurphy68

Overstappen naar de Cisco decoder....

Maar die heeft geen 3 tuners :-)

Wachten is op de Horizon box die ZONDER UPC internetabonnement wordt geleverd. Heb nu XS4ALL glasvezel 100Mbit down- EN UPLOAD en UPC biedt alleen maar 120 down/10 up. UPC zegt dat je verplicht een UPC internetabonnement moet hebben...zucht.
front & center: DIY Visaton & Vifa, L & R surround and L & R back surrounds: ElectroVoice EVID 6.2, Atmos top: 4x ElectroVoice EVID 4.2, sub KEF PSW 2010, Nvidia Shield Pro, PS5, Xbox One Series X, JVC N5, projection size 3.00 m x 1.69 m

MARVIC_NL

Citaat van: texmurphy68 op september 28, 2012, 09:19:10
Wachten is op de Horizon box die ZONDER UPC internetabonnement wordt geleverd....
+1 Ik hoop ook dat dit er komt, want ik vind dit gewoon koppelverkoop: TV+internet+telefonie.   :wacko:

Claudio

Zelfs de Horizon heeft deels een Dolby Digital probleem, waardoor hij in sommige gevallen terugspringt naar het PCM spoor.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

texmurphy68

Inmiddels een Horizonbox in bezit. Wel even opletten dat je in de instellingen 'AC3 geluid' op AAN moet zetten en dan is je standaardsignaal altijd DD.

Bedank t voor alle info mensen!

close topic